Material rulant K.Bay.Sts.B. (H0)

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Sal
O alta "cumparatura", pe care mi-am dorit-o de cand am dat prima oara cu nasul de ea, este BR98 "Glaskasten", cod 22415 Trix, imatriculata 98.307 DB. (asa cum spunea si un alt coleg de forum, oare ce semnificatie are "glaskasten" pt ca in germana este altfel)




Superba, mica, frumusica, multe detali la exterior, putine la interior, sasiu, biele si tampoane din metal, faruri, cilindri, balustrade si cam toate celelalte ornamente exterioare - din plastic, fosta analogica, acum digitala (cum se poate ascunde un decodor intr-un BR98 :lol: ), cu un motor in 5 poli, un pic cam zgomotos, tractiune pe toate rotile, fara cauciucuri de tractiune :aplauze: , transmisie pe roti dintate (nu au avut curaj sa lase transmisia doar pe biele), 150 g (la cat de mica este), faruri cu lumina pe baza de becuri, este o incantare sa o urmaresti cum i se invart bielele ei mici la viteza redusa.
Ce nu imi place la acest model:
- zgomotul motorului, desi am gresat-o, este destul de zgomotoasa,
- interiorul complet neamenajat
- dintr-un motiv necunoscut, s-a sters imatricularea.
Ce imi place:
- motorul in 5 poli,
- are toare farurile functionale,
- exteriorul foarte detaliat.
Spor
 
Salutare, inainte de toate felicitari pentru achizitie, este un model pe cinste!

Am totusi doua observatii de facut: intai de toate, modelul tau nu este DRG epoca a II-a asa cum spuneai, el este in mod sigur epoca a III-a. Uita-te la inscrisul cu alb de deasupra locului unde ar trebui sa se gaseasca numarul: acolo scrie "Deutsche BUNDESBAHN"!

De altfel, si inscriptiile de culoare alba facute direct cu vopsea pe corpul locomotivei, (inclusiv semnele de avertizare pentru retea electrificata) ar trebui sa-ti sugereze acelasi lucru.

Iarasi, nu sunt sigur ca am inteles exprimarea ta apropo de numele "glaskasten". Este numele dat colocvial de feroviarii bavarezi micutei locomotive, pentru faptul ca avea acea cabina ca o "cutie de sticla" (asta inseamna numele), complet inchisa, care ferea mecanicul de expunerea la rigorile iernii. Probabil ca nu te-ai astepta, insa iarna poate sa fie aspra in Bavaria, o tara inconjurata pe trei laturi de munti inalti, deci era important sa aiba aceasta cabina inchisa!

In privinta numarului sters, eu cred ca se poate reface, exista comercianti care pun in vanzare numere fotodecupate de serie mica pentru toate modelele uzuale de locomotive. Cauta pe eBay, de exemplu, eu nu sunt interesat de scara H0 insa cu siguranta vei gasi.
 
B74MRV a spus:
....
Ce nu imi place la acest model:
- zgomotul motorului, desi am gresat-o, este destul de zgomotoasa,
...

Daca o rulezi din cand in cand, peste 3-4 luni nu te va mai deranja atat de tare. Zgomotul vine de la angrenaje, oricat le-ai gresa, tot de metal raman. La fel am patit si eu cu br120 de trix, a trebuit rulat mult pana sa se faca rodajul.

Felicitari pentru achizitie.
 
uite o adresa pt inscriptii din alama si aluminiu la placi de inmatriculare si abtibilduri pt tender
http://www.gassner-beschriftungen.de/index.html
Sint super ,va asigur.Sigur gasesti si pentru Glaskastensi o poti chiar face EP II
 
Sal
@Victorian: am corectat, multumesc de observatie. Cred ca am scris DRG cu gandul ca vreau sa ii schimb imtricularea din DB in DRG si, din ceea ce am gasit pe net, inafara de inscripti si culoarea acestora, nu sunt alte diferente. Corect?
@Florin: desi nu este foarte deranjant zgomotul, sper sa ai dreptate.
@Drg: aceasi rugaminte: sti sa existe alte diferente inafara de inscripti si culoarea acestora?
Spor
 
Salutare din nou,

Diferentele dintre DRG si epoca III nu sunt asa de mari la Glaskasten, tin doar de inmatriculare, care la DRG se facea numai cu auriu: placi de alama fixate pe locomotiva, care in timpul razboiului au fost date jos din cauza penuriei de alama si transformate in tuburi de cartuse. Incriptiile lipsa au fost inlocuite cu placi de aluminiu, iar dupa razboi cu inscriptii realizate direct cu vopsea alba pe corpul marchizei.

Am facut si eu o asemenea conversie la N, avand o Glaskasten epoca III si o cabina epoca II. Pur si simplu am schimbat cabinele, dar ca sa nu fie atat de simplu a trebuit sa frezez un pic cabina noua, care nu fusese utilizata niciodata si atingea un pic melcul.

