Modernizarea liniei de tramvai la Cluj

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

sesamcave

Well-Known Member
Trenulist
1 Aprilie 2016
848
153
Brexit country.
LOCATION
Brexit country.
Lucrari cu dedicatie pentru modernizarea liniei de tramvai din Cluj:

http://www.romanialibera.ro/actualitate/transilvania/contract-pentru-linia-de-tramvai-din-cluj-228528.html

Clar, de aici o parte din bani vor lua calea finantarii viitoarelor alegeri :evil: :p !!!!

Asa se fac banii in Romania !!!!!

Marius.
 
O alta sursa "buna" de informare este si (I)Realitatea TV.
Sesamcave, daca tu iti inchipui ca in alte parti lucrarile din bani publici nu se fac cu dedicatie, te inseli amarnic.
 
@atraian,

Pai tocmai ca nu-mi inchipui asa ceva, doar ca se fac mai "cu perdea" :D ....

Faza e ca lucrarea e castigata ( intr-un fel sau altul, cine stie cunoaste !!! :wink: ) chiar de catre o firma cu vechi state de plata si cu relatii directe la....Cel de Sus.... :D :D :D

Macar daca ar fi facut-o si ei , asa, mai pe ascuns, adica macar daca era alt nume de firma cu legaturi indirecte catre firma din articol....stiti voi la ce ma refer ..... :wink:

In fine, la noi s-a ajuns la un asa nivel cu....furtul, ca se face pe FATA !!!!!

Si cam atat am avut de zis legat de ....POLITICA....nu-mi place deloc s-o discut !!!

Cu respect,
Marius.

PS: Cat despre ziare...astea ( MAI ) sunt....cu astea defilam ....
 
sesamcave a spus:
Lucrari cu dedicatie pentru modernizarea liniei de tramvai din Cluj:

http://www.romanialibera.ro/actualitate/transilvania/contract-pentru-linia-de-tramvai-din-cluj-228528.html

Clar, de aici o parte din bani vor lua calea finantarii viitoarelor alegeri :evil: :p !!!!

Asa se fac banii in Romania !!!!!

Marius.

cum spunea si Traian, asa este peste tot,
pe mine personal nu ma intereseaza ce, unde si cat intra atata timp cat acest proiect se va desfasura asa cum se anunta,
adica:
- lucru 24h din 24, 7 zile din 7
- finalizare primul tronson in 10 luni
- tramvaie noi pe tronsonul 1 dupa finalizarea lui.

Cei care sunt in opozitie de ce nu au facut cat au fost la putere? acum doar latra la orice, boc in sus, boc in jos.
Eu nu tin nici cu unii nici cu altii, i-as impusca pe toti, urasc politica si chiar nu-mi pasa de alte discutii, ca fura, ca tra la la, vreau sa vad si eu niste politicieni care nu fura, si nu vorbesc numai de Romania, important e sa faca ceva si pentru prostime.

Lasand off-topic-ul la o parte, sunt foarte curios sa inceapa lucrarile si sa vad si eu ca si la noi se poate lucra 24 din 24.
Pana acum am vazut asta la stadion si chiar ma face sa ma simt bine cand merg cateodata pe la 23:00 seara spre casa si vad sudorii la munca sus pe structura acoperisului, masini misunand in jurul stadionului, etc. Si da, nu sunt nici microbist :D
 
Mare lucru,

se spunea ca lucrarile incep in data de 1 si ca va dura 2 zile pentru realizarea buclei la podul calvaria,
am fost super suprins sa constat in data de 1 dimineata ca bucla era deja facuta, astfaltata, etc, ca si cum era dintotdeauna acolo.

Inca din prima zi se scotea sina la greu, ce mi-a placut a fost ca toti muncitorii erau echipati din cap pana in picioare, veste, echipament, casca, zona delimitata in mod profesionist. Sper sa se faca si lucrarile la fel.
 
