Caile Ferate "La Ursu"

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Ce ne facem?! Într-o prim? etap? am înl?turat cele opt pun?i conductoare, trecând cele patru macazuri în regimul "Denkende Weichen" adic? un fel de "Macazuri Inteligente". Astfel, prin intermediul unor comutatoare interne, este alimentat? numai ?ina de dup? c?lcâiul inimii conform pozi?iei în care se afl? macazul, iar cealalt? ?in? de dup? c?lcâiul inimii este izolat?.
IMG_006979.jpg

IMG_006980.jpg

Primul rezultat ob?inut a fost... izolarea total? a liniei interioare în pozi?iile de linii directe ale celor patru macazuri
24.gif
 
Ultima editare:
Primul rezultat ob?inut a fost... izolarea total? a liniei interioare în pozi?iile de linii directe ale celor patru macazuri

Pai asta e si scopul. Exact de aceea s-au construit macazele cu functia de "gandire", ca sa poata izola segmente de linie unul de celalalt. Conceptia lor dateaza inca din vremea circuitelor analogice cu mai multe surse de curent diferite.
 
Primul succes ob?inut const? în izolarea contra?inelor vecine cu inimile macazului (sper c? folosesc corect termenii de specialitate) atunci când toate patru macazurile express sunt în pozi?ii de linie direct?, deci dispar scurtcircuitele pomenite aici :cool:
Dar ce ne facem cu linia interioar?? În aceast? configura?ie, ea prime?te alimentare numai dac? o pereche de macazuri express trec pe liniile ab?tute, ceea ce nu ne convine. Atunci instal?m frumos ni?te conexiuni între linia interioar? ?i cea exterioar?:
IMG_006982R.jpg

IMG_006984R.jpg
 
Toate bune ?i frumoase, dar conexiunile mele directe între cele dou? c?i ferate au anulat izolarea contra?inelor fiindc? tensiunile care NU mai erau aduse de comutatoarele macazurilor erau aduse de la cealalt? linie, deci tot acolo am ajuns. Atunci plas?m noi frumos ni?te papuci izolan?i pe capetele ?inelor care unesc ie?irile ab?tute ale perechilor de macazuri...
IMG_006981R.jpg

... astfel încât ?inele izolate s? chiar r?mân? izolate
4.gif
 
Astfel, la perechile de macazuri express avem cele dou? situa?ii men?ionate deja: ambele pe linii directe (sus - fiecare tren circul? pe linia lui) sau ambele pe linii ab?tute (jos - un tren schimb? linia).
IMG_006976R.jpg

IMG_006977R.jpg

Se observ? c? în prima situa?ie contra?inele orizontale sunt izolate, deci riscul producerii de scurtcircuite a disp?rut. În a doua situa?ie, chiar dac? macazurile încearc? s? izoleze contra?inele oblice împreun? cu ?inele aferente, acestea totu?i primesc tensiune de la restul circuitului, deci riscul de producere a scurtcircuitelor reapare. Totu?i, schimbarea liniei se produce mult mai rar decât circula?ia normal? a fiec?rui tren pe linia lui, a?a c? deocamdat? m? declar mul?umit :cool:
 
Pe linia interioar? circul? acum un tren de vagoane-platform? tractat de monumentala BR52 cu sunet (Roco) ?i fum (MPU):
IMG_01_007014.jpg

IMG_02_007003.jpg

IMG_03_007004.jpg

IMG_04_007005.jpg

IMG_05_007006.jpg

IMG_06_007007.jpg

IMG_07_007008.jpg

IMG_08_007009.jpg

IMG_09_007010.jpg

IMG_10_007020.jpg

Semnul cap?t-de-tren face parte din setul Brawa nr.art.2231 ?i este înfipt în orificiul dreptunghiular dintre tampoanele ultimului vagon. Dac? m? voi r?zgândi ?i NU voi mai l?sa acest vagon la cap?tul trenului, voi trage de acolo semnul respectiv ?i voi monta înapoi cupla Roco-Universal?. Nu sunt multe vagoanele de marf? care permit aceast? mi?care :cool:
 
Eu a? fi înfipt in orificiul p?trat, cârligul de la Roco, f?r? restul cuplei. ?i a? fi ag??at discul alb-ro?u, ca in realitate. Tot a?a l-a? fi mutat de la vagon la vagon, din cârlig in cârlig, f?r? s? (m?) mai chinui la infipt cu penseta in vagon, de fiecare dat?.
 
  • Like
Reac?ii: mpursu
Dup? câteva manevre, trenul de vagoane-cistern? a fost înlocuit de un tren de vagoane-platform?, tractat de BR50:













Locomotiva este realizat? de Roco, face parte din trenul de marf? nr.art.61417 ?i a trecut printr-un amplu program de retehnologizare. Vagoanele sunt realizate de Piko, Roco, Fleischmann ?i Maerklin, iar unele dintre ele au trecut de asemenea prin opera?iuni de retehnologizare, dotare cu înc?rc?turi diverse etc.
 
Ultima editare:
Dup? cum povesteam aici, simpatica locomotiv? electric? BR244 Roco nr.art.63839 este mândra posesoare a unui decodor cu sunet înc?rcat adecvat. S? o admir?m în func?iune, tractând un tren de marf? :cool:

[img=https://youtu.be/S8iEttBIkiQ]View: https://youtu.be/S8iEttBIkiQ[/img]

Dup? câte cred eu c? ?tiu, firma Roco nu a realizat niciodat? BR244 cu sunet.
 
Alte poze paralele, realizate cu dou? superbe locomotive de expres :cool:
IMG_010134e.jpg

IMG_010135e.jpg

Fa??:
IMG_010147e.jpg

IMG_010146e.jpg

Spate:
IMG_010140e.jpg

IMG_010139e.jpg

Tender:
IMG_010142e.jpg

IMG_010141e.jpg

Semi-profil:
IMG_010143e.jpg

IMG_010145e.jpg

Împreun?:
IMG_010148e.jpg

IMG_010149e.jpg

IMG_010152e.jpg

IMG_010155e.jpg

Da, a?i v?zut bine, al?turi de BR01 a venit BR012, ambele realizate de Roco ?i dotate cu sunet direct din fabric?. BR01 a primit de la mine LED-uri în locul becule?elor incandescente originale, aceasta fiind singura mea interven?ie hardware pe lâng? dotarea cu generator de fum Seuthe nr.11, care nu se num?r? fiindc? se poate realiza f?r? demontare. Am mai f?cut ni?te mici interven?ii software pentru ca generatorul de fum s? fie comandat de F8.
BR012 este superb?, maiestuoas? ?i puternic?, reu?ind s? tracteze foarte frumos celebrul meu expres interna?ional, iar sunetul ei este foarte bine reglat, auzindu-se cele 6(?ase) puf?ituri regulamentare per rota?ie caracteristice locomotivelor cu trei cilindri. Contragreut??ile primei osii motoare sunt plasate corect (NU la 180 de grade fa?? de biela motoare), deoarece în realitate aceast? osie este cotit? ?i este antrenat? de biela motoare a mecanismului din interiorul ?asiului. Îmi plac foarte mult detaliile, bielele corecte pe ambele p?r?i ?i... cele 5(cinci) osii ale tenderului. Ni?te interven?ii hardware deja sunt planificate, cum ar fi înlocuirea becule?elor cu LED-uri, înlocuirea osiilor motoare defazate la 90 de grade cu osiile omoloage defazate la 120 de grade (trebuia s? fiu eu ca s? observ acest am?nunt
24.gif
) ?i mutarea conexiunilor generatorului de fum c?tre decodor. Va urma ?i adaptarea set?rilor decodorului pentru ca generatorul de fum s? fie ac?ionat de F8. All aboard!
113.gif
 
Osiile actuale nu se pot defaza la 120? Stiu ca exista scule proprii pentru "quartering", probabil si pentru decalarea la 120.
Sau se poate fabrica :D