Regionala CFP

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Î?i mai trebuie o g?leat? de vopsea pentru inscrip?ii.
Ai în plan ?i vagoane de c?l?tori pentru ele?
 
Am. Bmd-uri variate, numai s? m? l?muresc bine de tot cum e cu planurile ?i schi?ele existente, corelate cu "situa?ia in teren".
 
Neavând destule ma?e, am mai ad?ugat unul. S? nu cumva s? m? plictisesc.
Cu ceva vreme in urm?, am pus mâna pe un restaurant CIWL Rivarossi la un pre? foarte bun. L-am luat cu gândul la restaurantul 3785, C?t?lin postând poza la Vagoane istorice de calatori.

Cum trebuia obturat? o fereastr? ?i modificat pe la acoperi?, l-am înecat in alcool. Izopropilic.

received_212463104170006.jpeg


IMG_20211009_223250.jpg

IMG_20211009_225934.jpg

Imaginea inculpatului, la Muzeu CFR, via Florin Vornicu.

IMG_20211023_214221.jpg

?i o prim? interven?ie la acoperi?

IMG_20211016_134848.jpg
 
Ultima editare:
De obicei cur?? modelele de vopsea prin 2 metode. Ambele presupun o baie de cel pu?in 10 ore (de pe o zi pe alta) in alcool izopropilic sau lichid de frân? DOT4. Acolo unde nu func?ioneaz? alcoolul, încerc s? cur?? cu DOT4 ?i invers. Când nu func?ioneaz? niciuna, aplic ?mirghel (de ap?), dac? suprafa?a o permite. Altfel, se îngroa?? gluma...
De ce s? cur?? vopseaua veche? 2 motive mari ?i tari:
- s? nu reac?ioneze vopseaua nou? cu cea existent?.
- s? nu se încarce inutil modelul cu vopsea in exces ?i "îngroparea" detaliilor.

Dup? "baie alcoolic?" ?i frec?ie cu periu?e de din?i (unele tunse, s? fie mai aspre) Rivarossi arata a?a :

IMG_20211023_212714.jpg


Am astupat fereastra (n-a ie?it bine din prima chituire, am insistat pân? a ie?it cum trebuie), am ?lefuit capetele, eliminat toate cele pe acolo, ?lefuit, astupat /chituit, ?lefuit, dat cu primer, toate împreun? ?i in func?ie de necesitate

IMG_20211012_181925.jpg

IMG_20211016_215225.jpg

Pentru a?ezarea pieselor pe acoperi?, am trasat axul longitudinal cu ajutorul unei benzi adezive.

IMG_20211019_164507.jpg

?i piesele cu pricina, diferite ventilatoare ?i prize de aer, print 3D în r??in?. I-am dat de lucru unui amic :D

IMG_20211016_215351.jpg
 
A stat. Pe 11 l-am astupat ?i chituit, s? se trag? chitul împreun? cu adezivul. Poza cu conturul ferestrei sub primer este de pe 12, l-am înc?rcat cu chit in aceea?i zi, a stat vreo 3-4 zile pân? la ?lefuit, apoi iar??i primer, etc.. Pe 20 ?i-a luat prima vopsea...

Dup? ce am lipit cutiile, mi-am f?cut curaj ?i am scos int?riturile de sub ?asiu. Acum a?teapt? s?-i vin? rândul la vopsit.

received_304034144577379.jpeg

Dup? ce am dat jos vopseaua, am v?zut mai bine neajunsurile cutiei. Ferestrele nu sunt toate la aceea?i în?l?ime, elementele de protec?ie împotriva apei de pe model nu se reg?sesc pe vagonul real, etc..

IMG_20211020_154947.jpgreceived_960942214458372.jpeg


Deci trebuie s? caut un restaurant LSModels, cutiile vagoanelor sunt corecte.

?i b?talia RAL-urilor

IMG_20211023_212335.jpg

IMG_20211023_212352.jpg

In stânga, un LSModels, diferen?a de culoare este mai mult decât evident?. Am vopsit cu Revell 350 semimat, echivalentul RAL 5013. Cu paletarul RAL pe vagon, culoarea este aproape de 5013 sau de 5003. Cea de pe LSModels nu este 5013, ci doar se apropie.
Am dat 2 mâini de vopsea, voiam s?-i mai dau una. Probabil am s? iau vagonul LSModels la magazinul de vopseluri auto ?i am s?-i cer s? imi regleze culoarea respectiv?.
 
  • Like
Reac?ii: nae44 ?i AdyAero
Cand am documentat vagoane albastre CIWL pentru LSM si Lemke Collection am ales fie RAL 5011, fie un amestec de 5011 si 5013. Atat 5003 cat si 5013 sunt prea deschise.

Un 5011 vopsit in mai multe straturi, din care ultimul extrem de diluat ca sa dea luciu, ar trebui sa fie suficient.
 
  • Like
Reac?ii: cosmin78
Sa intelg ca vagonul LSM este un amestec de 5013 cu 5011?
Tot il duc la nenea la magazin. Cu ocazia asta mai rezolv din RAL-uri.
 
Dup? lupte grele cu curierii, Mo? Cr?ciun a ajuns la mine. Evident, dup? 25, da' îl iert, c? nu este u?or in preajma S?rb?torilor.

IMG_20211228_133302.jpg

IMG_20211228_190144.jpg

Cazanele ?i "acidele" sunt mortale, sper s? se continue seria. Macaraua a picat la fix, face treab? bun? la b?t?tura omului.

IMG_20211228_191916.jpg

IMG_20211228_191910.jpg

IMG_20211228_191901.jpg

A doua zi a ?i fost chemat? la o deraiere, la o alt? "regional?".

IMG_20211229_181224.jpg
 
Pe 2021 ?i lipsesc o gr?mad? de chestii interesante.
Pe 2020 parc? a fost mai larg la sac mo?u'...
 
Sincer, pe retina mea zgariata de MTBuri, DAul de la Tillig este ca o pomada de efect scurt.
Imi aduc aminte repede de neajunsuri.
Inca sper la un DA cu o cutie corecta, dintr-o bucata, pe o mecanica gen MTB. AF ne tine in suspans...
 
Nu ?tiu ce strategie aplic? AF, dar pia?a se va suprasatura la un moment dat de MTB-uri ?i Albert-uri, iar vânz?rile unui eventual nou model nu vor mai fi la fel de consistente. Dup? logica asta, posibil s? nu vedem nimic. Uitându-ne îns? in curtea altora, vedem o mul?ime de modele produse de fabrican?i diferi?i, la concuren??, dar in ??ri cu capacitate de absorb?ie mult peste România.
Speran?a moare ultima...dar moare.
 
  • Like
Reac?ii: gamitzu
Salut,

Orice strategie de piata ia in considerare mai multe elemente pe care unii, care sa nu spun cei mai multi, au tendinta sa le uite sau sa le treaca cu vederea. Intre altele si gradul de saturare al pietei respective, capacitatea de absortie si mai ales investitia initiala. Plus, foarte important, momentul lansarii.

Vorbim de o locomotiva diesel cu sase osii pe scara H0, adica un model care daca este gandit asa cum trebuie cere o investitie initiala de o suma in Euro cu sase cifre si nu cu cu "1" in fata. Asta intr-un moment in care preturile in China si alte tari din Orient au explodat la productie cu un ratio de 240-280% iar la transport maritim cu 700% (de cel aerian nu mai vorbesc). Si de asemenea in care piata e mai slaba ca in alti ani din diferite motive.

Nu vorbesc in numele AF ci din experienta cu intreaga bransa, nu din Romania ci in intreaga lume. Firma AF pana acum s-a aratat cumpatata, lansand modele pe piata in functie de ce poate absorbi aceasta - si chiar si asa uneori au fost prea multe modele pentru buzunarul unora. Un model de DA nu vizeaza numai piata din RO, insa singura alta piata demna de luat in seama este cea din PL, care pentru moment e la fel de saturata cu alte modele mai importante decat DA-ul de la Piko, ACME si Robo citire.

Pe scurt, nu cred ca AF se va grabi cu proiectul DA, ci va astepta momentul potrivit - in ochii firmei. Pana acum istoria i-a dat dreptate.