Colectia lui Rastel

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Ok, dupa ce am prezentat aici problemele ultimei achizitii, este timpul sa prezint locomotiva in sine, nu politica Roco de alungare a clientilor.
Acest model nu are nimic de-a face cu cel vechi ci este proiectat de la zero. Calitatea executiei si a detalierii, rulajul, sunt foarte bune. In ceea ce priveste detalierea, stergatoarele de parbriz sunt din metal fotodecupat, scarile si manerele sunt aplicate, treptele chiar au perforatii.


Boghiurile au multe elemente aplicate, printre care si suspensia cu arcuri elicoidale. De asemenea, sabotii de frana sunt in acelasi plan cu bandajul rotilor. Inscriptionarea nu este chiar asa de clara ca in cazul E93 Piko sau E69 Trix, aici ar fi loc de imbunatatiri. Important este si faptul ca data reviziei si statia de domiciliu sunt corecte.


In ceea ce priveste propulsia, proiectantii Roco au ramas fideli vechiului motor cu 5 poli, fiabil, silentios si cu un cuplu corespunzator. Dotat cu doua volante echilibrate dinamic, acesta face ca locomotiva sa aiba deplasarea specifica modelelor Roco, adica impecabila.


O inovatie (cel putin in cazul Roco - nu stiu daca alte firme au implementat asa ceva in cazul locomotivelor cu mai mult de doua osii) o reprezinta osiile oscilante. Adica, pe langa libertatea de miscare in plan longitudinal si transversal a boghiului, si osiile 2 si 3 sunt montate in niste lagare oscilante, care permit contact perfect cu sinele, indiferent de cat de prost au fost acestea montate sau de cat de strambe sunt.


Tot din punct de vedere tehnic, locomotiva are in dotare interfata NEM 658 (PluX 22), in care se potriveste de minune decodorul ESU LokSound V4 PluX 16. Difuzoarele dreptunghiulare de 15 x 11 mm montate in paralel, impreuna cu incintele acustice reproduc clar si puternic sunetele originale ale locomotivei.


Pentru cei ce sunt inca adeptii sistemului analog, cele doua micro-intrerupatoare permit selectarea modului de aprindere al luminilor. In mod digital, din functiile F10 si F11 se obtin aceleasi rezultate (cu ESU LokSound, cod proiect 11459 - special pentru BR218 Roco)


Pe ansamblu un model foarte bine realizat, care, daca reusiti sa il aduceti in colectie, va va incanta (chiar si mie mi-a mai trecut din suparare :cafea: ). Din nefericire modelul cu sunet lipseste cu desavarsire de pe piata, dotarea ulterioara cu sunet (cazul de mai sus) fiind desigur mai costisitoare.
 
Achizitie noua, de la Roco (nu mi-a trecut complet supararea pe ei) E140, epoca IV. Model bine facut, fara probleme, interfata Plux16, lumini pe LED, functionare excelenta. Putin cam galagioasa, sper ca dupa rodaj sa muteasca. Am dotat-o cu un decodor Lenz Silver+ Plux12. Cateva poze, scuzati calitatea acestora:




O prima achizitie de la Brawa, epoca III. Nu strica sa fie in colectie. Poze din stanga si din dreapta:


Nu ma da pe spate calitatea, pe sasiu se vad ceva urme de la sculele folosite la montaj.
 
Foarte frumoase ambele achizitii Rastel! Sa le stapanesti sanatos. Imi place in mod deosebit acest E140 in schema de culoare verde, detaliile sunt frumos realizate pe acest model Roco. :D
 
Profund afectat psihic si emotional de problemele avute cu BR 218, m-am decis sa mai cumpar una. Nebun ? Nuuuuu, ca am luat modelul de epoca V. Sunt destul de multe diferente intre modele, asa ca aparitia modelului de epoca V in colectie este binevenita. Ar fi de dorit si modelul de epoca IV in schema de vopsire albastru - crem (Roco 72752), care are alte boghiuri, alt grilaj pe acoperis etc. Cateva poze din fata, spate, stanga si dreapta (nu ca ar conta), sa se vada bielele:



 
Excelent Rastel, foarte frumos acest model de la Roco, sa-l rulezi sanatos si sa-i atasezi o garnitura pe masura. Imi place mult cum arata!
 
