Scheme in analog

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Ai dreptate Prognosis referitor la principala si abatuta. Rectific. Si eu ma gandeam la fel, sa fie 2 circuite total separate
 
Si despre variatoare ce stiti?
Am inteles ca cele Mehano ar fi cele mai bune...
Eu am unul Trix din start set si nu sunt incantat
 
Repet: izolarea ambelor sine intre tronsoane adiacente este necesara numai daca cele 2 tronsoane sunt alimentate de boostere digitale diferite.

Oricum, la trecerea unei locomotive peste izolare, cand se afla cu un boghiu pe un tronson si cu alt boghiu pe celalalt, cele 2 tronsoane sunt puse in continuitate prin intermediul locomotivei.

Daca cele 2 tronsoane sunt alimentate cu tensiuni de aceeasi polaritate atunci locomotiva va primi temporar pulsuri de tensiune de la ambele variatoare si se poate observa un plus de viteza in momentul traversarii izolarii.

Daca tensiunile sunt de polaritati diferite atunci apare un fel de scurt ce poate duce la arderea variatoarelor; deci trebuie evitata traversarea izolarii atunci cand tronsoanele sunt alimentate cu polaritati diferite.

In analog nu este nici o diferenta intre izolarea tronsoanelor prin intreruperea unei sine si intreruperea ambelor sine.
 
Parerea mea este ca mai bine sa fie tronsoanele izolate pentru a evita un scurtcircuit in cazul cand se conecteaza un variator pe sens invers. Faptul ca alternantele sunt trecute prin ambele variatoare nu are nici un efect daunator. De asemenea nu se pune problema de boostere deoarece aceasta schema nu ajuta cu nimic la un circuit digital, deci este numai pentru analogic. Eventual poate fi o sursa de inspiratie pentru automatizari in circuite digitale.
 
Salut!
Lucrez la diorama mea la scara N si m-a lovit un gand sa fac o automatizare. Diorama va fi in analog.
Am linie simpla si in gara o principala si o abatuta.
Vreau sa fac scenariul urmator:
Trenul 1 sta frumos oprit in gara pe abatuta. Din sens opus intra in gara, pe principala trenul 2. Cand ajunge aproape de macazul de iesire, se opreste, macazele se schimba, Trenul 1 pleca in sens opus. Trenul 1 da o tura, intra in gara din nou pe abatuta, opreste, macazele se schimba, pleaca trenul 2. Si asa mai departe. Eventual si niste semafoare care sa se schimbe in concordanta.
Acest scenariu reprezinta un caz clasin in care 2 trenuri se intersecteaza intr-o gara cu linie simpla.

Problema e ca nu am lucrat cu aceste contacte magnetice de care povestiti voi.
Banuiesc ca se lipeste un magnet de locomotiva si atunci cand aceasta trece peste un senzor se actioneaza un releu ceva nu? Cat de mari sunt acesti magneti? Pot fi folositi si la scara N? Cam cat costa?

Povestiti-mi si mie cele de mai sus va rog, precum si tot ce considerati voi ca ar mai trebui sa stiu pentru a implementa acest scenariu.

Multumesc
 
sunt magneti mici,de 2-3mm grosime,in general de 4x5mm
acesti magneti se lipesc sub locomtiva sau sub ultimul vagon din garnitura si
actioneaza asupra unor contacte Reed,care de fapt sunt niste "fiole" de sticla in
interiorul carora se gaseste un contact metalic(Fe) care inkide circuitul la trecerea
magnetului peste,dand astfel un impul care este suficient sa actioneze un releu,un
macaz etc
Fleischmann produce doua tipuri de magneti cod 9426 si 9427
magneti Roco
 
Mda 2,2 mm grosime e destul de mult pt scara N...
Si pretul de 9 euro pe magnetel e destul de consistent...
Si mai e si contactul care sigur e mai scump.
Sunt curios de unde a luat Prognosis asa ceva si cat l-a costat.
Multumesc
 
Si mai am o intrebare
Inteleg cum o sa fac sa p?lece si sa se opreasca trenurile. Un contact magnetic va actiona un releu care va inchide sau va deschide circuitele liniilor principala si abatuta, dupa caz.
Insa cum fac sa se schimbe macazele?
Acolo am nevoie de un contact momentan, scurt in durata, un impuls mai mult. Un releu imi va da contacte permanente, cum obtin impulsuri?
Multumesc
 
9euro/6bucati :p
contactul reed actionat de magnet iti da un impuls,exact ce ai nevoie ptr a schimba
un macaz
 
Da, ai dreptate, sunt 6 bucati.
Referitor la schimbatul macazelor, ma indoiesc ca ar putea trece direct prin contactul Reed amperajul necesar bobinei unui macaz. Cel putin la mine, la Peco e prapad ce curent mananca bobinele acelea. Cred ca ar praji contactul Reed. Solutia ar fi cred tot printr-un releu, dar unul care sa nu ramana blocat ci sa revina imediat pe pozitia 0.
As avea nevoie astfel de 2 tipuri de relee
1. care sa ramana schimbat inchizand / deschizand circuitul de alimentare al locomotivei
2. unul care sa nu ramana blocat ci doar sa dea un impuls catre macaz
Exista asa ceva?
 
Schemele mele!

<r><QUOTE author="LDH"><s>
LDH a spus:
</s>De ce nu selectezi de aici sau sa refaci articolele insotite de scheme in care sa explici pe larg ce ai facut si cum functioneaza?<br/>
Asa rezulta un articol tocmai bun de pus separat. Subiect ce se poate inchide deci nu mai are si alte comentarii.<e>
</e></QUOTE>
<B><s></s>@LDH<e></e></B><br/>
Uite ca ti-am ascultat sfatul si am adunat schemele aici:<br/>
<URL url="http://forum.lokomotiv.ro/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=2641"><LINK_TEXT text="http://forum.lokomotiv.ro/modules.php?n ... pic&t=2641">http://forum.lokomotiv.ro/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=2641</LINK_TEXT></URL></r>
 
Punte redresoare conectata cu intrarea la roti, la iesirea careia se monteaza un grup serie format din doua LED-uri rosii si o rezistenta de balast, calculata dupa relatiile de aici (cu mentiunea ca Udecodor se inlocuieste cu tensiunea masurata la bornele de iesire ale puntii redresoare). Bineinteles ca anozii LED-urilor "privesc" spre iesirea PLUS, iar catozii spre iesirea MINUS.
Mult succes!
 
Alex_Stoicia a spus:
Salut!
Lucrez la diorama mea la scara N si m-a lovit un gand sa fac o automatizare. Diorama va fi in analog.
Am linie simpla si in gara o principala si o abatuta.
Vreau sa fac scenariul urmator:
Trenul 1 sta frumos oprit in gara pe abatuta. Din sens opus intra in gara, pe principala trenul 2. Cand ajunge aproape de macazul de iesire, se opreste, macazele se schimba, Trenul 1 pleca in sens opus. Trenul 1 da o tura, intra in gara din nou pe abatuta, opreste, macazele se schimba, pleaca trenul 2. Si asa mai departe. Eventual si niste semafoare care sa se schimbe in concordanta.
Acest scenariu reprezinta un caz clasin in care 2 trenuri se intersecteaza intr-o gara cu linie simpla.

Problema e ca nu am lucrat cu aceste contacte magnetice de care povestiti voi.
Banuiesc ca se lipeste un magnet de locomotiva si atunci cand aceasta trece peste un senzor se actioneaza un releu ceva nu? Cat de mari sunt acesti magneti? Pot fi folositi si la scara N? Cam cat costa?

Povestiti-mi si mie cele de mai sus va rog, precum si tot ce considerati voi ca ar mai trebui sa stiu pentru a implementa acest scenariu.

Multumesc


ai rezolvat problema ? eu am reusit sa fac cu trei relee si fie contacte magnetice fie cu lamela de contact lucruri 'inimaginabile '. te pot ajuta cu cea mai mare placere. sunt proaspat in lumea asta (trenulete) insa stau bine la algebra (programare liniara, functii logice etc.)

respect,
bogdan
 
Alex

iti recomand Schema automatizare nr. 3b in circuit analog
th_schemaautomatizare3b.jpg