Summitul Zilele Feroviare 2009

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Sa vedem si cateva poze cu interioarele vagoanelor.



AVA 200 20-76:



AVA 200 10-70



WLABmee 70-91








Restaurantul WRmee 84-90





Abia astept sa beau o bere in acest vagon, imi place in mod deosebit.


AVA 200 B10ee 20-77 , vagonul de 580.000 euro:





Suburbanul 21-47




Rama RIB modernizata la Grivita







Interior de 50 53 36-15 016-1






Din pacate toate aceste vagoane vin cu prea multi ani intarziere.

Pozele de astazi sunt de la Michael
Pozele de ieri sunt facute de fratele meu.


Dr2005, pe pliantul A4 si pe cel de langa, rama este tracuta ca Rama reversibila tip RIB si nu tip RIO.
Care sunt diferentele dintre ele, eu nu le stiu.
 
Clar ca avem de-a face cu o bouvagonizare, unde mai pui ca scaunele nu mai au spate comun, desi la 21-47 vad la capete ca tot atatea locuri sunt dar mai prost(nu pot zice tampit aici pe forum) pozitionate :-x . In partea de mijloc vad ca le-au pus bine. Mai ramane sa creeze un vagon dormit ca la rusi cu interior comun :D .
Cat uram acum 10 ani Traianus-ul ca avea asa vagoane, acuma vad ca toate vor fi asa, dar timpii de poarcurs au crescut simtitor, deci trecem la alternative si doar pozam trenuri(Doamne ajuta sa gasesc piese intr-un final pentru Sony meu) :D
 
Si ca sa imi mai exprim niste pareri, ce nu imi place la toate vagoanele, locul pentru bagaje, cam putin, mie personal nu-mi place sa le vad toate gramada pe jos cand urc in vagon,
ce imi place este interiorul la restaurant, absolut superb, poate acum inteleg unii de ce e maro pe dinafara.
 
Ca sa schimbam macazul, alta noutate, nu prezenta la linie ci in pliant .

Locomotiva diesel electrica 2300 CP. Va aparea in 2010.
Provenita din LDE 2100, reproiectata si transformata.

Cateva caracteristici:
motor Caterpillar 3512 C
post conducere reproiectat
extindere post conducere in partea frontala
modificare geam frontal, cu incalzire electrica
modificare pupitru conducere
montare instalatie aer conditionat
montare frigider si plita electrica
izolare fonica a postului de conducere

- producator Remarul 16 Februarie - Cluj.
 
Imi place montajul, avand in vedere ca nu am fost deloc la expozitie. As avea insa cateva recomandari, daca tot te straduiesti sa faci ceva frumos foloseste ori descrieri in engleza ori in romana, iar la capitolul filmat daca folosesti aparatul foto nu mai baga functia macro mai ales cand folosesti zoom-ul. sau foloseti zoomul prea mult pentru ca se strica imaginea foarte mult.... in rest numai de bine. Felicitari.
 
shoppy a spus:
Cat despre tanti de la bilete, pe langa soft, deja o saboteaza destul nenea din revizie, si chiar daca din gara daca tipi mai tare ai sanse sa se auda pana in revizie, sigur in soft o sa figureze alte vagoane decat alea care le pune nenea.

Tanti de la bilete nu are de unde s?? ?tie ce locuri sunt în salon ?i ce locuri în compartiment... ei îi apare ca vagon cu n compartimente (eventual compartimente fictive) ?i x locuri în compartiment.

E drept, la 22-96 îi apare vagon cu 12 compartimente de 5 locuri ?i poate ?ti c?? singurul vagon cu 5 locuri din doatrea C.F.R. C??l??tori e ??sta. Dar la 20-76 chiar nu are de unde s?? î?i dea seama, c?? vagon cu 10 compartimente de 6 locuri e ?i 20-54/5.
 
Pai aici ar trebui alt soft mai normal conectat la internet cu celelalte gari, care sa nu dea de doua ori acelasi loc.
In ceea ce priveste compunere, scrie in livret locomotiva si vagoane 20-54, pai tot anul din alea bagi, nu in fiecare zi altfel, ca nu schimbi in fiecare zi softul de la programul ce da bilete. Desi lucreaza inca multi prin birouri chestii din astea ce par banale vad ca sunt imposibile. La fel si la formarea trenurilor, componenta sa fie aceeasi pana se schimba iar mersul, nu-i greu, in alta tara, ca la noi deja nu ma mai mira nimic 8)
 
Ei bine, am si eu un filmulet cu atmosfera din ultima zi. Sper sa va placa. http://www.youtube.com/watch?v=IJD9PtNNSkw Partea a doua, in cateva zile.
 
srazvi a spus:
In ceea ce priveste compunere, scrie in livret locomotiva si vagoane 20-54, pai tot anul din alea bagi, nu in fiecare zi altfel, ca nu schimbi in fiecare zi softul de la programul ce da bilete.
în livret scrie ce fel de locomotiv?? (interesant c?? exist?? trenuri pe care le po?i duce doar cu EA1, altele doar cu EA (doar cateva cu ambele), unele numai cu DA, altele numai cu DA1) ?i cât car?? dup?? ea sau, dup?? caz, ce tip de automotor ?i câte unit???i se pun. Nu scrie nimic de tipul vagoanelor.
 
