Modernizarea liniei de tramvai la Cluj

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Apoi s?? zîc ?i io ce am v??zut:

1. Din motive de ?in de Twin Peaks s-o gr??bit bini?or cu inaugurarea.
2. Din motive de grab??, au l??sat nerostuit rostul de dilatare dintre ?in?? ?i asfalt. Au t??iat ?li?ul pe multe por?iuni ale traseului, au cur???at rostul ?i preg??tit pentru umplere, ?i l-au rostuit pe distan?e scurte. Pe acolo (în zonele nerostuite), datorit?? sarcinilor din ?in?? care se ivesc la trecerea tramvaiului, se inflitreaz?? apa prin microfisurile care apar. Apa infiltrat?? inseamn?? distrugeri viitoare.
3. Din motive de grab??, ca s??-i satisfac?? pe ?oferi, au dat drumul la circula?ia auto pe traseul de lâng?? parc. Foarte bine, dar finisajul stratului de uzur?? nu s-a finalizat, asfaltul dinspre parc lipsind cu des??vâr?ire, existând tot o dat?? o diferen??? de nivel de 20-30 cm în unlele locuri. Unii ?oferi mai neaten?i mai cad cu partea dreapt?? a ma?inii pe zona nefinisat??, unde datorit?? diferen?ei de nivel mai freac?? cu baia de ulei, etc... M??car s?? nu fi permis accesul auto pe acea por?iune. Aaaa... S?? nu uit: în curb?? în fa?a Teatrului de Stat Maghiar, este la câ?iva cm de linie o gur?? de canal neacoperit??, care a smuls deja roata unei ma?ini.
4. Num??rul de pasageri, în timpul zilei este destul de sc??zut, chiar foarte sc??zut.
5. Dac?? b??ie?ii nu continu?? extinderea traseului, aceast?? reabilitare sun?? a bani arunca?i pe apa sâmbetei, chiar dac?? 85% a fost finan?are nerambursabil?? iuropean??. Eu voi da în judecat?? municipalitatea pentru cei 15% cheltui?i f??r?? a avea finalitate programul de dezvoltaree în um??torii trei ani (înainte de perioada de prescriere).
6. La ora aceasta tramvaiul este o juc??rie pentru copii, care vor s?? se plimbe cu tramvaiul mov.
7. Pentru reabilitarea restului de strad?? pe unde a fost reconstruit traseul tramvaiul acum se vor face lici?atii, proiecte atragere de fonduri iuropene cu care s?? reabiliteze partea carosabil??. Asta mai dureaz?? pân?? la urm??torul moment Twin Peaks de peste ani....

E.

p.s. cic?? între timp s-a schimbat curva, da a r??mas bordelul. (aluzie non politic??)

Acela?i
 
Azi n-am vazut urme de lucrari. Pe Baritiu asfaltul de linga sine a crapat deja si inca nu are un an. Am calatorit spre casa cu un tramvai verde ale carui roti incep sa-si piarda zecimalele lui "PI"...adica odata cu "victoria" resapatului ne revenim la starea de dinainte de lucrari. Asta ca sa nu mai zic ca a reaparut fluieratul din curbe care a lipsit in primele zile. Ieri in zona de dupa stadion "82" scotea sunete de joante nesudate peste suduri. In statia de la gara nu este nici acum o tablita ca sa stie omu' ca acolo e halta. Vb. aia: Am promis, v-am "facut"!

Numa' bine!
 
Dr2005 a spus:
rooovidiu a spus:
Nu ?tiam c?? nu tot firul de contact a fost înlocuit.
A fost înlocuit?? toat?? re?eaua de fir-contact. Dar tot cu elemente model 1950 :(

Repet inca odata, firul de contact nu a fost schimbat decat in zona stadionului-parc. Asta inseamna sub 20% din traseu.

