Sinaia Model Railway

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
In primele doua poze se vede parbrizul din partea stinga (la sofer sau mecanic cum vrei sa spui) ca este spart. Stie cineva istoria acestui vehicul?
 
Sal
Bravo organizatorilor si tuturor celor implicati.
Ma surprinde cat de mult sa implicat CFR-ul ca pana acum ii cam durea . . . . pe undeva. Poate cu ocazia asta o sa priceapa ca daca ii intreaba cineva de planurile unei locomotive sau ale unui anumit vagon nu vrea sa le si fure respectivul obiect.
Spor in continuare
 
Momentan un link cu expozitia in presa scrisa:

http://www.reportervirtual.ro/2009/09/expozitie-de-minitrenulete-la-sinaia.html

http://www.reportervirtual.ro/2009/09/foto-video-reportaj-din-mini-gara-sinaia.html

a fost reportaj si pe postul PrimaTv.
 
Am ajuns si eu la SINAIA FOREVER 2009. Ce am vazut mi-a placut, drept pentru care am facut si ceva poze pe care incerc sa vi le impartasesc:



(Linkurile-miniatura corectate by mpursu, edit by ForumAdmin)

As vrea sa stiu ce tip de locomotiva este cea din primele imagini? Este un BR?
 
Salut,Bogy,
Frumoase poze,mai ales cu 230.039!
In alta ordine de idei,BR vine de la "BauReihe" adica "...seria..." sau"generatia".
Deci,orice locomotiva ,teoretic este alocata unui BR.
Cum e posibil ca nu am inteles bine topica intrebarii tale,locomotiva fotografiata de tine este un echivalent BR 38 sau P8 prusaca sau seria 230 000 romaneasca.
s
 
Prezint citeva poze pentru cei care nu au putut veni (cel putin deocandata) la Sinaia.
Ca orice expozitie care se respecta deschiderea acesteia a fost precedata de cuvintari tinute de cei ce au sprijinit si organizat evenimentul.



Exista bineinteles si un vasnic aparator al expozitiei.



Cea mai interesanta zona a dioramei este cea reprezentata de gara si constructiile aferente. Statia de incarcat carbuni, remiza si turnanta.



Gara si trenurile oprite in statie


Cum ne-am obisnuit cu necazuri a luat foc si o cladire, dar pompierii isi fac treaba.



Pentru ca nu mai este mult si va veni si la noi iarna pe diorama a aparut mai repede, dar s-a intimplat si un accident feroviar. Dar cei de la infrastructura au venit repede cu o macara si un tren de lucru.



Si in final citeva locomotive expuse impreuna informatiile despre ele.

 
SUPER!!! 8) :aplauze::aplauze::aplauze:
Putin off-topic: acum vreo 40 de ani am fost cu bunicii la Sinaia pentru cateva zile, iar a doua trecere a mea prin aceste frumoase locuri a fost in... 2002, cand am vizitat muzeele Peles si Pelisor. In timpul vizitelor tot aveam senzatii de deja-vu, ceea ce imi tare spune mie ca le-am vizitat si atunci.
Aceeasi senzatie de deja-vu am avut-o cand am vazut automobilul cu roti rosii de cale ferata :)
 
Pot sa intreb cind folosea Ana Pauker drezina aia?

Ca nu am mai auzit pina acum ca ar fi avut o drezina?

Cine mai urmeaza?, G.G. Dej, Lucretiu Patrascanu, Emil Bodnaras, Zizi Lambrino, Elena Lupescu, Carol II?
 
http://www.realitatea.net/video_987142_legendarul-orient-express-s-a-oprit-pe-termen-lung-in-gara-sinaia_630982.htmlmultimediaPlayer

Reportajul despre muzeul din Sinaia .
Faceti abstractie de infloriturile unui necunoscator al capitolului intitulat modelism feroviar :-x ...care este
 
am trecut si eu ieri pe la sinaia si mam oprit wsa vad expozitia:d am ramas fara cuvint , este cva super tare iar la intrarea de 6 lei merita toti banii:d macheta are un grad de detaliu extraordinar , mai ales zona de iarna :d superba realizarea:D o sa revin in curand, cu poze\
 
Sandu a spus:
Printre obiectele puse la dispozitie de CFR se mai afla o drezina din lemn de fabricatie americana se pare unica in Europa.

O precizare daca nu deranjeaza :fluierat: Aia se numeste chiar tricicleta si mai sunt districte de linii unde exista inca pe inventar,iar unele sunt chiar functionale. Intra in categoria utilajelor ce se pot scoate de pe linie cu bratele :)
Am vazut acum jumatate de an una functionala in apropiere de Brasov. Daca mai trec pe acolo si o vad incerc sa ii fac niste poze :roll:
Scuze de offtopic.
 
Referitor la Drezina Anei Pauker, lucrurile stau cam asa:

1. Judecand dupa grosimea sticlei parbrizului (se pot vedea marginile gaurii din el) si dupa aprecierile unui specialist in vehicule militare... acel geam poate fi considerat "geam blindat multistrat".

2. Greutatea mare a vehiculului (are 6,5 tone... fata de maximum 2,5 cat ar trebui sa aiba o astfel de masina) poate comfirma partial teoria ca pe ea au existat placi de blindaj, ce au fost partial demontate.

