Trenuri rapide de c??l??tori vs. locomotive de muzeu la Bucure?ti<i></i>
30 mai 2009 -=- Excursie FeRoviaR?? Bucure?ti Basarab ââ??â?? Bucure?ti B??neasa<i></i>
De?i n-au trecut nici 48 de ore de la ultima vizit?? în zona Basarab ââ??â?? B??neasa pe Magistrala 800, totu?i am pornit cu Ionu? la o plimbare pân?? la Gara regal?? de la B??neasa. A fost o zi cam înnorat??, ?in minte c?? era sâmb??t?? ?i aveam timp liber berechet. Neavând deocamdat?? o biciclet?? (de fapt am avut, dar mi-a fost furat??), nu ne-am permis s?? ne aventur??m prea departe.
Ne-am bucurat c?? am fotografiat o locomotiv?? diesel-mecanic?? de 120 de cai putere ââ??â?? B-DM 008, fiind printre ultimele locomotive de acest tip existente în func?ie. Acestea au fost fabricate înc?? din 1963-1968 la Fabrica de locomotive "23 August". Dup?? întâlnirea cu aceast?? locomotiv??... ?i-au f??cut apari?ia trenuri de persoane care rulau la viteze mari, ap??sând tot atât de repede pe declan?atoarele aparatelor noastre de fotografiat. <i></i>
Locomotiva diesel-mecanic?? B-DM 008 construit?? în 1964 la Bucure?ti<i></i>
13:50<i></i>
De?i era aproape dup??-amiaz??, cerul era întunecat ?i plumburiu de zici c?? venea iarna ?i nu vara. Am trecut Pasarela Grivi?a ?i am început scurta noastr?? c??l??torie din halta Basarab. Unde ne uitam cu ochii, vedeam sau auzeam locomotive diesel-hidraulice...
Liniile de manevr?? din Revizia de Vagoane c??l??tori Basarab<i></i>
O siluet?? de H f??când manevr?? cu vagoane etajate de c??l??tori<i></i>
Locomotiv?? diesel-hidraulic?? în Revizia Basarab<i></i>
Locomotiv?? LDH-312 în Revizia Grivi?a<i></i>
LDH-103 în Revizia de Vagoane Grivi?a<i></i>
LDH-394 în Revizia Basarab<i></i>
LDH-414 în Revizia Grivi?a<i></i>
14:00<i></i>
Ne-am îndep??rtat c??tinel-c??tinel de H-urile harnice ale Reviziilor Grivi?a ?i Basarab, mergând de-a lungul Magistralei 1000 pân?? la P.O. Carpa?i. Pe drum, ne-am întâlnit cu Trenurile Rapide de Suceava ?i de Constan?a, respectiv cu o S??geata Albastr?? care venea de la Pite?ti.
Trenul Accelerat 1794, Pite?ti ââ??â?? Bucure?ti Nord<i></i>
Trenul Rapid 651, Bucure?ti Nord - Suceava Nord, cu vagoane pentru Piatra Neam?<i></i>
Vagon restaurant pe Trenul Rapid de Suceava<i></i>
Un tren rapid lung de 11 vagoane pleca spre Suceava<i></i>
5 vagoane pentru Trenul Rapid 681, Bucure?ti Nord ââ??â?? Constan?a<i></i>
Vagon 11-31 ?i vagoane 21-31 pe Trenul Rapid de Constan?a<i></i>
14:10<i></i>
Ei bine, aici la P.O. Carpa?i trenurile deja prind vitez??, a?a c?? am avut posibilitatea s?? auzim motoarele de trac?iune ale locomotive electrice LE 5100 kW 40-0772-0 care tracta spre Bra?ov un Tren Personal.
Trenul Personal 3005, Bucure?ti Nord ââ??â?? Bra?ov<i></i>
Tren Personal sub Pasarela de la Carpa?i Punct Oprire<i></i>
Pasarela de la Revizia Grivi?a<i></i>
14:20<i></i>
Cu ocazia fotografierii unei locomotive diesel mecanice de 120 de cai putere, încerc în câteva paragrafe s?? v?? redau câteva informa?ii legate de acest tip de vehicul construit la Fabrica de locomotive ââ??Â23 Augustââ??Â.
Prima locomotiv?? pe 2 osii B-DM a fost scoas?? pe u?a fabricii în 1963. Acest tip de locomotiv?? era recomandat pentru liniile industriale cu suprastructura slab??, cu raze de curbur?? minime, sarcina maxim?? pe osie nedep???ind 12 tone.
Aceast?? locomotiv?? pe 2 osii este dotat?? cu motor Ganz-Malaxa în 6 cilindri, cânt??re?te 25 de tone, are o lungime de 8,2 metri, atinge o vitez?? maxim?? de 55 km/h în regim u?or. Diametrul ro?ilor este de 1000 mm, iar distan?a dintre osii este de 2900 mm. Suspensia este pe arcuri în foi, iar puterea motorului era transmis?? c??tre osii prin biele. Sistemul de biele (motoare ?i cuplare) este conectat la motor printr-o transmisie mecanic?? cu 4 trepte de viteze. Este printre singurele locomotive din România la care, pentru a schimba viteza, se ac?ioneaz?? ambreiajul. Totodat??, transmisia este dotat?? cu demultiplicator de viteze care deserve?te dou?? regimuri de mers: greu ?i u?or.
Asem??narea dintre un LDH ?i un B-DM este mare, astfel c?? avem acela?i tip de baterie de acumulatori (de 24 de V) care alimenteaz?? un demaror Bosch de 24V. Se observ?? radiatorul pentru apa de r??cire care este montat dup?? un grilaj din bare de fier din partea frontal?? a locomotivei.
Informa?iile prezentate v-au fost redate din ââ??ÂCaietul IV ââ??â?? Locomotive Diesel ?i Electrice ââ??â?? Uzina Nicolae Malaxaââ??Â, iar dac?? dori?i informa?ii suplimentare, v?? invit s?? consulta?i ?i alte surse de informare:
aici[url], [url=http://transport-in-comun.ro/trenuri/alte_diesel/b-dm.htm]aici sau
aici.
Locomotiva diesel-hidraulic?? B-DM func?ional??, proprietate a Revamar Bucure?ti<i></i>
Express-ul de Otopeni al??turi de B-DM 008<i></i>
O pies?? de muzeu în func?ie - Locomotiva Diesel Mecanic?? de 120 de cai putere la manevre<i></i>
Dac?? tot vorbim de aceste locomotive, v?? reamintesc c?? în 30 aprilie 2008
am fotografiat la Moldovi?a. Dup?? cum poate a?i auzit, fabrica de cherestea de la Moldovi?a a apar?inut omului de afaceri Omar Hayssam, care a adus aceast?? fabric?? în faliment. Aceasta a ars pe 13 aprilie 2008, r??mânând aici doar un gard înalt ?i hale p??r??site. Totu?i, am z??rit o locomotiv?? diesel-mecanic?? înmatriculat?? cu seria B-DM-027. Pe pl??cu?a plasat?? lateral scria c?? viteza maxim?? admis?? este de 55 km/or??. Din p??cate, nu v?? pot oferi decât dou?? fotografii realizate cu telefonul, deoarece bateriile aparatului foto s-au consumatââ??Â?
O locomotiv?? p??r??sit?? într-o fabric?? pustie<i></i>
Locomotiva B-DM-027<i></i>
Detaliu la pl??cu?ele de identificare<i></i>
14:30<i></i>
Revenind, dup?? ce fotografiat B-DM-ul care f??cea manevr?? pentru Revamar Bucure?ti, am mers mai departe de-a lungul racordului B??neasa ââ??â?? Bucure?ti Triaj pentru a ajunge în sta?ia Bucure?ti B??neasa. Acest racord este folosit de trenurile de marf??.
Pe racordul de cale ferat?? dintre B??neasa si Bucure?ti Triaj<i></i>
La intersec?ia dintre racordurile de pe M1000 (dreapta) ?i de la Bucure?ti Triaj (stânga) <i></i>
14:40<i></i>
Ajungând pe linia magistral?? 800, Bucure?ti ââ??â?? Constan?a, ne-a ie?it în cale Trenul Regio Bucure?ti Obor ââ??â?? Bucure?ti Nord, compus dintr-o ram?? electric?? ex-SNCF Z6300 modernizat?? ?i adaptat?? la calea ferat?? româneasc?? de Remarul 16 Februarie Cluj-Napoca.
Trenul Regio Bucure?ti Obor - Dragonul Ro?u ââ??â?? Bucure?ti Nord<i></i>
Rama electric?? Z6300 de la francezi pe Trenul Dragonul Ro?u<i></i>
Semnale luminoase de ie?ire din Sta?ia B??neasa<i></i>
15:30<i></i>
Ne-am ad??postit ceva vreme din cauza ploii, timp în care am ne-am pus bur?ile la cale. Pe calea ferat?? n-a mai trecut nici un tren, a?a c?? timp de or?? am mai ââ??Âprospectatââ?? liniile g??rile B??neasa.
Spre Gara B??neasa<i></i>
Opritor de cale<i></i>
Podul B??neasa 1 de pe Magistrala 800<i></i>
Fântâna Miori?a din Zona G??rii B??neasa<i></i>
Istoric Fântâna Miori?a<i></i>
??Ë?i a?a se termin?? ?i c??l??toria feroviar?? din 30 mai 2009, ultima din acea prim??var??. Facultatea era aproape pe terminate, vara f??cea cu ochiul ?i noi aventuri FeRoviaRe se întrez??reau la orizontââ??Â?<i></i>
Detalii traseu<i></i>:
Ruta<i></i>: Bucure?ti Basarab ââ??â?? P.O. Carpa?i ââ??â?? Racord M1000 cu M800 - Revizia Grivi?a ââ??â?? Gara Bucure?ti B??neasa
Distan?a<i></i>: 5 km
Locuri importante<i></i>:
- Revizia Bucure?ti Basarab
- Revizia Bucure?ti Grivi?a
- Revamar ?i eventualele manevre efectuate de locomotivele diesel de acolo
- Activitatea cu Trenuri de C??l??tori
- Fântâna Miori?a