Ca sa te lamuresti putin despre cum ar trebui sa arate, vezi imaginile:
http://www.u-bahn-berlin.de/lok/bilder/roco_98_3_glaskasten.jpg

http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?VISuperSize&item=110457813958

De precizat, conform fabricantului Trix, semnele de linie de contact mari din lateral, de pe sistemul de alimentare automata cu carbune apar inca din epoca II-a, avand in vedere ca prin Bavaria unele trasee au fost electrificate inca dinainte de primul razboi mondial. Doar celelalte mai mici de pe cabina si de pe cutia de fum nu sunt tipice epocii II si ar trebui sa le stergi.

De asemenea, la modelele Trix in epoca III apare in plus farul central, care lipseste la DRG. E mai degraba o interpretare a fabricantului; intr-adevar, in epoca a II-a nu le purta tot timpul, insa Glaskasten a avut suport de far central inca de la bun inceput.

Bafta!
 
Sal
Pana la sosirea decal-urilor pt corectia lui BR98 (mare distanta este din Germania pana in Romania), va prezint cea mai noua intrare in colectia personala:




Mare, grea, lunga, puternica, 500g si 20cm, acest BR96 Trix a intrat in colectia mea cu ocazia zilei in care "am aterizat" pe aceasta lume.
Loko este echipata din fabricatie cu decodor cu sunete, o adevarata placere sa stai sa o asculti.



Prima impresie: forta; efectiv aceasta macheta emana forta.
La exterior, cazanul lung, bine detaliat si perechea de cilindri fac din acest BR98 imatriculat DRG, este o piesa frumoasa (dar si puternica, loko fiind proiectata de uzinele Maffei pt a tracta trenuri de marfa pe sectiuni grele). Masina are cazanul, sasiul si o parte din detaliile exterioare tot metalice dar, ca sa compenseze acest plus, cabina este ocupata de motor si decodor :mask:.
Difuzorul este ascuns sub cazan, intre ansambluri, intr-un lacas adanc, acesta avand rol de cutie de rezonanta.
Atat rotile cat si bielele sunt metalice, loko avand tractiune doar pe ansamblul spate unde are si o pereche de cauciucuri, ansamblul fata fiind liber. Motorul actioneaza doar ultima osie (prin intermediul a 3 roti dintate), momentul motor transmitandu-se mai departe prin intermediul bielelelor.
Loko se inscrie fara probleme in viraje pe R1 cat si pe macaze curbe gratie mobilitati laterale a ambelor ansambluri cat si a osiilor 2 si 3 din fiecate ansamblu, 1 si 4 fiind rigide.
In materie de faruri, loko este echipata cu cate 2 la fiecare cap, lumina fiind generata de 2 becuri.
Ce nu imi place:
- ca orice loko metalica, este zgomotoasa (desi am gresat-o bine, chiar prea bine dupa cum aduna praful),
- decodorul selectrix se intelege bine cu multimouse Roco dar nu si cu lokprogrammer-ul, cu care as fi vrut sa umblu putin la prin registrul cu sunete (nu cred ca este normal sa sunetul alimentari cu carbuni a cazanului sa fie la acelasi nivel cu sunetul fluierlui :mask: si altele)
- cabina ocupata de motor.
Sper ca am reusit sa prind in poze forta acestei machete pt care m-am bucurat enorm.
Spor
 
eu am avut in mana un exemplar epoca I si tractiunea se realiza pe o singura osie,fiind transmisa la celelalte osii din grupul din spate,prin intermediul bielelor.
sa fi umblat Trix la tractiune si sa fi pus direct pe cele 4 osii?
 
Sal
Alte achizitii recente:
- prima: Ptl 2/2 Roco in culorile specifice KBSB:



Partial metalica, bine vopsita, recent si cu lumini in faruri, aceasta loko este dragoste la prima vedere.
Sasiu si roti metalice, cabina de plastic, interior mai bine detaliat decat BR98 Trix, motor in 3 poli, transmisie pe roti dintate la ambele osii, doar biela principala si cea de cuplare sunt metalice, restul transmisiei fiind din plastic, are un zgomot placut in rulaj, acesta putand fi acoperit de un kit de sunet (un alt plan de viitor).
Spor
 
- secunda: set vagoane de transport, cod 46091 Marklin:

Prima achizitie Marklin din colectia mea, acest set iti incanta privirea prin multimea detaliilor si calitatea executiei. Dar sa vi le prezint pe rand (info gasite pe net):
-- vagon transport carbuni, tip OOt, cu incarcatura de carbune:



-- 2 vagoane de transport, tip H10, in formula "leagan de sarcina", cuplate printr-o bara de tractiune (daca o fi existat asa ceva), cu incaratura de lemn natural:



-- vagon plat tip SSML/SSW cu 2 incarcaturi de lemn:



