22. Vagonul de marf?? Falns<i></i>
Prezentat de IRS, vagonul de marf?? hopper pe 4 osii ?i 85 de m.c. este proiectat pentru transportul ?i desc??rcarea bilateral?? a materialelor rezistente la intemperii, ca de exemplu: c??rbunele, cocs-ul, calcarul, pietri?ul ?i nisipul. în regim înc??rcat, poate circula cu 100 km/h, iar în regim gol ââ??â?? 120 km/h. Vagonul permite înc??rcarea a maxim 64,5 tone.
Vagonul Falns, prezent si el la Zilele FeRoviaRe 2009<i></i>
Sc??ri de acces pentru vagonul de marf?? Falns<i></i>
Instruc?iunile de control al vagonului<i></i>
23. Vagonul de marf?? Zacns<i></i>
Prezentat tot de c??tre International Railway Systems, vagonul cistern?? pe 4 osii permite înc??rcarea unei mase de 95 de m3. Este destinat transportului de uleiuri minerale.
Vagonul de marf?? Zacns<i></i>
Boghiul vagonului de marfa<i></i>
24. Boghiuri modernizate Remarul Pa?cani<i></i>
Boghiurile prezentate de Remarul Pa?cani sunt dedicate vagoanelor de c??l??tori. Primul tip de boghiu, TE 16-05 ?i 26-05 cre?te performan?a de frânare prin adoptarea unui sistem de frânare pneumatic, de?ine dispozitiv de anti-blocare pe fiecare roat?? ?i permtie diagnoza instala?iei de frân?? comandat?? de microcontrolere. Sabo?ii de frân?? sunt confec?iona?i din materiale de fric?iune metalice sinterizate, concepu?i special pentru aplica?ii cu eliber??ri mari de energie.
Cel de-al doilea boghiu, Minden-Deutz cu vitez?? maxim?? de 160 km/h, poate rula, pentru cei ce nu ?tiau, între -32 de grade ?i +55 de grade Celsius. Frâna este pe disc (dou?? discuri de frân?? pe osie) ?i exist?? senzori pentru controlul temperaturii pe fiecare osie.
Boghiu TE cu sabo?i de frân??<i></i>
Locul de prindere a cutiei vagonului<i></i>
Dispozitive de control montate pe boghiul Minden-Deutz<i></i>
Boghiul Minden-Deutz cu frân?? pe disc<i></i>
Cu acestea fiind spuse, cuvintele ?i imaginile propuse de mine pentru voi se termin?? aici. Vreau s?? închei spunând c?? am fost pl??cut impresionat de num??rul mare de pasiona?i FeRoviaRi participan?i la Expozi?ie, care au venit din Ia?i, Bra?ov, Constan?a ?i alte ora?e pe care nu le-am re?inut. Am f??cut cuno?tin??? cu fiecare în parte, am discutat ?i am împ??r?it p??reri despre cele v??zute la Zilele FeRoviaRe 2009. Domnii mecanici de locomotiv??, deopotriv??, au fost dispu?i s?? ne primeasc?? la locul de munc??, în postul de conducere al locomotivei, s?? ne explice ce ?i cum, unde ?i când, de ce ?i pentru ce.
ââ??Â?spunea mecanicul de locomotiv?? de pe 060-DA-001ââ??Â? ââ???žLocomotiveleââ??Â? juc??rii pentru b??ie?i mari!ââ??Â
Afi?ul expozi?iei<i></i>
Zilele FeRoviaRe 2009<i></i>