Multumesc pentru urare. Garnitura pe masura ar trebui sa fie formata din 2 sau 3 vagoane ex Silberling, mai ales ca locomotiva reala a fost in posesia Regio DB. Problema este ca nu prea agreez vagoanele de calatori.
 
rastel a spus:
Profund afectat psihic si emotional de problemele avute cu BR 218, m-am decis sa mai cumpar una. Nebun ? Nuuuuu, ca am luat modelul de epoca V. Sunt destul de multe diferente intre modele, asa ca aparitia modelului de epoca V in colectie este binevenita......


welcome to the club :aplauze:
 
BR 43 Fleischmann:


La origine modelul a fost pentru sistem AC (Märklin), poza cu partea dreapta dupa modificarea pentru DC (mai am de vopsit capatul osiei cu rosu):


Locomotiva este realizata foarte bine, motor Bühler destul de silentios. Cateva poze de final:
 
Felicit??ri pentru achizi?ie! :aplauze:
BR43 Fleischmann este o locomotiv?? foarte reu?it?? & spectaculoas??. Pentru mine unul, singurele detalii care stau în calea calificativului de locomotiv?? perfect?? sunt barele de ridicare, absente pe ambele p??r?i, ?i a ro?ile din?ate vizibile printre spi?ele ro?ilor tenderului. în rest, biele corecte, ro?i metalice cu spi?e fine, detalii cât cuprinde, raza minim?? R1 Fleischmann (356.6mm), cuplare apropiat?? etc., deci este o locomotiv?? excelent?? 8)
 
De la Electrotren, un vagon RENFE ep. IV care intregeste garnitura pentru E 1000. Calitatea este de nota 10 +, multe detalii atasate, pret mai mult decat bun.


Si cum ma uit tot mai putin la produsele Roco, de la Piko doua vagoane din seria Classic inmatriculate DR, epocile III si IV:


Ambele merita nota 10+.
 
O locomotiva urata, din Rusia. Modelul real a fost fabricat de ????KD in fosta Republica Socialist?? Ceh?? si a fost exportat inclusiv in fosta URSS. Miniatura este fabricata de Piko, face parte din gama Expert. Lucratura este excelenta, sasiu metalic, carcasa din plastic, motor Mabuchi, interfata PluX, LED-uri, pregatita pentru sunet.

 
In sfarsit! Chiar azi am vrut sa intreb daca are cineva locomotiva.
Interesanta cupla. Ai si pentru vagoane?
 
Da, am si pentru vagoane. Cupla este Roco, din setul 41314 si este oarecum asemanatoare cu modelul rusesc.
 
Tot Piko Expert este si urmatoarea locomotiva, BR 220. Sincer sunt impresionat de calitatea executiei, de gradul de detaliere dar si de finetea detaliilor. Plusuri - calitatea excelenta, pretul mai mult decat OK. Minusuri - motorul Mabuchi in trei poli si cupla ce misca odata cu plugul. Am montat decodorul ESU LokSound V4 OEM, sunetele sunt realizate foarte bine iar setarile pentru motor sunt si ele OK. Ca o observatie suplimentara, locomotiva este foarte silentioasa.






Pentru a avea controlul separat al luminilor rosii, am efectuat modificarile prezentate pe site-ul Piko la sectiunea FAQ.
 
Br 163 (E 63) BBC, epoca IV. Piko Classic, facuta foarte bine. Rulaj ireprosabil, luminile pe LED conform standardului epocii pentru o masina de manevra. Din nefericire cam zgomotoasa, angrenajul cu pinioane metalice face zur-zur-zur-zuru. Fata de varianta AEG cea BBC are acoperisul facut corect.



Nu luati in seama maimuta care imi spune sa nu fac poze in gara, dupa un rachiu a lasat-o mai moale.

De la Liliput, E44. Epoca III. Miniatura OK, cam lucios acoperisul (modelul real are ceva nituri in plus, cam 500 - 1000). Deoarece este singurul model de pe piata se accepta si asa. In schimb boghiurile, rotile si cutia sunt de nota 10. La fel sarmele de pe acoperis, finete adevarata.



Referitor la sarme, locomotiva mea a vrut sa zboare de pe diorama dar am prins-o la timp si a scapat cu daune minore (doua sarme rupte, lipite la loc imediat). Cum nu ma impac deloc cu asemenea "imbunatatiri" am comandat piesa originala impreuna cu osii fara gume. De furnizarea acestor repere depind viitoarele achizitii Liliput (un model pentru care nu se gasesc piese de schimb este de tinut doar in vitrina, eu vreau sa rulez modelele si astfel apar inevitabil si probleme).
 
BR 265, ROCO. O locomotiva ce a ajuns la mine cu un sabot gata rupt din fabrica. Am inlocuit piesa pe service, prin dealer. Cel putin aici producatorul inca sta OK. Luminile sunt realizate foarte bine, cu LED-uri in fiecare far.



Neasteptat pentru o locomotiva Roco, rulajul este mediocru. Din dorinta de simplificare, osiile sunt fixate foarte rigid, fara pic de joc, direct prin gauri facute in sasiu, lipsind vechile bucse din plastic. Drept urmare, desi nu are gume de aderenta si preia tensiunea pe toate osiile, locomotiva se incapataneaza destul de des sa ramana intepenita pe macazuri (polarizate) sau pe micile denivelari de pe traseu.