Stiri

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Eu tin minte, parca, in 89 am mers cu o mocanita (dar era trasa de o Diesel) pe la Abrud - Campia Turzii, ceva de acest gen, dupa care am plecat pe jos spre Scarisoara...

Asta ca sa vorbim si de ce scria de curand intr-un ziar... Locuri si locatii exista zeci... Dar ar trebui, cred, un ONG puternic la care sa se aflieze fara orgolii cam toate cluburile din tara si care, pe langa modelism, sa se implice si in rahatul asta de politica turistica ... proiecte europene, etc etc
 
Se mai vinde o bucat??....

http://cluj.citynews.ro/eveniment/sectii-neinteroperabile-de-linii-de-cale-ferata-din-cluj-licitate-de-cfr
 
CFR C??l??tori ?i MasterCard continu?? reducerile de vacan??? cu un discount de 15% la biletele de tren cump??rate online cu cardurile MasterCard ?i Maestro
Promo?ia se desf???oar?? în perioada 1 iulie ââ??â?? 31 august 2012.

http://www.cfrcalatori.ro/5354
 
Io nu prea în?eleg faza cu f??cutul r??u ?i c??zutul din tren....

http://www.ziare.com/stiri/accident/accident-in-timis-un-tren-a-deraiat-mecanicul-a-fost-ranit-1180195
 
http://www.tvrinfo.ro/cfr-calatori-vrea-sa-ajunga-la-75-milioane-calatori-prin-sistemul-cadentat-de-mers-al-trenurilor_20108.html
 
Putna ââ??â?? gara f??r?? tren

O face cu obid?? ?i cu revolt??: ââ?????sta-i pricazul. Dar, dom-le, cum s?? nu fie tren la Putna? Cum s?? se desfiin?eze gara din R??d??u?i? De ce s?? r??mân?? ditamai ora?ul cu câteva zeci de mii de locuitori f??r-de tren?ââ?? îi dau deplin?? dreptate. Chiar dac?? zeul automobil a tran?at, pare-se, definitiv disputa privind întâietatea ?i-n transportul de marf??, ?i-n cel de c??l??tori, exist?? ?i alte temeiuri care oblig?? s?? se cugete mai adânc atunci când se iau astfel de hot??râri, indiferent de rigorile draconice ale mult invocatei rentabilit???i. Sigur, nu-i po?i vorbi contabilului de la regionala CFR Ia?i despreââ??Â? mormântul lui ???žtefan cel Mare ?i necesitatea imperativ?? ca tot românul s-ajung?? barem o dat??-n via??? la Putna, precum musulmanii la Mecca. C??lare sau pe jos. El î?i va replica prezentând cifre: asta-i realitatea, lumea nu mai merge cu trenul.

Cite?te mai mult pe Monitorul de Suceava: http://www.monitorulsv.ro/Coltul-condeierului/2012-08-14/Putna-gara-fara-tren
 
Asa arata acum una din ultimele locomotive cu abur reparate in romania:

50.681


Locomotiva era sub cheie in depoul Iasi, nimeni nu a furat nimic de pe ea si cu un minim efort o puteam revedea la trenurile turistice. Din pacate 2 "pasionati" si "experti" au zis ca locomotiva ar sta mai bine la Teius ca exponat. Nu mai sunt locomotive in aer liber si descompuse prin tara ca sa le expuneti pe alea?

Bravo voua, inca o locomotiva care se indreapta spre distrugere.

Este clar nu o sa mai vedem asa ceva:

5161243223_1939f5a94d_b.jpg

50.681 crosses Cosbuc bridge with a Salva - Dealu Stefanitei mixed train, Romania in October 1999.
sursa http://www.flickr.com/photos/45973575@N04/5161243223/
 
Pacat de ea, ar trebui sa facem o pagina pe facebook, poate am putea sa atragem oameni care ar pune o vorba pentru aceste locomotive, eu propun sa fac un site daca pot sa folosesc imaginele acestea.
 
Este totusi interesant cate lucruri se schimba in cativa ani si implicit cum dispar asemenea frumuseti ale cailor ferate. Uitandu-ne la pozele aparute, prima impresie este ca anii cand aceste poze au fost facute, nici nu sunt asa de departe, dar de fapt sunt, in sensul cum am mentionat, ca aceste aburoase si nu numai dispar complet din spectrul nostru vizual. Respect
 
se pare ca timpul este impotriva "negrelor" ...timpul asta ar fi putut face un bine curatand uscaturile din padure. :(

oare cate locomotive cu abur mai sunt pastrate sub cheie?
 
