Oooooo Tempora.......cum mai....zboar?? timpul......; m?? uit prin pagina asta a Covasnei ?i Comand??ului..... ?i v??d c?? din 26.10.2013, de când am f??cut ultimele post??ri, nimeni n-a mai avut de completat, cu nimic, aceast?? rubric??......
Privind, lung ?i cu ur??, la calendar, pentru fuga asta nebun?? a timpului, v??d c?? este deja 26.07.2014 (sâmb??t??), moment de la care peste o s??pt??mân??, va fi iar???i mi?care la Comand??u....... ???ži Georg ?i-a anun?at prezen?a pentru 02 ?i 03.08 pentru a pune trenul în mi?care....motiv pentru care, el, sigur va fi prezent de vineri, 01.08 la "fa?a locului" ....
Cu ceva timp în urm??, v?? f??cusem o promisiune, în a v?? ar??ta ceea ce s-a mai "îmtâmplat" la Comand??u ?i cu ocazia "Zilelor Comand??ului 2013", totul într-un "serial" dedicat zonei, dup?? fiecare "vizit?? de lucru" f??cut?? de mine acolo, la diferite momente........
A r??mas, a?adar, s?? completez serialul cu ZILELE COMAND?ULUI 2013 ?i s?? încep cu Vineri 02.08.2013........
Deci....Vineri 02.08.2013, proasp??t sosit acas??, dar cu planul f??cut de dou?? s??pt??mâni, îmi iau so?ia ?i tot ce a preg??tit ea ?i, cap compas...Covasna...Comand??u....... Ajungem la Covasna, unde fac o oprire la baza Planului înclinat.....
..........Nu se poate s?? treci pe aici ?i s?? nu te opre?ti la "micul triaj", de la baza planului..... M-am bucurat, când am v??zut c?? "s-a mi?cat ceva aici"...adic?? a început o "renovare" a vagoanelor de persoane ?i nu numai....Dar deocamdat?? primele trei poze cu rezultatele muncii unor "inimo?i" locali......
......Las vagoanele de persoane ?i dau fuga la fostul pod, din care au mai r??mas numai cele dou?? ?ine, peste ap??...... ?i natura care recucere?te ceea ce am încercat în anii trecu?i, la vreme de iarn??, s?? punem barier?? pentru a nu mai permite vegeta?iei s?? reia în st??pânire ceea ce se mai poate p??stra pe traseul planului......
.......De la podul amintire, o întoarcere de 180 grade a obiectivului ?i avem......patru "truck"-uri revopsite......
Cu astea v??zute fiind, pornim pe DJ 121H, cale de 12 km, de la baza planului la intrarea în Comand??u, unde e ?i bifurca?ia spre
Gura Teghii, bifurca?ie unde am luat-o spre Gura Teghii ?i m-am oprit pe dreapta drumului, aproape de apa Holomului, la vreo 20m mai sus de podul de peste Bâsca, pod dup?? care Bâsca se une?te cu Holom-ul la 15 m mai jos de pod...... Era ?i este locul "ideal" de campare, pentru c?? aici se termin?? cursele scurte ale trenului....aici se face rebrusarea...... A?a c?? din or??-n or?? aveam vizitatori...pe malul dinspre p??dure !!!!
Dar fiindc?? abia am ajuns la Comand??u, pân?? s?? m?? duc la locul de "hodin??" am dat o rait?? prin gara Comand??u.....
...... A?aaaa, de la bifurca?ia cu Gura Teghii, am mai f??cut 1,7 km pân??-n gara Comand??u (distan?ele le-am m??surat pe bune ?i reverificat cu ocazii ulterioare, serviciul "trimi?ându-m??" acum dou?? luni din nou acolo).......unde am reg??sit "venerabila" 764.243 sub presiune ?i "micu?ul" pe care-l vede?i înv???ase s?? imite fluierul locomotivei.....poate va deveni un viitor iubitor de trenuri...!!!!
.......
Reîntors din gar??, m-am "stabilit" la locul de hodin??, dar ce s?? te "hodine?ti"....am l??sat so?ia cu despachetatul ?i preg??tirea cinei ?i-am trecut apa ?i "hopa" pe terasament....unde se muncea în draci la preg??tirea liniei pentru utilizarea de-a doua zi....... Ce s?? mai zic de Georg....era peste tot....., dar ?i oamenii lui...nu erau mai prejos.....!!!!
......De?i e început de August....seara vine "neiert??toare".....se mai fac "manevre" (adic?? împins de vagon), ...se preg??te?te terenul pentru "tirarea" la "cina cea de tain??" ?i bine-meritata odihn??....(P.S. -în direc?ia în care e împins vagonul este gara Comand??u).
