Fotografiatul interzis ?

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Salutare tuturor

Interesant subiectul, ne caracterizeaza bine.
Ce vreau sa va spun nu are legatura cu CFR-ul, ci cu bunul simt.
In aeroport la Amsterdan m-a rugat un politist sa nu mai fotografiez. Am bagat aparatul in buzunar si asta a fost tot. Aveam zeci de poze- colegii mei la oficiul hertz, plante, reclame, avioanele pozate prin geam din dreptul portii de imbarcare, poza facuta sub nasul domnisoarelor angajate...
La aterizarea in Timisoara, de pe "scara" autobuzului colegul meu l-a intrebat prin semne pe pilot...A facut semn ca da, a zimbit, e in poza....

asta e ....
 
Am fotografiat fara probleme in aeroporturile din New York, Paris, Budapesta, nu am avut nici o problema.

Cand am uitat o plasa intr-un tren din aeroportul din New York si am asteptat 20 min sa o recuperez (trenurile erau complet automate, estimasem ca va reveni acelasi tren in scurt timp), a durat 2-3 min pana sa vina cineva de la securitate sa ma intrebe de ce am luat plasa din tren, in schimb nu a avut nici o treaba cu aparatul foto din mana mea ;)
 
Florinn,

Putem discuta la nesfarsit pe tema asta asa cum se discuta acum cativa ani pe tema "nu ne vindem tara" si acuma nu mai avem ce vinde.


Nu vor sa fotografiem deoarece este multa mizerie si cu asta poate-l lamuresc si pe revolutionarul
Pok a spus:
Nu vreau s? fiu obraznic Â?i s? etichetez, dar cea ce afirmi se poate interpreta ca complicitate la ascunderea neregulilor.

care face acuzatii fara acoperire.

De ce este mizerie?

Unii dau vina pe indolenta angajatilor iar altii spun ca angajati nu exista.
Mai nou am auzit, nu stiu daca este adevarat, ca balariile cresc printre linii deoarece nu mai avem voie sa dam cu ierbicide si cum nu are cine sa smulga buruienile statiile arata cum arata.

Aceiasi motivatie si in cazul cladirilor.
Au in grija cladiri de patrimoniu dar nu au cu cine face curat.

Chiar aici a spus cineva ca daca facem fotografii si le tinem pentru noi nu sunt probleme.
Cum sa tin o fotografie?
Am facut-o ca sa arat si altora ce mai este de vazut pe la CFR ca maine poimaine intra la taiat sau baga buldozerul fara mila si darama.

De ce in Gara de Nord nu poti face fotografii este un mister si pentru mine.
Am fost si eu si mi sa interzis fotografiatul.
Am cerut sa-mi arate unde scrie ca nu scrie.
A dat din umeri, a spus ca astea sunt ordinele, ca nu vrea sa-mi faca necazuri si ar fi bine sa pun aparatul in traista.
Macar inainte erau semnalizate locurile unde nu puteai face poze.

Poate ne lamureste mai bine cineva care lucreaza in sistem
 
Si doar o mica interventie din partea mea: este totusi o discutie pe doua teme diferite:

1. Fotografiatul in anumite zone legal sau nu, interzis sau nu, de catre cine, de ce etc... la care mi-am exprimat si eu parerea.... SI
2. Obligatia de a sterge sau a face ceva unui bun aflat in proprietatea mea lucru pe care nu il poate face nimieni... cu exceptia unei instante judecatoresti... nici politistul nici seful de gara sau altcineva nu ma poate obliga sa sterg pozelel din aparatul sau camera meu si cu atat mai putin sa vada ce am fotografiat sau filmat........care este o alta discutie si se supune altor reguli si altor legi.... :-?
 
Oameni buni,
Art. 1. - (1) Se interzice accesul persoanelor neautorizate în zona de siguran?ž? a infrastructurii feroviare publice.

(2) Zona de siguran?ž? a infrastructurii feroviare publice cuprinde fâÂ?iile de teren, în limita a 20 m fiecare, situate de o parte Â?i de alta a axei c?ii ferate, necesare pentru amplasarea instala?žiilor de semnalizare Â?i de siguran?ža circula?žiei Â?i a celorlalte instala?žii de conducere operativ? a circula?žiei trenurilor, precum Â?i a instala?žiilor Â?i lucr?rilor de protec?žie a mediului. Pe teritoriul localit??žilor zonele de siguran?ž? vor fi în mod obligatoriu semnalizate.

Art. 2. - Se interzice intrarea sau sta?žionarea persoanelor neautorizate în zonele unde accesul este interzis prin afiÂ?e ori semne corespunz?toare din perimetrul sta?žiilor de cale ferat?, reviziilor, depourilor Â?i triajelor de re?žea.

Art. 3 - (1) Persoan? neautorizat? este, în în?želesul art. 1 Â?i 2, orice persoan? care nu are calitatea de angajat al c?ilor ferate sau care, deÂ?i are aceast? calitate, nu are atribu?žii de serviciu în zonele de siguran?ž? a infrastructurii feroviare publice sau, dup? caz, în zonele prev?zute la art. 2.

(2) Nu sunt considerate persoane neautorizate. persoanele care intr? sau sta?žioneaz? în zona de siguran?ž?, dac? prezen?ža ori sta?žionarea acestora este motivat? de folosin?ža unui drum public, de efectuarea de lucr?ri la un teren agricol sau de folosin?ža unei propriet??ži private aflate în interiorul zonei de siguran?ž?.

Au uitat sa menitioneze peroanele . :D

PS : am sa vb cu jurista aia cat pot de repede.... :wink:
 
FloS a spus:
Datele pot fi intotdeauna recuperate daca nu s-au scris fizic altele dupa momentul "erorii" ... o formatare sau stergerea datelor voita sau nu. Asta deoarece atunci cand facem o formatare sau stergem date, nu facem decat sa stergem intrarea in file alocation table (FAT) sau master file table in cazul NTFS.

@Florinn - Acest sfat este general valabil ... invatam si iar invatam :roll:

cat despre acces .... era vorba de triajul din Cluj sau ce-o fi ala....unde erau trase niste aburoase ... am dat exemplul meu ...
 
personal, mi-am facut treaba...cat despre trepied nu faci decat sa fii foarte suspicios ...cu cat dai o tenta mai turistica abordarii cu-atat ai mai mult succes ... nu mai mult 5-10 min. Nici pe mine nu m-a intrebat nimeni la Paris, Roma sau Barcelona de ce fac poze ....si-am facut ceva ...numai ca nu am intrat in vreun triaj sau alta institutie de gen...strict de pe peron.
 
