Modernizarea liniei de tramvai la Cluj

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
interesantul a spus:
TATRA a spus:
In zonele cu monumente istorice se folosesc materiale izolatoare pentru ca vibratiile sa nu le afecteze. La noi s-au folosit covoare de cauciuc de 2 cm grosime.

Nu numai în zonele cu monumente istorice se folosesc acele covoare de cauciuc, ci pe tot traseul. ??Ë?i înainte erau acele covoare de cauciuc, dar nu a fost f??cuta funda?ia ca la carte.

Nu cred ca se foloseste covor de cauciuc pe tot traseul, ci doar in zonele pretentioase la vibratii, in special in zone istorice. Unde ai vazut covoare de cauciuc la vechea linie din Cluj?
Linia de tramvai pe dale de beton a fost o modalitate de constructie rapida, dar prost aplicata in Romania. Cehii folosesc acest sistem de sina incastrata in prefabricat de beton, dar au fundatia realizata "ca la carte".
Nu vad nici un argument bun pentru renuntarea la tramvai in Cluj.

Oameni de genul "bizonilor da Romania" au ajuns sa conduca orase mari, ca Brasovul si Constanta. In Suceava se bat cu pumnul in piept ca au transport ecologic, dar au renuntat la troleibuze in favoarea autobuzelor. Pai, unde e ecologia?

Elaborarea si finalizarea unui proiect de linie de tramvai sau troleibuz sunt mult mai dificile si reprezinta lucrari de inginerie destul de provocatoare. Solutia autobuzului este cea mai usora: infrastructura exista (buna sau rea), nu-ti da batai de cap pentru intocmirea unei solutii tehnice functie de specificul zonei, nu deranjeaza publicul posesor de masini dotate cu "clima bizonica".
Subiectul poate fi discutat si intors pe toate partile, dar cui sa-i explici?
"Pooai, daca sta tranvaiu' pe linie, eu pe unde trece?"

@interesantu
Uite aici: http://forum.lokomotiv.ro/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=9158
 
Hai sa vedem si niste poze daca tot discutam,

18 iulie 2011:
(amintesc ca lucrarile au inceput in data de 1 iulie, noaptea)



Mi se pare interesant cum pivoteaza cupa excavatorului de mai sus, personal nu am mai vazut pana acum.

Mai jos se vede cat de roasa era vechea sina:



Mergem mai spre capat:







Zona de lucru 2,
18 iulie:
In aceasta zi a circulat ultima data tramvaiul pe vechile sine, incepand cu a doua jumatate a zilei a fost inlocuit cu autobuze articulate si a inceput scoaterea sinelor.



23 iulie:





Aici lucrarile ar fi trebuit sa inceapa abia peste 3 luni, conform anuntului initial.
Tot nu inteleg cum isi imaginau ca tramvaiul va circula pe toata durata lucrarilor, partea buna este ca in acest ritm lucrarile se vor finaliza mai repede. Vineri noaptea excavatoarele lucrau.

Eusebiu (interesantul) probabil ca tu ai fi preferat sa se scoata sina+tramvaiul si sa se cumpere autobuze care dupa 5-6 ani sunt muci, care fac zgomot si fum pe care eu trebuie sa il inghit cat stau la semafor, si care bineinteles ar fi circulat mai rar si in care as fi stat mai inghesuit, plus ca iarna as fi rabdat si frig.
E chiar asa de greu de inteles ca per-ansamblu, in timp, tramvaiul este mult mai eficient decat transportul cu autobuze/troleibuze?

Existau 2 solutii in cazul de fata:
1. sa se scoata sina pentru ca era praf, sa se cumpere autobuze cat nr. de tramvaie x 1.5, acestea sa fie muci dupa 6 ani si sa genereze costuri de intretinere importante.

2. sa se faca linia de tramvai cu bani ue, sa se genereze niste locuri de munca si venit pt bugetul local, sa avem la final o linie de tramvai la standardul de azi, economica, eficienta, fara zgomot.

