Locomotivele cu aburi din Trainsylvania

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Liliput BR 45,DR epoca II,tipul 1´E 1´h3 .
O locomotiva impresionanta,lunga cam cit un Salam de Sibiu din Metro,extrem de frumoasa si de bine detaliata.
Sasiul, rotile si ambielajul din metal, motor in 5 poli cu volanta, tractiunea in tender, este echipata cu cauciucuri de tractiune, cuplare apropiata intre tender si locomotiva, tampoanele sunt de metal si functionale, atat la tender cat si la locomotiva, interfata digitala NEM 652, port cupla tip NEM 362 la tender si locomotiva, pregatita pentru montarea generatorului de fum, lumini albe functie de directia de mers, se livreaza accesorii ce trebuiesc montate si pungulita cu carbuni pentru a da o nota de realism tenderului.
Originalul a inceput sa fie produs incepind cu 1936 fiind destinata tractarii garniturilor de marfa foarte grele.
Un model exceptional de bine realizat optic si cu un comportament nebanuit de bun pentru Liliput,mai ales ca e chinezesc.Ai o senzatie aparte cind tii animalul de aproape 500 de grame in mina.Mai precis 481.
Sper ca MPU nu o sa-mi tulbure sarbatorile spunind ca nu-s bune bielele.
:(
Citeva poze:



 
Liliput BR 52.8,DR,epoca IV,wannentender,pacura.
Camera de ardere este iluminata, sasiul, rotile si ambielajul din metal, tenderul este din metal, motor in 5 poli, cu volanta, tractiunea in tender, este echipata cu 4 cauciucuri de tractiune, cuplare apropiata intre tender si locomotiva, tampoanele sunt de metal si functionale, atat la tender cat si la locomotiva, interfata digitala NEM 652, port cupla tip NEM 362 la tender, pregatita pentru instalarea generatorului de fum, lumini albe functie de directia de mers.
Locomotivele DR din seria BR 52 care au ramas dupa razboi au luat parte la programul de reconstructie. In total. au fost reconstruite 200 de locomotive, ele au primit cazan similar cu seria BR 50. Acestea aveau numerele de inmatriculare de la 52 8001 la 52 8200. Locomotiva cu numarul 52 8134 a fost retaras ultima, in anul 1994. Locomotiva cu numarul 52 8141 se gaseste expusa la muzeul de locomotive al DB.
Ca si model,exact ca si BR 45,a fost o surpriza extrem de placuta pentru mine.Merge chiar mai frumos ca BR 45 desi motorul are un fin scirtit pe care l-am mai auzit si la alte modele(chiar Fleischmann) fara ca acest lucru sa ma deranjeze.
Am mai prezentat aici BR 52 de la Guetzold care este fata de Liliput ca o Drujba pe linga un BMW 330 xd .Asta e,oamenii evolueaza.Mai ales chinezii.
Citeva poze(iar despre MPUrsu nu mai zic nimic,sa nu-l enervez :D )



 
@sandy

Daca te lasa inima, pentru weathering uite aici: http://www.reichsbahndampflok.de/blaetter_52_8/52_8077.html

Paste fericit!

p.s. Pacura bulgari? :lol:
 
http://www.reichsbahndampflok.de/
De fapt tot site-ul e interesant, daca te "dai" pe el.
Contine info despre seriile DR 50.35 si 52.8, evident cu destule imagini. N-am apucat sa caut daca 52.8 au fost echipate cu arderea pacurii, dar parca imi amintesc c-au fost doar pe carbune. O sa-mi fac vreme sa caut intre pozele de pe site-ul de mai sus daca asa au fost!

Despre BR 45 aici: http://www.dlok.de/96.htm
 
@sandy

verifica tijele care antreneaza pistonul sertarasului,nu sunt in pozitia lor
normala



un weathering nu bagi in ele?prea sunt curate :D
 
WOOOW!!! :confused:
Ambele locomotive Liliput sunt superbe 8) si, conform competentelor mele, sunt corecte
yahoo.gif

Dupa cum bine a observat Cosmin78, pe partea dreapta a aburoasei BR52 biela de conducere (cu rosu) si biela de avans (argintie) au fost probabil fortate si impinse spre inapoi. Biela de conducere trebuie sa fie aproximativ orizontala, iar biela de avans aproximativ verticala (asa cum sunt pe partea stanga). Aceasta situatie se poate corecta cu putina atentie, fara demontari, desurubari si alte manevre de acest fel :).
 
Deci:
-imagini, sound si date tehnice pt BR 95: http://www.dampfsound.de/95/95.html sunt 3 pagini,
-idem pentru BR 52.8 : http://www.dampfsound.de/52_80/52_80.html
 
Salutare si multumiri tuturor pentru completari si corecturi!
In rindurile urmatoare citeva vorbe despre o achizitie recenta:
Roco BR 64-169 DR epoca III.
E un model extrem de reusit,mult mai frumos ca omologul de la Fleischmann.
Are lungimea de 142,5 mm,carcasa de plastic,roti de metal(superbe!!!),motor cu volanta,lumini albe functie de directia de mers,interfata digitala,tractiune pe 3 axe,close coupling.
Acest model de locomotiva-tender destinat tractiunii trenurilor de pasageri a fost dezvoltat pentru DRG incepind cu 1926 si s-a prous intre 1928 si 1940.La constructie au participat mai multe firme producatoare din Germania.
Unele parti ale locomotivei,printre care si cazanul,provin de la BR 24.
Locomotivele de la nr.64-368 au fost cu cca 10 cm mai lungi decit precedentele.
Datorita unei coafuri la moda,BR 64 a fost poreclita"Bubikopf".
Dupa cel de-al doilea razboi mondial,au mai ramas 393 de bucati dintre care 278 au ramas la DB si 115 la DR.
BR 64-311 a ramas dupa 1945 in Austria urmind sa formeze clasa 64 a OBB iar in Polonia ele au fost denumite OKL 2 de catre PKP.
In 1968 la DB mai erau functionale inca 60 de exemplare.In acest moment se estimeaza ca mai exista cam 20 de exemplare,majoritatea in muzee.
Ca model,este o incintare atit la privit cit si in functionare.Una dintre cele mai frumoase locomotive din colectie.
Iata niste cadre:


 
Exact aceasta planuiesc eu sa fie urmatoarea achizitie la Caile Ferate "La Ursu", pentru a-i fi alaturi "bunicii" sale 64.180 by Gutzold
yahoo.gif
yahoo.gif
yahoo.gif

Acestea fiind spuse, mai e nevoie sa mai adaug ceva? 8) :D
Dintre locomotivele 1:1 de acest tip, locomotiva 64.518 se afla bine-merci in patrimoniul organizatiei EuroVapor din Elvetia - asta daca am retinut eu bine din episodul dedicat liniei Emental-Hutwil din seria "Swiss Railway Journeys" :aplauze:
 
Salutare!
Multumesc,Cosmin si Mpursu pentru observatiile legate de biela de conducere.Am rezolvat problema cu o masina HILTI cu burghiu de 16 si cu un baros :lol:
Mai departe,vreau sa va prezint o alta aburoasa,e vorba de
BR 82 DB epoca III de la Piko.
Un model care s-a vrut ambitios si dupa cunostintele mele nici o alta firma nu il face pe H0.
Carcasa e de plastic,sasiu de metal,roti de plastic,motor cu volant,lungime 162 mm,lumini triple functie de directia de mers,interfata digitala pt decodor,close-coupling,tractiune pe 4 axe,cauciucuri pe 2.
Produsa la Esslingen,Br 82 a fost destinata manevrelor si transportului de marfa.Datorita puterii excelente a facut o puternica concurenta locomotivelor diesel.
Ultimul exemplar a fost folosit pe linia Koblenz-Mosel in 1972.
Ca model,asa cum spuneam,e unul ambitios,dar lasa mult de dorit in functionare.Deraiaza prea usor,fiind ea insasi prea usoara.
Altfel,optic vorbind,e interesant realizata.
Niste poze:


 
sandy a spus:
...Datorita unei coafuri la moda,BR 24 a fost poreclita"Bubikopf"...

Cred ca ai vrut sa zici ca BR 64 a fost numita "Bubikopf". BR 24 era supranumita "The Prancing Horse" (calul zglobiu).
 
Ultima(deocamdata) aburoasa aflata in colectie este:
Piko BR 86-1800-1.DR epoca IV
Un model din anii 70-80,pe vremea cind tehnologia Piko era cu mult sub a altor producatori din vest.Dupa cutie,estimez ca e fabricata in jurul anilor 1986-1988.fiind de fapt produsa de Guetzold,pe atunci o subsidiara a Piko.
Modelul e fabricat in continuare de Guetzold fiind in gama hobby si aducindu-i-se imbunatatiri substantiale.
Nu poate fi vorba de ceva competitiv,avind in vedere venerabila virsta,motorul zgomotos,lipsa becurilor din faruri,bielele de plastic s.a.m.d. dar pentru mine are valoare sentimentala.Nu e exclus ca ea sa capete imbunatatiri demne de 2008,dar inca nu m-am hotarit.
BR 86 e o locomotiva care,impreuna cu seriile 24 si 64 a fost printre primele intrate in programul de standardizare german din anii 1920.
A fost conceputa pentru zona montana sau locuri mai accidentate,inlocuind T 14 si T 14.1 prusace.A fost intensiv folosita in WWII,iar dupa razboi multe masini au fost dispersate in URSS,Polonia sau Cehoslovacia.
In DDR erau folosite mai ales in Nord,la marea Baltica,unde erau echipate cu niste deflectoare de fum care sa impiedice pe cit posibil ajungerea aerului marin sarat la motor.Au mai functionat si pe linga Berlin sau in sud,la Halle.
In 1976 au fost inlocuite lu locomotive diesel.
Modelul e asa cum e si din cauza alergatoarelor prea usoare,e un dezastru in rulare,deraiind mai tot timpul.
Citeva poze:




P.S. Intentionat,am lasat ultima roata deraiata ca sa arat ca e ultima pe scara valorica :lol:
 
buna sandy,

numai o mica mentiune, Guetzold nu a fost niciodata o filiala a lui Piko; VEB Piko Sonneberg asigura doar exportul in comun pentru toti producatorii, Pilz, Guetzold, Schicht, Prefo, ba chiar si Zeuke pe vremea Zeuke und Kegwerth KG adica inainte de 1972...
 
Dupa o lunga perioada de achizitii,va prezint ce a mai intrat nou in depoul Trainsylvania.

Rivarossi BR 18 534 DR.Singurul model Rivarossi pe care il am in colectie,este interesant in special prin sistemul cu ambreiaj in tractiune pe care nu l-am intilnit la alte modele.Mi-a luat multa vreme pina sa ma hotarasc sa-l cumpar deoarece in Club era un razboi al parerilor pro si contra.
Lasind la o parte faptul ca e un model frumos si care merge foarte bine si silentios,ceea ce m-a determinat sa-l cumpar a fost acel mic inscris"94" de pe tamponul stinga fata,dupa cum veti putea vedea si in poze.
Citez de pe siteul liliputhobby.ro:

Locomotiva pentru trenuri expres, BR 18 DRG, Ep. II.

Are ambielajul din metal, motor in 5 poli cu volanta, tractiunea se realizeaza prin intermediul osiilor propriu-zise de tractiune, interfata digitala NEM, port cupla tip NEM 362, tampoanele sunt din metal si sunt functionale, atat la locomotiva cat si la tender, sistem de cuplare apropiata intre tender si locomotiva, farurile/stopurile funtioneaza in functie de directia de deplasare, sunt realizate cu leduri cu lumina calda, are 4 faruri frontale. se livreaza accesorii ce trebuiesc montate.

Locomotiva are un ingenios sistem de tractiune cu ambreiaj, si anume, atata timp cat locomotiva nu este alimentata cu curent se comporta exact ca o locomotiva nemotorizata, poate fi pusa intr-o garnitura si tractata in voie cu alt tren. In momentul in care este alimentata cu curent (fie analogic, fie digital cu functia de pornire) ambreiajul cupleaza si locomotiva are tractiune, functionand ca o locomotiva normala motorizata.

Este un model deosebit de bine realizat si fin detaliat.

Clasa Bavareza S3/6 (BR 18 Deutsche Reichsbahn), proiectata de compania Maffei, sub conducerea inginierilor Anton Hammel si Heinrich Leppla, a constituit realizarea primului Pacific german.

Ca si predecesorii, S 3/6 avea 4 cilindrii. Cu exceptia seriilor d si e care aveau un diametru de 2000 mm a osiilor de tractiune, S 3/6 avea un diametru de 1870 mm, ceea ce ii permitea sa parcurga atat rute deluroase cat si de campie. Performanta sa a fost imbunatatita in timpul anilor de productie de la 1770 Psi la 1830 Psi. Seria a fost fabricata intre anii 1908 si 1931 in numar de 159 exemplare. Ultimul a fost retras din serviciu in anul 1969. Avea o viteza de top de 120 km/h, indiferent de diametrul osiilor motoare.

Locomotiva cu nr 18 524 (cea de fata) a fost produsa in 1927 si retrasa din serviciu in 1965.



 
buna Sandy,

acel "mic 94" are o explicatie cat se poate de simpla... la DRG si chiar la DB pana dupa 1960 exista obiceiul ca locomotivele pregatite in depou pentru tractiunea unui tren anume sa aiba numarul acestuia scris cu creta pe tampoane sau pe o tablita speciala prinsa de cupla fata... numarul ar fi trebuit sters de personalul de bord odata locomotiva atasata la tren, insa dupa cum o arata o gramada de poze din epoca, nu era intotdeauna cazul :D

o sa ma documentez sa vad ce tren era D94 in acei ani! ;)
 
interesant ambreiajul acela..poti efectua dubla tractiune fara sa fie nevoie sa
utilizezi locomotiva in mers...si multe altele se pot face.super!
 
...dar numai in digital, in analog alimentarea si pornirea motorului cupleaza ambreiajul. Si...un dezavantaj: :p nu poate stationa in panta!

PDI