-- vagon de transport valori tip Pg cu lumini de sfarsit de tren (cand o sa rezolv problema alimentari):


Spre deosebire de restul garnituri care aveau osiile ascutite (deci usor de inlocuit), osiile acestui vagon nu sunt ascutite ci au capatul in 2 cote (osi mai greu de procurat). Vagonul vine din fabricatie dotat cu un bec foarte puternic, dar va fi inlocuit cu un SMD galbui pt o mai buna imitatie a lumini de lampa.
Alte informati sunt oricand binevenite.
Spor
 
Sal
Boala aceasta a "kibay"-iului e cam molipsitoare (mai ales dupa ce am vazut pe la cumatru' Robert), atat cromatica cat si epoca fiind superbe, atat de frumoase incat m-a molipsit si pe mine.
Asa ca new entry: set 3 hopper de carbune tip OOt, imatriculate K.Bay.Sts.B, 46801 Marklin :



De cand deschizi cutia ramai masca: roti spitate, multe inscriptionari de mare finete, .......... un set superb, .......... o garmitura pe cinste (cinte mie ;-) )
Scuzati sapuniera, dar alea foto bune le pazesc uni ................ :lol:
Spor
 
Osiile-s AC? Daca e afirmativ, ai ce plati pentru spitate TRIX...

cu ce tragi chibeiurile ghe marfa?
 
Super... intr-adevar K Bay Sts B e "boala" molipsitoare! Felicitari!

Stiu bine modelele prezentate de tine, mai ales ca gondola de carbune si vagonul Pg le am si eu la N. Evident, vagonul Pg, care in colectia ta este in varianta DRG, exista si in varianta K Bay Sts B.

Gondolele alea pentru carbune sunt o mica nebunie, cu rotile alea pentru manevra usilor si toate detaliile alea superbe. Ceea ce le va trebui probabil va fi o incarcatura de carbune si eventual ceva weathering, ca totusi vagoane de carbuni curate nu s-au prea vazut nici macar in epoca I-a! :D

Interesant ca ai cumparat modelele respective ca fiind "Maerklin". In realitate, toate vagoanele respective au fost initial produse de Trix, firma fiind ulterior achizitionata cu totul de Maerklin, care au inceput sa scoata produsele Trix pe AC sub sigla lor.

De bine ce le-au trecut pe AC, acum va trebui sa faci operatiunea inversa! :D
 
Ma bucur ca mai exista un impatimit al K.Bay-ului. Poate facem si un club!

Ne trebuie neaparat locomotive de marfa. Suntem copti!
 
@robertanasa
Ca tot veni vorba de o locomotiva de marfa :
Nu iti face cu ochiul G4/5H de la Brawa?
 
drg a spus:
@robertanasa
Ca tot veni vorba de o locomotiva de marfa :
Nu iti face cu ochiul G4/5H de la Brawa?

Ba, daa!!!
Am primit un pret de 2500 lei pentru varianta full-options. Mai astept un pic poate gasesc pe la 2000 lei.
 
Sal
@Obi - osiile sunt AC dar arata super si de accea vreau sa le pastrez, adica sa le tai si sa gasesc o teava subtire din plastic negru prin care sa sustina axele. Ca loko imi tot face cu ochiu un Mallet colorat KBSB (sper sa fie si corecta garnitura).

@Victorian, lucram si la incarcatura mai ales ca este destul de simplu de facut si am un exemplu' in celalalt set. Cat despre weathering slabe sanse sa vezi asa ceva pe vagoanele mele. Pur si simplu nu imi place. Chestie de gusturi, corect?
Dorin, o idee de loko pt aceste vagoane? Multumesc anticipat.

@Robert, sunt departe de tine, dar tin aproape. Astept poze cu ultima achizitie.

Spor
 
O idee de loco: GtL 4/4 (una din preferatele mele).

Construite, cu mici modificari, intre 1911 si 1927. Aproape toate depourile din Bavaria care deserveau si linii locale au avut in stoc acest tip de locomotiva. Prin urmare, vei merge la sigur cu locomotiva asta la garnitura ta.

Bucuria celor de la N: o avem ca noutate in catalogul Fleischmann pe 2010 cu numarul de catalog 709902 si pretul recomandat EUR 209.00. Bani s-avem...
 
Sincer, te inteleg perfect, nici mie nu-mi place weatheringul, doar eventual niste umbre discrete, iar la materialul rulant epoca I-a oricum tre sa fie mai discret, ca pe vremea aia le curatau ca lumea!

In privinta locomotivei, din pacate n-am idee ce se gaseste la H0. Ar trebui sa fie una de marfa gen Gtl 4/4, G4/5h sau chiar "marele" Mallet. Ai mai putea sa incerci chiar si cu "micul" Mallet BBII despre care stiu sigur ca a fost facut de Roco si la H0!