Spre deosebire de santierul din Arad de pe Calea Romanilor care, impreuna cu podul Traian face parte din proiectul de moderniare BERD

aici pe la ora 11 (dimineata) muncitorii vin, relaxati dupa un somn bun, isi beau cafeaua, mai trag un fum ca sa eliminne si ultimul strop de stres din organism dupa care incep sa ... discute :mad: ca doar deh, daca nu e dezbatuta problema pana la epuizare nu se poate monta sina in locul prestabilit si marcat de o alta echipa cu ceva timp in urma (o luna sau doua inaite) iar dupa ce au terminat de dezbatut subiectul de interes national pe care il discutau ( ce autocolant merge mai bine pe Logan ca sa para "tunat" ) au intrat in... pauza de masa ca doar la amiaza e caldura mare si la cat s-au spetit merita si ei o pauza ca doar omu' tre sa mai si manance (si sa bea "apa" la pet de 2l) ca doar n-o muri de foame (respectiv sete).
Apoi, cu forte proaspete incep si ei sa de-a cu sapa in pamant ca sa vada tovarasu' sef (de santier :D ) cat de mult or muncit ei. Iar dupa aceasta zi istovitoare de "munca" hop la Crasma ca sa isi bea banii pe care ei, ca niste platitori de taxe onesti , i-au meritat pe deplin...

Deci in concluzie fii fericit ca la voi nu se intampla la fel ca la noi ( si in majoritatea oraselor din tara)

P.S : niste "poze argument" voi pune maine ca sa va faceti si voi o mica idee despre aceasta mare lucrare care vizeaza modernizarea liniei 3.
P.S: Podul Train ar fi trebuit sa fie inaugurat la data de 11 martie 2011 ...
 
Sarac la poze, va dau si eu un update in text.

Lucrarile continua.
Cei care sunt pedepsiti sa tranziteze zona, pot observa schimbarile care au loc pe bucata Calvaria - Colina. Spre depoul Colina au inceput delimitarea noii fundatii prin placi de beton verticale iar in zona Calvaria-Pritax au fost deja efectuate sapaturile de rigoae pentru scoaterea liniei.

Un lucru care nu cred ca s-a mentionat... N-au scos doar linia ci au muscat si din fundatie. Groapa lunga cat un cartier e destul de adanca. Pot sa afirm ca am ramas placut surprins de initiativa... Ma asteptam sa fie o lucrare superficiala.

Persoanele din zona mai zic asa: "Sa vezi cata galagie fac noaptea...". Picamerele hidraulice, escavatoarele si buldozerele din transeea noua par sa lucreze si noaptea.

Personal nu sustin proiectul dar acum sunt curios cum va arata noua linie.
 
Daniel a spus:
Personal nu sustin proiectul dar acum sunt curios cum va arata noua linie.

Pai de ce nu-l sustii? Era mai bine sa se abordeze ideea din Brasov si Constanta, care au optat pentru transport cu autobuze, partial troleibuze la Brasov? Ma bucur sa vad ca orase care au tramvai reusesc sa-si modernizeze infrastructura.
Se sapa asa adanc pentru a crea o infrastructura trainica la care sa nu se umble cel putin 35 - 40 de ani, iar linia sa ramana la fel de buna ca atunci cand a fost montata.
Ce se face la Iasi, Cluj, Arad si in alte orase care investesc in linia de tramvai va duce la fluidizarea traficului, oferind cetatenilor un transport public silentios si rapid.
Eu cam asa vad lucrurile si le simt in Iasi, avand cam 40% din linie reabilitata.
 
Sper sa nu transformam topica in discutie aprinsa, dar tin sa-ti raspund la intrebare. Tin sa precizez ca e o parere personala, fie ea corecta sau gresita.

Situatia tramvaielor din Cluj prin ochii mei:
- tramvaiele au fost indroduse pentru a deservi fluxul de muncitori pentru zona Iris - Terapia, Cug si ce a mai fost prin zona. Industia nu mai exista, momentan tamvaiele nici nu mai merg pana la depul din Bulgaria ci intorc undeva pe la mijloc.
- in ziua de azi nu mai exista tramvaie cu vagon. Ma rog, ele exista dar nu mai circula cu vagon. Motivul e evident; nu mai sunt atati pasageri. Varfurile maxime pot fi acoperite si de autobuze.
- soseaua adiacenta liniei de tramvai a fost tot timpul un dezastru. An de an se turnau bani in reconditionari ale liniei/asfaltului. Daca tot vorbesc desrpe linie, pot spune ca si martor ca linia curenta de tramvai e un hazard. Tije din linie se deprind si mangaie burtile masinilor. Linia e al naibii de alunecoasa, iar pe ploaie sau pe timp de iarna mai exista soferi care aluneca. (mai rar dar exista, vezi exemplul unui Matiz plonjat intr-un taxi ce statea in stand pe Plopilor)
- natura vechii cetati Napoca permite la limita circulatia tramvaielor. La semafoare nu mai poti sta pe banda ocupata de tramvai ca iei amezni (cunosc cazuri concrete), si astfel toti soferii se ingramadesc care pe unde. Notati ca orasul Cluj-Napoca nu are un trafic usor, iar strazile sunt relativ inguste.
La Cluj nu se fluidizeaza traficul prin schimbarea infrastructurii de tramvaie. E nevoie de mult mai mult de atat, dar nu vreau sa dezvolt ideea aici.
- eu nu cunosc un tramvai silentios in Cluj. Ma rog, nu e vina lor, ci mai degraba a liniei de tramvai; in consecinta acesta este un punct discutabil.

Pentru a argumenta cateva idei de mai sus, prezint cateva observatii din ultimele luni in zona Iris (Linia 100/102). Am circulat in zona aproape zilnic in jurul orelor :7:30-8:30 si 18:00:-19:00. Statiile sunt pustii, iar cand vezi un tramvai te trezesti cu o imagine ridicola a unui singur pasager care coboara din el. Drumul e o loterie. Exista trambuline adevarate iar in capat, chiar la iesirea din Cluj spre Tetarom 2, nu mai exista asfalt pe langa linie. Linia face dreapta acolo mergand spre depou; iar tu ca sofer esti obligat sa intrii pe contrasens pentru a evita sina. Recent l-au umplut cu vreo 2 lopeti de bitum.
Cei care stau pe Primaverii sau Horea simt tramvaiul in propriile case.

Ca si pasager, nu vorbesc in necunostinta de cauza. Am locuit in Manastur dinainte de introducerea lor, am 10 ani de naveta cu RATUC din care cel putin 4 cu tramvaiul.

Ce mi-a mai ajuns pe la urechi ar fi faptul ca municipiul ar pierde o stea daca renunta la reteaua de tramvaie. Nu stiu cat este de adevarat sau nu, dar aparent are nevoie de toate mijlocaele de transport din prezent pt a-si mentine epoletii.

Am plecat urechea si la cateva emisiuni TV sau Radio in care erau prezenti reprezentatii primariei sau sustinatori si sincer, nici unul din ei nu a fost in stare sa ofere un argument solid pro reabilitarii liniei VS eliminarea ei.

Drept concluzie tin sa precizez ca nu ma opun reabilitarii ci doar ca n-o sustin. Punand avantajele si dezavantajele in balanta nu reusesc sa vad motivul reabilitarii.

Nu va suparati pe mie ca am ca am o viziune mai intunecata asupra problemei :D
 
Sus?in p??rerea ta.
Dac?? nu construiesc noi trasee degeaba investesc în aceast?? linie de tramvai.
Pentru M??n???tur - Gar?? la traficul care este, ajunge un tramvai la 20-30 minute.
Pe linia de Muncii, este suficient un tramvai la o or??.
Ace?ti bani ieuropeni puteau s?? mearg?? în dezvoltarea structurii de transport cu troleibuze, sau spre proiectul mult discutat de a face un traseu de tren u?or între Gil??u ?i Jucu, cu o posibil?? extensie viitoare pân?? la Dej.
Asa circula?ia vre-un an va fi dat?? peste cap, iar dup?? ce va fi reabilitat?? linia, viteza comercial?? tot mic?? va fi din cauza autoturismelor.
Io zic c?? sunt bani arunca?i pe fereastr?? în scop electoral.

Altfel, trecând des pe acolo, se lucreaz?? non stop, iar execu?ia ?ine cont de toate cerin?ele efectu??rii unei lucr??ri de calitate.

E.
 
Doua chestii sunt de bun simt (zic eu) atunci cand modernizezi sau introduci o linie de tramvai pe undeva.
1. linia de tramvai sa fie total separata de traficul auto (vezi "metroul usor" in bucuresti); cu siguranta va intersecta trasee auto in intersectii, dar in rest sa fie pe cale separata; peste tot unde am vazut asta (inclusiv prin bucuresti) merge destul de ok (la altii merge brici); altfel, vatmanul injura in gand soferii care se baga pe linia de tramvai (sau care merg pur si simplu pe linie pentru ca nu exista loc suficient in dreapta), soferii injura tramvaiul care merge cu 5-10 km/h (vezi centrul bucurestiului); cel putin prin capitala e aproape imposibil de implementat, cel putin in centru, ca nu avem strazi, si trebuie sa faci slalom printre case, dar macar pe unde se poate (vezi calea mosilor spre exemplu), faci traseu separat si ingradit, sa nu mai intre bizonii din trafic si sa incurce tramvaiul
2. cum am vazut la nemti, tramvaiul (ma rog, in hanovra era un fel de tramvai-metrou, ca prin centru mergea pe dedesubt) sa aiba orar bine stabilit, sa stii ca la ora x ai tramvaiul in statie; orarul era frumos afisat in fiecare statie, si in marea majoritate a cazurilor puteai sa-ti potrivesti si ceasul dupa tramvaie; da stiu, la noi cu traficul romanesc e imposibil de implementat asa ceva, te duci in statie si astepti ca prostul sa vezi cand si mai ales daca vine tramvaiul; stiu ca cel putin pe foaia de parcurs exista un orar clar, dar pun pariu ca nu se respecta, pentru ca sunt prea multe cauze care il pot deregla (la ce trafic e pe la noi)
bine macar ca la ce am vazut prin bucuresti s-a renuntat la sinele bagate in blocuri de beton si se foloseste sina babana gen tren (a se scuza limbajul mai profan); de bine de rau rezista mult mai bine la tavaleala ...
 
Ieri am fost in Cluj se lucreaza de zor chiar si pe ploaie si era in jur de ora 16.30 la linie de pe strada Clabucet pana dupa podul din Manastur..
Si eu sunt de parere ca in unele zone cum sunt si in Cluj era bine daca le scoateau sau sa le faca un traseu separat se zvonea la un moment dat sa faca un traseu nou pe malul Somesului si zona strazii Horea sa fie pe deasupra!!
In Germania in Hamburg s-au scos tramvaiele si a ramas metroul si autobuzele!!Si nemtii mai au avantajul trenurilor suburbane
 
adrian78hd a spus:
In Germania in Hamburg s-au scos tramvaiele si a ramas metroul si autobuzele!!
Da, în 1978, probabil la ,,sfatul" prietenilor de peste Ocean, unde fiecare familie are câte o ma?in?? pentru fiecare membru, a?a c?? transportul în comun nu e necesar, ci doar str??zile de n'?pe benzi.
în prezent, se vede clar tendin?a din Europa civilizat?? de introducere a tramvaielor (chiar în ora?e mai mici decât Clujul... uite-te numai în Fran?a câte sisteme de transport cu tramvaiul s-au deschis în ultimii 10 ani), ba chiar ?i prin Arabia s-a trecut la introducerea de sisteme de tramvai, de?i acolo benzina e mai ieftin?? decât apa.
Nu ?tiu câte ,,stele" ar pierde municipul Cluj prin renun?area la tramvaie, îns?? un sistem de transport electric poate face diferen?a între un municipiu ?i un târgu?or pr??fuit sau o jungl?? manelistic?? (gen Constan?a).
Daniel a spus:
in ziua de azi nu mai exista tramvaie cu vagon
... care aveau, teoretic, 2 x 164 c??l??tori capacitate (dup?? standardele comuniste de 11 c??l/m2, de?i nu îmi dau seama cum de le-au ie?it atâ?ia, nu cred c?? încap), adic?? 328 de locuri. Un KT4D are vreo 250 de locuri (în acelea?i condi?ii de supraînc??rcare). în afar?? de dezavantajul cu sarcina pe osie (are doar 4 osii), restul detaliilor tehnice îl fac mai mult decât ideal, mai ales în condi?iile unui parc cât-de-cât standardizat de vehicule (adic?? multe KT4D, câteva KT4DM ?i vreo 2 Timi?uri). Pe o cale de rulare în stare bun??, ar trebui s?? fie mai mare dragul s?? mergi cu a?a ceva.
 
Daniel a spus:
- natura vechii cetati Napoca permite la limita circulatia tramvaielor. La semafoare nu mai poti sta pe banda ocupata de tramvai ca iei amezni (cunosc cazuri concrete), si astfel toti soferii se ingramadesc care pe unde. Notati ca orasul Cluj-Napoca nu are un trafic usor, iar strazile sunt relativ inguste.

In zonele cu monumente istorice se folosesc materiale izolatoare pentru ca vibratiile sa nu le afecteze. La noi s-au folosit covoare de cauciuc de 2 cm grosime. Locatarii din zona centrala nu mai fac reclamatii legate de galagia facuta de tramvaie.
Linia de tramvai, ce se reabiliteaza acum, trece pe langa Muzeul Literaturii Romane (Casa Dosoftei) si zilele astea au pus deja covoarele de cauciuc.

Legat de trafic: am fost in 3 orase mari din Europa si nu am vazut bulibaseala asta de trafic, de-o vezi in Romania. Pe linia de tramvai poti intra cu masina doar daca virezi la stanga.
Praga are un sistem de transport cu tramvaiul excelent, dar in zona veche a orasului linia de tramvai nu este separata de traficul auto. Cu toate astea tramvaiul ajunge lejer la semafor pe langa coada de masini.
Poate ca ar trebui sa ne gandim putin si sa respectam codul rutier in vigoare.

Priveste filmul de mai jos si zi-mi daca cehii ar trebui sa renunte la tramvaie?
http://www.youtube.com/watch?v=SYxQHScajvo
 
http://www.ziuadecj.ro/administratie/primul-proiect-al-metropolei-rute-de-tramvai-de-90-de-milioane-de-euro--29533.html

Precum am zis, treaba asta de acum, cu reabilitarea, este doar electoral??.
Proiectul metropolitan are deja 5,4 cm de praf pe el, ?i se va mai a?terne.

??Ë?i readuc aminte cititorilor c?? vine un an electoral foarte fierbinte:

http://www.adevarul.ro/locale/cluj-napoca/Linia_de_tramvai_Golden_Blitz_0_470953275.html

Alt citat de prin alt?? pres??:

ââ??Modernizarea liniei de tramvai din M??n???tur pân?? în Piata Garii ar duce la reducerea timpului de c??l??torie de la 48 minute, la 24 minute pe traseu, "ar putea cre?te cu 10 % num??rul de c??l??tori transporta?i pe an, vor fi reduse costurile de mentenan?a cu 57 % ?i consumului de energie electric?? cu 40%", mai spus oficialii prim??riei.ââ??

NU contest economia de mentenan??? ?i cea de energie electric??, ci doar contest cre?terea num??rului de c??l??tori.
M??n???turul este legat de gar?? cu o linie de autobuz, ?i cu una de tramvai. Amândou?? mijloacele de transport se golesc aproape de tot în Pia?a M. Viteazul. în timpul ?colii mai sunt câteva ââ??filoloageââ?? care merg la facultate pân?? pe Horea, ?i cam gata.
Iar la Real ?i Dedeman 95% din clien?i merg cu autoturismul, iar pân?? nu se schimb?? ceva la CFR ca s?? creasc?? traficul pe CF, nu v??d de unde alt?? cre?tere de c??l??tori visat?? de cei ce au pus la cale proiectul.
Referitor la cre?terea de vitez??, este iar o abera?ie. Atâta timp cât este traseu comun cu autoturismele, mijloacele de transport în comun autobuze ?i troleibuze, cât timp va fi gâtuire de trafic lâng?? parcul central, s?? uite de înjum??t???irea timpului de c??l??torie. Acum cât timp nu circul?? tramvaiul pe malul Some?ului ci numai autoturisme, viteza lor (a autoturismelor) nu s-a modificat semnificativ.
Atâta timp cât nu fac noi trasee cum vor s?? creasc?? traficul? Nu exist?? nici un proiect în acest sens. Puteau proiecta o leg??tur?? cu cartierul M??r???ti cu extensie pân?? în Gheorghieni
Dac?? nu termin?? reabilitarea pân?? la alegeri, praful se va alege de tot ce va fi investit în acest sens pân?? atunci.

ACEAST? REABILITATE ESTE UN SUBIECT ELECTORAL PENTRU BABE EMOTIVE.
SUBVEN????IE IEUROPEAN? MASCAT? C?TRE DIVERSE FIRME.
 
la ,,sfatul" prietenilor de peste Ocean
Si in SUA tendinta in ultimii e sa se (re)introduca tramvaie sau trenuri urbane-'light rails'. Sunt orase care au introdus tramvaiul recent: Portland Oregon si Seattle in 2001, altele au modernizat liniile de tramvai existente cum sunt Buffalo, Dallas, Houston, Los Angeles, Minneapolis, Charlotte, iar in Pittsburgh, Boston, Cleveland, Newark, Philadelphia sau San Diego le-au inlocuit cu un fel de metrou sau tren urban.
 
TATRA a spus:
In zonele cu monumente istorice se folosesc materiale izolatoare pentru ca vibratiile sa nu le afecteze. La noi s-au folosit covoare de cauciuc de 2 cm grosime.

Nu numai în zonele cu monumente istorice se folosesc acele covoare de cauciuc, ci pe tot traseul. ??Ë?i înainte erau acele covoare de cauciuc, dar nu a fost f??cuta funda?ia ca la carte.
Nu discut de Praga, unde putem zice c?? ora?ul e de când este tramvaiul, sau de Timi?oara, Ia?i, Gala?i, unde o mare parte din ora? a fost construit în jurul infrastructurii de transport existente, sau în proiectarea liniilor de tramvai sau f??cut amu câteva zeci de ani prognoze urbanistice.

La noi în urbe a venit tipu` ??la cu datu din mân?? ?i a construit un depozit mare de fier vechi (CUG) ?i pentru popula?ia care lucra acolo era nevoie de un mijloc de transport direct ?i rapid. Pe vremuri era într-adev??r cel mai rapid mijloc de transport deoarece carosabilul era dezatruos, autoturisme nu prea circulau ?i atunci tramvaiul avea cale liber??. Plus c?? în perioada datului din mân??, M??no?turul a avut cea mai exploziv?? cre?tere de popula?ie. S??pt??mâna ?i satul pe vertical?? dat în folosin???. Iar noii ?i ferici?ii chiria?i ai tipului cu datul din mân?? lucrau la marele depozit de fier vechi (GUC).

A?a c??... tr??iasc?? firmele ce au pus mâna pe lucrare... dar?? ?i ficioru lu` tata vrea carne în zam??.
 
Interesantule, am în?eles cu to?ii c?? tu e?ti ?ofer, ai ma?in?? ?i te deranjaz?? fiarele alea de 5t/osie care merg pe mijlocul drumului ?i pe ale c??ror ?ine, de?i Codul Rutier ?i-o interzice, tu te înc??p???ânezi s?? circuli ?i apoi te enervezi c??-?i strici cauciucurile... ?i, evident, de?i tu nu circuli cum trebuie, consideri RATUC-ul vinovat când, dac?? chiar ar trebui s?? fie ?i al?i vinova?i, ace?tia sunt în Mili?ia Rutier??, care nu d?? amenzi pentru parcare neregulamentar?? celor care blocheaz?? 1 - 2 benzi de circula?ie pe sens (cel pu?in în zona G??rii e dezastru).

Viteza legal?? în ora? este de 50 km/h, dar tramvaiul abia poate prinde 30 din cauza ?inelor necorespunz??toare. Odat?? cu reabilitarea c??ii se va putea cre?te aceast?? vitez??, iar c??l??torii din autobuze se vor reorienta spre tramvai dac?? acesta îi va duce mai repede la destina?ie. Sper numai s?? nu se întâmple ca la Bucure?ti, unde s-a ajuns s?? se circule pe 41 cu 20 km/h din cauza bizonilor care nu cunosc indica?ia semnului STOP pus la toate trecerile la nivel nesemaforizate.