Pentru moment nici Horia nu stie mai multe, sta, se mira si asteapta informatii.
Cert e ca linia, ca orice linie de mare viteza, era echipata cu ETCS Level 2. Nu e LZB, e doar versiunea spaniola cu transmisie prin GSM, insa la un tren care trebuia sa treaca prin acea curba cu 80 km/h si a deraiat cu peste dublul vitezei reglementare pe acel tronson de cale nu se poate vorbi numai de eroare umana ci si de problema tehnica.
In media se tot compara imaginile de la Santiago de Compostella cu cele de la Eschede, pentru ca jurnalistii au memoria scurta si cultura si mai, desi tehnic nu exista nici cea mai mica asemanare intre cele doua cazuri. Eu, cand vad aceste imagini, imi aduc aminte de Rheinweiler, de "Helvetia Express" si de sfarsitul lui 103 106. Si acolo trebuia sa se treaca prin curba cu 75 km/h si s-a trecut cu 140. Atunci rezultatul anchetei a fost vag, s-a concluzionat ca a fost vorba de eroare umana si defectiunea sistemului AFB.
Fata de Rheinweiler, se pare ca in cazul de fata mecanicul a supravietuit, si aparatul de inregistrare Teloc de la Hasler de asemenea. Sa vedem ce informatii ne vor da amandoi.