.......Micul "Diesel" este ultimul care va pleca cu cei "din urm??" la culcare....sau....poate la un mic ?i-o bere..... Persoana din fa?a "diesel-ului" (tricou negru cu inscrip?ie pe piept ?i "bermude" albastre) este un tip din fosta DDR, din zona BAD MUSKAU (unde ?i la ei func?ioneaz?? o moc??ni??? / am un pliant de la ei), împreun?? cu cel din stânga imaginii, c??ruia i se vede bine mâna stâng??.......
......Cum spuneam mai devreme, înserarea nu iart??.......se duce tot mai adânc în noapte, dar m?? las?? s?? mai v??d o be?ie de culori.......pân?? ce întunericul se adânce?te.....?i aduce trecera zilei de vineri în sâmb??t??.......
.....Dup?? cum eram eu campat, pe dreapta era p??durea cu linia moc??ni?ei, iar pe stânga (ceea ce vede?i voi în cele dou?? imagini, luate la o mic?? distan??? de timp), e drumul spre Gura Teghii......Diminea??? de august,
suntem deja în 03.08.2013 ?i cu cea?a ce a vrut a fi vizibil??, am avut senza?ia c?? e un scenariu al lui Hitchock.....cea??? ?i apoi soare.........!!! Pentru mine , era a doua zi de uitare, de p??r??sire, de deta?are, de relaxare......
M?? durea fix la pedal??, de toate belele.....Adic??, m??car acum s??-mi sp??l ?i eu "intelectul" de stres ?i alte m??g??rii ale vie?ii cotidiene...!
......A?a se face, c?? soarele biruind totul, am o priveli?te numa' bun?? te pus pe card.....Am apucat s??-mi desp??ienjensc ochii ?i s?? trec la starea normal?? de func?ionare ?i înc??l?at cu Gummistiefel....adic?? cizme de cauciuc....trec Holom-ul ?i m?? ca???r pe terasament, de unde v?? "împ??rt???esc" aceste imagini, ale ?antierului, deocamdat?? lini?tit.
......Poza "1"...vine micu?u' "h??rnicos" diesel c??tre mine..... Poza "2"..."h??rnicosul" a trecut de mine..... Poza "3", se face desc??rcarea "sculelor".....pentru ultimele retu?uri la line.....curând va veni trenul cu "c??l??tori"....
........Nu dup?? mult timp, dup?? "micu' diesel" apare "venerabila", dar la fel de sprinten?? 764.243....în poza prim??, vine......apoi în urm??toarea a trecut de mine !
Noooo, ap??i, când "b??trâna" o f??cut pauz??, c-o ajuns la "?antier", eu (adic?? ieu) atât de nesâm?it, mi-am b??gat "ochiul" sub poalele "b??trânei" ca s??-i v??z "încheieturile".........privi?i mai jos.....
.....Este partea din spate a locomotivei; ceea ce se vede este sistemul de "ax?? liber??/dansant??", ax?? ce-i permite locomotivei s?? ia curbe "strânse"....poza este luat?? prin spate, pe sub frem, la axa a 4-a (sub marchiz??) !!
...Aici este vorba de acela?i sistem de ax?? liber??/oscilant??/dansant?? (cum vre?i s-o lua?i) din fa??? de sub "camera de fum", pozat?? prin degajarea din partea frontal?? a fremului.
........Munc??......munc??....munc?? mult??, s??r??cia omului......Sau, cine munce?te,.... n-are timp s?? câ?tige !! :aplauze: :aplauze: :aplauze: :aplauze:
...."Omul ?i lopata"......a pus printre ?ine o cup?? întreag?? de excavaror......a?a, lini?tit, ?i f??r?? fric?? de lopat??....!!
..... A sosit primul tren al zilei pentru rebrusare...... mai sunt câteva detalii de terminat unde chiar "?eful" e cu sudura la ?in?? (poza doi)....
.....prima trecere cu supraveghere maxim?? !!! totul e ok !!
.....Oooooooopsssss, trece copacul ????
....Se termn?? rebrusarea.....dar mai e ceva.....
......Tr??iasc?? aburul, dar cu un pic de benzin??, moto-pompa este de-un real ajutor! în poza 3, cel din fa?a locomotivei ?i cel din extrema dreapt?? a pozei, sunt cei doi "trenuli?ti" din ex DDR, de la Bad Muskau.....
