În componen?a c?ilor mele ferate se afl? ?i dou? perechi de macazuri express Fleischmann Profi-Track nr.art.6178 (stânga) ?i nr.art.6179 (dreapta), prin intermediul c?rora linia ferat? interioar? este alimentat? de la linia ferat? exterioar?, este p?strat? distan?a regulamentar? între cele dou? linii, iar trenurile pot schimba linia.
Aceste macazuri au acele foarte lungi, care asigur? trecerea lin? a trenului spre linia ab?tut?, ?i sunt dotate cu inimi mobile (parc? a?a se numesc), care asigur? trecerea lin? a ro?ilor peste acestea. Iat? o astfel de pereche de macazuri, în pozi?iile care asigur? trecerea trenurilor pe cele dou? linii paralele (sus), respectiv în pozi?iile care asigur? schimbarea liniei (jos).
Exemplificare cu BR86 Roco, care trece înainte pe linia interioar? (sus), respectiv care schimb? linia (jos):
Cele patru macazuri au venit dotate cu pun?i de sârm? care asigur? alimentarea tuturor ?inelor indiferent de pozi?ia macazului. Toate bune ?i frumoase, îns? num?rul de opriri ale sistemului digital cauzate de scurtcircuite s-a înmul?it considerabil dup? înlocuirea macazurilor simple cu aceste simpatice macazuri express
Motivul? Inimile metalice mobile, proiectate de Fleischmann cu cele mai bune inten?ii pentru a prelua poten?ialul ?inei adecvate ?i pentru a permite trecerea lin? a ro?ilor, sunt foarte aproape de contra?inele vecine care se afl? la poten?ialele diferite ale celor dou? ?ine. Astfel, cea mai mic? mi?care axial? a unei ro?i metalice duce la atingeri accidentale între inima macazului ?i contra?ina vecin?, producând scurtcircuite care declan?eaz? protec?ia sistemului digital