Regionala CFP

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

Culmea e ca inca il mai am si inca mai functioneaza... :D

@GFN Si? Sunt diferente intre vitezele afisate de cele 2 vagoane? Ma gandesc ca ar trebui sa fie ceva intrucat rotile vagonului pe osii nu sunt tangente la curba ci formeaza un unghi cu aceasta.
 
Ultima editare:
A fost prima incercare, dar isi face treaba cinstit si fara probleme. Urmatorul va afisa viteza cu 3+1 digiti. In plus, imi va trebui un magnet foarte mic pe care sa il pun pe ax, deoarece cel pe care il am acum e cam prea mare.
 
  • Like
Reac?ii: mpursu
Magne?ii din hard-uri mi se par destul de puternici ?i numai buni de folosit pe osii. Bine, buc??i mici


Am pierdut aproape un sfâr?it de s?pt?mâna in c?utarea unui scurt in tender. C?zuse o fâ?ie de hârtie care izola blocul motor de culegatoarele de tensiune de pe osiile din mijloc. Pân? la urm? am g?sit buba. Îns? cutia tenderului a intrat la vopsit din nou, a ap?rut un punct alb, grundul, in timpul manevrelor. ?i cum placile nu acopereau zona cu pricina, i-am dat cu fâs-fâs.

IMG_20210517_171918.jpg

IMG_20210515_135552.jpg
IMG_20210515_135547.jpg

Decodorul a primit fire mai scurte, cât sa ocupe spa?iul deasupra motorului.

IMG_20210517_133346.jpg

IMG_20210517_172707.jpg

S? vin? pl?cile! De fapt, astept ?uruburile.
 
Au venit ?uruburile, dar tarozii M2 înc? nu. Am f?cut filetul in gaur? chiar cu ?urubul.
Astfel am fixat c?ldarea, prin co?, de ?asiul metalic. Nu m-am omorât cu pozele.
Tenderul l-am montat definitiv, am încercat s? scap de r?zbaterea luminii pe la "incheieturi", îns? f?r? succes. R?mâne a?a, deocamdat?. I-am pus o muf? cu 2 pini, pentru luminile din cazan. Marchiza camufleaz? firele ?i mufele, f?r? probleme.

IMG_20210606_161100.jpg

IMG_20210606_154910.jpg

Tampoanele, de?i in imaginea de referin?? sunt f?r? contur alb, le-am folosit tot pe cele originale ?i le-am prins in mandrina ma?inii de g?urit, pentru realizarea conturului cu alb. De fapt am vrut sa verific tehnica...

IMG_20210606_161118.jpg

IMG_20210606_211331.jpg

Luminile sunt puternice, ceva mai exagerat in poze, pe viitor, un decodor cu controlul voltajului pentru ie?irile de lumini se va ocupa de intensitatea lor.
Mai trebuie ceva m?run?i?uri....si pl?cile.

IMG_20210606_211445.jpg
IMG_20210606_211608.jpg

IMG_20210606_211640.jpg
 
Ultima editare:
Pl?cile.

Vopsite cu RAL 3000, frecate pe o bucat? plan? de ?mirghel fin, decupate, finisate ?i numa' bune de aplicat. Aici e bub? mare, pozi?ionare, cantitate exact? de adeziv, fire noi de p?r alb, bere, to?i sfin?ii ?i sfin?i?orii, fleacuri din astea.

Ca s? imi fie mai u?or la lipit pl?cile pe ma?in?, am fabricat rapid o scul? ajut?toare, un be?iga? al c?rui cap?t are o buc??ic? de band? dublu adeziv? sau band? simpl?, întoars?. Un fel de limb? de cameleon...
Pl?cile le-am lipit cu prenandez gel, aplicat cu un ac pe spatele pl?cilor ?i apoi aplicate la locul lor cu scula minune.

IMG_20210625_122005.jpg

IMG_20210625_125811.jpg

IMG_20210626_130622.jpg

IMG_20210626_103513.jpg

IMG_20210626_124158.jpg

IMG_20210626_124545.jpg

IMG_20210626_124744.jpg


Cam atât pe azi la 150.1102, mai am de pus ceva detalii, pompa de ungere, cu blindajul aferent, a?a cum apare in imaginea din 1975, din ITF, cur???toarele de linie frontale, etc.
 
Desi locomotiva nu este 100% finalizata, revin, cum am promis, cu lista modificarilor necesare , atat la masina cat si la tender, valabile pentru modelul Gutzold.

La masina:

-felinare tipice CFR, coltare si central, eu le-am facut de la 0
-scari la traversa frontala (eu am sarit peste)
-curatatoare/pluguri pentru sine tipice seriei germane
-indepartate deflectoarele, chituit si slefuit gaurile
-cazanul razuit/slefuit de manunchiul de tevi de pe partea stanga
-eliminat clopotul, chituit, slefuit golul ramas
-slefuita usa cutiei de fum si confectionat suportul pentru numar
-mutat turbogeneratorul, chituit, slefuit golul ramas
-adaugat pompa de ungere
-blindaje pentru pompa, pentru teava domului
-decupata piesa de sub camera de fum,in vederea obtinerii scarii de acces la usa cutiei de fum
-maini curente la marchiza
-optional, fixarea cazanului de sasiu, prin intermediul unui surub , prin cos.

La tender:

-razuit/slefuit firele de pe cutia de scule
-adaugat manere la capacele de apa si maini curente
-razuite/slefuite niturile de pe laterale
-adaugat buncar de pacura cu acareturile necesare
-adaugat curatatoare/pluguri
-scari pe traversa frontala
-inlocuite led-urile galbene cu led-uri alb-cald
-adaugata "chestia" de pe partea dreapta, langa lada de carbuni

-vopsea, placi.

Ceva desene, unele mi-au fost de ajutor pentru realizarea plugurilor


Si imaginea de referinta, dupa care am lucrat, realizata in 1975, a fost la vanzare pe ebay, apare si in Istoricul Tractiunii Feroviare , vol.2

133537187_866017900634571_2242894156132382720_n.jpg
 
?i gata cu Gb-urile provenite din Pwg14. Sau nu (ultima poz?)...

IMG_20210704_202729_1.jpg


IMG_20210704_203848.jpg


Spre deosebire de modelul original, Marklin, ale mele pot fi ata?ate f?r? probleme dup? locomotiv?. Riscul de deraiere din cauza greut??ii sc?zute a fost redus considerabil

IMG_20210704_153031.jpg

Între timp a ap?rut înc? unul.
received_209554191050294.jpeg
 
Captur? nea?teptat?, Fleischmann 5005.
Vagon dintr-o duzin? de piese, plastic verde, negru ?i gri, l-am ?i b?gat in atelier.

IMG_20210929_184807.jpg

IMG_20210929_184819.jpg
Completat traversa frontal?, á la PDI, kkk de la Roco, decupate pu?in la col?uri s? intre intre furcile osiilor.

IMG_20211001_144125.jpg

?i l-am cuplat (scurt). Urmeaz? vopsirea in verde nu'? ce RAL. ?i ceva inscrip?ii, in alt cincinal.
IMG_20211001_213834.jpg
 
Vezi ca e la 1/82, daca vrei sa-l aduci la scara reala ca proportii trebuie sa scoti cam 2 mm pe axa longitudinala din el si ceva mai mult din lungime.

Ar trebui de asemenea "subtiat" lonjeronul, care e cam o data si jumatate mai gros ca in realitate. Insa dat fiind ca e un model care are aproape 60 de ani nu-i poti reprosa multe. :)
 
  • Like
Reac?ii: cosmin78
La cat e de modificat , mai putina munca este sa-l fac de la 0. Sau sa astept pana il scoate vreun producator la scara.

Mi-a cazut intamplator in mana si nu l-am iertat. Nou,nerulat, la 5 eurici....nu puteam sa il las. Eu sunt mai milos din fire. :)
 
  • Like
Reac?ii: anvo5555
In Germania acum 20 de ani unii modelisti s-au apucat sa aduca "la scara" unele modele 1/82. Evident, e vorba doar de a le face sa intre in gabarit alaturi de vagoane la 1/87.

Cele mai "corecte" rezultate au fost la vagonul de bagaje prusac pe 3 osii (Pw3 pr.11) care intre timp exista si la scara corecta si la pacientul tau.

Din cate imi amintesc operatiile au fost "subtierea" cu 2 mm prin taierea unei fasii pe mijlocul acoperisului si relipirea celor doua jumatati, pe lungime au scos cam 3 mm la fiecare capat si pe inaltime au scos cam 2 mm (cred ca unul la partea inferioara si unul la cea superioara), plus asezarea cutiei mai jos pe lonjeron. Operatiuni destul de simple de altfel. ;)