se pare ca mai sunt si vesti bune, printre multe vesti proaste ;egate de sectorul feroviar
S-au ob?inut fonduri pentru finalizarea electrific??rii tronsonului Tecuci- Barbo?i (Gala?i)
01.04.2009 12:52
5 milioane de euro vor fi aloca?i anul acesta pentru finalizarea electrific??rii tronsonului Tecuci-Barbo?i (Gala?i), a anun?at Constantin Axinia, Subsecretar de Stat pentru transport feroviar în Ministerul Transporturilor ?i Infrastructurii, în cadrul conferin?ei ââ???žCale ferat?? pentru o dezvoltare durabil??ââ??Â, organizat?? la Poiana Bra?ov pe 26-27 martie de Club Feroviar ?i Asocia?ia Industriei Feroviare din România (AIF), împreun?? cu UK Trade and Investment. Proiectul reprezint?? singurul tronson electrificat în România dup?? 1990, iar finalizarea lui a fost amânat?? în mod repetat din lipsa fondurilor, astfel c?? de la aprobarea acestui obiectiv au trecut 21 de ani, iar de de la data începerii lucr??rilor 18 ani.
La începutul anului 2009, CFR SA anun?a c?? are bani doar pentru pl???ile restante aferente situa?iilor de lucr??ri întocmite în lunile noiembrie-decembrie 2008. Ministerul Transporturilor ?i Infrastructurii a direc?ionat sumele necesare pentru a urgenta finalizarea acestui proiect dup?? interven?ii ale reprezentan?ilor Regionalei Gala?i, care solicitau reanalizarea unor posibilit???i financiare pentru continuarea lucr??rilor în anul 2009, cel pu?in pentru a finaliza anumite obiecte aflate într-un stadiu foarte avansat de execu?ie.
Electrificarea liniei duble de cale ferat?? Doaga (Eremia Grigorescu)-Tecuci-Barbo?i, cu o lungime de 82 de kilometri, fost aprobat?? prin decretul Consiliului de Stat comunist în aprilie 1988, cu o valoare ini?ial?? de 450,4 milioane de lei. Obiectivul includea ?i construc?ia Dispeceratului pentru coordonarea activit???ii de exploatare a Complexului feroviar din Sta?ia CF Gala?i.
Lucr??rile pentru electrificarea liniei au început în 1991, iar în anul 1996 au fost terminate ?i au fost date în exploatare lucr??rile de electrificare ?i de adaptare a instala?iilor feroviare (CED, BLA, TTR, instala?ii electrice de iluminat ?i electroalimentare) pe distan?a Doaga-Tecuci (12 km) f??r?? finalizarea lucr??rilor la echipamentele de electroalimentare a liniei de contact (posturi de sec?ionare ?i comand?? la distan??? a separatoarelor). Lucr??rile de execu?ie la aceast?? investi?ie au fost întrerupte în perioada 1997-2000 în baza unor hot??râri de guvern din 1997 privind aprobarea Contractului de activitate al SNCFR pe perioada 1997 ââ??â?? 2000.
în perioada 2001-2003 s-au reproiectat solu?iile tehnice de execu?ie la majoritatea obiectelor neterminate ?i a fost recalculat devizul general al obiectivului de investi?ie . Valoarea total?? a acestui deviz recalculat era de 310 milioane de lei RON exclusiv TVA. Termenul programat pentru finalizarea lucr??rilor, conform contractelor încheiate cu executan?ii, era anul 2011.
în perioada 2001-2007 au fost complet terminate ?i au fost date în exploatare lucr??rile de electrificare ?i de adaptare a instala?iilor feroviare pe distan?a Hanu Conachi - Barbo?i Triaj (38 km), inclusiv finalizarea ?i darea în exploatare a lucr??rilor r??mase neterminate pe distan?a Doaga-Tecuci.
De?i din cei 70 km de linie dubl?? dintre Tecuci ?i Barbo?i au fost electrifica?i 50 de km, pe aceste distan?e nu se poate circula cu trenuri electrice, pe de o parte datorit?? faptului c?? nu exist?? continuitate între sta?iile Tecuci ?i Barbo?i, iar pe de alt?? parte datorit?? lipsei substa?iei de trac?iune care s?? asigure alimentarea optim?? cu energie electric?? a liniei de contact.
Din estim??rile Regionalei Gala?i, alocarea unor fonduri de aproape 30 milioane lei (cca 7 milioane euro) ar duce la punerea efectiv?? în func?iune în totalitate a liniei electrificate pe distan?a Tecuci-Barbo?i în 2010 ?i la finalizarea lucr??rilor din Gara Gala?i (sistematizare linii, construc?ia peroanelor ?i copertinelor).
articol preluat de pe
http://rinsider.club-feroviar.ro/ro/afiseaza_stire.php?id=3868