pregatiri pentru diorama

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
obi... tare mortal esti tu cu pietrele alea ...

Parerea mea este ca varianta naturala arata MULT, MULT mai bine ! foloseste varianta naturala; plasata intr-un cadru cu relief adecvat, va arata bine. (dar e doar parerea mea)

p.s. : adu` aplicatoru` de iarba rogu`te
 
muuuuuuultumeste obi la breasla!
Chestia e ca la kenobi place roca gri, asa ca pensulam cu chef.
trebuie sa ma apuc de structura muntelui, dar m-am gandit sa fac intai cerul, apoi piscul, versantii, si apoi pun blatul.
Cam pe invers, dar obi conform nu cunoaste termen. :D
 
Am inceput sa lucrez la structura varfului montan, asa la negru, cu resturi de la navele de epoca.Lemn, aracet, glet, chit de rost gresie, plasa fibra.
 
si rigidizarea cu glet si aracet.
Laturile dinspre munte ale poligonului vor contine zidaria din piatra natur si roca.Pentru a oferi robustete planului orizontal, am folosit 2 straturi de plasa, cu ochiurile dispuse la unghiuri diferite.
 
dragutza piatra ;)

exista o firma spaniola, distribuita si in Germania (parca prin Bloxx) care realiza cladiri la 1/24, 1/32, 1/48 si mai nou si la 1/87 din PIATRA (naturala, se intelege) cu pietre si tzigle taiate cu jet de apa la dimensiuni apropiate de cele reale...

cele la 1/87 aratau un pic cam disproportionate, insa la cele mai mari nu era nimic de zis...
 
MS! Amplasarea cabanei se va face in cadru optimizat . Sper sa iasa bine, ma starnesc...
 
Obi, iti ziceam cand am fost la tine ca am vazut o asa cabana, amplasata sub un versant mai sus de Belis, apartinand RomSilva... tre` s-o caut sa ti-o arat, poate ai de unde aplica idei (ca tot era vorba de varful versantului prea abrupt)

P.S.: cum facem sa-ti trimit pozele cu Misu` ? :p
 
Salut Obi,

O intrebare

Tot esti familiarizat cu navomodelismul, sectiuni transversale, coaste bla, bla ... de ce nu faci dealul, muntele, folosind acelasi procedeu?
Adica pe coaste.

Iese mult mai bine si, mai ales, mai usor



din pacate este singura fotografie cu "procesul de productie"

De rezultat a rezultat



Promit ca la urmatoarea macheta sa fac mai multe fotografii cu relizarea reliefului
 
Da, LDH, cunosc procedeul, l-am vazut de multe ori la ''anlage modellbahn''.Dar vreau sa fac muntele din doua parti P+ E , ca la case. Lucrez cu structura in triunghi partea superioara, iar cea de jos s-ar putea sa o fac pe coaste. ma gandesc pe drum. Mai nou am descoperit (poate nu sunt chiar primul) un procedeu facil de obtinere a stancilor, care ma multumeste in multe privinte. Este usor, rezistent, tare, are ''relief''. avansez greu, abordand metode clasice dar pun accent pe natural, asa cum am mai precizat. Poze:
 
LDH, din experienta ta de trenulist convins, divulga te rog cum crezi ca ar fi mai bine sa camuflez spatiile dintre roci?
cu glet sau vegetatie alpina?
 
Da, o varianta logica si binevenita.
Ca orice modelist imprastiat, imi place sa le incep pe toate si sa nu termin nimic. Consecvent de anarhist, organizare socialista.
In continuare, podul de metal ce va fi aruncat pe diorama.
Kit-ul de pod de la NOCH are o culoare de-ti vine sa-i dai foc. Io m-am temperat si l-am metalizat, sa vad daca pot scoate ceva mai estetic decat media pe tara.Primul tratament, incercare de rugina si grund, apoi metalizer de la MASTER:
 
Un albastru INFINIT. urmatoarea problema, distanta optima intre catenara si grinzile podului (planseu, ce dracu o fi).
 
pentru capete si pila centrala am folosit polistiren extrudat, in imagine si motanul MISHU, viitor JEDY , viitorul tarii.Sper ca va folosi cresterii demografice in romania si sa atraga atentia cand face inspectia lucrarilor.
 
LDH, pls, fa-te ca nu vezi bumbii.Ma tot intrebam cand am vopsit cat de mult sa tai , astfel incat sa nu se vada , dar nici sa nu centreze componentele. Ms , pt aprecieri la clasa felina scara 1:1!
LDH, pun o placa mare la santier: POD IN LUCRU . Dupa vopsitul pentru rost:
Bafta la trenulizeri!