Pro sau contra calatoriei cu vagoane salon la CFR

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Da problema ca vagonul acela bule hexagon, numai bun nu e, il baga astia la probe de drum sa vada cum se comporta, plus ca incalzirea nu face fata, cica deja s-au ars rezistentele electrice de incalzire,si le-au schimbat cu altele :p
 
Sulzer1150 a spus:
Sinceri am mari indoieli legate de data ( exprimata in decenii ) in care va aparea o bruma de civilizatie pe plaiurile mioritice.

Buna George!

Optimist mai esti. Auzi la tine: decenii...
Trebuia sa zici SECOLE

Eusebiu
 
Ideea e ca toti vor sa calatoreasca la pret mic, eventual si confortabil, eventual si repede.
Am avut nenorocul sa merg pana la Timisoara cu 22-96 (din fericire la compartiment), trenul full si somn din parti. Aia 46 de RON pentru un supliment de dormitor (pe langa pretul biletului), chiar daca sunt mai putini decat o noapte la hotel, sunt totusi o suma destul de mare, raportat la veniturile din Romania (nu mai zic ca eram - si acum tot asa sunt - student si nu lucram, deci mi se parea enorm). De intors m-am intors ziua cu 1622 via Sibiu, cu vreo 2 ore intarziere si la compartiment de 20-47 incalzit cu rezistente (!), dar si ala tot full (adica compartiment de 8 locuri cu 10 oameni in el). Concluzia e ca poti sta nasol si in compatiment :)) Dar am avut si experiente placute, de exemplu de la Vatra Dornei la Bucuresti am dormit linistit pe un rand de scaune in 20-55 (nu mai zic de Medias-Bucuresti ca, atunci cand erau 20-57 pe A1742 am venit de vreo 3 ori dormind bustean... odata m-am trezit dupa ce trasese deja la Gara de Nord si coborase lumea), deranjat doar de vreo 3 echipe de na?i (!) ?i vreo 3 mili?ieni, dar care niciunul nu avea u??? la bordei s?? ?tie s?? o închid?? pe cea de la compartiment (deci a trebuit s?? m?? ridic, s?? m?? încal?, s?? merg s?? închid u?a ?.a.m.d..).

în schimb... la salon... pa in afara de ascultat toat?? g??l??gia celor înghesui?i acolo, eventual ?i vreun coc??lar cu manele ?i/sau vreun bebelu? (sau mai mul?i... Domane Fere?te!) plâng??cios, la care ad??ug??m o durere de spate (am încercat s?? dorm în 21-47.... dar nu puteam de sfor??iturile celorlal?i... c?? la altfe feluri de saloane era prea plin s?? ai loc m??car s?? pui capul pe mas??) ?i teama constant?? c?? dac?? închid ochii r??mân f??r?? bagaje (c??-i salon mânca?'a?)... m-au f??cut s?? evit pe cât posibil acest gen de vagon. ???ži, sincer, cât?? vreme o s?? fie astea condi?iile, nu m?? despart de cheia mea p??trat?? cu care s?? îmi pot încuia compartimentul (la DWA îl încui s?? stau bine în??untru, la celelalte le încui din afar?? s?? pot merge la bud?? lini?tit) ?i nu calc în salon decât pentru poze sau for?at de împrejur??ri, mai ales c?? tariful e acela?i (adic??... de ce s?? pl??tesc la fel pentru salon ?i pentru condi?iile de acolo cât pl??te?te unul care are ,,luxul" s?? aib?? pe cap maxim 7 ,,colegi de drum", nu un vagon întreg?). Vorbesc, desigur, de saloanele C.F.R. C??l??tori, n-am nimic cu Regiotransul, O.B.B.-ul, D.B.-ul ?i alte companii la care am c??l??torit cu vagoane salon.
 
vagon etajat, cls 1. scaune confortabile, temperatura ambientala placuta (nici frig nici cald, mergea bine clima), prize, masuta sa pun laptopul, excelent. pana a tras unul o basina puturoasa (scuzati-mi vulgaritatea) de parca se daduse cu bomba chimica. naiba, nu stiu ce fac astia cu aerul, ca parca e pe recirculare. pana nu am deschis usa salonului nu s-a aerisit (logic, am vrut sa deschid geamul - din fericire unul din cele doua geamuri care se deschid in tot salonul era in dreptul meu) dar de, era incuiat, ca avem vagon climatizat. dupa aceea am luat o lectie de japoneza de la un tip care se uita pe laptop la filme cu samurai, da' de, castile si le uitase acasa....

overall, ca tren pe distanta scurta, e acceptabil, chiar e la nivel european (ce e afara), dar de, ca si tara, pacat ca e "calatorizat"...
 
Dr2005 a spus:
...a compartiment (deci a trebuit s?? m?? ridic, s?? m?? încal?, s?? merg s?? închid u?a ?.a.m.d..).

în schimb...

E clar de ce preferi compartiment :))
Dar revenind la subiect, pot zice in buna cunostinta de cauza, ca pentru lung parcurs se are in vedere un program de a reitroduce vagoane compartimentate, cele salon sau bou vagon, urmand a fi distribuite spre transportul de calatori de scurt si mediu parcurs max 250 km.

E.
 
La o adica si dubele/autobuzele tot salon sunt, deci atunci alegi care e mai rapid pana la destinatie :lol:
 
Ca si completare, si avionu tot salon e :)
Deci calatoriti compartimentat, calatoriti cu trenu :)

Apropo de vagoanele astea saloane, am venit odata cu 531/549 de la Bucuresti pana la Tirgu Mures in vagonu B6 (jumate restaurant jumate clasa a doua) deci groaznic... stateau tovarasii astia CFR-isti la povesti despre vrute si nevrute, mai mult nevrute, apoi au pus muzica de durere chin si jale de suna vagonu... deci intr-un cuvant dezastru. Bine macar ca spre final au pus Elvis...asa sa sune mai omeneste.

Revenind, o experienta la fel de neplacuta am avut si intr-un vagon compartimentat in Dacia... trenu' full si in compartiment (21-90) eu doi oameni normali, un misionar crestin, o baba si o tipa de pe la Tecuci care nu stiu cum de a aterizat in Dacie dar stiu ca facea pe interesanta. Subiectele de discutie, diverse rau: Religie, Viata la tara si evident si incontestabil politica. Am crezut ca tampesc.

Ca si concluzie, atat in saloane cat si in cele compartimentate poti avea viata buna cat si rea... depinde de noroc si circumastante.
 
Da, in compartiment ai 5 sau 7 nebuni, pe cand in salon ai pe toti pe capul tau :D
 
Acum câteva zile veneam de la Slobozia la Urziceni... m?? arunc în vagonul de cls. 1 (peronul era full ?i ??la se oprise cu u?a chiar în dreptul meu) ?i m?? pun într-un compartiment cu scaune care, pe vremuri, fuseser?? ro?ii. Se umple imediat compartimentul pleac?? trenul... la care colegii de compartiment m?? întreab??: ,,Cât mai d??m la na?u', c?? n-am mai mers de anu' trecut p'aici?"

Bine... mai bine cu ???tia (erau, totu?i, oameni destul de ,,cura?i" s?? zic a?a, f??r?? manele, jeg, paporni?e etc.), decât cu p??s??rile d??un??toare de vreo 17-18 care umpleau extremit???ile vagoanelor (c?? toate 3 erau compartimentate), fumau, b??teau în pere?i ?i u?i ?i ascultau manele din telefon. Ce f??ceam dac?? trenul avea vagoane salon? Trebuia s?? îi suport pe to?i ???tia sau s?? dau 12 RON s?? merg cu un Isuzu Turquoise înghesuit, dar cu lini?te în el.
 
Interesantul, poate sa introduca la lung parcurs compartimentate, problema e ca la reconstruiri de vagoane doar saloane o sa se mai faca, ca iese mai ieftin.

Cum zicea un coleg de-al meu, diferenta de civilizatie dintre romanica si occident este doar de o era. O era geologica.
 
Am fost azi la pozat trenuri si m-au speriat ca pe toate baga vagoane salon, chiar si pe Curtici-Mangalia :confused: . O sa ajungem sa mergem cu personalul ca-i mai comod :lol:
 
Apropo de salon...

S?? v?? povestesc o c??l??torie cu Desiro Bucure?ti - Curtea de Arge? (din prisma c??l??torului... noroc c?? nu am stat prea mult în salon, prietenii ?tiu de ce): în automotor na?ul mirosea de la o po?t??, îi sim?eai izul oriunde st??teai; mai în spate era cineva cu o saco??? cu brânz??, iar cineva mânca un sandvi? cu un parizer ieftin. Geamurile nu se deschid, vagonul e salon... v?? da?i seama ce a ie?it, nu?
 
Dr2005 a spus:
Apropo de salon...

S?? v?? povestesc o c??l??torie cu Desiro Bucure?ti - Curtea de Arge? (din prisma c??l??torului... noroc c?? nu am stat prea mult în salon, prietenii ?tiu de ce): în automotor na?ul mirosea de la o po?t??, îi sim?eai izul oriunde st??teai; mai în spate era cineva cu o saco??? cu brânz??, iar cineva mânca un sandvi? cu un parizer ieftin. Geamurile nu se deschid, vagonul e salon... v?? da?i seama ce a ie?it, nu?

Ai traiat viata din plin, ai trait, ai mirosit mirosu specific, o branza, un alcool...te-ai simtit ca-n sufletu patriei, te-o uns la inima :))
 
Lipsea un tigan sa puna manele, cu mirosul lui specific cu tot desigur :D
 
P??i ?igan era na?ul, cu tot cu miros specific... maneli?ti or fi fost prin spate.

Sâmb??t?? am fost la Bra?ov... la dus AVA200, la întors 20-31 (deci bouvagon modernizat)... toate bune ?i frumoase, de la Ploie?ti s-a urcat un împu?it, cu un iz amestecat de vodc??, urin?? ?i transpira?ie ?i s-a pus lini?tit pe un scaun ?i saco?ele de rafie pe cel??lalt... ceea ce a determinat evacuarea unui salon de 20 de locuri. Dac?? era vagonul compartimentat, ar fi r??mas pe hol.
 
Dar, din pacate din cate am vazut si am mai citit pe ici pe colo, si dincolo, in Europa (noi nu facem parte din Europa, ci ei ne-au bagat) cam toate trenurile sunt cu bouovagon inclusiv cele de lung parcurs (TGV, ICE). Aceasta face parte din masuri antitero. Nu pot sta mexicanii sa amestece bomba in compartiment, cu perdelele trase... Amu cred ca si la noi baietii cu ochi albastri au comandat tto bouvagon, deorece oamenii sunt mai usor de urmarit :)
De exemplu, in IT cand am fost in 2007 am calatorit cu trenul Milano-Roma. Toate vagoanele erau bouvagon, la un parcurs de 8 ore, FARA CRASMA!!!!!!

E.
 
tgv si ice sunt de lung parcurs ca distanta, dar cu un drum de 500 km facut in 2 ore...... in plus, preturile nu sunt chiar de doi lei, ci sunt chiar prohibitive pentru anumite categorii sociale (126 euro un drum dus-intors pe distanta amintita, luat in ultimul moment), deci nu merge cu tgv nea' ion cu slana&ceapa in plasa de rafie. ca o paranteza, este obligatoriu sa-ti treci telefonul pe silentios in salon! vrei sa vorbesti, te duci pe hol. sa nu mai amintim ratiunile legate de greutate care stau la baza utilizarii vagoanelor salon. din cate stiu, trenurile lor normale, de lung parcurs, sunt compartimentate.
 
manlif2_0 a spus:
din cate stiu, trenurile lor normale, de lung parcurs, sunt compartimentate.

P??i atunci noi chiar suntem pe dos... pe personale gen Bucure?ti-Pite?ti, Arad-Brad, Bra?ov-Sf. Gheorghe circul?? vagoane compartimentate 20-54/20-55 cu 6 locuri în compartiment... în schimb, pe acceleratele de lung parcurs e?ti fericit dac?? nimere?ti un 20-49 cu 8 (OPT) locuri, iar mai sus de accelerat numai 21-76 salon (dar compartimentele fictive tot cu 8 locuri sunt), mai rar 22-96/22-76, cu ceva compartimente, dar cu scaune înghesuite (?i mult loc liber lâng?? ele...) ceva mai tari decât cele din cea mai ieftin?? versiune de midibuz Isuzu Turquoise. ???ži în condi?iile astea trebuie s?? mergi 10, poate 12 (s?? nu mai zic de Buc-SM 15 ore) ore + întârzieri. P??i, prin compara?ie, scaunele dintr-un X4500 modernizat (chiar dac?? tot compartimente fictive cu 8 locuri are) sunt cu mult peste cele din 22-96 ?i 20-49 la un loc.