Link-uri utile in domeniul istoriei si literaturii feroviare

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Iata si niste imagini despre constructia podului Carol I:
http://cernavoda.wordpress.com/2012/02/12/constructia-podului-carol-i/
 
Multe poze de la constructia podului peste Timis de la Sag, in apropiere de Timisoara. Pe vremea Imperiului Austro-Ungar.

65227_258820917582323_1548469994_n.jpg


https://www.facebook.com/media/set/?set=a.258820400915708.63968.100003632503176&type=1
 
Vis??m spre c??l??toriile pe care ar trebui s?? le facem m??car o dat?? în via???!!
Calea spre Paradis<i></i>

train.jpg


Prin compara?ie cu serviciile tot mai slabe ale unor companii aeriene, c??l??toria cu trenul ââ??â?? în special prin Europa ââ??â?? poate fi o experien??? net superioar??. Autorul se bucur?? de splendorile feroviare ââ??â?? descoperi?i apoi primele zece de pe lista noastr?? de trenuri europene preferate.

http://www.natgeo.ro/traveler/9964-calea-spre-paradis?utm_source=MailingList&utm_medium=email&utm_campaign=Nat+Geo+2013.06.04+cu+prenume

??Ë?I
TOP 10 trenuri europene<i></i>

Prin compara?ie cu serviciile tot mai slabe ale unor companii aeriene, c??l??toria cu trenul ââ??â?? în special prin Europa ââ??â?? poate fi o experien??? net superioar??. Autorul se bucur?? de splendorile feroviare ââ??â?? descoperi?i apoi primele zece de pe lista noastr?? de trenuri europene preferate.

train1.jpg


http://www.natgeo.ro/traveler/9964-calea-spre-paradis?utm_source=MailingList&utm_medium=email&utm_campaign=Nat+Geo+2013.06.04+cu+prenume
 
https://www.facebook.com/CalatorPrinGarileDeOdinioara/photos_stream


https://www.facebook.com/photo.php?fbid=452657041455893&set=pb.431301533591444.-2207520000.1370711912.&type=3&theater

O calatorie prin garile Romaniei, trecute sau prezente. Merita sa le vedeti!
 
http://www.criticalpast.com/video/65675054532_railroad-train_railroad-tracks_German-soldiers_ruins-of-burned-area

operatiuni de curatare dupa un raid aliat, 1944. Recunosc Ploiesti Sud, Gara de Nord zona Basarab si Grivita, Turnu Severin gara si depoul, gara veche Brasov posibil si alte zone (cadrele sunt amestecate).

http://www.criticalpast.com/video/65675054530_huge-fire_railroad-tracks_railroad-wagons_German-soldiers
 
Din clip-ul de 3':30'', apare Gara Veche Bra?ov, de la minutul 02':11''?i ?ine pân?? la sfâr?it.....la 02':11'' sunt imagini cu str. H??rmanului (cu acel camion ce vine c??tre aparatul de filmat, dinspre "Craiter" spre "Hidro"), apoi pia?eta din fa?a g??rii cu autobuzul în a?teptare. Imaginile dinspre peron, cu cele patru linii ?i remizele din dreapta de la linia 5 (pe direc?ia ie?irii spre Stupini, au ca fundal din stânga imaginii c??tre centrul ei Tâmpa......
Ce-a? dori s?? v??d mai multe imagini de aici......
Mul?umesc C??t??lin !
 
Buna Tudor,

link-ul tau duce catre un articol despre maresalul Antonescu....
Cu o mica cercetare pe forum gaseai intelesul expresiei amintite, pe care am explicat-o de cateva ori si aici pe forum :)
 
Probabil a gresit link-ul, cred ca voia sa il puna pe acesta. :)

http://adevarul.ro/locale/ploiesti/foto-a-intoarce-ploiesti-povestea-expresii-facut-istorie-1_50aea4857c42d5a6639eafdb/index.html
 
V3R a spus:
Prima locomotiva e cam.. "plagiata" dupa VM-ul rusesc :D

interesanta observatia, numai ca VM-ul rusesc a aparut 6 ani DUPA catalogul de la Resita :)

Amiralul: multumesc pentru link. Stiam de existenta albumului si de proiectele resitene (din pacate nerealizate) si ma bucur ca cineva l-a scanat si postat pentru publicul larg.
 
Constanta 1966 foto: Eckart Säuberlich

1234427_495253983895730_1192726932_n.jpg


si nu m-am putut abtine desi nu are legatura cu trenurile. Cat de bine arata aceasta Setra ONT !!!!!

536943_495254470562348_1745745245_n.jpg


1966 foto: Eckart Säuberlich

gara Constanta (noua), probabil aceiasi zi:

1238229_495253233895805_679569961_n.jpg


1966 foto: Eckart Säuberlich
 
In 1959 se da in exploatare pe traseul Bucuresti - Constanta trenul automotor diesel electric, rapid, Sageata Albastra.
Proiectat si construit de uzinele 23 August Bucuresti si Uzinele de vagoane Gheorgi Dimitrov - Arad si Combinatul Metalurgic Resita.

Automotorul era vopsit in alb si albastru (in poza pusa de Catalin avea 7 ani) si era format din 6 vagoane, dintre care 2, amplasate la capetele trenului erau vagoane motoare si erau fabricate la 23 August.
Vagoanele intermediare erau fabricate la Gheorgi Dimitrov - Arad.
 
http://i41.tinypic.com/66gn86.jpg

Podul de la Cernavoda. Se va observa trenul care intra pe pod si semnalul mecanic de intrare... ;-)

De aici: http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=976458&page=138
 
O colectie de ilustrate cu gari :

http://lumeacolectionarilor.ro/ilustrate-gari-romania/

In gara Razboieni, legat de vagonul de pasari, ce vagon este? De posta sau de incalzit?

http://lumeacolectionarilor.ro/wp-content/uploads/2010/11/GaraRazboieni.jpg

De asemenea, obeservati design-ul coloanei de apa din gara Tarnaveni

http://lumeacolectionarilor.ro/wp-content/uploads/2010/11/Gara-Tirnaveni.jpg