Colectia lui Andrei (H0)

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Salutam.
S-a asternut praful pe topicul asta. Cei care ma stiu cunosc mai mult sau mai putin motivul.
Am profitat de aceste ultime ore ale weekendului sa fac cateva poze cu ultimile achizitii:

Prima este BR71 Roco. Este un model care dateaza din prima jumatate a anilor '80, un model care vorba fostului proprietar, Robert "imi place de ma c__ pe mine".

Locomotiva era, evident fara pregatire digitala. Din fericire am gasit pe internet un sitei care prezinta digitizarea acestei locomotive:

http://www.hp-pfeiffer.de/digi_umbau1/dcc/e71_roco_alt/e71_roco_alt.html

Si am purces.
Locomotiva este cam 80% metal, iar pe masura ce am demontat-o, am constatat ca posibilitatea gasirii unui loc unde as putea monta decodorul tinde catre 0 (zero).

Asa ca, la fel ca cel care a postat pe site-ul prezentat mai sus, am pus mana pe freza.

Din pacate nu am nici o poza din timpul operatiunii, insa rezultatul este similar cu cel de pe site.

Una peste alta a fost o experienta si placuta, dar si traumatizanta fizic si psihic.

Placuta pentru ca locomotiva este conceputa total diferit de alte rocosenii si nu numai, pe care le-am desfacut.

Traumatizanta fizic datorita zgomotului frezei si a faptului ca din motive necunoscute spanul mi-a intrat si in gura.

Traumatizanta psihic tot datorita zgomotului, dar si a faptului ca permanent trebuia sa am grija sa nu imi scape freza si unde nu trebuie si datorita faptului ca materialul din care este facuta locomotiva este foarte dur, iar operatiunea de frezare nu se mai termina odata.

A urmat apoi curatarea cu aer comprimat de span, (re)montarea accesoriilor, demontarea/curatarea/gresarea angrenajelor si a motorului (longitudinal, 5 perechi de poli - Roco, deh).

Apoi am refacut conexiunile electrice pentru digital, am redus tensiunea pe becuri din decodor (da, am lasat becurile si nu am pus leduri) deoarece erau becuri de 12v.

Apoi au urmat testele. Sunt incantat de rezultat. Masina merge silentios si "rotund", in ciuda varstei.

Ca un amanunt picant, locomotiva nu are axe cardanice, ci niste arcuri elicoidale.

Iata si cateva poze cu masina:



O alta aparitie in colectia mea (deh, vechea boala cu dieselele) este legata de precursoarea locomotivei V 16 DRG. Dupa razboi, proiectul a fost reluat, iar rezultatul a fost locomotiva V80.

Modelul meu este facut tot de Roco, insa de aceasta data este un model nou:



O alta intrare in colectia mea este o locomotiva care nu mai are nevoie de nici o prezentare: 060-EA:



Revenim la DRG cu un vagon Piko "Hannover":



Si tot DRG sunt si cele doua seturi de vagoane pentru trenuri de navetisti (am pozat doar unul din seturi):

 
Am si eu o locomotiva E71 , DB epoca III, pe albastru in set cu 4 vagoane, dar este NOUA si nu ma indur sa o rulez nici macar de proba...cred ca este cea mai frumoasa locomotiva Roco pe care o am.

In aceasta locomotiva se poate monta mult mai usor un decodor mic, eu as schimba becurile doar ca sa reduc consumul general de curent , sa nu incarc degeaba decodorul

Vagoanele prusace sunt deosebite, le-am avut la epoca I, dar cand vad barele de mana de la acel Piko este parca de pe alta planeta.

Sa le stapanesti sanatos!
 
Prima este BR 71 de Roco. Da serios! am crezut ca se dau la suprematia Liliput la aburoasa ;-)

Faina electrica verde, model solicitat si de io, dar fusesi mai aproape...

Vagoanele prusace sunt deosebite, le-am avut la epoca I, dar cand vad barele de mana de la acel Piko este parca de pe alta planeta. A scris Dan.

Pai de-aia s-au inventat Brawa :D
 
Roco este la acelasi pret, dar arata ceva...

47050.jpg
 
Ce locomotiva frumoasa si ai bagat freza in ea , pacat .
Sunt piese de colectie care nu se vor mai fabrica .
Tot ce se fabrica acum este 100% digital si sunt convins ca Roco va scoate locomotiva si cu interfata digitala .
Stiu ca placerea este sa o vezi ruland pe diorama , eu folosesc adresa "0" chiar daca bazaie un pic cand ruleaza .
Cele mai multe fara interfata nici nu le-am rulat , sincer am preferat sa cumpar modelul cu interfata sa-i pun cip si ........
Dane normal ca nu iti vine s-o rulezi da so mai si frezezi .
Nu vreau sa ma intelegi gresit dar mai pastreazale si asa cum au fost facute ca de cipuri nu ne mai scapa nimeni .

P.S.
Apropo este E 71 nu BR 71 .
Acuma daca tot ai umblat schimba si becul cu (bec de 18V) leduri mai ales ca datorita vechimi locomotivei exista posibilitatea sa fie de 12V si se incinge de topeste plasticul .
 
Corect, este E71. Becurile sunt de 12V, insa am limitat tensiunea pe becuri din setarile decodorului.

In ceea ce proveste modificarea, am considerat-o utila pentru a o putea rula in conditii optime.

Daca voiam doar sa o privesc, imi faceam un poster si ma uitam la el.

Niciodata nu am cumparat o locomotiva pentru a o tine in cutie sau in vitrina. Tot mai sper ca o sa vina ziua in care o sa imi fac o macheta.

In ziua in care nu o sa mai sper la macheta o sa imi vand toate trenurile.

Inteleg si opinia ta, si anume ca valoarea locomotivei este de faptul ca nu a fost umblata in ea, insa punand in balanta, in ceea ce ma priveste, am ales varianta modificarii.
 
Este corect E 71 sau Br E 71
Br - Baureihe ( Tip )

Locomotivele cu aburi - nr. de ordine
Locomotive electrice - E ( Elektrolokomotive ) + nr de ordine
Locomotive cu motor cu aprindere interna - V ( Verbrennungsmotorlokomotive ) + nr de ordine
 
Piese de piese dom'le, cu atat mai valoroase cu cat sunt mai vechi. In special E71 m-a dat pe spate. Sa le rulezi sanatos ! Ce cod de producator are E71 ?