Summitul Zilele Feroviare 2009

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Ca sa va raspund si eu:



Rama nu a fost la expozitie, era pe parcurs normal Brasov-Constanta.
 
Vroiam sa mai spun ceva, ma bucur ca vad atatea noutati intr-o perioada de criza, intr-o tara amarata ca a noastra, unde sistemul feroviar pare ca se prabuseste, mai exista totusi o speranta.
Voi revenii si cu alte opinii dupa ce pune Florin toate pozele.
 
Chiar daca nu sunt adeptul modernizarilor, ce mi se pare mie esential cand vad astfel de lucruri, este ca aceste vehicule sunt facute cu mana de lucru si resurse romanesti.Asta, cum zice si Florin, denota faptul ca in ciuda circumstantelor economice, calea ferata n-a fost uitata de tot. Ma bucur mult sa vad ca vagoane CFR care zaceau in parcuri reci, n-au fost vandute diversilor carnatari, ci s-a investit in ele si a iesit ceva bun. M-am bucurat cel mai mult vazand vagonul suburban 21-47 modernizat si ma bucur mult ca s-a pastrat culoarea albastra. Sunt curios interiorul cum arata.Aceleasi lucruri spun si despre 20-49, la care vad ca s-au facut progrese fata de varianta de pana acum. Asta a fost una din surprizele frumoase zic eu.Si ma bucur mult ca si cei de la CFR au inteles ca nu totul trebuie aruncat si "luat de afara", pentru ca cu ceea ce e se pot face lucruri frumoase cu bani mai putini.

Totodata m-a bucurat mult Regio Trans. La asta nu ma asteptam. Ma bucur sa vad cum o firma mica, incepe sa isi diversifice parcul si sa vina in intampinarea calatorilor cu conditii din ce in ce mai deosebite.Iar in ceea ce priveste Regio Trans, lucrurile nu se vor opri aici, sunt convins ;)
 
Florine, eu zic ca e. Aici la SIRV am vazut un vagon de-al nostru in diferite faze de modernizare. Acum este nevopsit, iar ca si configuratie e identic cu asta. Deci cred ca e romanesc ;) In plus inmatricularea o confirma.
 
Salut,
nu stiu cine are dreptate, informatia mea era de la cineva de la Remarul, firma care le face oficial (chiar daca sunt facute la BV).
Deci nu stiu cum e, ori tu ai vazut bine si ei nu stiu ce fac, ori invers. :D

Desigur ar mai fi varianta sa nu fie acesta vagonul de care vorbeau, nu a stiut sa imi zica serie, doar ca are usile la "mijloc", ca se face la BV si ca apare la expozitie.
 
Cel de la Brasov nu cred ca e gata.O sa ma duc maine sa vad personal. Insa iti zic sigur ca cel facut aici este romanesc. Un argument in plus il constituie si faptul ca seria lui este cea clasica, in plus s-a pastrat chiar si numarul de parc 507. Daca era altceva, sigur nu se pastra asta ci se aloca altceva ( asa cum s-a facut cu vagoanele de import de pana acum). Deci eu imi sustin ideea ca e romanesc.

Imi pare rau ca n-am facut poze cu cel de la Brasov, inainte sa-l demoleze. Dar cu urmatorul voi face ;)
 
De la Brasov vagonul 50 53 21-47 507-9







Vagonul 50 53 20-49 201-8

Cu usi automate, AC, un nou tip de aranjare a locurilor la seria respectiva, compartimente,salon,compartimente.





 
Expozitia as zice ca reflecta cam starea cailor ferate romane.Vizitatorul vede o locomotiva venita din alta lume, niste vagoane decente facute de Arad(inca reusesc sa se mentina) , "minunile" de la Softronic venit mult prea tarziu ca sa mai schimbe ceva, niste vagoane si boghie antice care si-ar avea mai rapid locul intr-un muzeu decat la o expozitie prezentate ca ultimele cuceriri ale stiintei.Vagoane pe care tabla sta - sau nu sta , ok cine s-a uitat prin cartea lui Lacriteanu/Popescu sta si se minuneaza cum aia in anii '20 puteau trage tabla perfect pe locomotive.......
Asta este doar traim in Romania si asta ne ocupa tot timpul.
 
De la Grivita vagonul de cl 1
60 53 19-87 002-4:








Vagoanele de la Astra Arad.
AVA 200 restaurant:
WRmee 61 53 84-90 001-0







50 53 20-77 001-7





61 53 70-91 003-1




50 53 20-76 101-6

 
In primul rand multumiri celor care au postat imagini de la expo. Apoi v-as ruga sa priviti prin ochii calatorului. Banuiesc ca amenajarile interioare sunt baza nu tabla valurita si culorile. (astea ar conta in cazul calatoriei pe scari)
O sa ziceti ca in lume e alta stacheta...io zic ca si bugetele sunt altele. E bine ca se incearca ceva nou, local, in conditiile crizei.
Pacat ca orice vehicule avem trebuie sa le punem pe infrastructura in descompunere... despre "modernizarea" calatorilor nu mai zic.


P.S Si pe mine multitudinea de culori m-a facut sa zic "baltzatele romanesti", apoi m-am intrebat ce e mai important si mi-am amintit banchetele maronii, WC-urile clasice.
E destula diferenta fata de alea, nu?
 
Vagonul 21-47 adus la expozi?ie este produs în România, nu în Germania. Nu ?tiu dac?? e chiar 507 (sau cât scria pe el), dar provine dintr-un 21-47 clasic. Boghiurile sunt MD, produse la Arad. Cele ex-DB au venit cu MD produse în DDR, iar la modernizarea de la Grivi?a au primit boghiuri Goerlitz, ca cel din poza lui Stakeee.

La Regiotrans circula deja 2 rame RIO (01, 02) ?i cel pu?in 5 locomotive, la care ad??ug??m RIO+locomotiva aduse la expozi?ie ?i înc?? vreo 10 RIO/RIB înc?? ne-puse în circula?ie (probabil ?i locomotivele de rigoare).
 
Salut,

nu ai inteles exact despre ce era vorba, nu a spus nimeni ca 21-47 este produs in Germania, eu am spus ca stiam de la Remarul ca ei fac un vagon suburban cu usi la mijloc prin modernizarea de vagoane second hand aduse din Germania, si am spus ca le fac la Brasov.
 
De ce i-a trebuit Phoenix lui CFR Calatori, cand si asa o buna parte din locomotivele electrice sunt "expuse" prin depouri? Nu inteleg. Ar trebui sa se orienteze spre rame electrice (ex. Bombardier, sau de ce nu chiar ceva de constructie autohtona) pentru un transport de scurt parcurs eficient si civilizat, nu sa-si ia o locomotiva super puternica, in principiu de marfa, cu care ulterior sa remorcheze trei-patru vagoane de pascani.
 
22

<t>tre sa recunoastem ca la nivel de vagoane doar Reg timisoara sta prost cu parcul in rest pot sa spun ca n conditiile sunt bune de calatorie cu exceptia citorva trenuri de persoane dar acolo trebuie modernizata mentalitatea oamenilor .<br/>
infrastructura ar trebui sa fie prioritara acum si sa aleoce fonduri europene pt ea ma refer cel putin pt magistrale <br/>
<br/>
ma intrebam daca tot modernizeaza acele vagoane au drept de circulatie international ?</t>
 
Multumesc celor care au postat pozele, din punct de vedere al parcului sunt semne bune. Din pacate, asa cum ziceau si altii mai sus, ele vor circula pe o infrastructura invechita si periculoasa. Sunt si eu de parere ca in urmatorii ani, fondurile alocate refacerii infrastructurii sa primeze. Este inadmisibil ca viteza medie de circulatie sa scada atit in ultimii 20 de ani. Asta in conditiile in care, intre 1980 si 1990, viteza medie era limitata din considerente economice, specifice acelei perioade(economie la motorina, energie electrica s.a.), pentru ca infrastructura de atunci, cel putin pe magistrale, permitea viteze medii chiar mai mari.