Pro sau contra calatoriei cu vagoane salon la CFR

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Sau le bagi 4 tarife, cl. I si II, compartimentat sau salon pentru fiecare? O sa iasa un haos. Si daca te trezesti cu un mirositor cu bilet in compartiment ce faci? Poti sa ii faci ceva?
Evident ca poti sa pui ceva in plus pentru loc la compartiment(si asa e si normal in fond comfortul se plateste) si nu o sa iasa nici un haos.Iar chestia cu mirositorul e un pic in genul drobului de sare (si daca e pretul piperat sunt slabe sansele sa dai peste el).
 
Shoppy, din pacate asa este. Insa nu poti multumi pe toti niciodata, n-ai ce face. Macar poti oferi niste posibilitati variate, asta era ideea mea.
 
Companiile serioase din afar?? au ?i linie bun??... personalele/regionalele lor au viteza medie mai mare decât ICurile noastre. Deci, chiar dac??, prin absurd, se umple vagonul de maneli?ti ?i coc??lari, nu trebuie s??-i supor?i prea mult. Pe când la noi... p??i faci 3 ore jumate pân?? la Bra?ov, 4 ore jumate pân?? la Constan?a, 3 pân?? la Craiova (da' nu ?tii dac?? mai ajungi), vreo 7 pân?? la Ia?i si vreo 9 pân?? la Timi?oara. Dac?? s-ar merge cu o medie de 100 km/h (s?? nu fiu nesim?it s?? zic 160), în cât timp s-ar parcurge distan?ele astea?
 
Desi e vorba despre expozitie, se vorbeste despre mentalitati, asa ca vin si eu cu o parere.
Referitor la expozitie, cu tot regretul ca nu am putut face deplasarea la Bucuresti, multumita celor care au postat poze am putut arunca o priviri si am fost placut impresionat.
Referitor la mentalitatea "publicului calator", indiferent de dotarile pe care le are un vagon, acestea vor fi distruse intr-un interval de timp foarte scurt de populatia bastinasa, naravasa din fire, din ce in ce mai prost educata. Solutia nu este evident acceptarea conditiilor practic mizere de transport, ci civilizarea fortata, sau masurile financiare impotriva oligofrenilor care circula liber. Adica supracontroale la greu pe trenuri, pentru a combate fenomenul de spaga si lipsa bilet, respectiv paza armata, pentru a combate distrugerile si delicventa. Totul coordonat cu aplicarea mai buna a regulilor juridice. Evident ca boul care distruge un vagon va spune ca el sta in cartoane si nu are bani de amenzi sau pentru plata pagubelor. Nici o problema, il punem in lanturi si presteaza munca pe soselele inexistente inca ale patriei pana la achitarea pagubelor.
Alta solutie nu este. Impartitul de pliante sau vorba buna nu au efect asupra acestei categorii de fiinte bipede.
 
Avind in vedere ca la noi cam toate trenurile au fost ridicate in rang sansele sa fie tot felul de cocalari pe trenuri sint mari, pentru ca adeseori IC are aceleasi opriri ca un A sau un R.
Vara asta am circulat de la Drobeta Turnu Severin la Timisoara cu IC. Desigur cu vagon salon, unde niste ,,studenti" se rupeau in forme cu bere si galagie de iti venea sa....
Apoi am circulat spre Roman cu un hibrid compartiment/salon, am descris undeva calatoria.
De la Vaslui am venit cu etajatele noi in compunerea unui accelerat, apoi de la Buzau la Bucuresti cu IC cu saloane. IC venea de la Iasi. Cum la ora respectiva nu e si un tren de rang inferior iar IC opreste aproape in toate statiile acceleratului, toata lumea pestrita era acolo, am mai spus undeva 2 copii mici bintuiau pe culoar iar mai apoi a inceput sa latre un ciine dintr-o cusca.
Unde mai pui ca se circula pe culoare si se deschid usile alea ca pe corso.

Cred ca ar fi indicat ca trenurile de rang superior sa aiba opriri putine iar inainte sau in urma sa circule tren de rang inferior cu opriri peste tot.
 
Pana la urma problema este de cum se comporta oamenii in trenurile de la CFR. Acelaeasi probleme de la vagonul salon sunt si la vagoanele compartimentate, daca vagonul este plin si ai in compartimentul tau 7/5 persoane cu care nu te impaci ce faci?

Intr-o tara normala un tren IC/Rapid nu face pe o distanta de 400 Km 7 ore. Un accelerat pe 400 km nu face 9 ore.

Se vorbeste despre civilizatie. La DB, MAV, OBB, SNCF in UK, la ei nu se doarme cu capul pe masa dintre locuri,nu se intinde pe cele 2 locuri de langa, nu se arunca cu pietre in trenuri, nu se asculta muzica la nivel maxim la telefon, nu sunt muti care te agaseaza cu toate prostiile din bazar, si multe alte chestii specifice poporului roman. Nu zic ca nu sunt si la ei probleme, dat nu sunt generale ca la noi, unde par a fi o regula.

Vorbesc in cunostinta de cauza, am fost cu vagoane salon de la tren regional pana la eurostar.

In tara mea este foarte simplu,vreau confort, merg la cl 1, vreau sa dorm ,dau 24 lei in plus fata de cl 2 si merg cu cuseta.

Si mai zic o chestie, daca erau numai vagoene compartimentate tot nu era bine.

Toate problemele scrise in ultimele 2 pagini tin numai si numai de comportamentul animalic al romanului.


Iata un vagon DB EC pe relatia Berlin-Praga, o calatorie de 4:30h



Sa luam orice vagon salon de cl 2 AVA 200 de la noi, daca ar merge de la Bucuresti la Iasi in 4 ore , daca nu ar fi toate aceste probleme scrise pana acum, ce parere ati avea dupa calatorie despre vagonul salon?
 
Gam3 a spus:
Sa luam orice vagon salon de cl 2 AVA 200 de la noi, daca ar merge de la Bucuresti la Iasi in 4 ore , daca nu ar fi toate aceste probleme scrise pana acum, ce parere ati avea dupa calatorie despre vagonul salon?

Eu personal cred ca as accepta.Cum spuneam am calatorit de la Buzau in galagie pina m-am mutat in alt vagon tot salon, neaglomerat unde singurul deranj a fost zgomotul care venea cind se deschideau usile, pentru ca era un trafic ceva de speriat, umbla unii creanga prin vagoane...
 
Florin cred ca are cea mai mare dreptate aici.Experienta de afara am si eu, chiar daca putina. In Ungaria am calatorit cu vagon salon similar cu AVA200 full, unde nici nu sesizai prezenta altora in jurul tau, asa linstita era lumea. Se vorbea in soapta, mergea o muzica buna in surdina, climatizarea reglata corespunzator mentinea o temperatura ambianta excelenta iar trenul rula cu 140 la ora si nici nu simteai ca merge.O calatorie decenta intr-o atmosfera placuta.

Si la noi am astfel de experiente. Am calatorit mai demult cu IC 532 pana la "Nord". In general este un tren aglomerat, deci am avut indoileli in privinta decentei calatoriei. Din fericire m-am, inselat : am luat loc la ultimul vagon, clasa a II-a, aproape plin. Oameni linistiti, care fie butonau la laptop, citeau o revista, beau un suc si conversau linistiti.Temperatura placuta si rulaj bun de la Campina spre Bucuresti. A fost o experienta placuta, care mie personal mi-a placut. M-am intrebat atunci de ce nu pot fi toate calatoriile cu trenul asa ?

Pana la urma nu trebuie sa cautam vinovatii doar la Calea Ferata ci sa ne punem si intrebari legate de noi ca popor ? Nu avem si noi o parte de vina ca lucrurile merg prost peste tot ? Trebuie sa ne gandim ca totusi cineva a avut intentia sa modernizeze, sa doteze cu vagoane, etc. Daca am fi mers si acum cu vagoanele Y redegiste la Intercity, nu erau bune ca erau vechituri. De cativa ani, se tot inlocuieste parcul cu vagoane noi si nici asa se pare ca nu e bine...Nu stiu ce sa mai zic...
 
Florine aberam si eu..... :D

Acuma pe bune, am patit-o de prea multe ori:
Merg ca tot omul cu trenul, nu conteaza unde, de cativa ani incoace vazand cat de mizerabile au devenit trenurile rapid ca sa nu mai zic de accelerate, am decis ca de oricate ori pot, sa merg cu intercity....

Buun, toate bune si frumoase, dar fratilor am inteles si faza cu saloanele, e o idee buna pe de-o parte, hai sa zicem ca nu gasim manelari, cocalari, betivi, gasti de vagabonzi si alte minuni..... dar se intampla o faza una mai idioata decat toate astea la un loc:

Vine careva cu copil mic, poate cu doi eventual... bai frate scuza-ma dar sa mergi 5 ore cu un copil care nu stie sa faca nimic altceva decat sa urle, SA URLE mah fratilor...daca iti zic, iti iei campii. Fratilor am fost copii cu totii, inteleg ca ala micu' mai plange.. dar nu 5 ore, mah da de unde atata energie, cred ca daca ar fi sa plang eu 5 ore mi-as da duhul......

A si peste toate astea mai e faza aia: reactia in lant, stai calm pe mijlocul vagonului, pui laptopul pe masa aia minuscula, te uiti la ala din fata cum te priveste cu invidie, treci peste.. si incepe copilul: wwweeahhh weeaaahhhh... si tot asa. ignori.. ignori ... mai faci ce mai poti si brusc ca un virus ajunge in capu' salonului la altul mai mic sau mai mare , incepe si ala weeeaaahhhh, weeeaaaahhhh..... si uite asa ajunge salonul sa se transforme in gradinita sau maternitate io' stiu, ca ultima data am avut nenorocul sa vad si o alaptare live....

Bine ca macar au pus scaunele ca la autocare sa nu ma mai uit in gura altuia cand mananca ou fiert cu rosii sau ceapa... dupa caz. Daca ar fi sa scriu cate am vazut cu mancarea in tren deja mi se face acru... mai rau , am avut nenorocul intr-un compartiment sa fiu invitat la masa: slana cu ceapa si cu branza... ca erau maramureseni de rand. la final palinca. am refuzat politicos, totusi suntem in public, unii..... dar asta trebuie incadrata la subiectul vagoane cu compartimente...
 
Gam3 a spus:
Sa luam orice vagon salon de cl 2 AVA 200 de la noi, daca ar merge de la Bucuresti la Iasi in 4 ore , daca nu ar fi toate aceste probleme scrise pana acum, ce parere ati avea dupa calatorie despre vagonul salon?
Eu de bucurie sa fac 400 km in 4 ore as merge si cu un Dimitrov, dar la noi e imposibil :D . Macar Arad-Brasov sa fac 5 ore si 10' cum am facut cu Ister fara oprire in 1998, ca a ajuns timpuriu cu 15' :evil: . Dar si ala e vis, de fapt pot concluzina ca acum 10-12 ani la noi se circula bine :lautar:
 
Vad ca voi va credeti in Franta sau Germania, uitati ca traim in romanica, unde CFR Calatori e la nivelul ca nu e in stare sa dea un loc la geam si deseori apar incidente cu dat locuri care nu exista in vagon sau dat locuri la vagon care nu exista in tren, si voi vreti evidenta la care locuri sunt in salon si care sunt in compartiment la inspe modele de vagoane, tarifuri diferentiate, si posibilitatea de a alege dintre 5 tarifuri (ca mai e si ala fara loc) pentru acelasi tren. Nebunie curata.
 
Oare vagonul EACS cu o dunga galbena e de clasa I?Aici in Romania ma refer?
 
sogard_2003 a spus:
am avut nenorocul intr-un compartiment sa fiu invitat la masa: slana cu ceapa si cu branza... ca erau maramureseni de rand. la final palinca. am refuzat politicos, totusi suntem in public
Care public, ca de aia se cheam?? vagon compartimentat :lol:
Cum î?i permi?i s?? mergi la Maramu' ?i s?? nu iei m??car o du?c?? de p??linc??? Mai ales c?? oamenii au fost politico?i ?i te-au servit... deci... c??l??torii sunt amabili, civiliza?i, împart totul cu semenii lor :evil: Sincer, îi prefer p'???tia decât pe ??ia da?i cu 3 tone de after-shave de 2 RON sticla (luat?? din Obor) ?i care ascult?? manele la telefon (o s??-i bag unui telefonul pe gât odat??).
L??sând gluma la o parte, pentru nivelul din Rromânica vagoanele compartimentate sunt celemai bune... pe alea le caut, pe alea le prefer.
în afar?? am mers ?i eu cu vagoane salon (de m-am s??turat de ele) ?i etajate ?i ne-etajate... ?i, în afar?? de musc?? nu prea auzeai nimic. Am mers ?i cu actualele 21-31 înainte s?? ajung?? la noi... ar??tau impecabil (nu cum arat?? acum) ?i mergeau la trenuri regionale... banchetele învelite într-o tapi?erie albastr??, curat??, geamuri care se deschid u?or, bud?? relativ curat??...
50_80_22_34_059_2_rb5424innsbruck_hbf_muenchen_hbf_innsbruck_004_928.jpg

Iat?? interior de vagon etajat, viteza maxim?? 140 km/h, climatizat (deci f??r?? geamuri):
50_81_26_33_098_6_wienwbf_003_173.jpg

50_81_26_33_098_6_wienwbf_004_135.jpg
 
Treaba cu vagoanele salon ca ar fi semn de civilizatie e relativa! Cred ca ââ????civilzatââ?? inseamna si ââ????adaptat la nevoi, la situatieââ??! Daca in vest s-a considerat ca este oportuna renuntarea la compartimente, nu cred ca in Romania, unde multi ar trebui sa stea in custi, legati si cu botnite, se poate gandi la fel. Salonul inseamna o cheltuiala mai mica cu fabricatia si cu exploatarea, nu un confort mai ridicat! Ideal ar fi sa se atinga cel putin acelasi grad de confort cu cheltuiala mai mica. Salonul reprezinta o dovada a existentei unui nivel de civilizatie ridicat, dar nu civilizeaza! Nu vom fi o natie cu mai mult bun simt daca vom fi obligati sa calatorim in saloane.
Unde mai pui ca peretii unui compartiment te pot scuti de improscare cu sange, creier si alte scarmazuri daca ii trece vreunuia prin cap vreo sina.
Personal consider ca vagoane de genul celor modernizate cu Alstom sunt potrivite pentru Romania (mixte - salon si compartimente). In nici un caz nu sunt de acord cu un vagon compartimentat langa unul salon - tanti de la casa nu va sti ce sa faca daca ceri bilet la salon sau la compartiment ca nu stie compunerea trenului. Dar daca stie ca locurile 11-36 si 81-106 sunt compartimente iar 41-76 sunt la salon totul e OK.
 
Hai s-o luam serios, in Romania se fura, toate vagoanele salon au camere de supraveghere video care ar trebui sa functioneze in timpul calatoriei. E usor de supravegeat un salon, e greu daca sunt compartimente. Ti-a disparut bagajul, la destinatie se uita politia TF la inregistrari si daca e un recidivist il prinde. Astea le stiu de la Astra Calatori :wink:
 
WE, depinde cum vom fi obligati. Daca vom fi obligati prin simpla eliminare a compartimentelor, e clar ca nu e destul. Dar daca in salon o sa fie prezent si pulanu boadigardului, cum deja se intampla la Regio, atunci o sa fie bine.
Cat despre tanti de la bilete, pe langa soft, deja o saboteaza destul nenea din revizie, si chiar daca din gara daca tipi mai tare ai sanse sa se auda pana in revizie, sigur in soft o sa figureze alte vagoane decat alea care le pune nenea.
 
Sincer, mai mult imi plac vagoanele compartimentate. Alea salon is naspa. Si dupa cate stiu, acum vreo 90 de ani cand au aparut prima data compartimentele, numai oamenii cu stare calatoreau in "cupeu". Bou-vagoanele to bou-vagoane raman...
 
Fiecare tip de vagon se adreseaza unei anumite activitati. Nu am inventat noi roata, daca cineva a conceput atat vagoane compartimentate cat si vagoane salon a facut-o in cunostinta de cauza.

Primul aspect consta in folosirea corecta a acestor vagoane. Pe traseul Timisoara Cluj, la dus am mers cu acc de Iasi, cu vagoane compartimentate, cred ca aceleasi de cand eram eu mic, intr-o mizerie crunta pentru acest rang de tren, si intr-o avansata stare de deteriorare, probabil pentru a nu se dezminti aceasta garnitura celebra. La intors am beneficiat de un desiro, solutie prost aleasa, rama fiind umpluta pana la refuz, ori cateva ore de mers in acele scaune incomode nu sunt o binefacere. Dar cel putin era curat, atmosfera era ok.

Al doilea aspect consta in civilizatia bastinasilor care este inexistenta, lucrurile degenerandu-se pe zi ce trece din lipsa acuta de educatie si masuri de disciplinare.

Concluzia (mea) este ca fiecare tip de vagon are avantajele si dezavantajele sale, are o destinatie precisa. Vagonul salon va detine suprematia pe distantele scurte si medii iar cel compartimentat pe cele lungi. Problemele de curatenie si infractionalitate se pot rezolva numai daca se doreste acest lucru, existand mijloacele tehnologice si umane de interventie.