Cic??, dar nu pot confirma, deoarece sursa nu este credibil??, sunt câteva (de ordinul 30-40 buc.) sub cheie, undeva în depourile militare, preg??tite pentru cazuri de necesitate (se distrug catenarele, Iranul nu ne mai d?? ?itei, ru?ii ne taie gazul und multe alte....).
Combustibil pentru ele se g??se?te înc?? (n-au reu?tit s?? defir?eze toate p??durile)

Dar s?? lu??m asta doar ca zvon ?i subiect de bârf??...
 
Poate a existat aceasta situatie in trecut, acum 20-30 de ani. Astazi cu ce sa mai incarci carbuni in locomotive pe intreaga retea cf, cu cine si cu ce sa repari aceste locomotive, si mai ales cine sa le conduca.
Mult mai simplu este sa stochezi motorina si sa te descurci azi cu tractiunea diesel.
 
Adevarul este undeva la mijloc. Este adevarat ca la noi pe perioada de dinainte de agitatia din 89, masinariile cu abur erau considerate strategice, ca urmare a modelului sovietic. Rationamentul era simplu, ele puteau functiona cu aproape orice fel de combustibil care se gasea din belsug in toate zonele, metoda fiind cumva complementara aceleia de distrugere a caii de rulare in timp de razboi daca se impunea intreruperea cailor de comunicatie pe un anumit tronson. Rusii au avut din acest motiv un parc impresionant de masinarii cu abur, si noi unul pe masura (evident respectand proportiile).

Evident ca s-a evoluta la tractiunea diesel si ulterior la cea electrica, masinariile cu abur fiind tinute in stand by, iar perioada de dinainte de 89 a fost cu adevarat prolifica in studii si cercetari in domeniul feroviar, cand s-au facut investitii foarte mari si progrese fantastice.

La ora actuala, toate insa sunt de domeniul trecutului. Masinariile cu abur nu mai reprezinta nimic, fiind toiate la fier vechi sau vandute ca atare, iar tractiunea diesel si cea electrica sunt si ele la pamant, ca de altfel tot ce tine de evolutia domeniului.

Daca s-ar dori s-ar gasi si oameni si resurse, din pacate totul face parte dintr-un plan mult mai amplu, de transformare in colonie. Ceea ce ne ramane este cumpararea de pe ebay sau copierea de la prieteni a documentarelor care descriu trenuri turistice din zonele care se vor a fi mai civilizate.
 
Gam3 a spus:
Asa arata acum una din ultimele locomotive cu abur reparate in romania:

Locomotiva era sub cheie in depoul Iasi, nimeni nu a furat nimic de pe ea si cu un minim efort o puteam revedea la trenurile turistice. Din pacate 2 "pasionati" si "experti" au zis ca locomotiva ar sta mai bine la Teius ca exponat. Nu mai sunt locomotive in aer liber si descompuse prin tara ca sa le expuneti pe alea?

Bravo voua, inca o locomotiva care se indreapta spre distrugere.

Este clar nu o sa mai vedem asa ceva:

Experti gen ,,2 stupid dogs"?

De unde a aparut sibit moda asta a expunerii locomotivelor cu abur prin gari?

Nu zic eu ca e o idee rea, dar brusc dupa ce s-au taiat cu sutele(asa cum ingropa SO Vintu raketi prin Moldova cu sutele) asadar dupa ce au taiat sute le vine ideea ca ar fi bune si de expus pe ici pe colo.
Dar nu ii vine nimanui ideea de a pastra citeva in functiune, sa nu se mai intimple ca atunci cind strainii au platit sa aiba tractiune cu abur si au tras trenul cu DA -ul de la Marfa.

Probabil ca mai tirziu o sa le vina ideea sa expuna si cite un vagon, dupa ce au taiat si vagoane de marfa dinainte de 1900.
Pacat ca nu le-a venit ideea sa expuna un cupon de sina cu cremaliara in Subcetate si in Petrosani.

Expertii astia de la departamentul de istorie al CFR. :-?
O sa le dam noi poze de material rulant de odinioara, gari si alte instalatii.

Personal nu cred in teroria ca armata are undeva locomotive sub cheie.
E o reminiscenta a teoriei ca nu ai voie sa pozezi ca e strategic, asta cu care ne gonesc de prin gari sa nu ii vedem daca trag motorina sau ceva material marunt de pe vagoanele garate.
Practic armata nu are unde sa le tina si nici nu prea mai exista armata.
S-au vindut la greu Buceaguri cu diferite dotari(transport, comunicatii, generatoare etc) care aveau inclusiv bavurile pe cauciucuri. Si erau Buceaguri. Anul trecut treilere intregi cu tancuri, TAB-uri si tunuri mergeau la fier vechi aici in zona CET-ului unde mai erau si garnituri de vagoane de calatori la taiere.
Avind atitea stocuri locomotivele erau garate pe liniile CFR-ului care le avea in grija. Pai cite locomotive erau la Navodari se vedeau din trenul care mergea in tabara? isi aminteste cineva?

Dar de ce m-a gonit un paznic din spate de la ,,muzeul" locomotivelor din Sibiu? oare alea de acolo nu sint ,,sursa de fier''?
 
Stire buna:

"reducerea timpilor de parcurs a trenurilor interna?ionale, prin utilizarea unei singure locomotive între Bucure?ti ?i Budapesta"

Contract bilateral CFR C??l??tori ââ??â?? MAV Trakcio
17-08-2012
în cursul acestei s??pt??mâni, la sediul CFR C??l??tori din Bucure?ti, a fost semnat un Contract de Colaborare între operatorul na?ional feroviar de pasageri din Romania ââ??â?? CFR C??l??tori ?i MAV Trakcio - operatorul feroviar de trac?iune din Ungaria.

Contractul bilateral reprezint?? concretizarea m??surilor de interoperabilitate promovate de Uniunea European??, menite s?? permit?? fluidizarea traficului feroviar cu Europa Central?? ?i s?? contribuie la reducerea timpilor de parcurs a trenurilor interna?ionale, prin utilizarea unei singure locomotive între Bucure?ti ?i Budapesta.

Contractul de Colaborare are ca obiect - remorcarea reciproc?? a trenurilor interna?ionale pe ruta Bucure?ti ââ??â?? Budapesta, cu locomotive ?i personal de locomotiv??, astfel încât s?? se optimizeze trecerea frontierei f??r?? a mai fi necesar?? schimbarea locomotivelor la grani?a celor doua state.

Domnul ???žtefan Ro?eanu, director general al CFR C??l??tori a declarat : ??Â?Politica Statului Român este de a dezvolta noi servicii feroviare în condi?iile unui raport optim tarif de transport /costuri, motiv pentru care se impune o reevaluare a serviciilor transfrontaliere. Trebuie sa ?inem cont pe lâng?? interesele comerciale ?i de faptul c?? ambele intreprinderi feroviare au ca obiect de activitate transportul feroviar public care trebuie sa asigure mobilitatea persoanelor??Â?.

Cu ocazia acestei întâlniri, ambele p??r?i si-au exprimat disponibilitatea de a colabora în continuare pentru dezvoltarea rela?iilor bilaterale de cooperare transfrontalier?? pentru satisfacerea nevoilor de transport ale locuitorilor celor doua ???ri membre ale Uniunii Europene, Romania ?i Ungaria. Astfel, la invita?ia MAV Trakcio, s-a stabilit ca prima reuniune a grupului de lucru ââ??â?? înfiin?at pentru reevaluarea serviciilor feroviare transfrontaliere - s?? aib?? loc la Budapesta în luna ianuarie 2013, dup?? definitivarea noului mers de tren.

===============================================

Biletul de weekeend

Incepând de s??pt??mâna viitoare, cei care vor sa mearg?? cu trenul la sfâr?itul s??pt??mânii vor putea beneficia de reduceri la bilete. CFR C??l??tori lanseaz?? luni, 20 august 2012 o nou?? ofert?? de c??l??torie cu trenul, destinat?? celor care aleg acest mijloc de transport la final de s??pt??mân??.

Biletul de week end confer?? flexibilitatea alegerii num??rului de weekendurith_, iar pasagerii beneficiaz?? în baza lui de reduceri de pân?? la 35%, în func?ie de num??rul weekendurilor alese dintr-o lun?? (2, 3 sau 4), astfel:
35% pentru 4 weekenduri;
25% pentru 3 weekenduri;
15% pentru 2 weekenduri.

Biletul de weekend este o legitima?ie de c??l??torie care se emite pentru o singur?? persoan??, la acelasi rang de tren ââ??â?? Regio, Interregio sau Intercity, la clasa 1 sau clasa a 2- a (vagon clasa sau cu?et??) - ?i aceeasi rut??, pe distan?e de pân?? la 1000 kilometri. Acest bilet nu d?? dreptul la întreruperea c??l??toriei.

Reducerile nu se cumuleaz?? cu alte reduceri. Nu este obligatorie procurarea tichetului de rezervare a locului.


Exemple comparative:
pentru 2 weekenduri pe ruta Bucuresti ââ??â?? Sinaia la tren InterRegio cls a 2 -a, biletul de weekend cost?? 118.35 lei, cu aprx 20 lei mai putin decât pentru 4 c??l??torii la pret intreg (corespunzatoare celor 2 weekenduri) care ar costa 139.2 lei.
pentru 2 weekenduri pe ruta Bucuresti ââ??â?? Constan?a la tren InterRegio cls a 2-a, biletul de weekend cost?? 186.7 lei, cu aprx. 35 lei mai pu?in decât pentru 4 c??l??torii (corespunz??toare celor 2 weekenduri) care ar costa 219.6 lei.



Pentru alte exemple comparative: tarife pre? întreg ?i bilet de weekend, vezi aici.

Aceast?? nou?? oferta tarifara nu anuleaz?? legitima?ia de c??l??torie nominal??: Cartea VSD

Pentru mai multe informa?ii pute?i accesa www.cfrcalatori.ro sau pute?i solicita informa?ii la num??rul de telefon 021.319.0358 (Biroul Rela?ii cu Publicul din Gara de Nord Bucure?ti).

th_un weekend = dou?? c??l??torii, respectiv una dus + una întors pe aceea?i rut??
sursa - www.cfrcalatori.ro
 
Salut Dane,
cu privire la expunerea lokomotivelor in gari sunt in dezacord. De acord sunt cu ideea de a pastra si masinarii in stare de functionare, insa pastrarea catorva sub forma de piese muzeale fixe este o idee buna, pentru ca macar sunt in vazul public si cumva pazite de vandali si hoti.

Cele pe care le-am vazut anul acesta arata de altfel foarte bine (zona Brasovului).

La Muzeul de la Sibiu este o treaba cam aiurea. In primul rand este deosebit de greu accesul, acum ca stiu cu ce se mananca ajung usor, insa pentru cel care face prima vizita este extrem de greu. Apoi, muzeul nu este semnalizat ca atare, ca obiectiv turistic, esti anuntat doarca intrii in depou, si atat. Un alt fapt este linia imaginara care separa exponatele de depoul functional, de unde se uita toti curiosi sau suspiciosi sa vada daca ai treaba cu ei sau cu exponatele de care probabil arvrea sa se scape. In acest an era si o loko in teste dura reparatie, pe care am evitat insa a o folosi ca tinta a obiectivului, tocmai pentru a ma feri de circul care mie imi displace.

Personal as fi incantat de existenta tuturor acestor forme de preservare a materialului rulant, care sa culmineze cu un muzeu mare, unde sa se poata admira toate tipurile de material rulant, de la lokomotive de toate tipurile la restul de echipament. S-ar putea face ceva exceptional, cu trasee bine determinate, cu echipament feroviar, insa sincer nu cred ca vom avea asa ceva in tara.
 
Florine, ai idee cand a aparut locomotiva aceasta in depou la Iasi, pentru ca eu nu am vazut-o niciodata in depoul Iasi,in nici o hala ,mai putin cea care e cu Z-en canal,unde e facuta fotografia ta,o fi fost in Socola in vreo Hala a fostei remize,si adusa cat de cat recent in depou...; vineri cand am fost la Brasov am aflat ca a fost cumparata de Regiotrans/RC-CF,pentru tren turistic si tractata pentru reparatii (probabil la Cluj caci numai ei fac reparatii la asa locomotive). :roll: