Vagoane de calatori istorice CFR

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Salut TATRA,

Daca totul ar consta doar de crearea unei petitii on-line ar fi ca si rezolvat.

Insa ce impact ar avea o petitie initiata de o persoana pe care nu o cunoaste nimeni din acest punct de vedere si ce impact ar avea o petitie initiata de o comunitate unita sau de o ASOCIATIE care activiaza in acest camp?

Mentaliatatea individualistului nu ne ajuta foarte mult.
 
Nelutu ai semnatura mea si tot sprijinul de care ai nevoie, daca ai nevoie de implicarea mea intrun fel sau altul sunt dispus sa incerc. Dragos.
 
Este foarte greu sa unesti oamenii intr-o cauza nobila.
Eu inca astept raspunsuri legate de restaurarea lui 262 (nu din partea RATP Iasi). Deja m-am lovit de mentalitati depasite, dar nu ma dau batut.
Greu gasesti oameni care sa sustina restaurarea unui tramvai si-mi imaginez cate resurse se vor consuma pentru pastrarea si restaurarea materialului rulant istoric al CFR.
Petitia on-line ar trebui sa fie inceputul, sa vada conducerea CFR ca sunt pasionati carora le pasa. Daca in urma petitiei nu se obtine un raspuns favorabil, atunci trebuie atacata problema altfel.
 
Orice peti?ie de acest fel trebuie f??cut?? clasic, pe hârtie ?i depus?? cu num??r de înregistrare. O peti?ie on-line nu prea se poate verifica (acolo poate fiecare s?? semneze de 100 de ori sub alt nume).
Partea cea mai grea e redactarea textului. C?? apoi semn??turi se adun?? (sper... c?? pentru modificat o linie de tramvai abia am strâns 100 de semn??turi în 2 luni, de?i erau mii de oameni afecta?i de asta).
 
Vagoane interbelice in anii '80-'90

<t>Ce trenuri foloseau în anii '80-'90 vagoane produse în perioada interbelic?? ?i ce tipuri de vagoane foloseau?</t>
 
Raspunsuri la intrebarea ta gasesti la citirea mai multor posturi din aceasta rubrica.
S-a scris aici ca vagoane din seriile Bredelor sau Hecht-urilor interbelice mai intrau in compunerea trenurilor mixte sau foste personale ca vagoane de clasa 1.
Rar mai vedeai, tot in garnituri de rang inferior, Astre.
Horia Radulescu semnala un astfel de Hecht pe Giurgiu spre exemplu.
Mai exista pe forum marturia mea despre un ultim Hecht vazut in compunerea acceleratului Iasi-Bucuresti Nord (grupa care vedea de la Husi) ca vagon clasa 1, undeva la mijlocul anilor '90.

Nu era o regula folosirea lor si erau deja "pasari rare" la perioada la care faci referire. Aveau deja 70 de ani de serviciu !

In compunerea trenurilor personale mai gaseai din cand in cand si TF-uri Astra, cu aceiasi destinatie, de vagon de posta/bagaje.
 
Seamana cu asta http://www.trains-addicted.ro/components/com_virtuemart/shop_image/product/AF-20001-2.jpg
Breda cumva ?
 
AlexD,

din pacate, dintr-un ciob de poza prea multe nu poti deduce. Mie mi se pare ca vad un vagon cu "cap lanterna" deci exclus Breda. Geamuri duble au avut muuuulte vagoane, inclusiv constructii vechi MAV (vezi planurile de la pagina 7 a acestui topic). Din pacate, doar din ce se vede in poza, cam grea o identificare corecta.
 
Am inteles. Aproape sigur a fost vagon pe doua osii. Ma gandeam ca dupa distanta dintre geamuri ar fi putut sa fie recunoscut, dar din pacate cine stie cate recarosari i-au schimbat aspectul.

Inca o intrebare: Exista vreo monografie care sa faca bilantul tipurilor de vagoane (eventual cu poze) fabricate la Johann Weitzer Arad?
 
buna,
Aproape sigur a fost vagon pe doua osii.

in ceea-ce ma priveste, nu vad nici un element care sa intareasca aceasta afirmatie - faptul ca in poza nu se vede structura de intarire de pe sasiu nu inseamna ca aceasta nu exista.

dupa forma deschiderilor, este probabil un fost MAV / Südbahn / kkStB.
 
Vagonul trebuia sa poata lua curbe inguste, cu raza de 60-80 de metri, ceea ce nu se putea decat cu vagoane scurte, pe doua osii. Imi mentin intrebarea despre vagoanele Weitzer
 
Oravita-Anina, 1984


http://www.drehscheibe-foren.de/foren/read.php?30,5694073

vagoanele trase de LDE-ul alb-albastru sigur sunt Bmx-urile din "zilele noastre", nu?
 
confirm si aici ca este vorba de un fost "Hecht" PKP, intrebuintat dupa cel de-al doilea razboi mondial la CFR ca vagon de turism (V.T. 00xx).

denumirea "vagon de turism" se aplica la CFR inainte de 1984 vagoanelor cuseta, adica echipate cu locuri individuale sau banci in configuratia de zi si paturi in cea de noapte.
 
Ce fel de vagon avem in aceasta imagine?
http://cristianghinea.files.wordpress.com/2012/07/kleine-bahn-crop.jpg
Sursa pozei
http://cristianghinea.wordpress.com/2012/07/15/istoria-feroviara/