Gabi,
asfaltul a crapat intr-adevar pe baritiu insa cred ca din cauza faptului ca au dat drumu la tramvai fara sa puna "rostul" de care vorbeste Eusebiu mai sus, au taiat asfaltul pentru a face canal si al pune insa inca nu l-au pus pe mare parte din traseu.
Scartaitul in curbe este inevitabil orice fel de linie ai avea daca circuli cu tramvaie la care rotile de pe stanga si dreapta sunt legate prin acelasi ax, inevitabil una din roti trebuie sa patineze atunci cand tramvaiul ia curba. La swing insa rotile se invart in mod independent, deci nu scartie.
Cat despre lucrari, e drept, dupa alegeri au luat un "ritm" extrem de incet.
 
Nenea, rotile sunt chiar pe acelasi ax ca la vagoane. Doar antrenarea e pe un capat.
Zgomotul e dat de profilul rotii care nu e ok. Exemplu "19" care e unul din cele vechi cu chopper care merge mult mai fain decit cel verde de ieri (nu-i stiu nr.), n-am auzit sa fluiere in curbe si nici nu vibreaza la viteza mare. Linia de contact e schimbata pe portiuni, la gara in bucla de pe Caragiale s-a scos portiunea care o lua inapoi spre piata Garii (pt 100 si 102) aceea in care sa agatat pantografu' lui "81".
"Ritmu' " a murit iar noul primar din Floresti nu doreste prelungirea liniei in acea directie, mai ales ca acea comuna nu face parte din oras. V-as invita sa parcurgeti portiunea Gara Muncii. "Cremaliera" si gropile nu fac cinste orasului dar asta nu se vede de pe Motilor 1. Ar fi multe de zis da' asta e!

Numa' bine!
 
Confirmare:

http://www.citynews.ro/cluj/alegeri-locale-37/noul-primar-din-floresti-nu-vrea-linia-de-tramvai-a-lui-boc-229158/
 
...Ast??zi e miercuri 13.06.2012; a trecut aproape o s??pt??mân?? de când la Cluj a ajuns a doua "buc???ic??" de tramvai, fabricat în Polonia. Am avut bucuria s?? conduc convoiul de la Bor? la locul de desc??rcare, pe str. M-?al I.Antonescu, cap??tul din apropierea podului de pe calea Flore?tiului. Venind dinspre Flore?ti, ne-am l??sat pe dreapta podului, am intrat pe I.Antonescu ?i am urcat pe aceast?? strad?? pân?? în giratoriul de sus, unde se desprinde str. Izlazului, unde am întors, ?i am revenit jos la pod, aliniind trailerul pentru desc??rcarea tramvaiului direct pe ?ine.
Dar, s?? începem povestea.......




08.06.2012......Tramvaiul, intrat în ?ar?? la 04:45 st?? în a?teptare pân?? dup?? 07:30, când ni se va trimite un nou aviz de competen??? pentru eliberarea autoriza?iei speciale, avizul primit în ziua precedent??, fiind tot cel de la primul tramvai. într-un fel e "bine" fiindc?? am vreme de ceva "pozulit", mai pe lâng?? tramvai, mai pe sub tramvai, nu f??r?? a sim?i c?? m??car din când în când, "cineva" se mai uit?? la mine....a?a, din pur?? curiozitate.........







Fiindc?? timp mai e destul, încep s?? trag cu ochiul ?i pe sub "poalele" tramvaiului, a?a c?? încep cu genoflexiuni, prin locurile pe unde am accesul facil.....botul tramvaiului, sub postul de conducere.....





........cu imaginea asta termin cu "dedesubturile" ?i revin la exterioare, nu de alta dar, sunt anun?at c?? hârtiile sunt gata peste pu?in timp....

.....în poza asta, a treia, suntem gata de plecare, dup?? ce am fost "goni?i" de pe locul celor dou?? poze anterioare, de un poli?ist de frontier??, care era deranjat de ceva (el ?tia de ce) ?i care ne amenin?ase cu o amend?? de 1000 lei...nu avea r??bdare nici m??car cât s?? incarce ?oferul buteliile cu aer, ca s?? se poat?? mi?ca din loc.....(dup?? ce am stat pe loc de la cinci diminea?a).....deci, ora 09:12 pornim spre Cluj, nu înainte ca la "Master" pe calea Bor?ului, s?? mai st??m pe loc înc?? o jumate de or??, la controlul i.s.c.t.r.-ului, finalizat cu bine, fiindc?? n-au avut nimic de g??sit.

....muncim din greu, am adunat to?i caii putere ?i i-am pus la ham, c?????rându-ne pe serpentinele Pietrei Craiului, cu toat?? lungimea noastr?? de 39 m cap-coad??.

.....turismul (cu cutia de bagaje pe acoperis), care este în dreptul cabinei la capul tractor, va fi ghidul nostru prin ora?, pân?? la locul de desc??rcare. Suntem la o pauz?? de câteva minute, la intersec?ia spre S??v??disla, de la intrarea în Flore?ti, unde lu??m leg??tura cu persoana de contact.

...suntem pe str.M-?al Antonescu, în giratoriul de unde se desprinde str. Izlaz; aici întoarcem ?i-o lu??m iar la vale, la locul de desc??rcare.



.......totul e gata pentru desc??rcare, manevr?? care se face cu spatele tramvaiului; strada fiind în pant??, tramvaiul coboar?? u?or, prin frânare, de pe trailer ?i odat?? ajuns complet pe ?ine, dup?? ce trailerul va fi luat de pe ?ine, se va pune în mi?care prin curentul din firul de contact, luând-o la deal ?i o or?? mai târziu, l-am g??sit în depoul din "M??n???tur"....La 13:30 ne-am oprit la locul de desc??rcare.
Poate se întreb?? careva cum luam virajele....în ma?ina de înso?ire din spate, a stat al doilea ?ofer polonez cu telecomanda de la trailer, pe tot traseul, el fiind cel care "manevra" ro?ile trailerului la cea mai mic?? curb?? ?i verifica alinierea remorcii la mersul pe linia dreapt??.
Asta e povestea lui SWING nr.2! Vescule, credeam c?? dau de tine , dar nici Gam3 nu ?tia pe unde bântui. Din ce stiu de la cei de la "RATUC", pe 16.06 ar trebui s?? apar?? în Cluj, SWING nr.3 !!!
S?? fi?i s??n??to?i!
 
Foarte interesant, cu ce viteza s-a mers ? Daca zici ca remorca trailerului era telecomandata cred ca a fost destul de importanta comunicarea intre sofer si cel care era la comanda remorcii. Daca vad bine partea suspendata intre capul tractor si partea cu roti a remorcii are niste cilindri hidrauluici. Tipul cu telecomanda controla flexibilitatea remorcii in acel punct sau remorca are si puntile cu roti telecomandate ?
 
"sogard_2003"...în linie dreapt?? am atins ?i 90km/h, dar pe por?iuni scurte; altfel am rulat cu 80-85 KM/h ca s?? "adun??m" cât mai pu?ine "tir"-uri în spatele nostru. Oricum, în zone dificile la dep???ire, tr??geam pe dreapta (unde lungimea parc??rii sau drumul o permitea-aliniamente foarte lungi) ca s?? fim dep???i?i de turisme ?i de tir-uri....pentru c?? in ciuda lungimii (sau a l???imii) pe care-o v??d unii "bizoni", ace?tia nu ?tiu decât c?? ei trebuie s?? dep???easc??, ne?inând cont de eventualele consecin?e..... :-x
Pe partea din fa??? a remorcii se vede asazisul "gât" al ei, unde se vede acel coviltir/prelaz?? ; aici se afl?? sistemul de comand?? hidraulic?? a remorcii (un motor electric ?i/sau unul termic-un diesel mic, cu pompa de presiune ?i comanda distribuitoarelor de presiune in tot sistemul remorcii, plus receptorul radio al telecomenzii. Telecomanda se folose?te numai la direc?ie ?i centrare remorc??. Sub prelata de pe gâtul remorcii pe partea ?oferului este un mic oblon lateral rabatabil, care prin ridicare descoper?? o ramp?? de 8-10-12 manete de comand?? a presiunii din suspensia remorcii, pentru a trece prin locuri cu în??l?imi diferite, fiind necesar?? ajustarea g??rzii la sol.Tot aici pe gâtul remorcii mai e o priz?? electric?? pentru o telecomand?? cu cablu (priz?? ce are o sor?? ?i pe spatele remorcii, pe lâng?? l??mpile de pozi?ie). Telecomanda cu cablu o folose?ti când cea radio s-a dus ; la partea din fa???, cablul î?i ajunge ?i-cabin??, iar la spate po?i merge pe jos în spatele remorcii, la pas, bineîn?eles :lol:
Din cabin?? tractorului se ajusteaz?? numai garda la sol a tractorului. La un tir obisnuit reglezi ?i în??l?imea pun?ilor spate la vagon (la greut???i "obi?nuite").
Comunicarea între cei doi ?oferi s-a f??cut prin sta?ia de radio portabil?? pe care o aveau ?i ei (inafara celei fixe de pe tractor). O chestie nasoal?? r??u, cu polonezii, e ca ei lucreaz?? în "am" cu o caracteristic?? deosebit?? pentru polonia, încât sta?iile noastre, de?i au ?i "am", nu te po?i sau abia, abia, te întelegi cu ei...a?a mari distorsiuni sunt între benzile de lucru.....
în ultimele poze vezi gâtul remorcii r??mas pe tractor, restul fiind desprins pentru a facilita desc??rcarea ; se v??d ?i furtunele de presiune, deconectate, care duc presiunea la pun?ile remorcii.
 
Dr2005 a spus:
A fost înlocuit?? toat?? re?eaua de fir-contact.

Deci: reteaua de tramvai la Cluj este schimbata in urmatoarele locuri (parcurgand virtual linia 101 dinspre Manastur spre Gara):

- intre statia Minerva si revenirea la vechiul parcurs (imediat dupa ultima consola);
- de dinainte de prima consola si pana dupa ultima consola in zona podului Calvaria (deci putin inainte de pod si putin dupa pod);
- de dinainte de fosta statie de tramvai de la podul Garibaldi pana dupa curba de la intrarea pe Baritiu;
- de dinainte de macazul divergent de pe Horea (la intrarea in Piata Garii) si pana dupa macazul convergent de la intrarea in statia din Piata Garii.

Exceptand curba de la Gara si cu mici exceptii pe celelalte portiuni, piesele de pe portiunile mentionate sunt noi, chiar daca sunt clasice.

mesaj editat by forumadmin
atac la persoana unui coleg de forum
 
Salutare!
Vreau sa multumesc celor mai pasionatil ca mine pentru informatii.
In primul grup de poze ale lui "dimitrov" se vede foarte bine ce voiam sa zic intr-un post anterior referitor la antrenarea osiilor. Ceea ce se vede montat intre osii e motorul si reductorul "Voith" care antreneaza o osie. Cealalta are doar discul de frina pe capat. Antrenarea ei e pe partea opusa. Boghiul din mijloc n-are motoarele, are doar frinele pe disc.
In ultimele trei poze se vede bine cum in acea portiune nu s-a facut (inca sper ca se va face) rostuirea sinei cu asfaltul.
Asa cum spune radub (mult mai bine documentat decit mine) nu s-a inlocuit peste tot linia de contact, sunt zone unde e tot cea foarte veche, si in zone unde s-a schimbat traseul inca nu s-a scos sina veche, nodul Omega (Calvaria) si mai sus unde a intors "dimitrov". Da' acu' au 4 ani vreme s-o faca.
Inca n-am prins garniturile noi sa-mi dau cu parerea, dar am mers cu cele vechi si am observat ca pe portiunile drepte se poate merge lejer cu "gaz". Se aude trecerea peste suduri, poate cu timpul sa dispara zgomotul.
Am o intrebare pentru radub, poate stie, n-am vazut niciodata sa se slefuiasca linia periodic si sunt curios daca la RATUC este vreun utilaj pentru asa ceva. Evident ma refer la o vehicul autopropulsat.

Numa' bine!
 
Liniile ramase pe vechile amplasamente vor disparea, probabil, doar in masura in care reabilitarea carosabilului se va face cu tot cu fundatie si nu doar turnand asfalt peste cel vechi. Reabilitarile de la Cluj si Iasi (ce s-a reabilitat cu Martin Rose, desigur) seamana aproape ca doua picaturi din foarte multe perspective.

Bataia la trecerea peste suduri nu va disparea in timp, cel mult se va mai atenua putin. Rog expertii sa isi spuna cuvantul.

Din cate am vazut (dar poate ma insel) utilitarul-plug 246 ("MF"-ul, cum i se spune la RATUC, adica "multifunctionala") nu are dotari pentru polizarea sinei.
 
Da, chiar el. A circulat doar între 1893 ?i 1902.
???ži dac?? tot a schimbat Eusebiu macazul pe istorie, aici se mai g??sesc ceva fotografii cu acela?i tramvai:
http://greenstone.bjc.ro/greenstone/collect/clujulin/index/assoc/J020.dir/bjc_cv_cs_foto_020.jpg
?i infrastructur??, în actuala Pia??? a Unirii:
http://greenstone.bjc.ro/greenstone/collect/clujulin/index/assoc/J114.dir/bjc_cv_cs_foto_114.jpg
http://greenstone.bjc.ro/greenstone/collect/clujulin/index/assoc/J245.dir/bjc_cv_cs_foto_245.jpg
http://greenstone.bjc.ro/greenstone/collect/clujulin/index/assoc/J601.dir/bjc_cv_cs_foto_601.jpg
?i pe actuala str. Regele Ferdinand:
http://greenstone.bjc.ro/greenstone/collect/clujulin/index/assoc/J268.dir/bjc_cv_cs_foto_268.jpg

E o parantez?? istoric?? interesant??, cred. Eventual, se poate muta într-un topic mai adecvat, dac?? cred adminii.
 
Florine, de ceva vreme (nu mai re?in motivul), nu mai am num??rul t??u în memoria telefonului; asta e cauza pentru care l-am sunat pe "Vornicul Ia?ului"....,dar din cauza grabei (trebuia s?? m?? duc la DRDP s?? scot o nou?? autoriza?ie pentru polonezi pe întoarcere, fiindc?? la Bor? au uitat s-o fac?? tur-retur) am luat-o rapid din loc (mul?umesc directorului RATUC ; mi-a dat pe soferul lui, ca s??-mi fie ghid). ???ži desc??rcarea a durat pu?in, evenimentul "r??cindu-se" repede. Eram gr??bit nevoie mare, fiindc?? de la voi am plecat la N??dlac de unde am fug??rit în toat?? regula doi nem?i, pân?? la Craiova, în 7 ore jumate, fiindc?? li se termina diagrama.
Vreau o mic?? l??murire, la trac?iunea tramvaiului : cum a zis ?i "Gabi-Todoran", boghiul motor are dou?? motoare a?ezate exterior, între cele dou?? osii ?i ac?ioneaz?? fiecare la câte un cap??t de osie. Fiecare roat?? are propriul disc de frânare. Intrebare : motorul ac?ioneaz?? o osie complet?? (adic?? ambele ro?i simultan situa?ie în care transmisia are un sistem de sateli?i pentru tura?ie variabil?? la curbe) sau ro?iloe sunt pur ?i simplu complet libere pe osie (învirtindu-se independent una de alta ?i de osia pe care sunt prinse), iar motorul are trac?iunea numai pe o singur?? roat?? a osiei??????
 
@florinn

80 e un KT4D Swingurile sunt 81 si 82. Inca n-am reusit sa merg cu vreunul.

@dimitrov
Osia e cu rotile montate rigid. Aici: http://www.voith.com/en/products-services/power-transmission/complete-wheelsets/complete-wheelsets-light-rail-and-trams-18505.html se vede (dai click pe Bevel Gear type KSH) cum e facuta treaba.
Eu banuiesc ca nu suna in curbe datorita faptului ca bandajele sunt strunjite STAS nu "aproximativ" made by RATUC. :D

Cum sina e toata noua si cu profil STAS alta explicatie nu gasesc decit ca acolo unde bandajul are profilul OK rotile se aseaza corect. Daca voi gasi o figura de unde se intelege aia o sa editez mesajul.