.........Poza 1) Am uracat în tren ?i merg spre gar??...... Poza 2) Privind la cuple....mam?????? ce vitez????????... Poza 3) Pompa de ungere lcreaz?? "în draci".... Poza 4) Am ajuns la bifurca?ia ce duce peste pod la "Sta?ia de Sus" a planului....Oare când va veni vremea s?? schimb??m macazul spre "Sta?ia de Sus" ???? Poza 5) La triunghiul de întoarcere, ne apropiem de gar?? !! Poza 6) Tot mai aproape de gar??....
....De pe margine, cu p??l??ria de cerceta?, Andris, iar cu hayonul în cap este....Szilard......
....Preg??tiri de plecare în "tura lung??".......în bermude , cu tricou gri, Szilard.......
.... mecanicul Miky, cel care a mai dat ?i la pensul??, vagoanele de la Covasna/Valea Zânelor/baza Planului înclinat.
......Piiii hhhaaaaaa, ce scrie pe acest geam...... V?? mai aduce?i aminte de "Geamuri Media?", adic?? "Fabrica de Sticl??-Media?" (sticl??/cristale/lentile/parbrize/etc.) ???? Avem aici "relicve" ale unei fabrici renumite, care azi, unde mai este ????
......Poza 1 ?i 2, am pornit în "tura lung??"...., Poza 3, mai tragem cu "ochiul".... (de la stânga la dreapta)!!
......de la stânga, Poza 1) Georg la locul de rebrussare.....numai c?? noi mergem mai departe.... Poza 2) Miky se uit?? în "reactorul nuclear" al bolidului nostru....
.......Aici facem o pauz??, în drumul spre cap??tul liniei, pentru a mai face presiune...... Panta este destul de mare, iarba a?ijderea, fapt pentru care patinajul este groaznic de mare, dar încet, încet va fi r??zbit.....
.......Voie bun?? în vagonul descoperit, iar în poza 3 (cea din dreapta) deja unii au r??mas pe jos, pentru poze.....
.....cele 4 poze, imagini de la "cap??tul liniei", nu cap??tul lumii....!!!!!
....taoat?? echipa de bord, cu "?eful" împreun?? !!!
......De la "Cap??tul Lumii" / liniei, am pornit spre gara Comand??u.......
.....Eu am coborât, vis-a-vis e locul meu de campare, iar trenul continu?? c??tre gar??, sunetele lui estompându-se încet-încet......sem??nând cumva cu partea final?? a poeziei "Acceleratul".......
..... Stânga: preg??tesc focul pentru noapte.... Mijloc: am parte de un nou apus splendid...... Dreapta: Cina, la foc de tab??r??.......
.....începe a treia zi la Comand??u, sunt zorii zilei de Duminic?? 04.08.2013.........
......Ap?? de munte ?i un "mic dejun", în zorii zilei de duminic?? 04.08.2013....
........Activitate reluat??, pe linie, cu seriile de "plimb??re?i"........
.......e "activitate pe linie"...., dar e ?i "activitate pe cer"..... Ne mai bâzâie avioanele.....
...... Georg ?i echipa, fac curat în zon??....resturile de materiale ?i traverse sunt luate.
încet, încet îmi trâng "calabalâcul" ?i o iau c??tinel c??tre "Fest-Platz"-ul Comand??ului..... Ajuns la gar??, am ocazia s?? privesc mai de aproape vagonul pe care cu vreo patru ani în urm??, o mân?? de cunoscu?i, ne-am chinuit s??-l mai repar??m-recondi?ion??m ?i constat c?? a devenit un ...."vagon-teras??", cu acopri?ul ref??cut, banchetele originle din lemn înlocuite cu b??ncu?e ?i mese.......pe margini era ornat cu frumoase ghivece cu flori...... privi?i-l în pozele de mai jos :
Cu oarecare p??rere de r??u, m?? despart de gara Comand??u ?i pentru c?? timpul începe s?? ajung?? la limit??, mai dau o "rait??" pe la locul de desf???urare al "Zilelor Comand??ului", pe terenul dedicat manifest??rii, de unde privi?i ?i voi câteva instantanee..........(pozele de jos):
în cele din urm??....f??r?? a stârni mult?? panic??, u?urel ?i "pâ?-pâ?" o iau frumos ?i cuminte c??tre cas??, p??r??sind Comand??ul.....unde voi reveni, când m?? v-a aduce "norocul" sau dorin?a de plimbare pe motor......
De azi într-o s??pt??mân?? va fi ultima zi a festului pe 2014 la Comand??u...... Cât timp m-am trudit cu postarea, s-a f??cut deja Duminic??.......
Tuturor s??n??tate ?i numai bine!!!! :bye: :bye: :bye: