Locomotivele cu aburi din Trainsylvania

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Salutare,
In cele din urma ,citeva cuvinte despre clasa 78.0-5 Fleischmann.
Un model frumos,bine detaliat si greu.Cabina are geamuri pe interior si este bine detaliata,motor cu volant,tractiune pe toate cele 6 axe,cauciucuri de tractiune pe 2 axe.Sasiu de metal.lumini albe duble functie de directia de mers,inmatriculare DRG,epoca II.
Locomotiva este o T18 prusaca in vopsire Reichsbahn,ep II si prototipul a fost construit de uzinele Vulcan din Stettin(azi Szceczin-Polonia) in 1924 avind numarul de fabricatie 3972.
Ca si functionare,m-as fi asteptat mai mult de la un model Fleischmann.Motorul are un sunet destul de neplacut,mostenire a vechii serii de motoare FLM si aduce ca si timbru cu unele modele Guetzold mai vechi.Are Dan-Coder .
Iata citeva poze:

 
Salutare,
In cele ce urmeaza citeva cuvinte si poze despre BR 93.5-12 de la Roco,inmatriculare Deutsche Bundesbahn,ep III.
Un model frumos,bine realizat,carcasa de plastic bine detaliata,sasiu de metal.roti de plastic ,lumini bidirectionale functie de directia de mers,close coupling.
Este practic T 14 prusaca,cu aranjamentul 2-8-2,in 2 cilindri,an de fabricatie 1918.Modelul reprezinta originalul 93.720.
In exploatare,ruleaza excelent si imi place foarte mult ca luminile sint extrem de realiste.Nici prea tari,nici prea slabe,exact cum e real.Urmeaza sa incaseze un decodor Dan-coder.Am cumparat-o de la Conrad din Frankfurt in 2006,iunie.
Si,citeva poze:



 
ai grija la desfacut,ai cateva suruburi de desfacut si lestul de scos pana sa ajungi
la interfata digitala
 
Salutare,
In cele ce urmeaza va prezint un alt model din colectie,Liliput BR 12 008 cod 101213.
Un model rar acum,fiind deocamdata scos din fabricatie,frumos executat.Inmatriculare ep II,lumini albe bidirectionale functie de directie,culegerea curentului se face prin rotile din tender si locomotiva,motor in tender cu cauciucuri pe 4 axe de tractiune.
Istoria acestui model este destul de complicata.Pentru aceasta am apelat la Catalin care ,prin determinarea-i binecunoscuta si,consultindu-se cu Horia Radulescu,ne-au pus la dispozitie date informative ,motiv sa le multumesc inca o data :aplauze: :aplauze: :aplauze:
Deci:
"Locomotiva din imagine este de fapt seria austriaca 214, ajunsa dupa alipirea Astriei sa poarte stema celui de al treilea Reich pe marchiza, dar acelasi negru sobru al tuturor locomotivelor austriece.
Locomotiva austriaca 214.008 (ca sa o luam de la inceput) &8211; cea rebotezata apoi 12.008 a fost produsa in anul 1936 numarul de fabricatie 3099 la uzinele Florisdorf Viena, si a purtat numarul 12.008 incepand cu 1938 pana la sfarsitul razboiului, cand a revenit la depoul ei traditional Viena.
Istoria seriei incepe in 1929 cand austrieci construiesc 2 prototipuri, 214.01 si 114.01. 214 era cu 2 cilindri, 114 cu 3. Dupa testele de rigoare, s-a optat pentru 214, varianta cu 2 cilindrii. Seria 214 a fost extrem de mica si a cunoscut 2 variante:
214.01-214.07 &8211;viteza maxima 100 km/h
214.08-214.13 &8211;viteza maxima 120 km/h
Seria 214 a fost subiectul unei mari controverse la BBO prin 1928-30, cand se hotarase electrificarea "Westbahn" Wien West-St.Poelten-Linz-Salzburg-Rosenheim, cand se cerea impunerea tractiunii electrice...

Sindicatul masinistilor si fochistilor din Hz. Wien West, precum si importatorii de carbune din Silezia au reusit in cele din urma sa impuna proiectul "neiubit" al seriei 214... un proiect bun, din nefericire nascut mort pentru ca era vorba de o masina care nu-si avea necesitatea!
La vremea constructiei ei, 214.01 era cea mai puternica locomotica ptr. trenuri de calatori din Europa.
Adevarata recunoastere a modelului va fi insa la CFR ca va construi 79 de exemplare din aceasta masina, dar asta e alta poveste...
Cateva date tehnice ptr. locomotiva 214.08 (12.008)
Seria BB??
214.08 - 214.13
Formula osiilor 1D2-h2
Constructor Floridsdorf
Anii de fabrica?žie 1936
Timbrul cazanului (at) 15
Suprafa?ža gr?tarului (m2) 4,72
Suprafa?ža de înc?lzire (m2) 283,00
Suprafa?ža de supraînc?lzire (m2) 78,00
Suprafa?ža total? de înc?lzire (m2) 361,00
Lungimea total? a locomotivei Â?i tenderului peste tampoane (mm)
Distan?ža între osiile fixe (mm) 5.705
Distan?ža între osiile extreme ale locomotivei Â?i tenderului (mm)
Diametrul ro?žilor motoare Â?i cuplare (mm) 1900
Diametrul cilindrilor (mm) 2 x 650
Cursa pistonului (mm) 720
Sarcina maxim? pe osie (tf/osie) 17,70
Greutatea locomotivei nealimentate (tf)
Greutatea locomotivei în serviciu (tf) 124,00
Greutatea aderent? a locomotivei (tf) 72,00
Greutatea tenderului nealimentat (tf) -
Greutatea tenderului în serviciu (tf) 49,00
Volumul rezervorului de ap? (m3)
Volumul rezervorului de p?cur? (m3) -
Capacitatea cutiei de c?rbuni (tf) -
Greutatea total? a locomotivei Â?i tenderului în serviciu (tf) -
For?ža de trac?žiune (Kgf)
Viteza maxim? de circula?žie (km/h) 120th_

Locomotiva 214.08, a ajuns in 1939 cu aceasta inmatriculare datorita incorporarii Austriei in Germania. A revenit la Viena in decembrie 1945. A mai circulat pana in 8 ianuarie 1962 cand a fost retrasa din circulatie. Locomotiva a fost cuplata cu tenderul 84.08 construit tot la Florisdorf cu numarul 1795, renumerotat dupa 1953 9084.08. In ultimul an de circulatie masina a fost cuplata cu tenderul lui 03"

Si,citeva poze:




Ca model,nu as insista ca functioneaza foarte grozav,dar avind istoria pe care o are,votez ca e o piesa de mare rezistenta in colectie.
sandy
 
As mai adauga la datele tehnice ale "realei":
-inaltimea (la limita gabaritului), 4650 mm
-lungimea bielei motoare, 4250 mm, la o greutate de 2500 kg (cea mai lunga biela motoare a unei locomotive cu aburi)
-distributia cu supape tip Lentz

O sa donez clubului un manometru de cazan al unei "142" (sora CFR a seriei 214) impreuna cu o supapa de siguranta a unuia dintre cilindri...ramine doar sa le caut in pivnita :lol: . Mentionez ca manometrul e cam cit ceasu' garii! :D
 
In timpul unei ultra-scurte vizite la CAP, am tinut in mana locomotiva respectiva si nu mi-a venit sa cred cat de frumos si ingrijit este ea realizata :confused: 8) :aplauze:. Daca imi amintesc bine, rotile locomotivei sunt realizate din metal (cu bucse izolatoare pe ax, bineinteles), cu spite fine & foarte subtiri. Inca nu am vazut-o decat in repaus, dar sunt ferm convins ca este o adevarata incantare in mers.
Bineinteles ca prima verificare a fost privitoare la corectitudinea bielelor :D , iar verdictul meu este SUPER-OK
yahoo.gif
. De fapt si de drept, cred ca ea a fost prima locomotiva remarcata de mine la intalnirile de la Cluj ca fiind corecta de la bun inceput :aplauze:
 
Salutare,
Vreau sa va prezint cite ceva despre modelul Fleischmann BR 70.0,epoca III
Modelul este super-detaliat,o adevarata bijuterie.
Sasiu de metal,cabina detaliate,rotile cu saboti de frina,motor cu volant si mufa NEM 651 pentru decodor.Tractiune pe cele 4 roti mari,lumini albe triple,functie de directia de mers.
Originalul este BR 70-091.Printre locomotivele tender din categoria sa,are o aparitie aparte,atit din pricina cabinei foarte mari cit mai ales din cauza distantei foarte mari dintre rotile din fata si urmatoarea axa(aproape 4 metri!).
Primul exemplar a fost achizitionat de Caile ferate Bavareze in 1909 iar ultimul in 1916.
Toate locomotivele au fost fabricate la Krauss in München si aveau viteza maxima de 65 km/h.DRG-ul a folosit intreaga clasa 70 si ultima a fost scoasa din uz de catre DB in 1963.
Ca model,e o locomotiva "simpatica" ,vorba lui Mpursu :lol: si ruleaza absolut ok.Pe linga faptul ca e un model Fleischmann,structura sa de tractiune in general nu pune probleme de rulare.
Citeva imagini:


 
O locomotiva total aparte,de care sint tare mindru este BR 44-134 Deutsche Reichsbahn epoca II in Winterarnung.
Un model deosebit si mai rar produs de Roco.Roti de metal,lumini albe fuctie de directia de mers,motor cu volant in tender,transmisie prin cardan.Dar cel mai grozav este weathering-ul care,realmente iti da fiori.
Desi locomotivele vopsite in gri deschis sau alb purtau aceasta culoare ca titlu de prezentare sau pentru fotografii la lansare,44-134 a muncit si pe frontul de est,in timpul razboiului.
Un model deosebit care se comporta super pe orice raze.Si,mai ales,un "must-have" pentru amatorii de raritati.Citeva poze:



 
O locomotiva care ar trebui sa nu lipseasca din orice colectie este BR 01.
Modelul BR 01 -104 DB epoca III este unul destul de reusit si bine detaliat.Motor in tender,transmisie prin cardan,lumini albe functie de directia de mers,interfata digitala(a mea a fost cu decodor Dan-Coder),roti de plastic(desi in diverse locuri specificatia e ca ar fi din metal).
Am apelat din nou la colegul Catalin care a fost extrem de amabil sa caute date tehnice si istorice depre BR 01,motiv pentru care ii multumesc inca o data.
Deci,iata ce mi-a scris Catalin:
"Clasa 01 este probabil cea mai cunoscuta si populara locomotiva cu abur din Germania. 01 este un Pacific (formula osiilor 231) deci o locomotiva destinata traficului de calatori.
Cateva date tehnice pe scurt:
Anul aparitiei proiectului 1926
Efort de tractiune: 16.160kg
Cilindrii: 2, dimensiuni : 600/600 mm
Roti cuplate diametru: 2m
Suprafata de incalzire: 247.3 mp
Suprafata de supraincalzire: 85.0 mp
Presiune aburului : 16 atm
Lungime peste tampoane inclusiv tender: 23.940 mm
Greutate totala : 109 t
Despre 01 se pot scrie foarte multe si sursele de informare nu lipsesc. Este poate una din cele mai populare prezente inclusiv pe internet alatur ide locomotivele de razboi din seria 52. Locomotivele 01 s-au nascut din dorinta de a avea o locmotiva standardizata pentru trenurile de calatori rapide, care sa valorifice la maxim capacitatea liniilor germane unite sub aceiasi administratie din 1922, de a suporta o incarcare de 18 t pe osie. Specificatiile cerute inginerilor erau de a construi o locomotiva capabila sa remorcheze o garnitura de 800t cu 100 km/h in palier, 500t cu 50 km/h pe o rampa de 1%, si viteza maxima sa fie de 120 km/h.
Trebuie spus ca la vremea aparitiei acestor masini, liniile DR aveau deja o buna experienta si un parc bogat de locomotive Pacific, mostenite de la fostele administratii regionale. Noile Pacificuri introduse au fost construite in 2 serii: 01 (2 cilindrii) si 02 (4 cilindrii si sistem Compound). Initial s-au construit cate 10 exemplare din fiecare serie si au fost distribuite la mai multe depouri spre a fi folosite si urmarite rezultatele in exploatare. Desi putin mai economice, 02 era o locomotiva mult mai scumpa din punct de vedere al mentenantei (datorita sistemului Compound), motiv pentru care seria 01 a fost cea aleasa spre a fi produsa in serie.
Locomotiva respira un aer prusac si datorita lui R P Wagner cel care si-a pus amprenta asupra dezvoltarii proiectului. Ultimele retusuri au fost aduse si de uzinele Borsig si AEG cele care au construit primule exemplar. Dupa experienta primelor 10, urmatoarelor li s-au marit diametrul cilindrilor la 650/660 mm si s-au adus cateva transformari la boiler. Ulterior, prin alte cateva imbunatatiri la sistemul de franare si la boghiul alergator, viteza masinii a crescut la 130 km/h.
In 1930, o varianta mai usoara a lui 01, si anume 03, a fost introdusa pentru liniile unde incarcarea maxima ramasese 18 t pe osie. Un total de 298 de masini 03 au fost construite pana in 1937.
Pe toata perioada anilor 30 locomotivele 01 si 03 au fost cele care au tractat toate trenurile expres din Germania, 58 dintre aceste locomotive fiind zilnic in stare de functionare si alergand pe linii cu viteze medii de 97 km/h si uneori mai mult. A urmai apoi razboiul si impartirea parcului de locomotive. 171 de locomotive 01 au ajuns la DB in Germania de Vest, 70 in Germania de Est la DR. Dintre acestea 55 de locomotive ale DB si 35 ale DR au fost reconstruite, dar asta e alta poveste. La DB, locomotivele ramase dupa razboi au primit ecranele de fum Witte (asa cum este si modelul Roco) in locul ecranelor Wagner. In Germania de vest ultimul 01 a fost retras din serviciul activ in 1973 si in Est in 1981. Ulte exemplare se afla pastrate in diverse muzee sau colectii de club din Europa."
Modelul este optic foarte reusit in schimb rularea pe diorama a intimpinat probleme,mai ales pe macaze(Piko).Cred ca un model asemanator de la Fleischmann ar fi avut un comportament mai bun in mers.
Citeva poze:




 
Modelul prezentat de sandy mai sus reprezinta o locomotiva 01 dintr-un grup de 50 care incepind cu 1957 au primit un cazan nou de constructie sudata care a permis, datorita randamentului mai bun, crestera puterii disponibile. Difera ca aspect de 01 initial prin cazanul ceva mai masiv, cosul de fum scurt si de diametru mai mare si lipsa celor 2 domuri de abur si 2 de nisip care au fost inlocuite de un singur dom de abur. Prin unele inlocuiri ale vechilor cuzineti cu rulmenti s-a ridicat fiabilitatea acestor masini.
 
BR01 si sora ei mai mica BR03 au fost, sunt si vor fi totdeauna niste aparitii spectaculoase si impunatoare pe liniile ferate, indiferent de scara la care sunt realizate :aplauze: (atat ele, cat si liniile, bineinteles 8) )
Aceasta superba locomotiva nu face parte din noua generatie Roco, deci nu este dotata cu roti metalice si cu... stiti voi ce :D (comparati poza a 3reia cu poza a 10ecea :fluierat:). Din acest motiv eu unul ii acord "doar" nota 10 (fara stelutza :D)
 
Salutare,
Citeva cuvinte despre locomotiva BR 95 de la Piko ep II,inmatriculare DRG.
Un model interesant si frumos,practic un "ueberarbeitung" pe o matrita din anii '80.
Are un motor cu volant,tractiune pe 5 axe, 3 cauciucuri de tractiune,lumini triple care se aprind functie de directia de mers,interfata digitala.
Originalul a fost livrat incepind cu 1922 catre DRG si este cunoscuta si sub denumirea de T 20.Primele modele,vopsite in verde-khaki inchis si cu botul negru au practic vopsirea cailor regionale din acea perioada.Pentru aproape un an,au fost inmatriculate ca BR 77.
In exploatare,se comporta bine insa am un feeling ca nu are bielele corecte,lucru pe care doar "Stapinu'"il va stabili.Are multe detalii dar va recomand,pentru cei care o aveti sau o veti achizitiona de pe undeva(nu mai e in fabricatie in aceasta inmatriculare) sa fiti atenti cu felinarele fata pentru ca sint foarte prost fixate si se pierd usor.
Inca nu i-am pus detaliile pe caroserie.
Citeva poze:


 
Feeling-ul este, din pacate, corect :(; ca in cazul marii majoritati a mini-aburoaselor, partea stanga este gresita. Cu toate acestea, exista si unele exceptii, la care partea dreapta este gresita :D (de exemplu BR38 Piko).
Deoarece competentele mele nu se ridica mai sus de rotile aburoaselor :fluierat:, va las pe voi ceilalti sa apreciati ceea ce se afla deasupra lor :D. Mie unul imi place ce vad si la aceasta locomotiva :aplauze:
 
Off,frumoasa locomotiva,o am si eu,zilele astea ii fac o prezentare si demontata,Sandy,daca esti amabil sa-mi faci o foto cu accesoriile din punga de plastic(daca discutia nu este unde trebuie,rog un moderator sa o mute unde trebuie)
 
Fleischmann BR 03-151,DR epoca III,tender 2'2'T34.
Modelul de la Fleischmann,desi are macar 10 ani vechime ca si conceptie este deosebit de frumos si de detaliat.Are geamuri interioare,detalii in cabina,saboti de frina,sasiu de metal.Motor cu volant,tractiune in tender pe 4 axe,4 cauciucuri de tractiune.
Lumini duble albe,functie de directia de mers.
Interfata standard NEM 651 pentru instalare decodor.
Locomotiva reala a avut statia de domiciliu in Leipzig-West,facind parte din seria 03.0-2.
Este o locomotiva destinata trenurilor express,asa cum spunea MPU,o "sora mai mica " a lui BR 01.E in forma tipica DR pentru perioada III,cu deflectoare de fum Wagner foarte mari si inmatricularea de culoare argintie in relief.
Un model uimitor si dupa atitia ani,nu are nici un fel de problema de negociere in macaze sau curbe(cred ca daca ar exista curbe in unghi drept :confused: ,ar intra perfect si in acelea :D )
Motor foarte silentios,intr-un cuvint un model care-si face banii(am luat-o in 2002 cu 300 de dolari).
Citeva poze: