Modernizarea liniei de tramvai la Cluj

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Se avanseaz?? cu lucr??rile cu o vitez?? normal??, ca în lumea civilizat?? unde o lucrare trebuie terminat?? la termen nu la 5 ani juma ?i 10 rectific??ri de buget, dup?? termen, ?i peste termen.

S-a montat la aprox 2 m sub nivelul solului un sistem de drenare a apelor pluviale, s-au mutat trasee electrice, telefonice ?i de canalizare.
S-a turnat covor asfaltic de 15 cm grosime, peste care, cred ca, vor veni sistemele de fixare a ?inelor.

Chit c?? nu-i v??d rostul acestei investi?ii, bine c?? se face, se lucreaz?? bine, rapid, ?i pe deasupra ?i curat, nu ca la alte ?antiere unde de?art?? molozul unde le cade mai u?or ?i ?l de sus cu mila.

Nu v??d de ce edilii, înainte de a începe lucr??rile au investit ceva b??nu?i pentru a reda func?ion??rii bucla de întoarcere de la Pod Calvaria, care a func?ionat doar câteva zile, pe urm?? fiind desfiin?at??. A fost o cheltuial?? f??r?? rost.

E.
 
Ce mi s-a p??rut interesant, ?i normal pe deasupra, e faptu c?? buldozerul de terasament, lucreaz?? legat la GPS, ?i un sistem complex de ghidare, pentru a efectua o funda?ie plan?? perfect??, conform proiectului.
Manevrantul utilajului, st?? ?i supravegheaz?? buldozerul, ca nu cumva s?? o ia pe ar??tur??.
O s?? încerc s?? fac ceva fotografii, ?i s?? le postez.

E.
 
Suna SF-u buldozerul cu pricina. Cel putin eu nu am mai vazut pe la noi asa ceva. Sunt tare curios cum arata .
Acuma ar fi intrebarea: La ce va servi aceasta fundatie pretentioasa ?
 
A?a cum am promis, am alergat s?? fac câteva poze de la ?antier.

Voi încerca s?? descriu pe scurt ceea ce am v??zut.
Voi a?tepta complet??ri ?i corect??ri.

Pe str. Mare?al Antonescu sau Prim??verii este deja scoas?? linia veche, ?i se a?teapt?? nivelarea.



Se v??d canaliz??rile vechi de sub fostul traseu:





Mai sus o por?iune nivelat??:



O por?iune unde nu s-au scos înc?? dalele vechi. Se observ?? c?? sub ele era un strat de asfalt:



Balastru:



Au sosit ?inele:





Se vede primul strat de geotextil:



Pod pentru pietoni, peste lucr??ri:



Materialul gri din fotografia urm??toare este o plas?? sudata cu ochiuri de 4, care acoper?? tot traseul c??ii de rulare viitoare:



Un strat de material textil pentru ruperea capilarit???ii:



Sub pod se observ?? un ?an?, unde se introduc tuburi de drenaj ?i canalizare:



înc?? un strat de geotextil:


Se apropie finalul lucr??rii pe por?iunea din Mîn???tur:




Peste asfalt se mai pune o plas?? sudat??, care are rolul de legare la p??mânt a sinelor.
Precum se vede se lucreaz??.







Se v??d traversele metalice, care vor fi turnate în momentul mont??rii lor, pentru a face corp comun cu plasa sudat??. Nu-mi dau seama cum vor a?eza garniturile de cauciuc pentru etan?are.



Utilaje ?i oameni lucrând la organizarea de ?antier, preg??tind materialele pentru etapa curent?? ?i cele urm??toare:



Dup?? fuga prin M??n???tur fug în centru s?? prind buldozerul SF.

Utilaje lâng?? Teatrul Maghiar de Stat:




Un camion aduce balastru:



Aliniamentul liniei de pe str. Bari?iu:



Buldozerul SF.
Pe ???ru?ii aceia alba?trii se monteaz?? receptoarele GPS ?i nivelele laser, care ajut?? la ob?inerea unei funda?ii conform proiectului. Când am f??cut poza lucra la nivelare general??, neavând montate sculele respective, ?i nici pe marginea ?antierului nu erau emi???torii.






Canaliz??ri vechi ?i noi:


Lucr??ri




Bud?? pentru muncitori:



Traverse de lemn vechi:



Z? END

E.
 
P.S.

Unele fotografii au o calitate mai slab?? deoarece au fost f??cute de un ââ????Ë?OFERââ?? în goana ma?inii.

E.
 
între timp se lucreaz?? vârtos.

Constructorii au a?ezat linia aproape pe tot tronsonul din M??n???tur.

Tronsonul de aproximativ 1000 - 1300 m este sudat cap coad??, eu neobservând nici un rost de dilata?ie.

Oare cum am prev??zut în proiect eventualele deform??ri ale liniei din motiv de dilatare/contrac?ie?

Sau dup?? o iarna/var??, scade viteza comercial?? în favoarea cre?terii siguran?ei?

E.
 
Prinderea sinei si incastrarea acestia in beton ii asigura fixarea pe pozitie, nemaifiind nevoie de aparate de dilatare. Sunt solutii moderne, utilizate peste tot in lume la ora actuala si, desigur, si in Romania (v. Bucuresti, Timisoara, Iasi, Braila, Oradea pe tronsoanele unde nu e cale proprie, Arad pe tronsoanele unde nu e cale proprie).

Cand vine vorba de cale proprie (v. Arad) discutam despre cu totul alte solutii.
 
Poate unii dintre noi au aflat.

Pe Str. Baritiu s-a turnat deja betonul, traversele fiind încastrate în beton. Sub ?in?? s-a montat o banda de cauciuc, iar pe laterale a?ijderea. Cred c?? zilele urm??toare urmeaz?? asfaltarea cu strat de rezisten???, pe urm?? cu strat de uzur??.

Se urgenteaz?? lucr??rile pe str. Bari?iu, deoarece este o arter?? scurt?? dar foarte important?? în panul de circula?ie din Cluj, ?i edilii doresc ca pe când revin studen?ii din vacan??? s?? fie redat?? circula?iei artera.
Strada nefiind foarte lat?? prin marcare ei va permite circula?ia autovehicolelor pe a doua band?? pe linia de tramvai. Precum am spus mai sus undeva, sunt situa?ii ?i situa?ii, a?a c?? noul tramvai va sta la semafor pe Bari?iu câte 10-15 minute pân?? va ajunge în sta?ie.
 
interesantul a spus:
Strada nefiind foarte lat?? prin marcare ei va permite circula?ia autovehicolelor pe a doua band?? pe linia de tramvai. Precum am spus mai sus undeva, sunt situa?ii ?i situa?ii, a?a c?? noul tramvai va sta la semafor pe Bari?iu câte 10-15 minute pân?? va ajunge în sta?ie.

Munca in zadar daca e asa....
 
Vom vedea, vom vedea dac?? va fi sau nu munc?? în zadar... Eu nu cred. Cel pu?in nu scot tranvaiele. Aici, pe forum, vorbim despre trenuri majoritatea HO, ?i deci dac?? spunem despre tranvaiele din cluj poate deviem prea mult de la subiect. C??ci se începe cu politica, al?i spun c?? e inutil, al?i laud?? ?i tot a?a. Importante e c?? s-a f??cut pasul. Vorbind metaforic: s-a f??cut "c??s??toroia" s?? sper??m c?? nu vine "divor?ul" :))).
 
Amu, pân?? îmi cump??r film :) , am stat strâmb ?i, cred, am cujetat drept:

B??ie?ii a?tia reabiliteaz?? linia de tramvai. Un an juma. OK
Fac sectorul de la Gara la M??n???tur. OK
Cump??r?? câteva tramvaie noi. OK
Le dau drumul în circula?ie. OK
Se apuc?? de reabilitat traseul Gar?? - Muncii - depou. Un an juma. OK

Problem??:

Ce se întâmpl?? dac?? se stric?? vre-un tramvai nou, pe sectorul proasp??t reabilitat, ?i pentru repara?ia lui este nevoie de canal ?i cric?
La depou nu se poate ajunge, c?? b??ie?ii reabiliteaz?? linia!
Apoi câte tramvaie vor s?? pun?? în circula?ie?
La gar??, poate fi garat maxim un tramvai, iar în M??n???tur înc?? trei.
Apoi pe cel mai aglomerat tramvai vor s?? opereze doar cu PATRU unit???i?
Sau noaptea vei face slalom printre tramvaiele garate pe linia curent???

