Expozitia internationala de modelism feroviar Balatonfured

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Pentru mine, aceasta participare a constituit o intreaga succesiune de premiere 8) : prima mea expozitie cu "hands-on experience" (adica nu doar sa admir, ci chiar sa pun mana si sa conduc efectiv trenuletzele), primul meu sejour in strainatate, primele mele incercari de comunicare in ungureste cu colegii unguri :D, prima mea ascensiune pe gara Balatonfured pentru a admira artificiile de ziua Ungariei :D, prima mea asistare la manevrele de rebrusare ale unui simpatic BZmot (sau cam asa ceva) chiar din cabina mecanicului etc.etc.etc.
La sugestia lui Tyco si cu ajutorul trepiedului profesional al lui Irish_Railways, carora le multumesc si pe aceasta cale :aplauze:, am pozat tot traseul parcurs de trenuletzele H0. Ce a iesit... veti vedea in continuare ;-)
 
Putine sunt cuvintele ce lauda munca si rezultatele ei pe modeulele CEFA.
Numai putina atentie la detalii si deja te simti ca si cum ai fi chiar intr-un pitoresc clasic Roamanesc...semafoarele...semnaliazarea fara bariere..indicatoarele de informare.... cladirea garii si anexele...platformele de beton turnate printre care cresc boscheti... agoanele...locomotivele...macazul dezafectat....ce aer roamesc...parca simt chiar si mirosul de traverse de lemn imbibate in ulei....
Ma bucur foarte mult pentru participarea voastra la acest eveniment.
BRAVO, sa speram ca ani ce vor urma vor fi si mai plini de astfel de evenimente si mai ales de frumuseti romanesti.
:aplauze: :aplauze: :aplauze: :aplauze: :aplauze: :aplauze:
 
Felicitari pentru totul: modulul cu gara (atentie deosebita la detalii si executie de exceptie) , modelele expuse. Asa mare avalansa de noutati ati adus ca veti fi probabil asaltati cu o gramada de intrebari.
Mie mi-a atras atentia vagonul din dreapta din poza asta:



Imi puteti spune de la ce model s-a facut conversia si unde s-a facut ?
 
IonutTrif a spus:
Felicitari pentru totul: modulul cu gara (atentie deosebita la detalii si executie de exceptie) , modelele expuse. Asa mare avalansa de noutati ati adus ca veti fi probabil asaltati cu o gramada de intrebari.
Mie mi-a atras atentia vagonul din dreapta din poza asta:



Imi puteti spune de la ce model s-a facut conversia si unde s-a facut ?
Vagonul e un Rivarossi cod 6056 modificat la atelierele Savin.
 
kltrainlover a spus:
Gara Cefa e superba!! Felicitari!!!
As dori sa stiu cateva date tehnice despre reproducerea la scara a acestei gari:
1) care este distanta in mm de la cea mai din dreapta sina pana la cea mai din stanga sina in zona unde sunt 4 sine paralele ?
2) care este latimea modulului machetei cu gara Cefa?
3) care este lungimea segmentului de linie din gara in care exista mai mult decat o linie ( adica de la primul macaz dintr-un capat al garii pana la ultimul macaz din celalalt capat al garii)?

1) intre axele de simetrie ale liniilor 1 si 4 sunt 190mm
2) 600mm
3) 4400mm
Ca si completare, in afara de lungimea totala a garii toate celelalte dimensiuni sunt exacte, la scara.
 
Va multumesc tuturor in numele Clubului Feroviar CRISANA Oradea pentru aprecieri, cu siguranta nu ne vom opri doar la gara Cefa si vor urma si alte module.

@Florinn
Am deschis cate un subiect pentru locomotiva EA si vagonul de marfa tip Eacs. Celelalte modele daca nu ma insel au fost prezentate. Daca mai sunt alte intrebari despre celelalte modele le astept :) .

P.S. Ii invit si pe ceilalti participanti la expozitie sa contribuie cu poze sau filme la acest subiect, au mai ramas inca destule aspecte de pe diorame neprezentate aici.
 
M-am apucat sa pozez traseul H0, incepand de la bucla din vecinatatea garii noastre si pana la bucla din capatul celalalt.
Bucla de intoarcere de langa noi avea 3rei linii si macazuri absolut libere care, teoretic :D, nu ar necesita absolut nicio interventie din partea operatorului. Adica trenul care iese, sa zicem, prin stanga lasa linia libera gata pregatita pentru trenul care va intra tot prin stanga, acelasi rationament aplicandu-se si pentru partea dreapta. Numai ca... teoria ca teoria, dar practica... stiti voi :D. De aceea am inaintat in grad macazul principal si pe cele din dreapta la "fully-digital", adica, pentru a trimite trenurile acolo unde doream, le-am manevrat... cu degetele :D
 
Recunosc ca n-am inteles din prima logica functionarii buclei si functiile butoanelor de pe tabloul de comanda, ceea ce, in combinatie cu cateva disfunctionalitati ale sistemului respectiv, a dus la niste manevre cam "interesante" si la miscari total neasteptate ale trenului stationat pe linia a doua :confused: atunci cand eu treceam la comenzi :D
Iata aici cantonul de langa macazul principal:

Fapt divers: cantonul si gardul sunt realizate din... carton :confused: 8) :aplauze:
 
Aceasta bucla de intoarcere era conectata la iesirea spre Salonta a garii noastre Cefa 8) :

Ca si celelalte gari din componenta mega-dioramei modulare H0, si gara Cefa era in plina activitate:

Detalii cu semafoarele si cu luminile de la peron, total functionale:

Si ajungem la iesirea spre Oradea...