Expozitia internationala de modelism feroviar Balatonfured

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
La iesirea din depou erau plasate niste cladiri dezafectate foarte realiste...

... urmate de cladiri bine intretinute...

... o portiune de linie ferata prin padure 8) ...

... si de niste instalatii industriale interesante:

Sincer sa fiu, nu mai stiu unde se termina modulele clubului de la Veszprem si de unde incep modulele clubului BoBo din Szeged, dar... le-am amintit aici pe amandoua :D
 
Chiar asa, trecerile de la modulele unui club la cele ale unui alt club erau destul de greu de observat, ca urmare a respectarii acelorasi norme si a... alinierii precise a sinelor in momentul gruparii 8)
In plus, dexteritatea celor de la tablourile de comanda adiacente faceau ca trenurile sa circule frumos, fara (prea multe) smucituri si variatii de viteza, de parca s-ar fi aflat pe o singura diorama mare si lata :aplauze:
Practic, fiecare delegatie a adus si trenuri care erau lansate pe mega-circuit si circulau ca atare, primite in gari si trimise mai departe, dandu-si prioritate, respectand culorile semafoarelor etc, exact ca in realitate.
 
Dupa instalatiile industriale verzi de mai sus a urmat o curba de 90grade spre dreapta, cu linie dubla, unde se remarca un stadion excelent realizat :aplauze:...

... o gara...

... si o alta curba, tot de 90grade, tot spre dreapta si tot de linie dubla...

Daca imi amintesc bine, cele doua curbe de 90 grade & linie dubla au fost realizate de BK Wien.
 
Aici se incheie calatoria dus pe mega-diorama modulara H0, respectiv tot aici incepe calatoria intors :D
Iata ca am trecut cu bine prin module realizate de diferite cluburi feroviare din 3rei tari (Ungaria, Romania si Austria), prin paduri si tunele, peste poduri, preluati, stationati si trimisi spre garile urmatoare cu inalt profesionalism de catre sefii fiecarei gari etc.etc.
As povesti mai multe despre trairile mele la aceasta expozitie, insa... cuvintele sunt palide si total insuficiente :oops:. Totusi, sunt incantat sa mentionez aici colaborarea eficienta dintre toate delegatiile, indiferent de limba vorbita (noroc cu limba engleza si cu... colegii vorbitori de maghiara :D) si excelenta organizare a intregului eveniment 8).
Am pozat si momentele demontarii dioramelor, insa... prefer sa raman cu amintirea imensei sali a garii Balatonfured, plina de cai ferate si trenuri si vizitatori de toate varstele, care admirau cu mare incantare aceste mici bijuterii in care participantii si organizatorii au pus atata suflet :aplauze: :aplauze: :aplauze:
La revedere, Balatonfured 2009, si deja incep sa numar zilele pana la Balatonfured 2010!
 
Cred ca a sosit vremea sa continui relatarea evenimentelor de la Balatonfured. Dupa ce colegii mei au prezentat poze cu modulele si machetele expuse, eu continui cu actiunea...
Ne-am trezit in a 2a zi a expozitiei si am pornit spre gara. Odata ajunsi acolo am observat o lipsa acuta de IDM si mecanici pentru gari si trenuri. Paul a preluat rapid conducerea unei gari...

Intre timp eu, neavand ce face, m-am apucat sa dau o tura prin juru dioramei, pozand si filmand alaturi de MPU...

Pozele realizate au fost prezentate anterior de mpursu.
Pe la pranz a sosit si Gabi, care a fost plecat pana la veszprem ca sa scoata bani de la MKB. Insa a avut ghinion, fiindca banca era inchisa (deh era sabratoare, ieri fiind ziua Ungariei, ungurii primeau 2 zile libere). Asa arata Niagra II (Niagra I e masina lui Radu)

Dupa o dupa-masa fara evenimente norbaile, in care am condus trenuri (la un moment dat romanii controlau aproape toata diorama), sa facut seara, iar noua ne-au pregatit oaspetii ceva special...o tocanita...

Mircea pregatea aparatul foto sa pozeze BZ-Mot-ul care urma sa soseasca...

Iar eu m-am urcat la bordul lui, echipat cu un tricou MAV(in urmatoarele zile aproape toti romanii se vor deghiza in mecanici de la MAV, imbracand tricoul/ uniforma lor

Astfel se incheie si a 3a zi a expeditiei noastre in Ungaria...


In dimineata zilei a 4a (a 3a de expozitie) romanii au sustras cateva chipie de MAV...

In the navy...

Condusul de trenuri presupune mult efort si sudoare...si erua si vreo 35 de grade :)

Aparent diorama a fost impartita in 2 parti...partea controlata de unguri care cuprindea bucla de intoarcere si gara Janoshaza a clubului de la Tapolca, Gara mare - Hajmasker si depoul. Partea controlata de romani cuprindea cealalta bucla de intoarcere, controlata de mine...

gara Cefa controlata de Pisti...

gara Sarszentmihaly Controlata de Gabi si gara Bakonybank Controlata de Radu161

In gara Cefa era restrictie...

Trenurile au primit diverse porecle...
Ascutitoarea care se tot decupla(Deh cuple Marklin ce vrei...)

Nohabul care merea cat de cat ok...

Didina lui radu care a rezistat eroic 4 zile de rulaj si a rulat fara probleme...

Vedere generala asupra partii ocupate de romani...

Panoul de comanda a garii bakonybank...

Dl. Coste vorbind cu prietenul nostru maghiar, Mark(unii il stiti de la expozitia de la bv)

Noul tip de pitic de manevra...

Ungurii uimiti...

Si singurul M41 in schema veche de vopsire...

In penultima seara am mancat bob-guyas, iar austriacul si-a facut aparitia cu o adevarata "burta de bere"

Si iata noul chipiu de la MAV...

Si astfel se termina penultima zi de expozitie...

In ultima zi de expozitie am inceput prin a face cateva poze artistice la materialul rulant CFR...

Gabi conducea o gara...

Postul de comanda de la diorama la TT

"depoul" austriecilor. Toate locomotivele lor mergeau foarte aiurea, nu stiu de ce...

Si pentru ca nu totul se invartea in jurul trenurilor, unul dintre expozantii maghiari a venit sa ne arate "masina" lui...

Dupa aia eu am preluat controlul unei gari, timp in care au aparut 3 trenuri CFR la mine in gara...

Dupa-masa eu, impreuna cu Paul - Arad si Pisti, am facut o mica plimbare cu barca pe lac...

Piiicaaa Baaaaaa....

Biserica din Tihany

Cu pletele fluturand in vant...

Ne pregatim de andocare...

Lumea se plimba...

Didina vs M63...

Si iata ca expozitia s-a terminat, cu aceasta ultima poza. Usile s-au inchis si a inceput demontarea...

Radu alaturi de "creatiile" lui...

Punem totul in cutii...

Verificam inventarul, sa fie tot...

Si am fost uimiti de metoda de transport a modulelor folosita de austrieci...

Dupa ce expozitia a fost impachetata, am mers jos la restaurant pentru o ultima masa impreuna...am luat normal, pizza...
Iata meniul:

Si iata Participantii...

Delegatia romana...

Si cele unguresti...

Dupa ce am terminat de mancat si de discutat, am pornit spre cazare, pentru a impacheta, a dormii, pregatindu-ne de plecare a 2a zi dis de dimineata...

O ultima poza cu privelistea de la geam...

Cainele care ne-a tinut treaz noaptea...

Dupa asta am mers sa facem o mica plimbare prin Balatonfured, ultima inainte de plecare...

Ne-am oprit la Csopak, unde era expusa o aburoasa si un mini-parc feroviar. Din pacate tot ne intrau pruncii in cadru si deabia am reusit sa facem cateva poze mai ok...

Ajunsi in Budapesta am mers sa facem cateva poze la trenurile mari...

Si nu ne-am abtinut sa merem si pe la trenurile mici...

Gabi a mers iarasi pana la MKB sa scoata bani sa scoata bani sa mai cumpere niste machete...intre timp noi asteptam, cititnd manualul de Dacie...

Mall-ul in care era magazinul...

Radu conducand Niagra prin Budapesta...

Si ultimul apus de soare, inainte sa ajungem acasa...

Desi am ajuns acasa obositi, am fost fericiti ca am putut participa si anul asta. Asteptam cu nerabdare editia de anul viitor, unde speram sa aducem si mai multe noutati. Pana atunci va prezint o poza de grup cu romanii, poza realizata spontan, in timp ce asteptam sa se faca bob-guiasul in penultima zi de expozitie. Dl si D-na MPU nu erau prezenti, fiind pelcati pana la cazare sa se imbrace mai gros, fiindca batea puternic vantul...
De la stanga la dreapta... D+na si Dl. Coste, Paul Coste(060-EA), Marius(Irish_Railways), Pisti(pisti91), Radu161, Dia, Gabi Nagy(grandpagscout), Mark, Paul(scorpion). Photo by me ;)


Toate cele bune!
 
Astazi a avut loc deschiderea oficiala a editiei 2010 a expozitiei internationale de modelism feroviar de la Balatonfured.
Clubul organizator, BAROSS GABOR din Veszprem, a implinit 20 de ani de existenta, prilej cu care evenimentul de anul acesta a avut o nota aparte.
Presedintele clubului, dl. Tamas Leteney a tinut o scurta alocutiune despre istoria clubului si evenimentele la care au luat parte


Fiind vorba de o aniversare nu au lipsit cadourile din partea invitatiilor
Din partea Clubului Feroviar CRISANA , o locomotiva 060-EA


Din partea redactiei revistei maghiare Vasut&Modell, o garinitura de tren sanitar Maerklin:


Din partea clubului BK1951 din Viena o locomotiva OBB Hercules


Si o cupa din partea oficialitatilor locale:


Tortul aniversar a fost si el cu specific feroviar


Incepand de maine, dioramele modulare isi asteapta vizitaotrii, printre care si:
Zadareni Hcv.


Cefa Hm.


si alte module cu specific romanesc