Ceferizari de material rulant real. la atelierul fam. Savin

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
multumesc / dar mai am intrebari ;
poti sa spui codul roco?
e corect ( este) si cu 2 lini ca eu am cfrizatele tillig si de la rally si toate au doua linii
evident vreau doua buc unu cl 1 si unu cl 2

incodata 10x de ajutor

ps ; aaaaa tu esti ala din cauza cui nu pot trimite locomotivele laa ceferizat :D :D :D
 
eu sunt nou pe aici....(incepator in modelism feroviar), dar vreau sa va felicit pentru ceea ce faceti.
BRAVO!!!!!! :aplauze:
Poate cine stie, in viitor am sa apelez si eu la serviciile voastre.


Cu stima
 
Domnu' Savin,

Cu calitatea ne-ai obisnuit; mai ai de aratat si alceva? :D :D :D

Sper sa nu te superi, iti urmaresc mereu realizarile; si culmea e ca in loc sa scada calitativ - cum se intampla de obicei cu productiile de serie - ele cresc mereu.....

Sincere felicitari :aplauze: :aplauze: :aplauze:
 
pai arat diferite vagoane romanesti cum iau nastere din cele germane :p
in plus nu exista serie...fiecare e unicat in felul lui, fie chiar si prin schimbarea unei serii
 
Nici nu ma refeream la asta. Stiu ca sunt unicate. Doua lucruri voiam sa semnalez.
1 Ca iti perfectionezi tehnicile cu fiecare model realizat -lucru foarte apreciat.
2 Consacratii producatori de serie dau totul la lansarea unui model si dupa aceea totul intra in "banalitate". Nu-i pot condamna, de altfel. Au de dus o afacere. Serios, stiu la ce presiuni sunt supusi.
Iti urez in continuare sa faci arta (nu neaparat de dragul artei :D )

Cele bune!!!
 
Interesante modificarile la cutie,treptele de acces in postul de conducere,farurile coltare.. :confused: :confused:,rabdare,timp....pasiune
 
eu am rabdare ;-)
pasiune cat incape pt sportu asta
timp ne facem ...
dar lipseste talentu :D


PS ; am exagerat cu rabdarea ...recunosc , ca altfel ar serii altii cu gura pe mine :D da deaceea talent tot nu am :(
 
Pentru ca sunt nou pe acest forum ...va salut pe toti cu stima si respect...
Pentru Dl "scristi" as vrea sa intreb (si doresc sa sa imi cer scuza daca intrebarea mea pare puierila ) cum faceti inscriptionarea locomotivelor si vagoanelor. daca vopsirea am inteles cum se face , pentru mine ramine o necunoscuta modalitatea de a inscriptiona locomotivele si vagoanele....

Cu consideratie
Big_Boy

[email protected]
 
Â?i eu aÂ? avea câteva aspecte de remarcat. ??n primul rând nu vreau s? fiu cârcotaÂ? sau aÂ?a ceva, Â?i de aceea subliniez aprecierea pt familia Savin pentru muncile de ceferizare depuse Â?i realizarea de modele originale, dar un lucru am observat la aproape toate modelele ceferizate: ele respect? foarte bine imaginea, vopsirea Â?i înmatricularea original? darmi se pare c? dup? chituirea carcaselor Â?i a componentelor Â?lefuirea se face cu hârtie abraziv? care nu e destul de fin? Â?i acest lucru se vede pe modele. La pozele f?cute de aproape se v?d niÂ?te dungi care seam?n? cu zgârieturi Â?i eu zic c? ele rezult? numai de la hârtia abraziv? folosit?. Apoi un alt aspect ce am observat, repet nu le spun din r?utate, este c? majoritatea locomotivelor româneÂ?ti modificate sunt vopsite în culori mate, în special spun de electrice dar Â?i la unele diesele Â?i la automotoarele Desiro. P?rearea mea (Â?i o spun pt c? am o experien?ž? îndelungat? privind realizarea de machete de plastic) e c? o finisare un pic mai atent? a carcasei Â?i pieselor, dar Â?i aplicarea unui strat de lac cel pu?žin semilucios sau a unor culori semilucioase ar avantaja aceste realiz?ri Â?i în plus stratul de lac semilucios sau chiar lucios aplicat peste acele decaluri de inscrip?žion?ri le-ar Â?i proteja ca s? nu dispar? cu timpul. Sper c? nu am sup?rta pe nimeni cu aceste remarci.
 