3. Din declaratia unui vechi angajat al sectiei L de la Fetesti, in anii '50 - 60, acolo existau 3 astfel de vehicule, ceea ce (daca ar fi real) ridica alta intrebare: Ce s-a intamplat cu celelte doua masini???

4. Personal, nu cred ca vom gasi vreun document oficial care sa ne lamureasca exact daca aceasta masina a apartinut sau nu Anei Pauker... Astfel de subiecte, pur si simplu, nu erau inregistrate in acte, iar un raport despre atentatul de la Videle (unde se presupune ca s-ar fi spart acel parbriz) este foarte posibil sa fie clasificat ca "document referitor la chestiuni de siguranta nationala", aceasta categorie de documente fiind facute publice doar dupa 90 de ani de la intocmirea lor.

5. Ganditi-va ca in acea perioada se lucra intens la constructia Canalului Dunare - Marea Neagra... ceea ce dadea prilejul la numeroase vizite "de lucru" si la o intensa activitate a demnitarilor comunisti. Astfel, existenta unei drezine care putea circula rapid pe sistemul feroviar existent in zona (liniile canalului si restul retelei CFR) nu ar fi atat de neplauzibila.
 
romrail a spus:
Referitor la Drezina Anei Pauker, lucrurile stau cam asa:

1. Judecand dupa grosimea sticlei parbrizului (se pot vedea marginile gaurii din el) si dupa aprecierile unui specialist in vehicule militare... acel geam poate fi considerat "geam blindat multistrat".

2. Greutatea mare a vehiculului (are 6,5 tone... fata de maximum 2,5 cat ar trebui sa aiba o astfel de masina) poate comfirma partial teoria ca pe ea au existat placi de blindaj, ce au fost partial demontate.

Astfel de subiecte, pur si simplu, nu erau inregistrate in acte, iar un raport despre atentatul de la Videle (unde se presupune ca s-ar fi spart acel parbriz) este foarte posibil sa fie clasificat ca "document referitor la chestiuni de siguranta nationala", aceasta categorie de documente fiind facute publice doar dupa 90 de ani de la intocmirea lor.

Daca ne uitam atent la acel geam se vad si alte urme de obiect ascutit (contondent) pe el. Datorita grosimii (am apreciat cam 10 mm) si constructiei multistrat care se vede foarte bine la marginile sparturii este vorba intradevar de un geam blindat, eventual poate sugera ideea unui atentat, lucru greu de dovedit .
Masina nu mai are motor (normal fiind obiect de muzeu, ca de altfel si datorita virstei).
Un alt lucru interesant este si realizarea rotilor. Se pare ca au fost realizate din placa groasa de otel pe care s-au sudat bandajele. Decuparile triunghiulare de pe zona centrala se pare ca au fost facute cu aparatul de sudura observindu-se foarte bine urmele specifice taierii cu aparatul de sudura.
Referitor la greutatea sta marturie si diametrul foarte mare al tamburilor de frina (in jur de 400-500 mm) asemanator cu cel al unui camion de mare tonaj.
 
Drezina provine dintr-o Skoda VOS model 1948, o masina extrem de rara (nu Mercedes cum a fost data informatia in presa !).
Skoda VOS a fost construita in doua variante VOS si VOS L, exclusiv pentru uz guvernamental.

VOS - ul era blindat si in varianta cea mai grea avea 4.4 t, nu 6.5 sau 7 cat s-a scris in presa.
VOS L -ul nu era blindat si era mult mai usor.

Masinile au fost livrate exclusiv liderilor comunisti din blocul sovietic, fapt ce o face astazi foarte rara. Masina de la Sinaia e un VOS blindat. Cel mai probabil initial a facut parte din coloanele oficiale ale democratiei populare.

La Fetesti, unde drezina asta a fost expusa ani buni langa gara (evident ca nimeni nu a remarcat-o) se stie ca a fost a lui Dej. Alta legenda urbana ???

Personal, chiar daca a fost a Anei Pauker sau mai stiu eu cui, cred ca a devenit drezina mult mai tarziu si transformarile la ciocan par sa confirme acest lucru.
Din imaginile de epoca conducatorii comunisti foloseau in special masini de origine americana, mult mai masive. Traditia a fost pastrata pana la Ciasca ce utiliza pentru deplasarile in fabrici si uzine un superb Cadilac.

Rotile nu ar trebui sa va spuna nimic pentru ca este modelul folosit la toate conversiile din auto in fero si mai exista astazi in Ardeal o drezina functionala cu acest tip de roti.

Romrail: drezine de acest fel au existat destule, cam incepand din primul razboi mondial. Dupa al doilea razboi mondial au fost convertite multe Chevy-uri si Buick- uri confiscate de la "dusmanii poporului" in special pentru ca aveau motoare foarte puternice si caroserii rezistente.

Skoda de la Sinaia a avut initial un motor de 5.2 care lua 30l/ 100 km si V max 80 km/h (pe vremea cand rula pe cauciucuri).

Ipoteza atentatului este ridicola pentru ca penetrarea unui geam antiglond de 10 cm grosime ar fi dus nu numai la spargerea acestuia dar si la daune majore aduse caroseriei. Hai sa luam in calcul un accident de depou sau anii buni cat a stat expusa la Fetesti.

Iar drezina unica in Europa si de origine americana e o alta poveste SF. Cineva a scris mai sus, si a scris corect. E un triciclu cum mai sunt si altele prin tara construite in depouri. Au existat si pe linii inguste, cand Romania mai avea asa ceva.