Nu era mai logic s?? reabiliteze întâi Gar?? - Muncii - Depou, ?i pe urm?? Gar?? - M??n???tur?

Dar, precum am mai spus, la anul sunt alegeri.....
 
1. daca mai zici ceva despre politica voi propune sa fi banat 1 saptamana,
pe bune, nu glumesc :), ti-am zis asta de nenumarate ori, nu odata, nu de doua ori, nu vreau sa mai aud de politica pe acest forum.

2. in Cluj sunt 2 depouri, in caz ca nu stiai .

Si ca sa raspund la intrebare, nu era logic sa se repare mai intai sectorul gara -muncii pentru ca pentru oras, pentru oameni, cladiri puse pe vibratii non stop, etc.., mai important si mai urgent era repararea acestui sector care se afla acum in lucru.
O alta chestie este ca reducerea timpului de circulatie atrage de la sine reducerea necesarului de tramvaie.
 
Cateva poze facute in data de 3.11.2011 pe tronsonul Bucium-Calvaria:

Bucium:



Minerva:





Pritax:




+

Video Bucium-Calvaria: http://www.youtube.com/watch?v=u_Wb_fGwz0k
Video Calvaria-Plopilor: http://www.youtube.com/watch?v=W0CB7JJjubs&feature=related

O sa mai revin si cu alte poze. Lucrarile au mai avansat ceva :). Numai bine!
 
Deci!

S-a lucrat cu vitez?? pân?? la data la care au fost postate pozele de mai sus.
Dar tot în acea perioada a fost ascuns ordonatorul de pl???i local, adic?? Nea Primariu. De atunci s-a cam strâmtorat ?ava cu b??nu?i, si se vede in: îNT??â??RZIERI1

Graficul initial:
Termene intermediare de reabilitare

Tronsonul 1
(M??n???tur - Pia?a G??rii):

- Bucium-Calvaria - 3 luni de la ordinul de începere a lucr??rilor (2011 - luna iulie - septembrie) - - inca mai au de lucru cam 2-3 saptamani.
- Calvaria - Pod Horea -
6 luni de la etapa precedent?? (luna octombrie 2011 - martie 2012) - cel putin 2 luni intarziere
- Pod Horea - Gar?? -
3 luni de la etapa precedent?? (2012, luna martie - iunie) - greu de zis, dar s-ar putea sa se incadreze

Mai sunt 3 puncte delicate unde va fistrangulata circulatia
- Pod Garibaldi
- P-ta. M. Viteazul
- Astoria

Reseritor la discutiile avute mai sus cu Dr2005 pot spune ca aceasta reabilitare nu a scos circulatia auto de pe linia de tramvai. Plus ca din cate am observat, contractul cuprinde reabilitarea traseului tramvaiului care este mai lat cu juma de metru in stanga si dreapta liniei de tramvai.
Pentru reabilitarea restului starzii, primaria inca nici macar nu are caiet de sarcini, asa ca soferii vor circula cu spor pe linia de tramvai proaspat reabilitata.
Voi reveni zilele urmatoare cu poze proaspete

??Ë?I AMU CIC?:

Fiind an electoral, ast??zi la Radio Cluj,, ?i pe Romania Actualit???i au spus o ?tire cum c?? au reînceput discu?iile despre dezvoltarea traseului de tramvai pân?? la Gil??u, ?i spre aeroport. Foarte bine, dar parc?? tot la reglat ceasul e mai bun?? aceasta ?tire.
Ideea ar fi ideal??, deoarece ar descongestiona mult circula?ia pe zona Gil??u-Flore?ti unde cu regularitate de ceasornic diminiea?a ?i seara sunt ambuteiaje groaznice.
 
La Bucure?ti s-a început reabilitarea a 2km de linie cam în aceea?i perioad?? cu cea din Cluj (iulie 2011). în februarie au terminat de scos linia veche, mai pu?in în intersec?ii. Au s??pat ?an?urile ?i le-au l??sat a?a... deci se poate ?i mai r??u.

Referitor la circula?ie pe linia de tramvai, înc?? mai sper c?? se vor monta borduri sau garduri la linie (speran?a moare ultima), c?? altfel n-au f??cut nimic, tot cu 20 km/h vor merge tramvaiele, mai ales pe sub piesele alea de separa?ie stil anii '50, gen alea de la Izlazului.