Am zitit undeva ca faceau finisarea hartie abraziva de diferite granularitati, pornind de la cea mai mare pana la cea mai mica, iar pentru un finisaj si mai bun, dupa ce se facea finisarea cu hartia abraziva de cea mai mica granularitate, se mai dadea o tura cu hartie normala (neimprimata bineinteles), rezultatul fiind foarte bun.
 
Eu folosesc de obicei încep cu hârtie de 1000 Â?i apoi trec la 1200 toate sub un jet de ap? c?ldu?žu. Conteaz? foarte mult. Pe urm?, de obicei Â?terg cu o cârp? semi umed?. Detaliile întotdeauna conteaz?.
 
In general slefuirea se face cu hartie abrazica cu granulatie din ce in ce mai mica, la umed, adica udand hartia sau chiar tinand modelul sub apa. La granulatie de 1200 se obtine o suprafata suficient de fina, astfel incat dupa grunduire si vopsire rezultatele sa fie ok. Obtinerea unor rezultate corespunzatoare este insa anevoioasa, chiar daca pare facila la prima vedere, mai ales atunci cand se lucreaza cu masti pentru culori deiferite.
Inscriptionarea se face cu hartie decal (metod universala pentru machete), care poate fi alba sau transparenta si permite obtinerea de dtalii fine in lipsa unei metode adecvate de tampografie ce se foloseste pentru productia de serie.
Hartia decal transparenta permite scrierea cu caractere albe, dar necesita imprimante speciale care pot obtine culoarea alba, daca este cazul se sigileaza ulterior ingreaga suprafata cu lac incolor lucios.
 
dupa chituire folosesc smirghel de 800- 1000 granulatie dupa care apic un primer. in general am mare grija sa nu mai ramana zgarieturi pe modele , eu nu am mai observat , poate altii au ochii mai buni ca ai mei, iar pe modele se aplica un stat de lac lucios dupa aplicarea decalurilor si apoi in general cam 2-3 maine de lac mat pt a iesi o tenta semilucioasa a modelului.
si ma bucur ca se scriu si observatii asupra modelelor executate de noi si nu numai laude, la urma urmei totul se face manual, nu e turnat in matrita si se mai pot omite anumite chestii pe care nu le omitem cu intentie, ci pur si simplu nu le observam, lucrul la un model dureaza destul de mult deci nu se poate spune ca se face in graba si de aceea mai apar zgarieturi, dar pur si simplu nu le observam.
Multumim pentru laude cat si pt critici
 
Big_boy a spus:
Pentru ca sunt nou pe acest forum ...va salut pe toti cu stima si respect...
Pentru Dl "scristi" as vrea sa intreb (si doresc sa sa imi cer scuza daca intrebarea mea pare puierila ) cum faceti inscriptionarea locomotivelor si vagoanelor. daca vopsirea am inteles cum se face , pentru mine ramine o necunoscuta modalitatea de a inscriptiona locomotivele si vagoanele....

Cu consideratie
Big_Boy

[email protected]

Inscriptionarea se face pe hartie decal care se printeaza si apoi se decupeaa, se introduce in apa pt a se dezlipi de pe hartia suport si se aplica pe model dupa care se aplica lacul de fixare si de protejare a scrisului cat si a modelului
 
Multumesc pentru raspuns...
Crad ca se paote asimila cu un abtibild din vremurile apuse....ale copilariei mele...
Am priceput dar imprimarea acestor decal-uri se poate face la orice tip de imprimanta sau trebuie una speciala si de unde se poate cumpara hirtia (suportul)
Multumesc ...
 
Big_boy a spus:
Multumesc pentru raspuns...
Crad ca se paote asimila cu un abtibild din vremurile apuse....ale copilariei mele...
Am priceput dar imprimarea acestor decal-uri se poate face la orice tip de imprimanta sau trebuie una speciala si de unde se poate cumpara hirtia (suportul)
Multumesc ...

Hartia decal este o hartie speciala, care are o suprafata tratata special, care permite desprinderea de materialul suport, care este un carton albastru de regula, sub apa, pentru a se transfera ulterior pe macheta. De regula hartia decal se aplica pe suprafete lucioase, dar se poate aplica si pe suprafete mate sau semimate in anumite conditii. Exista chiar si componente speciale care asigura o aderenta corespunzatoare (actiuni de capilaritate) pa suport.
Hartia se printeaza pe imprimante obisnuite daca este hartie alba (ca suport) si pe imprimante speciale, asa cum am spus mai sus, daca este transparenta si trebuie printat cu alb. Imprimantele obisnuite nu produc pigment alb, acesta se obtine prin neacoperirea sustratului (hartie sau carton de culoare alba). Se prefera printarea pe laser, din considerente de sigilare la actiunea apei.