Caile Ferate "La Ursu"

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
060-DA CFR (MTB), E10 (Roco), ZSSK 350 (ACME)
IMG_003580e.jpg

BR57 (Brawa), BR86 (Roco), BR78 (Piko)
IMG_003583e.jpg

Trenul expres se preg?te?te de plecare.
IMG_003585e.jpg
 
Ultima editare:
Am o intrebare referitoare la E69 de la Fleischmann, a venit cu decodorul de sunet gata montat?
Eu am cumparat recent o varianta de E69, are mufa PluX16, am intrebat la Fleischmann daca pot sa ii montez un decodor cu sunet (am vazut ca variantele cu sunet din fabrica au decodoare Zimo) si mi-au raspuns ca trebuie sa schimb complet placa de circuite cu una care are direct decodorul si contacte pentru difuzor, cod 65419400 care costa... PAM PAM PAM... 220 de euro: https://www.fleischmann.de/en/service/spareparts/index.html?p=y&ssp=65419400 adica mai scumpa decat locomotiva in sine cand se gasea prin magazine...
 
  • Like
Reac?ii: mpursu
Am o intrebare referitoare la E69 de la Fleischmann, a venit cu decodorul de sunet gata montat?
Eu am cumparat recent o varianta de E69, are mufa PluX16, am intrebat la Fleischmann daca pot sa ii montez un decodor cu sunet (am vazut ca variantele cu sunet din fabrica au decodoare Zimo) si mi-au raspuns ca trebuie sa schimb complet placa de circuite cu una care are direct decodorul si contacte pentru difuzor, cod 65419400 care costa... PAM PAM PAM... 220 de euro: https://www.fleischmann.de/en/service/spareparts/index.html?p=y&ssp=65419400 adica mai scumpa decat locomotiva in sine cand se gasea prin magazine...
Simpatica E69 Fleischmann a venit cu sunetul gata instalat din fabric?. Pl?cu?a din interior constituie însu?i decodorul, cu difuzor, LED-uri ?i condensator-tampon.
 
  • Like
Reac?ii: AdyAero
Am o intrebare referitoare la E69 de la Fleischmann, a venit cu decodorul de sunet gata montat?
Eu am cumparat recent o varianta de E69, are mufa PluX16, am intrebat la Fleischmann daca pot sa ii montez un decodor cu sunet (am vazut ca variantele cu sunet din fabrica au decodoare Zimo) si mi-au raspuns ca trebuie sa schimb complet placa de circuite cu una care are direct decodorul si contacte pentru difuzor, cod 65419400 care costa... PAM PAM PAM... 220 de euro: https://www.fleischmann.de/en/service/spareparts/index.html?p=y&ssp=65419400 adica mai scumpa decat locomotiva in sine cand se gasea prin magazine...
La Fleischmann/Roco, nu stiu din ce motiv (si sincer nici nu prea vreau sa aflu), daca vrei sa iti cumperi chiar si un decodor cu sunet (chiar si fara), mai bine te lasi pagubas. Am avut si eu o tentativa sa cumpar un decodor cu sunet pentru Vectron Rail Force One si mi-a pierit extraordinar de repede tot cheful. Costa fix cat am dat pe locomotiva, fara transport, asta in conditiile in care diferenta de pret intre o locomotiva fara sunet si una cu sunet este fix la jumatate fata de cat cer ei pe decodor ( cu sunet). De banii respectivi cumperi decodorul din alta parte, chiar cu sunet platit (LeoSound, Henning , s.a.) si iti mai raman bani de niste acareturi pe langa (1-2 vagoane, de exemplu). La dusmanul de clasa MaTrix, decodorul cu sunete are un pret mai digerabil (e drept, in functie de model, sunetele pot fi acceptabile sau oribile). La jumatate din banii pe care ti-i cere Roco\Fleischmann iti gasesti decodor cu sunete absolut ok (in conditiile spuse de @GFN )
 
Decodor cu sunet am gasit, pe site-ul Flieschmann decodorul folosit este Zimo.
Din ce am inteles eu de la serviciul suport Fleischmann placa de circuite simpla nu are alimentare pentru difuzor, deci as putea sa instalez un decodor micro PluX16 normal dar nu cu sunet.
Inca nu am desfacut locomotiva sa verific ce este pe placa, o tin ascunsa la birou pentru ca nu a venit inca Craciunul dar o sa verific ce asesc si o sa deschid un topic dedicat ei.
 
