Prea mult pesimism, iata si ceva optimist:
Societatea local?? de transport în comun, OTL SA cere, marti, ale?ilor locali acordul pentru amplasarea în Centrul Civic a unei locomotive Siemens cu o vechime care face din ea un monument industrial cu valoare de simbol pentru ora?.
ââ???žAm dori s?? o expunem în loca?ia dintre Parcul 1 Decembrie ?i sensul giratoriu din Centrul Civic. Locomotiva Siemens este fabricat?? în 1905 ?i ar avea acolo locul cel mai potrivitââ??Â, consider?? Csuzi Istvan, directorul OTL SA. Un motiv ar fi ?i c?? sunt prea pu?ini or??denii care trec pragul OTL cu ocazia zilelor por?ilor deschise.
De la începutul secolului
Povestea vie?ii locomotivei construit?? la Katharinahutte la Rohrbach/St Ingbert cu nr. 33 aflat?? deocamdat?? în curtea depoului OTL dateaz?? de la începutul secolului.
ââ???žA venit în Oradea din 1906 ?i de atunci pân?? în 1994 când a ie?it din uz, a transportat marf?? de la o uzin?? la alta sau de la gar??, în zona industrial??, pe atunci, Velen?aââ??Â, pove?te Ioan Mure?an, adjunct la Depoul OTL.
Din 1994 ?i pân?? în 2009, vechiul utilaj a fost tras pe dreapta într-un spa?iu din zona actualului garaj al OTL, expus capriciilor tuturor anotimpurilor. ââ???žîn 2009 am readus-o în curtea depoului, acolo unde ar fi trebuit s?? vin?? de la bun începutââ??Â, spune Mure?an. în martie anul trecut a început reabilitarea. ââ???žA fost mai mult un fel de face-lifting pentru c?? atât s-a putut face din cauza lipsei de pieseââ??Â, spune Mure?an.
Dup?? patru luni de munc??, bazându-se pe ilustra?ii ale unor locomotove similare din Germania, cei de la OTL au reu?it s?? termine reabilitarea locomotivei pe ziua transportatorului urban, s??rb??torit?? în ultima vineri din iulie 2009.
80% original
I-a fost recondi?ionat ?asiul ?i caroseria dar instala?ia electric??, motorul ?i partea de ac?ionare n-a mai putut fi ref??cut??. în restaurarea locomotivei de marf?? s-a încercat p??strarea cât mai multor detalii cu care a venit la Oradea. Clopotul ac?ionat manual, care servea de claxon în vremea de glorie a utilajului, este cel original. ââ???žCam 80% din ce se vede sunt piese originaleââ??Â, precizeaz?? angajatul societ???ii de transport.
Dac?? ale?ii locali sunt de acord cu propunerea directorului Csuzi Istvan, ââ???žb??trânicaââ?? va decora triunghiul de la intersec?ia liniilor de tramvai din Centrul Civic. O rug??minte c??tre or??deni: ar??ta?i-i respectul cuvenit vârstei ?i importan?ei. Nu sunt multe lucruri în Oradea, în afara cl??dirilor, care s?? fi supravie?uit 100 de ani...
Dupa Sibiu, Resita si Dej a ajunsi si Oradea un loc pentru cei ce vor sa mai vada locomotive vechi
Societatea local?? de transport în comun, OTL SA cere, marti, ale?ilor locali acordul pentru amplasarea în Centrul Civic a unei locomotive Siemens cu o vechime care face din ea un monument industrial cu valoare de simbol pentru ora?.
ââ???žAm dori s?? o expunem în loca?ia dintre Parcul 1 Decembrie ?i sensul giratoriu din Centrul Civic. Locomotiva Siemens este fabricat?? în 1905 ?i ar avea acolo locul cel mai potrivitââ??Â, consider?? Csuzi Istvan, directorul OTL SA. Un motiv ar fi ?i c?? sunt prea pu?ini or??denii care trec pragul OTL cu ocazia zilelor por?ilor deschise.
De la începutul secolului
Povestea vie?ii locomotivei construit?? la Katharinahutte la Rohrbach/St Ingbert cu nr. 33 aflat?? deocamdat?? în curtea depoului OTL dateaz?? de la începutul secolului.
ââ???žA venit în Oradea din 1906 ?i de atunci pân?? în 1994 când a ie?it din uz, a transportat marf?? de la o uzin?? la alta sau de la gar??, în zona industrial??, pe atunci, Velen?aââ??Â, pove?te Ioan Mure?an, adjunct la Depoul OTL.
Din 1994 ?i pân?? în 2009, vechiul utilaj a fost tras pe dreapta într-un spa?iu din zona actualului garaj al OTL, expus capriciilor tuturor anotimpurilor. ââ???žîn 2009 am readus-o în curtea depoului, acolo unde ar fi trebuit s?? vin?? de la bun începutââ??Â, spune Mure?an. în martie anul trecut a început reabilitarea. ââ???žA fost mai mult un fel de face-lifting pentru c?? atât s-a putut face din cauza lipsei de pieseââ??Â, spune Mure?an.
Dup?? patru luni de munc??, bazându-se pe ilustra?ii ale unor locomotove similare din Germania, cei de la OTL au reu?it s?? termine reabilitarea locomotivei pe ziua transportatorului urban, s??rb??torit?? în ultima vineri din iulie 2009.
80% original
I-a fost recondi?ionat ?asiul ?i caroseria dar instala?ia electric??, motorul ?i partea de ac?ionare n-a mai putut fi ref??cut??. în restaurarea locomotivei de marf?? s-a încercat p??strarea cât mai multor detalii cu care a venit la Oradea. Clopotul ac?ionat manual, care servea de claxon în vremea de glorie a utilajului, este cel original. ââ???žCam 80% din ce se vede sunt piese originaleââ??Â, precizeaz?? angajatul societ???ii de transport.
Dac?? ale?ii locali sunt de acord cu propunerea directorului Csuzi Istvan, ââ???žb??trânicaââ?? va decora triunghiul de la intersec?ia liniilor de tramvai din Centrul Civic. O rug??minte c??tre or??deni: ar??ta?i-i respectul cuvenit vârstei ?i importan?ei. Nu sunt multe lucruri în Oradea, în afara cl??dirilor, care s?? fi supravie?uit 100 de ani...
Dupa Sibiu, Resita si Dej a ajunsi si Oradea un loc pentru cei ce vor sa mai vada locomotive vechi