EA060 a spus:
Ei bine, am si eu un filmulet cu atmosfera din ultima zi. Sper sa va placa. http://www.youtube.com/watch?v=IJD9PtNNSkw Partea a doua, in cateva zile.

Sincere felicit??ri pentru montaj! Când m?? uitam la videoclip, zici c?? m?? uitam la vreun reportaj de la Discovery... De unde ai înv???at tehnica filmatului, ai înv???at-o bine!
 
Pa sunt diferente penrtu ca unele cicula numai cu EA1 pe anumite sectii din cauza vitezei sporite cum ar fi 140 km/h, mai arar dar sunt, altele din cauza tonajului mai mic care poate fi remorcat cu EA1 sau cu EA dar tonaj sporit,la fel si cu DA,insa in cazul DA mai este si posibilitatea de a alimenta trenul cu tensiune de 1500V pentru servicii, :!:
 
EA060 a spus:
Ei bine, am si eu un filmulet cu atmosfera din ultima zi. Sper sa va placa. http://www.youtube.com/watch?v=IJD9PtNNSkw Partea a doua, in cateva zile.
Felicitari pentru reportaj, abia astept partea a doua, ami ales ca n-am batut 1300 km sa vad niste locomotive si vagoane, cele de la Astra le-am vazut acum vreo luna :D

In ceea ce priveste ce scrie in livret eu zicea ca pe viitor sa scrie si ce tip de vagoane, stiu ca nu scrie acum. Apropo mai avem linii de 140 sau deja EA sau EA1 sunt depasite :lol:
 
Modul de compunere a trenului nu are nici o legatura cu livretul de mers,in care se stipuleaza clar viteza ( vitezele ) de circulatie, tonajul maxim,compunerea in caz ca e format din automotoare sau rame, si tipul modul cum e face remorcarea, pe toata distanta sau fractionat in functie de tipul tractiunii diesel sau electric! De ompunereea trenului raspunde revizia de vagoane care trebuie ,cel putin teoretic sa asigure vagoanele necesare pentru rangul trenului si clasa acestuia de confort :!:
 
srazvi a spus:
EA060 a spus:
Ei bine, am si eu un filmulet cu atmosfera din ultima zi. Sper sa va placa. http://www.youtube.com/watch?v=IJD9PtNNSkw Partea a doua, in cateva zile.
Felicitari pentru reportaj, abia astept partea a doua, ami ales ca n-am batut 1300 km sa vad niste locomotive si vagoane, cele de la Astra le-am vazut acum vreo luna :D

In ceea ce priveste ce scrie in livret eu zicea ca pe viitor sa scrie si ce tip de vagoane, stiu ca nu scrie acum. Apropo mai avem linii de 140 sau deja EA sau EA1 sunt depasite :lol:

Da, mai avem si linii cu viteza maxima de 140 km/h:
- M 1000 intre Chitila si Brazi
- M 800 intre Pantelimon si Fundulea, intre Saligny Gara Est si Valul lui Traian.
 
Zilele FeRoviaRe 2009 au început dis-de-diminea??? în Gara Bucure?ti Nord. împreun?? cu mul?i, mul?i pasiona?i FeRoviaRi, ne-am strâns ?i am discutat, fotografiat, filmat ?i atins exponatele Zilelor Feroviare 2009.

Au expus Astra Vagoane C??l??tori, Atelierele CFR Grivi?a, CFR SA, CFR Marf??, GFR, IRS, Regiotrans, Remar S.A. Pa?cani, Remarul 16 Februarie Cluj-Napoca, Reva simeria, Siemens, Softronic Craiova ?i Promat.

în continuare, v?? prezint câteva fotografii cu ceea ce am v??zut aici în 6 octombrie 2009.
<i></i>


1. Siemens ES64F4, Vmax=140 km/h, 6.400 kW<i></i>

Iat?? c?? Parcul de Material Rulant din România s-a îmbog???it cu o nou?? locomotiv?? ce opereaz?? la Cargo Trans Vagon. Este galben-albastr?? cu laterale gri, este atr??g??toare ?i scoate un ?iuit în timpul mersului (probabil din cauza noului sistem de trac?iune). Dintre caracteristicile tehnice amintesc lungimea locomotivei peste tampoane, 19.580 de mm, raza minim?? de înscriere în curb??, 80 de m, viteza maxim?? de 140 km/h ?i o mas?? a locomotivei cu ro?i neuzate ?i 2/3 din balast de aproximativ 87 de tone. Are o putere de frânare de re?ea de 6.400 de kW ?i de?ine o for??? trac?iune de 300 kN la demaraj ?i 270 kN la o vitez?? de 85 km/h. Se poate alimenta de la curent alternativ în regim de 15 kV ?i 16,7 Hz ?i 25 de Kv ?i 50 de Hz.

Ceea ce mi s-a p??rut foarte interesant, dincolo de detaliile tehnice, a fost frâna cu disc pe roat??. Detaliile tehnice pot fi consultate ?i aici: http://en.wikipedia.org/wiki/EuroSprinterES_64_U .


Noua locomotiv?? Siemens de la CTV<i></i>


Boghiu de Siemens<i></i>


Detaliu plug Siemens<i></i>


Detaliu bloc optic Siemens<i></i>


Interior Siemens<i></i>


Sala ma?inilor<i></i>



Aspect lateral Siemens<i></i>


Cargo Trans Vagon<i></i>


Siemens 140 km/h<i></i>


Siemens plecând spre Depoul Bucure?ti Nord<i></i>



2. LDH 1012<i></i>

Mergând pe linia 6, am dat de locomotiva diesel-hidraulic?? de la CFR Marf??, cu o putere de 1360 CP ?i o vitez?? de 100 km/h. Exponatul a fost produsul unei moderniz??ri efectuate la Remarul 16 Februarie Cluj-Napoca. Motorul folosit pentru aceast?? locomotiv??, Caterpillar 3508C, respect?? normele de poluare EU Stage III A ?i aduce multe avantaje, printre care amintesc: fiabilitate ridicat??, nivel sc??zut de vibra?ii, cheltuieli de între?inere reduse, consumuri reduse de combustibil ?i ulei, conducere simplificat??, reducerea nivelului de zgomot ?i emisii poluante reduse.

Totodat??, locomotiva de?ine sta?ie de emisie-recep?ie performant?? ?i cabin?? de conducere nou??. Aceasta dispune de facilit???i care duc la cre?terea confortului personalului de pe locomotiv??. Astfel, s-a montat instala?ie de climatizare, geamuri frontale cu înc??lzire electric??, geamuri termopan, frigider ?i scaune ergonomice.

Motorul diesel Caterpillar dezvolt??, a?a cum spuneam mai sus, 1360 CP la 1.800 rpm ?i are un consum nominal de 153,85 g/CPh. De asemenea, motorul este monitorizat ?i permite transmiterea datelor c??tre PC.

Ceea ce mi s-a p??rut interesant a fost c?? Remarul a realizat aceast?? remotorizare pentru o locomotiv?? dedicate transportului de marf??, deci echipamentul pentru înc??lzirea trenului nu-?i mai au rostul.


LDH 84ââ??â??1012-3<i></i>


LDH modernizat Remarul 16 februarie ââ??â?? aspect frontal<i></i>


Placa original?? a locomotivei Uzinele 23 August<i></i>



3. LE 4019<i></i>

Dincolo de tehnologia hidraulic?? prezentat?? mai sus, iat?? c?? CFR Irlu ?i Promat Craiova au adus la Zilele FeRoviaRe 2009 locomotiva electric?? 47-4019-3. La fel ca anul trecut, când a fost prezentat?? locomotiva 47-4010-2, cei de la Promat î?i etaleaz?? lucr??rile de modernizare de care sunt capabili s?? le execute.

Poate unii dintre noi ?tiu, dar voiam s?? atrag aten?ia c?? în 2005, Promat a realizat prima locomotiv?? electric?? din România carea avea reglaj cu tiristoare pe joas?? tensiune. Astfel, locomotiva este capabil?? de controlul automat al vitezei ?i for?ei de trac?iune al locomotivei, un sistem performant de antipatinaj, avertizare vocal?? în cazul regimurilor de avarie, interfa??? grafic?? color, climatizare, compresor elicoidal, transfer de informa?ii c??tre PC prin USB ?i multe altele.

Pentru informa?ii mai am??nun?ite, v?? invit s?? consulta?i aceast?? pagin?? de web: http://promat.ro/LOCOMOTIVA-ELECTRICA-MODERNIZATA-Co-Co-5100kW-TIP-EA-5100-T_1_l2.htm . în ceea ce prive?te prezen?a ei fizic??, locomotiva a fost curat??, vopsit?? corespunz??tor ?iââ??Â? gata pentru tractarea de trenuri de pân?? la 3.000 de tone pe ruta Bucure?ti ââ??â?? Bra?ov.


EA 47-4019-3<i></i>



EA CFR Marfa ââ??â?? vedere OZN-istic??<i></i>


EA clasa 47 - vedere frontala<i></i>


Leg??tur?? fr???easc??<i></i>



4. LDE 999<i></i>

în urma unei cuple interesante dintre dou?? vehicule feroviare modernizate la Promat, se prezint?? ?i LDE 999. Având un num??r destul de atr??g??tor, LDE-ul a suferit câteva modific??ri menite s??-i aduc?? avantaje ?i fiabilitate în exploatare. Astfel, 60-0999-2 CFR Marf?? a primit urm??toarele plusuri: - fiabilitate crescut?? prin înlocuirea motoarelor serviciilor auxiliare din curent continuu în curent alternativ trifazat, simplificarea schemei de trac?iune comand??, depanarea u?oar?? prin diagnoz?? pe computer ?i, nu în ultimul rând, îmbun??t???irea condi?iilor de conducere pentru mecanic.

Ca fapt divers, locomotiva se prezint?? cu frigider ?i chiuvet??, scaune ergonomice din piele ecologic??, geamuri frontale lipite tip auto cu înc??lzire electric??, climatizare ?i ventilatoare multiple, display grafic color de 10ââ??, controler tip man??? ?i bord din material ABS.

Ea dezvolt?? 120 km/h, are 17 m lungime, are o mas?? de 118 tone ?i o for??? de trac?iune maxim?? de 320 kN. Pentru mai multe detalii tehnice, v?? rog s?? accesa?i: http://promat.ro/Diesel-Electrica-Modernizata-060-DA-cu-Servicii-Auxiliare_1_l3.htm .


LDE 999 gareaz?? pe linia 6<i></i>


Bordul LDE 999<i></i>


Vedere lateral?? a LDE<i></i>


Instala?ie din sala ma?inilor<i></i>



5. 060-DA-001<i></i>

Despre aceast?? locomotiv?? construit?? în 1959 se pot spune multe ?i se vor mai spune, deoarece este prima locomotiv?? diesel-electric?? poposit?? pe meleagurile române?ti. Este expus?? în triajul Dej ?i func?ioneaz?? de minune. Dovada o reprezint?? acest videoclip: http://www.youtube.com/watch?v=b7a45aW7IcE . Vreau s?? precizez c?? mecanicii de lâng?? aceast?? locomotiv?? au fost primitori la fel ca cei de anul trecut, ne-au explicat ?i ne-au povestit întâmpl??ri despre LDE, cât ?i despre C??ile Ferate Române.


Tat?? ?i fiu cu aceea?i meserie<i></i>


DA 001 gareaz?? în Bucure?ti Nord<i></i>


Boghiuri tricolore pentru un simbol românesc - 060-DA-001<i></i>



6. Phoenix 2001<i></i>

Un star r??mâne un star pe toat?? durata vie?ii sale, astfel c?? Phoenix-ul prezentat la Zilele FeRoviaRe 2009 a reprezentat un exerci?iu reu?it de culoare ?i design al inginerilor feroviari români. A fost garat pe linia 6 ?i a reprezentat ultimul exponat FeRoviaR de pe aceast?? linie.


Phoenix, un star care nu va muri niciodat??<i></i>


Un Phoenix puternic<i></i>


Softronic, calea PREferat?? a locomotivelor vitezomane<i></i>


Phoenix-ul aterizeaz?? în Gara de Nord<i></i>


Mirajul LED-urilor oltene?ti<i></i>



7. LE 2003<i></i>

A?a cum a?i observat ?i mai sus, LE 2003 a reprezentat unul dintre punctele forte ale expozi?iei FeRoviaRe din 2009. Cuvinte se pot spune multe despre aceast?? minune tehnologic?? româneasc??, îns?? orice performan??? descris?? poate fi doborât??, în orice moment, de starea proast?? a infrastructurii c??ii ferate române?ti.

TOTU???žI, afirm??m despre 40-2003-2 c?? lumineaz?? bine, car?? bine, este fotogenic?? ?i se ridic??, pentru o clip??, pe podiumul locomotivelor str??ine de mare putere. 6.600 de kW nu-i sco?i de ici, de colea, îns??ââ??Â? vorba unui distins mecanic: ââ???žAm construit avioane ?i nu avem pist??!ââ??

Tehnologia folosit?? la construc?ia acestei locomotive nu difer?? cu mult fa??? de Phoenix 2001, dar din câte am auzit de la inginerul de pe locomotiv?? prezent la summit, carcasa locomotivei, motoarele, transformatoarele, tot echipamentul este nou-nou?. O list?? cu bun??t???ile aplicate locomotivei aduse de olteni la Bucure?ti pute?i consulta în imaginile de mai jos, a?a c?? voi l??sa LED-urile ?i culoare ro?ie a locomotivei s?? vorbeasc?? în locul meu.


40-2003-2<i></i>


Preg??tit?? de plecare spre Depoul BC<i></i>


Monstrul ro?cat<i></i>


Interiorul lui 2003<i></i>


6.600 de KiloWa?i, 1 mecanic de locomotiv??<i></i>


Un tampon fericit<i></i>


Senzor pentru detectarea temperaturii la cutia de osie<i></i>


Captator de înalt?? tensiune<i></i>


Intimit???ile locomotivei 2003<i></i>


2001 & 2003<i></i>



Terminând cu materialul rulant motor de pe liniile 5 ?i 6, m?? îndrept c??tre unul dintre leag??nele c??ii ferate din România, linia 4 a G??rii de Nord. Aici s-au garat, mai de diminea???, rama RIB modernizat?? de Atelierele CFR Grivi?a, vagoane modernizate de Remarul 16 Februarie Cluj-Napoca ?i de Astra Arad.


8. Rama reversibila ZRABx, ZRABz, ZRAB<i></i>

în continuare, v?? invit s?? viziona?i rama electric?? propus?? de Atelierele CFR Grivi?a. Locomotiva ce va avea s?? func?ioneze în regim push-pull va fi o BoBic?? ro?ie de la RegioTrans cu num??rul de înregistrare 25.572. Despre aceast?? locomotiv?? v?? pot spune c?? a fost pus?? în serviciu pentru dat?? în Fran?a pe 10 iunie 1971. Vagoanele-i din urm??, înregistrate 22-04, sunt în num??r de 3 ?i dispun de locuri de clasa I ?i a II-a. Rama ofer?? 160 de locuri ?i poate circula cu o vitez?? maxim?? de 120 km/h.


Locomotiva RegioTrans, ?ef de trib pe linia 4<i></i>


Design latin pe p??mânt latin<i></i>


Post de conducere<i></i>


Vagonul I rama Rib<i></i>


Vagonul II rama Rib<i></i>


Vagonul III rama Rib<i></i>


Post de conducere Rama electric?? Atelierele CFR Grivi?a<i></i>


Peisaj românesc invadat de tehnologii str??ine<i></i>



9. Vagonul de c??l??tori clasa I, 19-87 002<i></i>

Unul dintre cele dou?? vagoane de c??l??tori prezentate de Atelierele CFR Grivi?a la Zilele FeRoviaRe a fost vagonul salon modernizat de clasa I, 19-87 002. Acesta ruleaz?? pe boghiuri Y 32 RS, deci viteza maxim?? de circula?ie este de 160 km/h. Vagonul este dotat cu tot felul de briz-briz-uri tehnologice, menite s?? ofere confort ?i siguran??? c??l??torilor. U?ile de acces se închid automat la viteza de 5 km/h, iar display-urile plasate la capul fiec??rui c??l??tor indic?? ruta ?i locul de c??l??torie. Salonul are 54 de locuri ?i dispune de instala?ie de sonorizare, WC ecologic, sistem de supraveghere ?i surs?? static?? de alimentare cu energie electric?? monotensiune.


Vagon clasa I Atelierele CFR Grivi?a<i></i>


Vagon de clasa I CFR Grivi?a<i></i>


Confort sporit pentru pasageri<i></i>


Confort sporit<i></i>


LCD pentru indicarea locului pasagerului<i></i>


Interior cu tent?? futurist??<i></i>



10. Vagonul de c??l??tori clasa a II-a, 20-83 018<i></i>

Cel de-al doilea vagon modernizat de Atelierele CFR Grivi?a este 20-83 018. Cutia acestui vagon salon modernizat este pus?? pe boghiuri Y32RS, capabile s?? circule cu o vitez?? maxim?? de 160 km/h. Acest vagon este echipat cu sistem de inhibare a sistemului de alarm??, sistem de protec?ie ââ???žom în u???ââ??, precum ?i închiderea acestora la o vitez?? mai mare de 5 km/h, WC ecologic, sistem de supraveghere, instala?ie de sonorizare ?i multe-multe altele. Vagonul ofer?? 78 de locuri.


Vagon clasa a II-a<i></i>


Serie de vagon de clasa a II-a<i></i>


Noul sistem de ac?ionare pentru deschiderea u?ilor<i></i>


WC ecologic<i></i>


Vagon salon de clasa a II-a<i></i>


Conversa?ie în 4<i></i>


Sfâr?it de vagon de clasa a II-a<i></i>



11. Vagonul de c??l??tori clasa a II-a 20-49 201<i></i>

Vagoanele vechi seria 20-47 ?i 20-57 au suferit niscaiva modific??ri ?i s-au transformat, sub bagheta magic?? a celor de la Remarul 16 Februarie Cluj-Napoca, în vagoane seria 20-49. Acestea pot circula cu viteze de pân?? la 140 km/h, sunt compartimentate ?i ofer?? 6 compartimente a câte 8 locuri fiecare ?i un salon cu 32 de locuri (în total 80 de locuri). Trendul în vigoare impune închiderea u?ilor la viteze mai mari de 5 km/h, astfel c?? ardelenii de la Remarul au implementat tahogeneratoare la un fus de osie pentru comanda bloc??rii automate a u?ilor de acces.

S-a renun?at la instala?ia de înc??lzire cu rezisten?e electrice ?i se utilizeaz?? înc??lzirea cu aer modulat. De asemenea, fiecare compartiment are senzor de temperatur?? care regleaz?? fluxul de aer cald/rece. La capetele culoarului sunt montate dou?? display-uri care afi?eaz?? informa?ii pentru c??l??tori, în timp ce la exterior s-au montat dou?? display-uri pentru afi?area rutei trenului.

Clujenii au implementat mult mai multe tehnologii ?i dot??ri sofisticate, acestea putând fi luate la cuno?tin??? pe site-ul oficial: www.remarul.eu .


Vagon ardelean 20-49 201<i></i>


Culoar de vagon de clasa a II-a<i></i>


8 locuri în compartiment, confort standard<i></i>


Salon intermediar cu 32 de locuri<i></i>



12. Vagonul de c??l??tori clasa a II-a 21-47 507<i></i>

Din p??cate, nu am pozat sau nu am v??zut ca produc??torii vagonului 21-47 507 s?? expune vreo pancart?? în care s?? stipuleze detaliile tehnice ale vehiculului FeRoviaR. Oricum, el este reconstruit pe platforma vechiului tip de vagon 21-47 ?i poate c??l??tori cu pân?? la 140 km/h. Interiorul este prezentat în fotografiile de mai jos.


Vagon colorat în tonuri acvatice<i></i>


Vagon 21-47<i></i>


Interiorul vagonului modernizat 21-47<i></i>


Confruntare dintre 4 pasageri<i></i>


U?a de acces la vagonul ââ???žacvaticââ?? <i></i>



13. Cel mai ieftin vagon din lume, 20-77 001<i></i>

Astra Vagoane Arad a venit la Zilele FeRoviaRe 2009 cu o suit?? de vagoane demne de laud??. Unul dintre ele este primul vagon din seria 20-77, 001, considerat a fi cel mai ieftin vagon din lume. îns?? nu în?eleg de ce, pe pliantele de prezentare, apare ?i un pre? de 520.000 de Euro, respectiv de 580.000 de Euro. în orice caz, vagonul poart?? numele de Interegio clasa a II-a, are boghiuri Y32RS cu viteza maxim?? de circula?ie de 160 km/h. Personal, am apreciat plasarea unei prize la fiecare 2 locuri. în rest, interiorul este realizat la norme de confort standard, cu 76 de scaune care aduc a cele de Desiro. WC-ul are rezervor de reten?ie, exist?? sistem de supraveghere, aer condi?ionat, geamuri termopan rabatabile/fixe. Pentru consultarea ?i a altor calit???i ale acestor tipuri de vagoane, consulta?i: http://www.astra-passengers.ro .


Vagonul Astra Arad 20-77<i></i>


Cel mai ieftin vagon din lume<i></i>


Confort standard pentru un pre? redus de c??l??torie<i></i>


Priz?? la fiecare 2 locuri pentru cel mai ieftin vagon din lume<i></i>



14. Vagonul restaurant 84-90 001<i></i>

Iat?? c?? cei de la Astra Vagoane C??l??tori au lansat un vagon restaurant de excep?ie, capabil s?? circule cu 200 km/h ?i având un interior care asigur?? un confort excep?ional. Culoarea exteriorului, precum ?i design-ul interior accentueaz?? nota de elegan??? ?i confort pe care inginerii români au implementat-o în acest vagon.

Ofer?? 30 de locuri pe banchetele ultraconfortabile ?i 4 locuri la bar. De asemenea, la cap??tul vagonului exist?? un compartiment dedicat personalului de tren, iar la mijloc se afl?? buc??t??ria ?i accesoriile acesteia. Internetul wireless, pozi?ionarea GPS, aerul condi?ionat ?i iluminatul fluorescent fac din acest vagonââ??Â? o buc??t??rie de lux pe ?ine.

Vagon restaurant<i></i>


Rafinament de înalt?? clas??<i></i>


Barul de servire în vagonul restaurant<i></i>


C??l??torind printre mun?i ?i stând la o ?uet??<i></i>


Fine?e la detaliu sau... detaliu la fine?e<i></i>


Culoarul de trecere al vagonului restaurant<i></i>



15. Vagonul de c??l??tori clasa a II-a 20-76 101<i></i>

Cunoscute mai ales pe rutele de rapid (Bra?ov ââ??â?? Bucure?ti Nord) sau intercity (Suceava Nord ââ??â?? Bucure?ti Nord), aceste vagoane cu scaune verzi ofer?? confort ?i siguran??? într-o c??l??torie r??coroas?? ?i pl??cut??. Specialitatea acestui vagon este aceea c?? ofer?? 72 de locuri ?i alte dou?? locuri dedicate persoanelor cu mobilitate redus??. De asemenea, s-a amenajat o cabin?? de WC dedicat?? acestor persoane, precum ?i alte 2 WC-uri ecologice.

Inginerii de la Arad au dotat vagonul cu Internet Wireless, aer condi?ionat, display-uri pentru informarea pasagerilor ?i o mas?? pentru înf???area copiilor.


76 - Vagonul de clasa a II-a 20-76<i></i>


76 - Verdele confortului, prezent pe t??râmul vitezei<i></i>


77 ââ??â?? (Nu numai) 4 locuri dedicate trenurilor rapid ?i intercity<i></i>


78 - Locuri dedicate persoanelor cu dizabilit???i<i></i>



16. Vagonul de pasageri clasa I 10-70 105<i></i>

Cu to?ii ne-am pus întrebarea: cu ce difer?? un vagon de clasa I fa??? de un vagon de clasa a II-a? R??spunsul l-am aflat vizitând cele dou?? vagoane propuse de ar??deni: 10-70 ?i 20-76. Clasa I ofer?? scaune mai confortabile, o ambian??? lini?tit?? alb-ro?ie, fiecare m??su??? ce apar?ine de 4 locuri de?ine veioze pentru lectur?? în timpul nop?ii ?i, desigur, împ??r?irea spa?iului în vagon este direct-propor?ional?? confortului individual: 58 de locuri.

Printre altele, amintim c?? viteza maxim?? de circula?ie este de 200 km/h. Nu lipse?te acoperirea de internet wireless, ferestre fixe ?i rabatabile termopan, aer condi?ionat, instala?ie de sonorizare ?iââ??Â? doza meritat?? de confort.

Clasa I pentru vagoanele de la Arad<i></i>


Astra Arad ofer?? confort... confort... ?i confort<i></i>


Veioze pentru lectura lini?tit?? în timpul unui tren de noapte<i></i>


Infotainment dus la grani?ele luxului<i></i>



17. Vagonul dormitor de clasa I ?i a II-a 70-91 003<i></i>

Primul vagon de dup?? locomotiv??, sau ultimul în prezentarea despre vagoanele de la Astra Arad, este un vagon dormitor cu 8 locuri la clasa I în 4 compartimente ?i 18 locuri la clasa a II-a în 6 compartimente. înso?itorul are o cabin?? special?? de unde supravegheaz?? u?ile de acces ale trenului. La fiecare compartiment de clasa I exist?? WC propriu, iar la cel de clasa a II-a ââ??â?? doar un sp??l??tor cu oglind??, chiuvet?? etc.

Vagonul de dormit cânt??re?te 47 de tone ?i este capabil de viteze de pân?? la 200 km/h. Nu pot lipsi dot??ri ca instala?ia de Internet Wireless, infotainment pentru pasageri, sistem de sonorizare ?i aer condi?ionat. U?a care separ?? vagonul de cel??lalt are gratii de-a lungul ?i de-a latul geamurilor, astfel c?? accesul poate fi restric?ionat prin simpla blocare a u?ii.

Vagon de dormit 70-91 003<i></i>


Cabin?? de toaleta<i></i>


Loc de dormit<i></i>


Compartiment clasa I de dormit<i></i>


3 locuri pentru c??l??torit<i></i>


Toaleta de vagon de dormit<i></i>


Culoar de trecere în vagonul de dormit<i></i>


U?i blocate pentru a nu permite accesul oricui<i></i>


Presiune în cilindri de frân??<i></i>



18. Rama electric?? seria 58, Remarul 16 Februarie Cluj-Napoca<i></i>

La fel ca anul trecut, cei de la Remarul 16 Februarie au venit la Bucure?ti cu rama electric?? seria 58. Ea este compus?? din 3 vagoane: un vagon motor cu post de conducere, un vagon remorc?? intercalat ?i un vagon remorc?? de cap??t cu post de conducere. Construc?ia cutiei este realizat?? din o?el inoxidabil, sub form?? de tabl?? plan??, pliat?? sau ambutisat??.

Echipamentul de trac?iune din vagonul motor const?? din motorul electric de trac?iune alimentat printr-un transformator montat pe boghiul motor, care antreneaz?? cele dou?? osii motoare prin angrenajul de trac?iune. Fiecare remorc?? are 4 compartimente de c??l??tori, iar accesul c??l??torilor este realizat prin ?ase u?i pentru fiecare vagon. Rama poate fi cuplat?? în comand?? multipl?? cu înc?? una sau dou?? rame pentru a forma un tren.

Lungimea ramei este de 75 de m, iar raza minim?? de înscriere în curb?? este de 120 de m. Puterea nominal?? a motorului este de 615 kW, iar masa ramei f??r?? c??l??tori este de 113 tone. Rama ofer?? 200 de locuri, iar viteza maxim?? cu care ea poate circula este de 120 km/h.

Construc?ia interiorului este orientat?? spre confort. Scaunele sunt duble ?i tapi?ate, înc??lzirea vagoanelor se realizeaz?? prin rezisten?e electrice amplasate sub scaune, iluminatul interior pentru c??l??tori se face cu corpuri de iluminat cu tuburi fluorescente, iar fiecare vagon are WC modern. De asemenea, nu lipse?te instala?ia de sonorizare ?i de informare a c??l??torului.

Cabina de conducere este astfel construit?? încât s?? fie folosit?? pentru conducerea simplificat??. Scaunul ergonomic al mecanicului este amplasat central pentru a oferi mecanicului o vedere panoramic?? atât la exterior, datorit?? parbrizului realizat dintr-o singur?? bucat??, cât ?i la interior, toate echipamentele de control putând fi u?or accesibile.


Rama electric?? seria 58<i></i>


Reparat ?i modernizat la Remarul 16 Februarie 2009<i></i>


Imagine de cap??t de tren<i></i>


Vagonul nr. 3 al ramei 3003<i></i>


Vagonul nr. 2 al ramei 3003<i></i>


Vagonul motor al ramei 3003<i></i>


La o parte, c?? vin 615 kW!<i></i>


Lumin?? suficient?? pentru cea???, pentru obstacole ?i pentru un drum bun<i></i>


Cabina de conducere pentru rama electrica 3003<i></i>



Nu înainte de a trece la ultima parte a reportajului, la standul ramei electrice a existat un afi? despre o nou?? locomotiv?? diesel-electric?? de 2.300 CP, provenit?? din LDE 2.100 CP. Acolo scria c?? noul vehicul este reproiectat ?i are un design inovativ care s?? corespund?? cerin?elor în vigoare.

Locomotiva va avea un motor Caterpillar 3512 C, un generator de curent trifazat, servicii auxiliare de curent alternativ, motoare de trac?iune ce func?ioneaz?? cu curent alternativ, suspensie secundar?? de tip HH ?i un post de conducere reproiectat.

A?tept??m, cu încredere, Zilele FeRoviaRe 2010, când vom lua la cuno?tin??? noutatea clujenilor.


Remarul Pa?cani<i></i>

Societatea p???c??nean?? are la activ construc?ia ?i repara?ia de material rulant înc?? din 1869. Totodat??, compania se ocup?? de fabricarea de piese de schimb ?i echipamente pentru vagoane: tampoane, arcuri elicoidale, aparate de legare, componente pentru instala?iile de înc??lzire, iluminat ?i ventilare, elemente de frân?? etc.

Aici, la Zilele FeRoviaRe 2009, Remarul Pa?cani a venit cu dou?? vagoane Blue Hexagon, vagoanele Acvila ?i un vagon etajat 36-16. Standul expozi?iei a fost unul plin de culoare, cu mochete pe jos ?i o sec?iune audio-video unde s-au rulat filme de prezentare ?i de unde s-au putut consulta materiale informative.

De?i au permis accesul în vagoane abia pe 7 octombrie, ambian?a interioar?? din vagoane au atras cel pu?in aten?ia noastr??, a pasiona?ilor de FeRoviaRe.

Stand de prezentare Remarul Pascani<i></i>



19. Blue Hexagon<i></i>

Personal mi-au pl??cut vagoanele Hexagon, unul orientat pe culoarea ro?ie, iar cel??lalt pe culoarea albastr??. Punctul forte este confortul scaunelor. Mi-a pl??cut c?? firma ie?ean?? a pus accent pe confortul de c??p??tâi într-un vagon: scaunul confortabil.

Vagoanele ofer?? o vitez?? maxim?? de circula?ie de 140 km/h pentru boghiurile Minden Deutz cu sabo?i de frân?? ?i 160 km/h pentru boghiurile modernizate Minden Deutz. Vagoanele au 24,5 metri ?i ofer?? înc??lzire ?i aer condi?ionat, ferestre din termopan cu un grad de transparen??? 75%, precum ?i toalete moderne cu vacuum.

Vagonul dispune de 78 de locuri ?i spa?iu generos pentru depozitarea bagajelor. Totodat??, un lucru de apreciat este montarea a 78 de prize pentru fiecare pasager în parte. M?? gândesc dac?? va face sau nu fa??? la 78 de laptopuri. ??? 

Vagoanele Remarul Pa?cani intr?? în Gara de Nord<i></i>


Hexagon, noul concept de vagon a la Remarul Pa?cani<i></i>


Motto-ul unui constructor renumit de material rulant<i></i>


Interior ce promite multe<i></i>


Tent?? modernist?? provenita de pe plaiuri moldovene?ti<i></i>


Scaune super-confortabile, gata-gata preg??tite pentru traseu<i></i>


Modernizat 2009<i></i>



20. Acvila nr. 02 cu vagoane modernizate 26-05 ?i 16-05<i></i>

Iat?? c??, la un dup?? apari?ia Acvilei nr. 1, care în prezent circul?? ca tren accelerat între Bac??u ?i Ia?i ?i retur, Remarul Pa?cani a adus la Bucure?ti Acvila nr. 2. A?a cum spuneam ?i în 2008, fosta ram?? TE este compus?? din 4 vagoane care totalizeaz?? un num??r de 215 locuri la clasa a II-a ?i 55 de locuri la clasa I. De precizat ar fi c?? vagonul D este Bar Bistro ?i ofer?? servicii de clas?? superioar?? celor care vor c??l??tori cu acesta.

Viteza maxim?? de circula?ie a vagoanelor este de 120 km/h. Dintre dot??ri amintesc de climatizarea cu aer modulat, sistemul de supraveghere video-recorder, sistemul de sonorizare, wireless ?i prizele pentru vagonul cu locuri la clasa I, platformele de ridicare ?i coborâre, precum ?i toalete pentru persoanelor cu dizabilit???i.

Interior de Acvila<i></i>


4 oameni verzi ?i mititei<i></i>


Clasa a 2-a la etaj<i></i>


Clasa a 2-a, dar albastr??<i></i>


4 oameni... alba?tri ?i mititei<i></i>


Clasa a 2-a, dar la parter<i></i>


Scar?? de acces la etaj<i></i>


Toalet?? înc??p??toare<i></i>


Bun venit la clasa I<i></i>


Priz??, flori ?i confort<i></i>


Culoar generos, scaune primitoare, însa doar la clas?? I<i></i>


Exteriorul confortului, rapiditatea momentului<i></i>



21. Vagonul etajat 36-16<i></i>

Ultimul, dar nu ?i cel din urm??, vagonul etajat cu 30 de locuri pentru clasa I ?i 68 de locuri pentru clasa a II-a stat în permanen??? în spatele Pheonixului 2003. Vagonul de?ine aer condi?ionat, WC modern, spa?iu pentru depozitarea bicicletelor ?i c??rucioarelor pentru copii, sistem sonor, priz??, internet ?i u?i comandate electric.

Vagonul circul?? pe boghiuri tip Gorlitz VI ce imprim?? ?inei o vitez?? de circula?ie de 140 km/h.


Vagonul etajat 36-16<i></i>


Vagonul de c??l??tori de 140 km/h<i></i>



22. Vagonul de marf?? Falns<i></i>

Prezentat de IRS, vagonul de marf?? hopper pe 4 osii ?i 85 de m.c. este proiectat pentru transportul ?i desc??rcarea bilateral?? a materialelor rezistente la intemperii, ca de exemplu: c??rbunele, cocs-ul, calcarul, pietri?ul ?i nisipul. în regim înc??rcat, poate circula cu 100 km/h, iar în regim gol ââ??â?? 120 km/h. Vagonul permite înc??rcarea a maxim 64,5 tone.


Vagonul Falns, prezent si el la Zilele FeRoviaRe 2009<i></i>