Regionala CFP

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Grund pe tender

IMG_20210302_120356.jpg

IMG_20210302_120513.jpg

IMG_20210302_120532.jpg

IMG_20210302_120416.jpg

IMG_20210302_120442.jpg

Niturile de pe laterale, ce reprezentau prinderile placilor cu plut?, m?sur? împotriva înghe?ului, au fost ?lefuite. Nu am reprodus tija pentru deschiderea capacelor de ap?, nu am un burghiu de 0,5 ?i lung de 5 cm pentru a g?uri ranfors?rile laterale ale l?zii de c?rbuni.
Ventilul de pe bunc?rul de p?cur? este cam mare, va fi înlocuit la prima ocazie cu o pies? mai mic?. Mai sunt retu?uri de f?cut ?i va primi culoarea neagr?.
 
Uitasem s? reproduc treaba de pe partea dreapt? a tenderului, existent? în imaginea din ITF ?i care este prezent? ?i azi, ca un corp comun tenderului. Vreo izola?ie, ceva, pentru ?eava de p?cur?...habar n-am!

Ca s? nu "m? foiesc noaptea", cum zice un tip cunoscut, simpatic ?i s?rat prin b?l?ile lumii, am reprodus ?i dr?covenia respectiv?.

IMG_20210311_133259.jpg

IMG_20210302_120911.jpg


Supor?i pentru felinarul "din piept", num?r ?i un montaj provizoriu, pentru edificare.

IMG_20210228_164037.jpg

IMG_20210228_164102.jpg

IMG_20210228_164218.jpg

IMG_20210228_164242.jpg
 
Am demontat blocul motor, pentru cur??are, relubrifiere ?i apoi digitalizare. De altfel, pentru a aplica sc?rile ?i plugurile, am nevoie de rama ?asiului "nuda".

IMG_20210228_152945.jpg
Înainte

IMG_20210228_163946.jpg
Dup?

IMG_20210228_163912.jpg

Pân? gasesc tubul de vaselin? pentru angrenaje, trecem la alte cele

IMG_20210306_204519.jpg

IMG_20210306_204502.jpg
 
Plugurile sau aruncatoarele de pietre sau cur??itoarele de ?ine sau combina?ia dintre toate cele enumerate....care o fi denumirea tehnic?, nu ?tiu.

O mân? de grund, s? vad cât de plane sunt (sau cât de strâmbe)

IMG_20210307_115702.jpg

Supor?ii din alam? de 0,5, cositori?i pe spate

IMG_20210313_195711.jpg
IMG_20210313_195725.jpg

Montaj provizoriu

IMG_20210313_195631.jpg
IMG_20210313_195655.jpg
 
?i am intrat deja in faza aceea dinainte de final?, când avansul se reduce drastic. Adic? mult? munc? ?i mig?leal? pentru diferite repere. Sc?rile de pe tender, din fir de alam? de 0,5, "turtit" cu ciocanul

IMG_20210313_195834.jpg

IMG_20210313_195818.jpg

IMG_20210313_195757.jpg

IMG_20210313_195742.jpg

IMG_20210313_195615.jpg

Tot fiind cu letconul "sub presiune", am schimbat ?i led-urile galbene cu unele alb-cald.
IMG_20210314_114249.jpg

IMG_20210314_114231.jpg
 
Cum spuneam, ventilul de pe bunc?rul de p?cur?, prea mare in diametru, l-am schimbat cu unul mai mic, din setul Weinert 8260

IMG_20210320_144125.jpg


Tot de la Weinert (8463), supor?i pentru mâinile curente de pe cazan. ?i aici, câteva ore de munc?, supor?ii fiind preg?ti?i pentru sârm? de 0,3-0,35 mm, a trebuit s? l?rgesc gaurile cu burghiul de 0,5 ?i s? pilesc pu?in flan?a ce vine pe cazan pentru a nu se a?eza peste ?evile vecine, in basorelief.

IMG_20210319_222206.jpg
IMG_20210319_222352.jpg
?i am ajuns la urm?torul impas, felinarele col?are de pe traversa frontal?...
 
O alta locomotiva la fel, numai buna pentru un alt proiect.
Da, este acela?i cod. Pre?ul este nais, peste 1 an vor fi ?i mai scumpe. La sfâr?it am s? fac o list? cu modific?rile ce se pot face pentru a fi transformat? in 150.1102.

Sau, pentru cine nu vrea neap?rat CFR, o poate modela în varianta camuflaj+Flack.

IMG_20210228_214431.jpg


Acum m? lupt cu lanternele

IMG_20210327_141323.jpg


IMG_20210327_162448.jpg
 
5 zile libere ?i timp deloc. Totu?i...

IMG_20210328_201529.jpg



IMG_20210403_214428.jpg

IMG_20210403_214404.jpg


Au ie?it pu?in cam mari, nu am cote exacte pentru tipul ?sta de felinare.

?i c? tot sunt cu "mâna in coc?", robine?i ?i ventile (Weinert), pentru alt? ma?in? in lucru.

IMG_20210403_214210.jpg


IMG_20210403_214147.jpg
 

Ata?amente

  • IMG_20210403_214321.jpg
    IMG_20210403_214321.jpg
    498,1 KB · Vizualiz?ri: 13
Îmi place foarte mult munca (f?cut) ta. Respect!
:D
Mul?umesc Frank!
Nimic deosebit, tu ?tii bine.

Am vopsit pu?in, cutia tenderului înc? nu, o voi mai învârti in mâini ceva timp

IMG_20210404_172803.jpg


IMG_20210404_172828.jpg

IMG_20210404_180813.jpg

IMG_20210405_211434.jpg


IMG_20210405_211451.jpg
 

Ata?amente

  • IMG_20210404_180813.jpg
    IMG_20210404_180813.jpg
    309 KB · Vizualiz?ri: 3
  • IMG_20210405_211451.jpg
    IMG_20210405_211451.jpg
    381,5 KB · Vizualiz?ri: 3
Lucru pe s?rite, conform chefului ?i dificult??ii

IMG_20210425_113359.jpg

Farul central a ie?it pu?in cam supradimensionat, îns? va fi func?ional. :)

Montaj provizoriu

IMG_20210425_201922_1.jpg

La urmatoarea repatriere, termin cablajul in ma?in?. Sau poate vopsesc tenderul... ?uruburile M2 x 35 mm vin tocmai la var?, deci am timp s? nu fac nimic. :D
 
Pân? una alta, teste in digital, viteza minim? final? in al doilea clip. Viteza maxim? incerc (înc?), s-o stabilesc la 80 km/h, la scara.


[img=https://youtu.be/9FOfuPAuMeo]View: https://youtu.be/9FOfuPAuMeo[/img]



[img=https://youtu.be/e6EG0-HF3tk]View: https://youtu.be/e6EG0-HF3tk[/img]
 
  • Like
Reac?ii: mpursu
Dupa NEM toleranta admisa este 40%, insa asta e din vremea "analogului" cand producatorii nu se intelegeau daca sa ia ca tensiune de referinta 12V sau 14,5V.

Daca reusesti sa ai o linie dreapta de 3-4 metri poti calcula si singur viteza cu un cronometru de precizie medie, cu o eroare de 10-20%.
 
Eu am facut doua vagoane unul pe boghiuri si unul pe doua osii pentru reglajul vitezei maxime a locomotivelor, am vrut sa vad daca sunt diferente intre ele la viteza pe curbe.
Sunt dotate cu vitezometre identice de biciclete cumparate de la Jumbo.

Am preluat ideea de la colegul @dac si functioneaza perfect , poti urmari viteza in timp real , nu doar cand trece prin dreptul senzorilor, ca sa nu mai zic ca la pret iese de rasul lumii.
 
Am mai vazut asta pe undeva, cu mul?i ani în urm?, îns? pagina cu tutorialul respectiv nu mai este. Cred c? este mult mai fiabil decât m?surat ?i cronometrat.
 
  • Like
Reac?ii: mpursu
Pagina este, o am eu salvata ,dar nu se mai vad pozele .
Pe seara cand ajung acasa am sa pun linkul aici si cateva poze cu vagoanele sa vezi despre ce este vorba.
 
Ultima editare: