Pozele mele

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Cateva poze facute la Sinaia, Arad ?i Nurnberg.

30.01.2010 - Sinaia
EN 473 "Ister":
61 53 70-91 004-9


WLABm BDZ:


WLABmz OBB - Rapidul 347 "Dacia":


Arad
31.01.2010
O soba veche (cred ca din 1939) tine de urat unui automotor in remiza circulara :


Vechi vagon de dormit 51-53 60-41 099-4:


91-53-0-460-051-2:


Vagoanele Ro-La:


Vagon generator electric WG 550
61 53 99-52 076-1:


02.02.2010
Locomotiva 91-53-0-477-742-7 cu IC 526 Arad-Bucuresti:


De la CFR MARFA locomotivele 80-0264-4
si 60-1224-9

41-0730-6 cu R. 75 Budapesta-Timisoara


Vagoanele 61 53 70-91 005-6

?i 61 53 44-31 035-8 de pe Acc. 1882 Arad-Bucuresti


O drezina pantograf:

Nu stiu denumirea tehnica.

Un vagon 21-47 cu usi de acces pivotante:


04.20.2010
Gara Nurnberg. Corpul central:


ICE pentru München:


Un regional:
 
Mul?umesc.

Automotorul este in aceasta remiza:


Alte automotoare seria 77 aflate in remiza: 966/ 956/ 974/ 991/ 924.
 
Mi se pare mie, sau vagoanele RO-LA sunt parasite?
Parca vad copaci crescuti printre ele.
Daca e asa, iar sunt bani aruncati ep geam. :(
 
Vagoanele RO LA sint abandonate de muuulta vreme. Acum sint folosite pe post de carare.Te invit la o sedinta foto cind esti in zona.
 
Florine,referitor la poza cu drezina facuta dintr-un camion,unde cel din mijloc este tatal tau,la Mestecanis (1974),.......dupa cite pot vedea se pare ca este ceva construit prin 1950...aduce foarte bine si cu un camion rusesc,dar si la fel de bine cu primele "Steagu Rosu" facute la Brasov,dupa modelul "Molotov"rusesc......totusi ar putea fi si un Opel ramas din razboi.......seamana mult intre ele la parbriz si la usi,iar unghiul din care e facuta poza e destul de dificil.....,tinind cont insa ca un "S.R." nou,la acea vreme,n-ar fi fost transformat in drezina in primii ani de la fabricatie.......
In 1980 cind tinar "absolvent" fiind al serviciului militar si pedepsit ca n-am intrat la facultate,am fost un "vajnic"constructor al socialismului, la I.A.Bv,in trei schimburi,ocazie cu care am putut admira in hala de protocol,expozitia camioanelor realizate aici de unde am remarcat si asemanarea dintre ele.....nu discutam aici de gama "Carpati" ce a inceput prin 1965 dupa un model american.......... "PDI sau Mircea Dorobantu..sau un alt "veteran" care stie mai bine,il rog sa ma completeze sau corecteze unde sint inexact :!:
 
Dr2005 a spus:
Ce fel de boghiuri are vagonul rusesc? Seam??n?? cu Diamond, dar nu se vede bine din cauza ierbii.

Se numesc "boghiuri Diamond pentru transpunere", au cadru turnat, osii montate cu diametrul rotilor (monobloc) de 950 mm si sarcina maxima pe osie de 20,5 t. exista si un dispozitiv "avtorejim" de franare proportionala cu sarcina. Boghiurile sunt proprietatea (in parcul ...) CFR Marfa (regionala Iasi si Galati). Interesant este ca fiecare boghiu are numarul lui si i se face revizie periodica (RP) ca la orice vagon de marfa.
 
Bun gasit si sanatate Serban,.....o precizare te rog....boghiurile ce le inlocuiesc pe cele de cale larga.....cite statii de "domociliu" au,pe granita de est si nord,cu Ucraina.....din cite stiu sint numai pe Moldova...........Una la Siret (SV) si cealalta la Iasi.........
Cu bine,Daniel.
 
dimitrov a spus:
.....cite statii de "domociliu" au,pe granita de est si nord,cu Ucraina.....din cite stiu sint numai pe Moldova...........Una la Siret (SV) si cealalta la Iasi......

Buna Daniel,
Statii de "domiciliu" erau (mai sunt ?): Dornesti, Socola Triaj si Barbosi Triaj.
 
Multumesc Serban :kiss: ...si am pus de-o parte o "slaninuta" pentru urmatoarea "iesire in decor" :fluierat: ...... Scuze de derapaj :oops:
 
Gam3 a spus:
Salut,


O fotografie din 1974 facuta la Mestecanis, cel din miljoc este tatal meu. Daca ma poate ajuta cineva cu identificarea camionului din care este obtinuta drezina as fi tare bucuros, poate gasesc ceva la H0 pentru o conversie.


Camionul este un SR101, Stegul Rosu.
Cele mai apropiate machete ar fi cele de ZIS 150, facute de catre ZZModell, dar, din pacate, trebuie mult de transformat pentru acuratete.
Exista varianta ZIS drezina si poti s-o faci pe aceea cu atat mai mult cu cat a circulat pe la CFR.

http://hobbyterra.com/product.asp?idProduct=1668

Spoor!!
 
Totusi cabina si capota camionului SR 101 mi se par ca sunt prea rotunjite fata de camionul din poza mea. Multumesc pentru link, am sa cumpar drezina ZiS-150.

13.02.2010 Iasi-Socola

Plugul PZH95-015:


Drezina interventii:


Un vagon tip Uy:
 
Florine,sa fie totusi "Opel Blitz" relicva de razboi ? LDH,ce zici? Camioanele rusesti aveau colturile la parbriz si la portiere rotunjite foarte tare..."SR"-ul urma aceeasi trasatura..................Ar fi o idee ca sa caute careva la modelele "Revell",un camion de transport trupe "Opel"al armatei germane,ca macar sa eliminam total un "suspect"?..................
Si fiindca Folrin Vornicu prezinta imaginea plugului PZH 95-015.......pun o intrebare ce poate fi"pe aratura"/"off topic"........iarna asta a avut zapezi ce nu-s de gasit vara (vara nu-i ca iarna)........pe sectiunile blocate de zapada,are cineva,confirmarea utilizarii plugurilor ?????? Pun intrebarea,fiindca la ultima inzapezire pe linga Craiova - daca retin bine - trei locomotive trimise la "pachet"...n-au facut fata..... 8)
 
Au facut treaba anul asta si PZH-ul si WYPZ -ul, el putin PZH l-am vazut si auzit deplasanduse singur, autopropulsat, ;-) suna "infiorator'' :evil: :twisted:
 
"andrey"...multumesc pentru precizare.....ma gindeam ca,pe media si din "surse" ale"transporturilor"- mai ales - nimeni n-a pomenit de existenta si utilizarea lor,lucru ce te duce cu gindul...."pe aratura".....
Bine ca si-au facut treba si ca mai....exista.... :aplauze:
 
dimitrov a spus:
Florine,sa fie totusi "Opel Blitz" relicva de razboi ? LDH,ce zici? Camioanele rusesti aveau colturile la parbriz si la portiere rotunjite foarte tare..."SR"-ul urma aceeasi trasatura..................Ar fi o idee ca sa caute careva la modelele "Revell",un camion de transport trupe "Opel"al armatei germane,ca macar sa eliminam total un "suspect"?..................

Nu, nu este Opel Blitz si nu SR101 nu are aceiasi linie cu ZIS-ul. SR-ul are cu totul alte forme.

Aveti AICI un ZIS, masina dupa care a fost construit, in licenta, SR-ul

si AICI<i></i> un SR101

imagini luate de pe TRAM CLUB

http://tramclub.org/viewtopic.php?t=910&start=25&sid=bb9c36274813d4e77bd3515b29dc4041

Diferentele sunt evidente.

Daca nu este SR101, in cel mai bun caz, poate fi un Bussing

fross-buessing-1.jpg


desi ma indoiesc. Capota motorului la SR este mai scurta iar parbrizul total diferit.

Foto de pe Axis History Forum

http://forum.axishistory.com/viewtopic.php?f=47&t=114231&start=120


Raman la parerea ca este un SR101, maisina ce a inlocuit vechile drezine in conformitate cu "programul de inzestrare", din acea vreme, cu masini din productia interna, program care avea sa scoata la rampa autocamioanele ce aveau sa ingroape liniile CFF.

http://forum.axishistory.com/viewtopic.php?f=47&t=114231&start=120
 
"LDH" multumesc mult pentru amanunte...n-am vrut sub nici o forma sa te agasez si ma bucur ca m-am luminat si eu....intrebarile pe care le pusesem erau bazate pe niste amintiri foarte vechi,iar o dovada fotografica,n-am avut la indemina si nici o sursa apropiata...si la "Autocamioane Brasov' nu mai poti sa te documentezi astazi.....cel putin n-am relatiile necesare pentru moment.
P.S. Poza cu SR-urile la defilare in Brasov (cel kaki si cel rosu de pompieri) din ce an este? Desi sint de-al locului, n-am prins "momentul'..... :oops:
Cu multumiri,Daniel.
 
Buna,

Camionul din fotografia prezentata de Florin (acum stim toti ca e a lui Mircea ;) ) nu este nici Buessing, nici NAG sau Buessing-NAG ci uni Fross, o alta marca afiliata Buessing.

Si va rog frumos, scrieti corect Buessing sau cu U cu Umlaut si u Bussing, ca nu am chef de o noua dezbatere stil "Marklin" sau "Tilling" sau "HerrrrrrisL :(

Camionul esteun Fross, un model bazat pe banalul M.A.N. de 4,5 sau 5 tone, construit asa din 1938 pana in 1944 si cu cabina simplificata (de lemn) pana in 1946. A existat si cu motor Otto si cu motor Diesel, si cu tractiune 4 x 2 si integrala. Cel din poza pare sa fie versiunea pe benzina si 4 x 2.

Si Fross-Buessing si M.A.N. au construit asemenea camioane ca "Schienenlastwagen" (camion pe sine) cu diferite variante de cutie sin 1941 incolo. Pesemne ca acesta a ajuns la CFR inainte de 1944.

Remarcati ca sigla "Fross" este montata pe sine care primeau in mod normal pe cea (initialele) de la Maschinenfabrik Aktiengesselschaft Nuernberg... ;)

Ca o ironie a soartei, atat Fross cat si NAG, intrate in faliment in anii 1930, au fost cumparate de Buessing, care la randul ei a fost cumparata de M.A.N. in. 1968-1969 dupa un faliment la fel de rasunator... Egalat doar de Magirus 10 ani mai tarziu ;)

Asa ati aflat si de ce firma din Nuernberg are ca sigla pe leul din Braunschweig (orasul de unde venea Buessing) ;)