Summitul Zilele Feroviare 2009

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
22. Vagonul de marf?? Falns<i></i>

Prezentat de IRS, vagonul de marf?? hopper pe 4 osii ?i 85 de m.c. este proiectat pentru transportul ?i desc??rcarea bilateral?? a materialelor rezistente la intemperii, ca de exemplu: c??rbunele, cocs-ul, calcarul, pietri?ul ?i nisipul. în regim înc??rcat, poate circula cu 100 km/h, iar în regim gol ââ??â?? 120 km/h. Vagonul permite înc??rcarea a maxim 64,5 tone.


Vagonul Falns, prezent si el la Zilele FeRoviaRe 2009<i></i>


Sc??ri de acces pentru vagonul de marf?? Falns<i></i>


Instruc?iunile de control al vagonului<i></i>



23. Vagonul de marf?? Zacns<i></i>

Prezentat tot de c??tre International Railway Systems, vagonul cistern?? pe 4 osii permite înc??rcarea unei mase de 95 de m3. Este destinat transportului de uleiuri minerale.


Vagonul de marf?? Zacns<i></i>


Boghiul vagonului de marfa<i></i>




24. Boghiuri modernizate Remarul Pa?cani<i></i>

Boghiurile prezentate de Remarul Pa?cani sunt dedicate vagoanelor de c??l??tori. Primul tip de boghiu, TE 16-05 ?i 26-05 cre?te performan?a de frânare prin adoptarea unui sistem de frânare pneumatic, de?ine dispozitiv de anti-blocare pe fiecare roat?? ?i permtie diagnoza instala?iei de frân?? comandat?? de microcontrolere. Sabo?ii de frân?? sunt confec?iona?i din materiale de fric?iune metalice sinterizate, concepu?i special pentru aplica?ii cu eliber??ri mari de energie.

Cel de-al doilea boghiu, Minden-Deutz cu vitez?? maxim?? de 160 km/h, poate rula, pentru cei ce nu ?tiau, între -32 de grade ?i +55 de grade Celsius. Frâna este pe disc (dou?? discuri de frân?? pe osie) ?i exist?? senzori pentru controlul temperaturii pe fiecare osie.


Boghiu TE cu sabo?i de frân??<i></i>


Locul de prindere a cutiei vagonului<i></i>


Dispozitive de control montate pe boghiul Minden-Deutz<i></i>


Boghiul Minden-Deutz cu frân?? pe disc<i></i>



Cu acestea fiind spuse, cuvintele ?i imaginile propuse de mine pentru voi se termin?? aici. Vreau s?? închei spunând c?? am fost pl??cut impresionat de num??rul mare de pasiona?i FeRoviaRi participan?i la Expozi?ie, care au venit din Ia?i, Bra?ov, Constan?a ?i alte ora?e pe care nu le-am re?inut. Am f??cut cuno?tin??? cu fiecare în parte, am discutat ?i am împ??r?it p??reri despre cele v??zute la Zilele FeRoviaRe 2009. Domnii mecanici de locomotiv??, deopotriv??, au fost dispu?i s?? ne primeasc?? la locul de munc??, în postul de conducere al locomotivei, s?? ne explice ce ?i cum, unde ?i când, de ce ?i pentru ce.

ââ??Â?spunea mecanicul de locomotiv?? de pe 060-DA-001ââ??Â? ââ???žLocomotiveleââ??Â? juc??rii pentru b??ie?i mari!ââ??

Afi?ul expozi?iei<i></i>


Zilele FeRoviaRe 2009<i></i>
 
Radu161 a spus:
Multumim pentru reportaj!
Este de apreciat preocuparea pentru imbunatatirea confortului. Macar atat, daca circulam cu viteza melcului.
Mi-a placut ce am vazut.

Si o mica pietricica: 060-DA-001 nu este prima locomotiva diesel-electrica de pe meleagurile noastre. :D

Mul?umesc ?i eu pentru c?? l-a?i citit! :) A?a este, m-am bucurat când m?? a?ezam pe scaunele Hexagonului sau în vagoanele de la CFR Grivi?a sau Astra Arad ?i sim?eam c?? stau confortabil... pe ceva moale.

Nu a fost DA-001 prima locomotiv?? de tipul ??sta în România?
 
Felicitari, ptr noi, cei care n-am ajuns la summit, reportajul tau si filmuletele lui EA060 ne-au facut partasi la bucuria voastra de a putea vizita expozitia!
Sincere multumiri,

Puiu :D
 
Minunat reportajul. Multumim pentru timpul acordat realizarii lui.

Mediul economic privat tine pasul cu vremurile. Ma bucur ca am redevenit una dintre putinele tari care produc locomotive.
 
excelent reportaj , totusi de ce i se spune lui -20-77 001 cel mai ieftin vagon din lume ?? Ma asteptam sa fie un vagon de personal ieftin dar ala salon , nou pare de accelerat sau rapid.
 
Este vorba de cel mai ieftin vagon construit ca nou, nu modernizare de vagon vechi existent.

Un vagon nou costa de regula 1 - 1.4 mil euro si o modernizare 300-400 mii euro. Deci la 580 mii euro vagonul nou, chiar este ieftin.

Inca ceva, faptul ca CFR foloseste, ca si criteriu de repartizare a vagoanelor pe personal / accelerat / rapid, starea de degradare in care se afla vagonul, nu inseamna ca neaparat cel mai ieftin vagon din lume trebuie sa fie un vagon de tren personal.
 
Il felicit si eu pe autorul frumosului reportaj de mai sus, fiind unul dintre cele mai reusite posturi de pe forum din ultima perioada. Dupa parerea mea, cele povestite au doua mari merite: primul un limbaj explicativ prietenesc dar cu informatii tehnice, care iese insa din rigorile clasice de exprimare, al doilea prezentarea de imagini din mai multe unghiuri si mai ales de interioare, foarte utile pentru un modelist care este de regula interesat de detalii si nu de toata seria aceluiasi material rulant pozata din acelasi unghi.

Felicitari inca odata.
 
Mul?umesc foarte mult fiec??ruia în parte! Aprecierele fiec??ruia dintre voi m?? încurajeaz?? s??-mi continui, la fel ca ?i voi, munca de a realiza foto-reportaje! Atunci când merg undeva pe calea ferat?? sau când iau parte la evenimente gen Orient Express sau cum a fost acum, Zilele FeRoviaRe 2009, nu pot s?? arhivez pozele pe dvd-uri F?R? s?? realizez m??car o mic?? prezentare a ceea ce am v??zut/atins/auzit.

???žtiu c?? acest mod de via??? st?? în sufletul nostru, al tuturor pasiona?ilor de FeRoviaRe ?i sunt mândru c?? fac parte din echipa aceasta.
 
Acum 5 minute am vorbit cu un prieten care lucreaza in revizie.

Mi-a spus ca zilele trecute cuplul ..de la Pascani" s-a intors de la Belgrad impreeuna cu ,,2 clase"

,,Acum citeva zile a venit cu sirbu, cuplu etajat ala de la Pascani si 2 clase, am scos cuplu din tren si l-am dus la 2 la priza, cred ca a plecat cu 1692 la bucuresti si de acolo acasa, clasele le-am trimis cu sirbu" citat incheiat.

Stie cineva despre asta?
 
dantm a spus:
,,Acum citeva zile a venit cu sirbu, cuplu etajat ala de la Pascani si 2 clase, am scos cuplu din tren si l-am dus la 2 la priza, cred ca a plecat cu 1692 la bucuresti si de acolo acasa, clasele le-am trimis cu sirbu" citat incheiat.

Cred ca datorita acestei exprimari este necesar a se dezvolta subiectul privind limbajul lucratorilor din sistem: http://forum.lokomotiv.ro/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=1318

Eu nu inteleg ce-i sarbul?
Ce-i la 2 la priza?
Clasele le-am trimis cu sirbu?
Cuplu?
Am scos cuplul din tren?
2 clase?
 
eporteka a spus:
Eu nu inteleg ce-i sarbul?
Sirbul e rapidul 360 Bucuresti - Belgrad.
eporteka a spus:
Ce-i la 2 la priza?
Adica la linia 2 dotata cu instalatie de alimentare cu inalta tensiune (IT 1500V~)
eporteka a spus:
Clasele le-am trimis cu sirbu?
Care va sa zica cu 360.
eporteka a spus:
= Cuplu etajat, sau TE.
eporteka a spus:
Am scos cuplul din tren?
A retras din compunerea garniturii cuplul etajat.
eporteka a spus:
Doua vagoane clasa. In contextul asta putea sa le denumeasca si drepte (prin opozitie cu cocosatele - banuiesc ca denumirile provin de la aspectul partii inferioare in cazul vagoanelor etajate).
 
Asadar deduc faptul ca nimeni nu stie despre vreo expozitie in Sirbia, sau daca acolo au fost doar ca o prezentare in vederea incheierii unor contracte.

Explicatiile cerute de eporteka le-am dat si eu atunci la linkul indicat de el.
 
La sarbi au loc evenimente care fac parte din parteneriatul romano sarb, care a debutat cu expozitia de fotografie de la Facultatea de mecanica, blamata de unii distinsi membrii ai acestui forum.
In aceste zile are loc un simpozion, iar ca activitate suplimentara dezbaterilor, o expeditie feroviara cu un tren turistic pe meleaguri sarbesti.

Parteneriatul care se dorste a fi dezvoltat intre cele doua tari se bazeaza pe traditia feroviara care exista de ceva vreme precum si pe necesitatea colaborarii din perspective economice in domeniu. Daca voi afla date suplimentare voi mai prezenta cate ceva.
 
Dupa cum am promis, iata si partea a doua din filmuletul meu legat de acest eveniment. Vizionare placuta!
http://www.youtube.com/watch?v=W8WryOcBP1g&feature=channel
 
Felicitari pentru continuare!
Totusi la expozitie n-a fost BR634 sau ceva automotor ce l-am vazut vara la Cluj, eram curios cine l-a luat si ce planuri are cu el