O alt? nou? achizi?ie este simpatica locomotiv? diesel de manevr? V60.10 nr.art.70261 Roco, înzestrat? din construc?ie cu sunet ?i cu condensator-tampon. Îmi plac foarte mult ro?ile cu spi?e ?i cu biele de cuplare, lumina din cabin?, sunetele, foarte multele detalii superbe, rularea impecabil?, posibilit??ile multiple de ac?ionare a luminilor etc. :cool:
IMG_003885.jpg

IMG_003886.jpg

IMG_003890.jpg

IMG_003889.jpg

IMG_003899.jpg

IMG_003900.jpg

IMG_003898.jpg

IMG_003897.jpg

IMG_003892.jpg

IMG_003894.jpg
 
Ultima editare:
C?ile Ferate "La Ursu" au beneficiat de o binemeritat? (?i prelungit?) perioad? de odihn?, iar acum activit??ile reîncep încet-încetu? :)
A existat o tentativ? de sonorizare a simpaticei BR64 Roco, dar deocamdat? a e?uat din motive... dimensionale :p, a?a c? mi-am redirec?ionat aten?ia c?tre locomotiva electric? BR244 Roco nr.art.63839, aflat? de aproape 10 ani la c?ile mele ferate. Atât sala ma?inilor cât ?i interioarele cabinelor sunt admirabile, sublime chiar am putea zice, dar... lipsesc cu des?vâr?ire, a?a c? mi-am luat gândul de la iluminarea acestora. Voi izola capetele firelor AUX2 (violet), AUX3 (roz) ?i AUX4 (verzuliu) ?i m? voi concentra pe amplasarea imensului decodor ESU LokSound 5 ?i a difuzorului cub-de-zah?r.
 
  • Like
Reac?ii: anvo5555 ?i GFN
IMG_00511220c4d4a5f2c42af5.jpg

IMG_00511332b8c37e6e81e2ee.jpg

IMG_005114a8e55485da6286d4.jpg

Am încercat s? plasez difuzorul în dreapta cablajului, în locul pl?cu?ei de plastic negru destinate plas?rii decodorului. L-am fixat provizoriu cu dou? benzi de hârtie îndoite în patru, ca s? pot face probele de func?ionare ?i de rulare. OK, locomotiva ruleaz? ?i sun? frumos, dar difuzorul NU poate r?mâne acolo fiindc? nu mai pot pune înapoi cablajul flexibil care alimenteaz? becurile de la cap?tul "H" ("Hinten" - înapoi). Deci...back2the-drawing-board ;)
 
Pân? la urm? tot la locul respectiv am r?mas fiindc? difuzorul n-a înc?put altundeva. Deoarece difuzorul trebuie ridicat cu circa 2 mm ca s? permit? mi?carea boghiului, am lipit în loca? dou? segmente de b??-de-chibrit de lungimi adecvate, peste care am lipit difuzorul astfel încât s? NU fie atins de volantul motorului.
IMG_005117e977caf81ee267447.jpg

IMG_005118ecbe17fccb6fd1af4.jpg

IMG_005123e1e7463b394936973.jpg

Am demontat interfa?a digital? ?i am dezlipit firele difuzorului ca s? am mai mare libertate de mi?care ?i, oricum, cablajul flexibil care duce la farurile cabinei "H" ("Hinten") nu mai poate fi introdus în muf? din cauza difuzorului. Astfel, dup? a?ezarea definitiv? a difuzorului, am înfipt cablajul flexibil în mufa respectiv? a interfe?ei digitale ?i am "for?at" re-a?ezarea interfe?ei digitale la locul ei. Apoi am re-lipit toate firele respective, am plasat mufa imensului decodor ESU Loksound 5 în conectorul interfe?ei digitale, am reconectat cablajul flexibil la becuri (pu?in for?at) ?i am reluat probele.
IMG_005129e018bacc91f078cbc.jpg

IMG_005130e7e361dc586e705c7.jpg

IMG_005131e0f208c123a6fa513.jpg

Am convins firele s? se a?eze frumos, cu ajutorul unor buc??i de scotch...
IMG_005132e702ff4f2c44d05d0.jpg

... ?i am a?ezat carcasa pe ?asiu f?r? absolut nicio problem? :cool:
IMG_005135e147043fdbcc12109.jpg

Acum... s? nu v? imagina?i c? totul a mers chiar a?a de simplu, ca pe roate ;). Cablajul flexibil care alimenteaz? farurile cabinei "H" este acum deformat ?i tensionat din cauza difuzorului, deci cea mai mic? mi?care gre?it? duce la deplasarea contactelor ?i la probleme de func?ionare pentru aceste faruri. Dup? câteva teste, idei, demont?ri / mont?ri etc., am "pliat" pu?in cablajul în dreptul muchiilor difuzorului, ceea ce a dus la o a?ezare mai bun? ?i la men?inerea contactelor. Astfel, pân? la ivirea altor idei de optimizare a luminilor, declar terminat? opera?iunea de sonorizare a simpaticei locomotive electrice BR244 Roco nr.art.63839 :D
 
Pân? la urm? tot la locul respectiv am r?mas fiindc? difuzorul n-a înc?put altundeva. Deoarece difuzorul trebuie ridicat cu circa 2 mm ca s? permit? mi?carea boghiului, am lipit în loca? dou? segmente de b??-de-chibrit de lungimi adecvate, peste care am lipit difuzorul astfel încât s? NU fie atins de volantul motorului.
IMG_005117e977caf81ee267447.jpg

IMG_005118ecbe17fccb6fd1af4.jpg

IMG_005123e1e7463b394936973.jpg

Am demontat interfa?a digital? ?i am dezlipit firele difuzorului ca s? am mai mare libertate de mi?care ?i, oricum, cablajul flexibil care duce la farurile cabinei "H" ("Hinten") nu mai poate fi introdus în muf? din cauza difuzorului. Astfel, dup? a?ezarea definitiv? a difuzorului, am înfipt cablajul flexibil în mufa respectiv? a interfe?ei digitale ?i am "for?at" re-a?ezarea interfe?ei digitale la locul ei. Apoi am re-lipit toate firele respective, am plasat mufa imensului decodor ESU Loksound 5 în conectorul interfe?ei digitale, am reconectat cablajul flexibil la becuri (pu?in for?at) ?i am reluat probele.
IMG_005129e018bacc91f078cbc.jpg

IMG_005130e7e361dc586e705c7.jpg

IMG_005131e0f208c123a6fa513.jpg

Am convins firele s? se a?eze frumos, cu ajutorul unor buc??i de scotch...
IMG_005132e702ff4f2c44d05d0.jpg

... ?i am a?ezat carcasa pe ?asiu f?r? absolut nicio problem? :cool:
IMG_005135e147043fdbcc12109.jpg


Acum... s? nu v? imagina?i c? totul a mers chiar a?a de simplu, ca pe roate ;). Cablajul flexibil care alimenteaz? farurile cabinei "H" este acum deformat ?i tensionat din cauza difuzorului, deci cea mai mic? mi?care gre?it? duce la deplasarea contactelor ?i la probleme de func?ionare pentru aceste faruri. Dup? câteva teste, idei, demont?ri / mont?ri etc., am "pliat" pu?in cablajul în dreptul muchiilor difuzorului, ceea ce a dus la o a?ezare mai bun? ?i la men?inerea contactelor. Astfel, pân? la ivirea altor idei de optimizare a luminilor, declar terminat? opera?iunea de sonorizare a simpaticei locomotive electrice BR244 Roco nr.art.63839 :D
 
  • Like
Reac?ii: mpursu
Masa respectiv? are form? de elips?, cu diametrul mic de 111cm ?i diametrul mare de 141cm. Pentru montarea c?ilor ferate îi adaug dou? extensii, una de 60cm ?i cealalt? 25 cm, deci la diametrul mare se adaug? 60cm + 25cm = 85cm. Astfel, când c?ile mele ferate sunt instalate, masa are l??imea de 111cm ?i lungimea de 141cm + 85cm = 226cm.
Într-o configura?ie anterioar?, linia exterioar? avea dou? semicercuri formate din tronsoane curbe R2 nr.art.6125 cu raza median? de 420mm, iar segmentele drepte erau formate din 5inci tronsoane nr.art.6101 de câte 200mm plus câte un macaz drept tot de 200mm. Deci lungimea segmentelor drepte era de 6 x 200mm = 1200mm, la care se adaug? cele dou? semicercuri R2, adic? 2 x 420mm = 840mm. Astfel, lungimea total? era de 1200mm + 840mm = 2040mm, iar l??imea total? de 2 x 420mm = 840mm. ?inând cont c? tronsoanele au l??imea lor proprie de circa 20mm, ob?inem lungimea total? 2060mm ?i l??imea total? de 860mm. Am reprodus aici toate calculele deoarece mersul logic al acestora poate fi util ?i pentru alte conforma?ii ale liniilor.
Actualmente linia exterioar? are raza R3 ?i cea interioar? raza R2, iar în cadrul liniilor drepte de câte 110cm s-au instalat macazuri expres, dar dimensiunile mesei extinse (înc?) au r?mas acelea?i.
 
Ultima editare:
Acum ceva vreme a sosit la c?ile mele ferate un railer Proses foarte util :cool:
IMG_006303ef2af61dc2cb9b34b.jpg

Datorit? acestei simpatice piese, maiestuoasele locomotive cu abur vor putea fi întoarse mult mai u?or, cel pu?in pân? la sosirea unei turnante suficient de lung? ?i suficient de plat? pentru a fi a?ezat? la acela?i nivel cu liniile existente.
 
Mai era turnanta "ieftina" de la Fleischmann cu actionare manuala, care se punea direct pe masa si era insotita de un segment de remiza semicirculara din hartie.
 
  • Like
Reac?ii: mpursu
Am in plan un astfel de echipament, deocamdata avand doar un railer simplu de la Marklin, nealimentat. E suficient pentru locomotivele moderne, dar la locomotivele cu abur e nevoie de atentie sporita.
 
  • Like
Reac?ii: mpursu