cristiCFR a spus:
Oameni buni,
Art. 1. - (1) Se interzice accesul persoanelor neautorizate în zona de siguran?ž? a infrastructurii feroviare publice.
(2) Zona de siguran?ž? a infrastructurii feroviare publice cuprinde fâÂ?iile de teren, în limita a 20 m fiecare, situate de o parte Â?i de alta a axei c?ii ferate, necesare pentru amplasarea instala?žiilor de semnalizare Â?i de siguran?ža circula?žiei Â?i a celorlalte instala?žii de conducere operativ? a circula?žiei trenurilor, precum Â?i a instala?žiilor Â?i lucr?rilor de protec?žie a mediului. Pe teritoriul localit??žilor zonele de siguran?ž? vor fi în mod obligatoriu semnalizate.
Art. 2. - Se interzice intrarea sau sta?žionarea persoanelor neautorizate în zonele unde accesul este interzis prin afiÂ?e ori semne corespunz?toare din perimetrul sta?žiilor de cale ferat?, reviziilor, depourilor Â?i triajelor de re?žea.
Art. 3 - (1) Persoan? neautorizat? este, în în?želesul art. 1 Â?i 2, orice persoan? care nu are calitatea de angajat al c?ilor ferate sau care, deÂ?i are aceast? calitate, nu are atribu?žii de serviciu în zonele de siguran?ž? a infrastructurii feroviare publice sau, dup? caz, în zonele prev?zute la art. 2.
(2) Nu sunt considerate persoane neautorizate. persoanele care intr? sau sta?žioneaz? în zona de siguran?ž?, dac? prezen?ža ori sta?žionarea acestora este motivat? de folosin?ža unui drum public, de efectuarea de lucr?ri la un teren agricol sau de folosin?ža unei propriet??ži private aflate în interiorul zonei de siguran?ž?.
Au uitat sa menitioneze peroanele .
PS : am sa vb cu jurista aia cat pot de repede....
mai Pit tu esti cu ei sau cu noi? :lol: . Cind te intreaba cineva daca nu sti ca nu-i voie sa faci poze zici ca nu sti si gata, pleci in alta parte, simplu. Cred ca singurul loc unde nu-i voie e la Sinicolau Mare :D
 
Uite ca nici eu nu am scapat...
Vineri in gara Sibiu , in cautarea depoului de locomotive care este si muzeu (de mentionat ca am intrat ca in parc si am fotografiat fara sa se ia nimeni de mine :x :x :x , iar cireasa era la intrarea portii "Accesul interzis persoanelor straine, oare cum poate fi interzis accesul daca este muzeu ?)

Pe peron ma apuc sa mesteresc la aparat (schibat acumulatorii) si pe o linie in spate trage o frumoasa 060-DA , ma hotarasc sa ii fac o poza desi se vedea doar pe jumatate datorita unui vagon, nici nu apuc sa duc aparatu la ochi ca hop in spatele meu un politist de la TF Sibiu , care ma ia la rost ca de ce pozez ca e zona de siguranta feroviara.

La care eu il intreb frumos: Exista un indicator in acest sens ?

Si de la care aflu ca desi nu exsista este interzis...
La cum m-a luat din oala nu am putut sa ii redau toata legea din minte legata de zona de siguranta.
I-am explicat ca peronul e loc public si de acolo am voie.
El : Asa interpretati dumneavoastra.
Necunoasterea legi si a constitutiei nu va absolva de vina :x .
Adica eu nu stiu legea si constituita ?
Daca eu nu o stiu , el cred ca nici nu stie ca traim in UE nu in URSS :-?

Prin urmare trebuie actionat cumva :

Sa aveti urmatoarea foaie la voi , data viitoare o voi avea si eu :
CONSTITUTIA ROMANIEI
ARTICOLUL 30
(1) Libertatea de exprimare a gândurilor, a opiniilor sau a credin?želor Â?i libertatea crea?žiilor de orice fel, prin viu grai, prin scris, prin imagini, prin sunete sau prin alte mijloace de comunicare în public, sunt inviolabile.

(2) Cenzura de orice fel este interzis?.

(3) Libertatea presei implic? Â?i libertatea de a înfiin?ža publica?žii.

(4) Nici o publica?žie nu poate fi suprimat?.

(5) Legea poate impune mijloacelor de comunicare în mas? obliga?žia de a face public? sursa finan?ž?rii.

(6) Libertatea de exprimare nu poate prejudicia demnitatea, onoarea, via?ža particular? a persoanei Â?i nici dreptul la propria imagine.

(7) Sunt interzise de lege def?imarea ?ž?rii Â?i a na?žiunii, îndemnul la r?zboi de agresiune, la ur? na?žional?, rasial?, de clas? sau religioas?, incitarea la discriminare, la separatism teritorial sau la violen?ž? public?, precum Â?i manifest?rile obscene, contrare bunelor moravuri.

( 8 ) R?spunderea civil? pentru informa?žia sau pentru crea?žia adus? la cunoÂ?tin?ž? public? revine editorului sau realizatorului, autorului, organizatorului manifest?rii artistice, proprietarului mijlocului de multiplicare, al postului de radio sau de televiziune, în condi?žiile legii. Delictele de pres? se stabilesc prin lege.

LEGE Nr. 289 din 11 octombrie 2005

privind unele m?suri pentru prevenirea Â?i combaterea fenomenului infrac?žional în domeniul transportului pe calea ferat?

EMITENT: PARLAMENTUL

PUBLICAT?? ??N: MONITORUL OFICIAL NR. 922 din 17 octombrie 2005



Parlamentul României adopt? prezenta lege.



ART. 1

(1) Se interzice accesul persoanelor neautorizate în zona de siguran?ž? a infrastructurii feroviare publice.

(2) Zona de siguran?ž? a infrastructurii feroviare publice cuprinde fâÂ?iile de teren, în limita a 20 m fiecare, situate de o parte Â?i de alta a axei c?ii ferate, necesare pentru amplasarea instala?žiilor de semnalizare Â?i de siguran?ža circula?žiei Â?i a celorlalte instala?žii de conducere operativ? a circula?žiei trenurilor, precum Â?i a instala?žiilor Â?i lucr?rilor de protec?žie a mediului. Pe teritoriul localit??žilor zonele de siguran?ž? vor fi în mod obligatoriu semnalizate.



ART. 2

Se interzice intrarea sau sta?žionarea persoanelor neautorizate în zonele unde accesul este interzis prin afiÂ?e ori semne corespunz?toare din perimetrul sta?žiilor de cale ferat?, reviziilor, depourilor Â?i triajelor de re?žea.



ART. 3

(1) Persoan? neautorizat? este, în în?želesul art. 1 Â?i 2, orice persoan? care nu are calitatea de angajat al c?ilor ferate sau care, deÂ?i are aceast? calitate, nu are atribu?žii de serviciu în zonele de siguran?ž? a infrastructurii feroviare publice sau, dup? caz, în zonele prev?zute la art. 2.

(2) Nu sunt considerate persoane neautorizate persoanele care intr? sau sta?žioneaz? în zona de siguran?ž?, dac? prezen?ža ori sta?žionarea acestora este motivat? de folosin?ža unui drum public, de efectuarea de lucr?ri la un teren agricol sau de folosin?ža unei propriet??ži private aflate în interiorul zonei de siguran?ž?.



ART. 4

(1) Fapta persoanei neautorizate de a p?trunde, f?r? drept, în zonele prev?zute la art. 1 Â?i 2 Â?i de a refuza p?r?sirea lor constituie infrac?žiune Â?i se pedepseÂ?te cu amend? de la 300 lei la 15.000 lei sau cu închisoare de la 3 luni la 1 an.

(2) ??n cazul în care fapta se s?vârÂ?eÂ?te de o persoan? având asupra sa o arm?, de dou? sau mai multe persoane împreun?, în timpul nop?žii ori prin violen?ž?, pedeapsa este închisoarea de la 2 la 7 ani.



ART. 5

(1) Distrugerea, degradarea ori aducerea în stare de neîntrebuin?žare a c?ii ferate, a materialului rulant, precum Â?i a instala?žiilor, accesoriilor sau a altor componente ale acestora constituie infrac?žiunea de distrugere Â?i se pedepseÂ?te cu închisoare de la 2 la 10 ani.

(2) Tentativa la faptele prev?zute la alin. (1) se pedepseÂ?te.



ART. 6

(1) Sustragerea de componente ale c?ii ferate, de bunuri din vagoanele care sunt în compunerea unui tren aflat în circula?žie sau programat pentru circula?žie constituie infrac?žiunea de furt calificat Â?i se pedepseÂ?te cu închisoare de la 3 la 15 ani.

(2) Dac? fapta prev?zut? la alin. (1) a avut ca urmare o tulburare grav? în activitatea de transport pe calea ferat? sau a produs poluarea mediului înconjur?tor ori degradarea grav? a solului se pedepseÂ?te cu închisoare de la 12 la 20 de ani.

(3) Tentativa la faptele prev?zute la alin. (1) Â?i (2) se pedepseÂ?te.



ART. 7

Dac? faptele prev?zute la art. 5 Â?i 6 sunt s?vârÂ?ite de c?tre un angajat al c?ii ferate sau de c?tre o persoan? cu atribu?žii în siguran?ža circula?žiei pe calea ferat?, la maximul pedepsei prev?zute pentru fapta comis? se poate ad?uga un spor de pân? la 2 ani.



ART. 8

Infrac?žiunile contra vie?žii Â?i integrit??žii corporale, s?vârÂ?ite asupra unui angajat al c?ilor ferate sau a unei alte persoane cu atribu?žii în siguran?ža circula?žiei pe calea ferat?, în timpul activit??žii, se sanc?žioneaz? cu pedeapsa prev?zut? de lege pentru fapta s?vârÂ?it?, la maximul special, dac? acesta nu este îndestul?tor, putându-se ad?uga un spor de pân? la 3 ani, care nu poate dep?Â?i o treime din acest maxim.



ART. 9

Pe data intr?rii în vigoare a prezentei legi se abrog? pct. 13, 15, 44, 45 Â?i 48 ale alin. 1 al art. 2th_) din Hot?rârea Guvernului nr. 203/1994 pentru stabilirea Â?i sanc?žionarea contraven?žiilor la normele privind transporturile pe c?ile ferate române, republicat?, cu modific?rile ulterioare.



------------

th_) ??n Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 922 din 17 octombrie 2005, num?rul acestui articol era indicat, în mod eronat, ca fiind 12.



Aceast? lege a fost adoptat? de Parlamentul României, cu respectarea prevederilor art. 75 Â?i ale art. 76 alin. (1) din Constitu?žia României, republicat?.



p. PREÂ?EDINTELE CAMEREI DEPUTA??ILOR,

MIRON TUDOR MITREA



PREÂ?EDINTELE SENATULUI

NICOLAE V??C??ROIU


Hotararea 585/2002 pentru aprobarea standardelor nationale de protectie a informatiilor clasificate in Romania
Art 185
Art 188
Lege nr. 182/2002 privind protectia informatiilor clasificate

Si in caz ca este 0 la categoria indatoririle politistului :

Legea nr. 360/2002 privind Statutul politistului

Numai bine , a si spor la pozat :evil:
 
Salut,
revin si eu cu o parere.
Problemele noastre (a celor care dorim sa fotografiem material rulant) nu deriva atat din nerespectarea legislatiei in domeniu, cat din obtuzitatea celor care "vegheaza" in apropierea obiectivelor vizate.
Ideea este ca degeaba am eu dreptate, daca intervine vreun reprezentant cfr sau al jandarmeriei, pentru ca indiferent de legile pe care le mentionez ei vor obstructiona activitatea de fotografiere.

Adiva: eu fotografiez pentru ca am dreptul, ei intervin si desi nu au dreptate pot lua masuri care nu sunt la locul lor. Adica, da eu ulterior cu un jurist pot sa-mi demonstrez dreptatea, dar la ce mai ajuta, pentru ca hai sa zicem ca nu se ajunge la amenzi, dar la nervi suplimentari sigur, ori nu acesta este scopul.

Am constatat ca cea mai buna metoda de a face fotografii este cea adaptata contextului balvanic in care traim: pilele la nivel inalt sau mai putin inalt. Cred ca este si o justificare oarecum obiectiva a acestui lucru: numarul hobbystilor este mult mai mic decat al celor care nu sunt interesati deloc de ceea ce inseamna feroviar, sau mai rau sunt interesati doar de aspectele negative ale problemei in cauza.