Ce am cumparat astazi

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Cum v-am obisnuit gunoierul de serviciu nu a cumparat perla coroanei, ci un gunoi pe care l-a bagat in tomberon.
De data asta mizeria adunata este un Marklin 37040 adica un BR 50 un pic mai special, mai multe detalii si istorie cand o sa scriu in tomberon , asta daca va riscati sa ridicati capacul.Vezi ata?ament 6139Vezi ata?ament 6140
Tot cu motor in tender si cazan gol? Sau e normala?
 
  • Like
Reac?ii: AlexDB
Are motor coreless cu volanta in cazan.
Putina rabdare o sa urmeze o noua operatiune "de pierdere de timp" , adica o trecere de la sistemul Marklin in cel DC(DCC)
 
Doua lucruri care nu mi-au placut la HO. Motor in tender, locomotiva impinsa sau trasa. Sistemul cu 3 linii Marklin, la fel, se cramponeaza de el si atat. Eu nu ii vad rostul. Macar daca a 3-a linie ar avea dinti, sa zici ca e loco cu cremaliera. In epoca miniaturizarii se cramponeaza inca de motoare vechi, cu design antic. Unii producatori, nu generalizez. Loco arata bine tare. Mi-ar fi placut o vitrina cu locomotive europene din epoca 1 , 2 sau ultimele serii cu abur. Din pacate, ce am vazut sau testat, nu m-au convins de bine, m-au facut sa bat in retragere.
 
  • Like
Reac?ii: SSL
Doua lucruri care nu mi-au placut la HO. Motor in tender, locomotiva impinsa sau trasa. Sistemul cu 3 linii Marklin, la fel, se cramponeaza de el si atat. Eu nu ii vad rostul. Macar daca a 3-a linie ar avea dinti, sa zici ca e loco cu cremaliera. In epoca miniaturizarii se cramponeaza inca de motoare vechi, cu design antic. Unii producatori, nu generalizez. Loco arata bine tare. Mi-ar fi placut o vitrina cu locomotive europene din epoca 1 , 2 sau ultimele serii cu abur. Din pacate, ce am vazut sau testat, nu m-au convins de bine, m-au facut sa bat in retragere.
Eu am o BR42.9 Franco-Crosti (MaTrix 22429), motor in cazan sau mai degraba in cabina. Motorul tot clasic Maerklin, 3 poli parca, mecanism zgomotos, aproape totul din metal. In tender are decodorul si difuzoarele. Ce m-a surprins e ca sasiul e un soi de Mallet camuflat -- are o balama verticala intre osiile 2 si 3, sta bine in curbele stranse. Asta e tot asa "flexibila"?
 
  • Like
Reac?ii: anvo5555
Sasiul cu "balama" este exact pentru curbe stranse.
Nu stiu daca ati observat ca (si de ce) majoritatea locomotivelor Maerklin se "inteleg" bine pe raze de curbura , de tramvai. Fara un sasiu articulat nu ar fi fost posibil acest lucru.

Motorul in cazan, unde locomotiva trage, este solutia ideala. MaTrix-urile mai toate au tractiunea astfel.
Roco a facut un compromis, nu la toate, insa la multe masini "mari" si a instalat un cardan intre tender, unde are tractiunea, si marchiza locomotivei, transmitand astfel din puterea motorului si la osiile motoare ale masinii ( seriile 01, 01.5, BR 44, BR 50, etc). Chiar daca este actionata doar o roata motoare, celelalte sunt antrenate prin biele, ca in realitate.
 
Ultima editare:
Nu stergem mesaje ca ne-am suparat....
Eu am o BR42.9 Franco-Crosti (MaTrix 22429), motor in cazan sau mai degraba in cabina. Motorul tot clasic Maerklin, 3 poli parca, mecanism zgomotos, aproape totul din metal. In tender are decodorul si difuzoarele. Ce m-a surprins e ca sasiul e un soi de Mallet camuflat -- are o balama verticala intre osiile 2 si 3, sta bine in curbele stranse. Asta e tot asa "flexibila"?
Pentru BR 42.90 iti recomand sa cumperi kitul cu rotor in 5 poli Marklin 60941 , intrefier cu magnet cu neodim , face minuni, eu am inlocuit vechile motoare la toate locomotivele cu astfel de kituri si este o diferenta enorma , mai ales la viteze mici, pe langa o sa vezi ca se mai domoleste si zgomotul.
Exemplu, deruleaza pana cand ajunge marchiza in dreptul camerei , o sa vezi cum se invarte rotorul printr-o fanta mica , la motorul in trei poli tremura de ma umpleam de draci.
 
Ultima editare:
Eu am o BR42.9 Franco-Crosti (MaTrix 22429), motor in cazan sau mai degraba in cabina. Motorul tot clasic Maerklin, 3 poli parca, mecanism zgomotos, aproape totul din metal. In tender are decodorul si difuzoarele. Ce m-a surprins e ca sasiul e un soi de Mallet camuflat -- are o balama verticala intre osiile 2 si 3, sta bine in curbele stranse. Asta e tot asa "flexibila"?
Eu caut una de la Marklin sa o convertesc pentru ca Trix sunt foarte putine si foarte scumpe, dar este o problema, cele Marklin au motor C-sinus softdrive ,care trebuie schimbat cumva si nu stiu daca acel kit de care spuneam mai sus este compatibil.
@cosmin78 a spus acum ceva timp referitor la Trix BR 96 pe fostul topic "Adunate la Ho" "sunetul rezolva tot" asa ca si eu iti recomand sa ii montezi un decodor cu sunet sa scapi de zgomotul rotitelor dintate.
Apropo locomotiva ta cod Trix 22429 conform fisei cu piese de schimb de la Trix are deja noul motor cu rotor in 5 poli.
 
Ultima editare:
Exact , asa am facut si eu la cele trei BR 96 pe care le am, sunetul produs de difuzor il acopera pe cel produs de angrenaje.
 
  • Like
Reac?ii: Horia_Radulescu
Eu caut una de la Marklin sa o convertesc pentru ca Trix sunt foarte putine si foarte scumpe, dar este o problema, cele Marklin au motor C-sinus softdrive ,care trebuie schimbat cumva si nu stiu daca acel kit de care spuneam mai sus este compatibil.
@cosmin78 a spus ceva acum ceva timp referitor la Trix BR 96 pe fostul topic "Adunate la Ho" "sunetul rezolva tot" asa ca si eu iti recomand sa ii montezi un decodor cu sunet sa scapi de zgomotul rotitelor dintate.
Apropo locomotiva ta cod Trix 22429 conform fisei cu piese de schimb de la Trix are deja noul motor cu rotor in 5 poli.
Da, am desfacut-o ieri sa o spal pe dinti si intr-adevar, are motor in 5 poli. Are si sunet "din fabrica", deci am cu ce acoperi zornaiala mecanicii.
 
  • Like
Reac?ii: GFN
Au venit azi cu posta niste PCB-uri fabricate la JLC.

20220223_192156.jpg

Astea sunt pentru realizarea unui decodor de functii cu 4 iesiri dupa solutia lui PaCo DCCFuncV3 (manualul aici: https://usuaris.tinet.cat/fmco/download/dccfunc_manual_v3.pdf), dar cu ceva adaugiri, cum ar fi:
* circuitistica auxiliara pentru un capacitor keep-alive clasic
* iesirile sunt in 5V, cu rezistori de balast inclusi, pentru iluminatul cu LED-uri, optional anod sau catod comun setabil din soft; aici mai lucrez un pic la cod, default sunt catod comun
* capabilitatea de a citi CV-urile, implica renuntarea la una din iesiri
Dimensiunea e relativ redusa, cam cat un Lokommander mini de la tOm.

Produsul finit dupa popularea cu piese arata cam asa:
20220223_201045.jpg


20220223_192252.jpg


Calitatea PCB-urilor e buna, pretul e mai nimic (8eur pt 12 bucati, inclusiv transportul), livrarea rezonabil de rapida -- 3 saptamani de la comanda pana la livrare.
PCB-ul l-am proiectat singur, direct pe un site afiliat lor (easyeda.com).
Daca aveti genul asta de inclinatii, va recomand cu caldura JLC pentru PCB-uri de serie mica/unicate.

PS: nu am actiuni la ei, sunt doar un happy customer :)
 
...capabilitatea de a citi CV-urile, implica renuntarea la una din iesiri...

Se pot crea firmware-uri "custom", adecvate fiecarui caz in parte, cu minimizarea numarului de CV-uri necesare, si implementarea functiei de programare POM (Programming On the Main) care nu necesita renuntarea la una dintre iesiri.
Ocazional, folosesc rutine POM pentru a putea modifica adresa unui decodor (CV100 in cazul meu, intrucat CV1 nu se poate adresa prin POM).
 
  • Like
Reac?ii: SSL
...iesirile sunt in 5V, cu rezistori de balast inclusi, pentru iluminatul cu LED-uri...

Practic sunt iesiri "logice" in limbajul ESU; se pot amplifica folosind un etaj de tranzistoare si se pot comanda astfel si consumatori mai "seriosi" (generatoare de fum, cuple electrice, etc.).