Nu, e mai bine sa nu se faca sau sa se distruga, ca sa nu se sponsorizeze campaniile electorale?
Daca nu se face nu e bine ca nu se face, daca se face iarasi nu e bine ca se sponsorizeaza campaniile. Oare nu asa se face peste tot in lume? sa fim seriosi.
Sincer, am mai spus-o, ma doare in cot, chiar nu ma intereseaza cine ce sponsorizeaza, atata timp cat se face ceva pentru oras si de asa importanta cum e acest proiect, chiar nu-mi pasa.

Cat despre articolele de presa, stim prea bine la ce nivel sunt ziaristii romani, eu de obicei fac radical de ordinul 3 sau 4 din ceea ce scriu ei.

Revenind la linia de tramvai, as prefera sa discutam despre solutiile tehnice adoptate, avansarea lucrarilor, etc.
Cu alte cuvinte, "va rog" sa discutati politica in alta parte, nu pe acest forum.
 
astfel de excavatoare gasesti si pe calea ferata,(vezi rotile cu profil cf),cupa pivoteaza pentru a lucra eficient pe forma trapeizodala a prismei de balast.
 
TATRA a spus:
Nu cred ca se foloseste covor de cauciuc pe tot traseul, ci doar in zonele pretentioase la vibratii, in special in zone istorice. Unde ai vazut covoare de cauciuc la vechea linie din Cluj?

Au fost covoare de cauciuc doar în zonele unde erau dale.
 
Dr2005 a spus:
Interesantule, am în?eles cu to?ii c?? tu e?ti ?ofer, ai ma?in?? ?i te deranjaz?? fiarele alea de 5t/osie care merg pe mijlocul drumului ?i pe ale c??ror ?ine, de?i Codul Rutier ?i-o interzice, tu te înc??p???ânezi s?? circuli ?i apoi te enervezi c??-?i strici cauciucurile... ?i, evident, de?i tu nu circuli cum trebuie, consideri RATUC-ul vinovat când, dac?? chiar ar trebui s?? fie ?i al?i vinova?i, ace?tia sunt în Mili?ia Rutier??, care nu d?? amenzi pentru parcare neregulamentar?? celor care blocheaz?? 1 - 2 benzi de circula?ie pe sens (cel pu?in în zona G??rii e dezastru).

OK!
Tragi bine concluzii.
însemn?? cu tu e?ti Vatman, c??ruia îi este fric?? s?? nu i se pr??p??deasc?? locul de munc?? din deta?are disciplinar?? de la Cluj.
Partea cu mersul ?i t??iatul cauciucurilor cred c?? ai povestit-o din propriile amintiri.

într-adev??r mi-am t??iat ?i eu undeva în `90 cauciucul în ?in??, dar era la trecerea de nivel de pe DN1 cu linia de Sl??nic Prahova.

A?a c?? înainte s?? tragi concluzii încearc?? s?? vii cu argumente legate de trafic, perspective de dezvoltare, proiecte etc. cum am încercat s?? aduc eu.

@ Florinn
Sus?in ?i acum, c?? investi?ia într-o singur?? linie sunt bani arunca?i pe fereastr??. Ori concepeau un plan de dezvoltare a unei infrastructuri serioase de transport cu tramvaiul, ori o las?? balt??. Sunt curios cum va rezista linia reabilitat?? pe traseul Gar??-Muncii, unde pe 5 km este comun?? cu traficul greu. Miile de camioane supraînc??rcate crezi c?? nu vor afecta în timp scurt cea mai bun?? lucrare?
Zone precum aeroportul, unde s-a eliminat traficul greu este prost deservit de transportul în comun, ?i bie?ii pasageri stau la mâna rechinilor taximetri?ti.
Pe urm??, cei din viitorul cartier Flore?ti stau la mâna unuia cu autobuze cu orele ca s?? ajung?? în ora? (7-8 km.)
Cartierul Gheorghieni este br??zdat de trasee de troleibuz ?i autobuz cartier unde eliminarea traficului greu permite cu u?urin??? construc?ia unei re?ele de tramvai.

A?a c?? toat?? investi?ia mi se pare c?? sun?? a sponsorizare de campanie electoral??.

Dar de lucrat, cum am spus mai sus, se lucreaz?? bine.

E.
 
interesantul a spus:
A?a c?? toat?? investi?ia mi se pare c?? sun?? a sponsorizare de campanie electoral??.

De ce trebuie sa legam totul de politica? Mai lasa-ma cu de-astea!!! Daca bagam totul in spatele politicii ar trebui sa nu mai facem nici o investitie.
Sfatul meu: nu folosi tramvaiul, mergi cu masina personala.

Dr2005 nu e vatman. 8)
 
De fapt, sunt inginer de material rulant, iar locurile de munca din Cluj nu prea ma intereseaz?? momentan, eu fiind la vreo 500 km mai la sud.

Linia refacuta va rezista, cu condi?ia s?? se fac?? o funda?ie corespunz??toare ?i s?? mai dea Mili?ia amenzi pentru cei care p??trund pe linie acolo unde nu e permis.
 
interesantul a spus:
TATRA a spus:
Nu cred ca se foloseste covor de cauciuc pe tot traseul, ci doar in zonele pretentioase la vibratii, in special in zone istorice. Unde ai vazut covoare de cauciuc la vechea linie din Cluj?

Au fost covoare de cauciuc doar în zonele unde erau dale.

In fotografiile prezentate de Florinn nu vad acele covoare. Sa fie "pixelu albastru" al lui Florinn? :D :D :D
 
TATRA a spus:
De ce trebuie sa legam totul de politica? Mai lasa-ma cu de-astea!!! Daca bagam totul in spatele politicii ar trebui sa nu mai facem nici o investitie.
Sfatul meu: nu folosi tramvaiul, mergi cu masina personala.

Nu m-am legat. Vrând/nevrând suntem lega?i de politic??. Am exprimat o parere c?? acest proeict e scos cu forcepsul numai s?? fie f??cut.
Multumesc pentru sfat, dar ma duc cu bicicleta 75% si cu trenul 5% ?i rar cu avionul 1%, restul te las s?? ghice?ti cu ce m?? deplasez (acesta e programul de var??).

@Florinn - Din pacate cam toate deciziile de pe la noi se iau politic, a?a c?? m??car tangen?ial f??r?? nominaliz??ri (ceea ce am ?i f??cut) trebuie amintit c?? mai exist?? ?i ea.
TATRA a spus:
Dr2005 nu e vatman. 8)

Este o vorb?? din popor: ââ???žAvocatul nepl??tit este bun de p??lmuit!ââ??
TATRA a spus:
In fotografiile prezentate de Florinn nu vad acele covoare. Sa fie "pixelu albastru" al lui Florinn? :D :D :D

Poate ai monitorul dereglat la gamma ?i nu sesizezi noatele de culoare. în ultimele 2 poze se v??d resturi de benzi de cauciuc.

Dac?? ai ceva argumente logice te a?tept s?? discut??m, altfel las-o mai moale.

Sper s?? revenim la discu?ii pro/contra argumentate, nu gargar??.

E.
 
Dr2005 a spus:
s?? mai dea Mili?ia amenzi pentru cei care p??trund pe linie acolo unde nu e permis.

Cred c?? sunt dou?? locuri unde ?oferii se a?eaz?? la coad?? la semafor în Cluj, ?i anume la Teatrul Maghiar ?i pe Bari?iu, dar marcajul rutier este discontinuu între linia de tramvai ?i banda de mers, ?i continu?? între cele dou?? linii de tramvai, ?i doar cu 30-40 m ??nainte de semafor linia continua trece peste linii de tramvai si interzice accesul pe linia de tramvai. dar la acele semafoare coada este ?i de 2-300 m, a?a c?? vrând-nevrând, tramvaiele stau dup?? ma?ini care sta?ioneaz?? regulamentar la semafor conform marcajelor.
La gar?? n-am sesizat cele spuse de tine. ma?inile nu stau alandala pe linia de tramvai, ci în parcarea din fa?a g??rii deoarece nu exist?? sistematizare ?i prim??ria d?? vina pe gar??, gara pe prim??rie ?i taximetri?tii se bat cu ceilal?i participan?i la trafic.
îm rest tramvaiul are cale libera, pe ?in?? care pân?? mai ieri era deplorabil??.

Asta din cauza proastei sistematiz??ri a circula?iei.
 
Se interzice p??trunderea pe linia de tramvai cu 25m înainte de intersec?ii, indiferent de num??rul de benzi. Chiar ?i pentru viraj la stânga, dac?? între trotuar ?i ?ina cea mai din dreapta nu exist?? loc suficient pentru dou?? rânduri de ma?ini, acestea se vor alinia pe un rând. Altfel... în cel mai fericit caz le pic?? un pantograf pe parbriz (s-a întâmplat asta la Bucure?ti, bizonul chiar vroia s?? întoarc??, lucru interzis în intersec?ia respectiv??, ceea ce nu îi opre?te nici m??car pe ?oferii autobuzelor de Armat?? s?? întoarc?? sau s?? fac?? stânga), iar în cel mai nefericit caz se g??se?te un Be8/8 s?? fac?? biliard cu ei, mai ales dac?? ies din coloana brusc.
Marcajul discontinuu între o band?? de circula?ie ?i ?ina de tramvai se aplic?? doar pe stra??zile cu maxim 2 benzi auto pe sens. în acest caz, linia de tramvai se poate folosi exclusiv pentru dep???ire, în niciun caz pentru stat la semafor pe ea. Totodat??, Codul Rutier prevede obligativitatea conduc??torilor auto care dep???esc pe linia de tramvai de a elibera calea tramvaiului ori de câte ori este nevoie, pentru a nu stânjeni circula?ia acestuia. Mamnevra dep???irii pe linia de tramvai nu este permis?? la 25m înainte sau dup?? sta?iile de tramvai (fie ele cu refugiu sau f??r??), în dreptul sta?iilor (la dep???irea prin stânga a refugiului se ia permisul), în intersec?ii ?i treceri de pietoni ?i la 25m de acestea. ???žoferii care dep???esc pe linia de tramvai o fac pe barba lor. Dac?? se ajunge într-unul din locurile ,,interzise" amintite câteva rânduri mai sus, atunci e dep???ire neregulamentar?? sau dep???irea coloanei oprite la semafor, în ultimul caz ?oferii trebuind s?? devin?? clien?i ai transportului în comun pentru minim 30 de zile (asta presupunând c?? Mili?ia ?i-ar face treaba). Deci, cei care a?teapt?? s?? intre în rând de pe linia de tramvai pe banda a 2a încalc?? Codul Rutier ?i ar trebui trata?i ca atare.
Pentru conformitate:
HG 1391/2006 a spus:
Art. 103. ââ??â?? Pe drumul public cu cel mult dou?? benzi pe sens ?i cu o a treia band?? pe care este amplasat?? linia tramvaiului lâng?? axul drumului, conduc??torii de vehicule pot folosi aceasta band??, cu obliga?ia s?? lase liber?? calea tramvaiului, la apropierea acestuia.

Art. 107. (3). Dac?? în intersec?ie circul?? ?i tramvaie, iar spa?iul dintre ?ina din dreapta ?i trotuar nu permite circula?ia pe dou?? sau mai multe rânduri, to?i conduc??torii de vehicule, indiferent de direc?ia de deplasare, vor circula pe un singur rând, l??sând liber traseul tramvaiului.

Art. 120. (1) g) Se interzice dep???irea în dreptul sta?iei pentru tramvai, atunci când acesta este oprit, iar sta?ia nu este prev??zut?? cu refugiu pentru pietoni;

Benzile alea de cauciuc se puneau între ?in?? ?i dala de beton ?i sub ?in?? (în ,,?an?ul" din dala de beton). Cel pu?in în Bucure?ti, cauciucul ??la se f??cea praf foarte repede ?i a?a r??mânea. Cel de sub ?in?? rezista mai mult, dar cel din lateralele ?inei se ducea imediat, mai ales când se t??ia ?ina vara cu aparatul de sudur?? c?? nu avea loc de dilatare. Evident, b??ie?ii puneau ce nimereau ca s?? men?in?? ecartamentul, cel pu?in la noi se puneau buc???ele de metal ca s?? p??streze a?ezarea ?inei.
 
Domnule "interesant", inteleg ca nu faci diferenta intre "covor" si "banda" de cauciuc. Mai sus ti-a explicat Dragos cum sta treaba cu "banda" de cauciuc, iar in fotografiile de la "Modernizarea liniei de tramvai din Iasi" vei vedea "covoarele".

Banda


Covor


Nu cred ca in perioada dinainte de 89 (nu vreau s-o murdaresc la fel ca tine) se folosea tehnologia asta.
 
@tatra
î?i dau dreptul s?? m?? jigne?ti, dup?? ce o fac eu prima dat??.

Nu cred ca m-am dat specialist în tehnic?? feroviar?? în nici un post, a?a c?? f?? bine ?i înceteaz?? cu agresivitatea.
 
Ie-te zvon cu fason:

http://www.romanialibera.ro/actualitate/transilvania/tramvaie-cu-wireless-232490.html

"Vireless" nu pusesera la tramvai, ca in rest toate se rezolvara de la sine.... :D :D

Edit by Forumadmin
Tot ce e politica sau alte discutii ce nu au legatura cu tematica acestui forum se va sterge! Daca vreti politica porniti televizorul
 
"Primarul Sorin Apostu a declarat ieri, în cadrul unei conferin?e de pres??, c?? pân?? la finalizarea lucr??rilor la ambele tronsoane ale liniei de tramvai, în luna iunie 2013, la Cluj vor circula garnituri noi, conforme cu normele europene în domeniu. "Am stabilit care sunt condi?iile pe care vor trebui s?? le îndeplineasc?? noile tramvaie care vor fi achizi?ionate odat?? cu modernizarea liniei. în acest moment preg??tim caietul de sarcini, iar procedura va fi publicat?? pe Sistemul Electronic de Achizi?ii Publice (SEAP) pân?? la sfâr?itul s??pt??mânii acesteia", a men?ionat edilul clujean. El a ad??ugat c?? prim??ria vrea tramvaie cu capacitate de transport total?? între 175 ?i 200 de c??l??tori, cu instala?ie de transmisie-recep?ie online a informa?iilor între vatman si dispecerat (echipament Wi-Fi), cu u?i cu sistem de protec?ie la strivire a c??l??torilor, dar ?i cu aer condi?ionat."

http://www.ziuadecj.ro/administratie/6-tramvaie-cu-72-milioane-de-euro-cine-va-castiga-bombardier-alstom-siemens-caf-sau-skoda--71147.html

Asta a declarat primarul.

Desigur ca ziaristii incompetenti au inteles ca vor avea internet.
 
Florinn a spus:
Hai sa vedem si niste poze daca tot discutam,

Mergem mai spre capat:


Cam off topic, dar ce este cladirea asta mare si urata, cu aspect de intreprindere comunista? Alt loc n-au gasit sa o faca? Care dintre fii vechiului Manastur a intrat in posesia fostei gradini si a vandut-o unui "investitor"?
La subiect, faptul ca se modernizeaza linia este bine. O linie noua pe care circula tramvaie noi poate sa asigure un transport foarte confortabil. Se circula mult mai comod in tramvai decat in autobus. Pacat ca nu se poate izola complet linia de masini. Ar fi bine sa se faca macar unde se poate.
 
Cl??direa aceasta ââ??urât??ââ??, este un parking dat în folosin??? în 2010, construit?? de prim??rie pe terenul prim??riei, ?i datorit?? ei, nu mai sunt ma?ini parcate pe carosabil pe o raz?? de 200 m.

E.
 
Utila, mai ales pentru circulatia tramvaielor si a mijloacelor de transport in comun, in general. Insa e urata, n-as vrea sa stau vis-a-vis.
 
Salut Victor,

inainte sa fie data in folosinta parcarea zona era dezastru, adica masini bara la bara pe carosabil langa bordura si in paralel pe trotuar, erai ca in bazarul de masini,
sincer prefer cladirea asa urata cum e, cladirea a fost construita pe o fosta parcare, in urma acestei realizari s-a marit spatiul verde si au disparut masinile parcate pe carosabil si pe trotuar.

p.s cladirea trebuia sa fie teoretic imbracata in verdeata dar plantele s-au uscat prematur, probabil din lipsa de intretinere.