Tramvaie H0,TTm,N, si chiar G

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Anul acesta este un an interesant din punct de vedere al aparitiilor obscure, fiindca, cu mare drag, va anunt ca a sosit un mic T4D al LVB-ului in depoul de tramavaie scara N.

Produs de Tomytec, momentan isi asteapta motorizarea (sasiu separat), cat si o surioara. Destul de detaliat, inclusiv bordul atat de specific, este chiar o prezenta incantatoare. Inclusiv cuplele Shaku sunt frumusel redate. Pantograful, precum Duwag-ul Kato de productie mai recenta, este jumi-juma. O parte plastic, o parte metal, fara arc sau posibilitate de captare curent. Dar, si asa, e foarte bine.

Dupa ce soseste sasiul, urmeaza poze si un mic filmulet pe diorama. Daca ma incumet sa revopsesc GT6-le si micuta Tatra, pot deschide o mica colectie CTP Arad. Interesant ar fi o Sageata Verde 3d print, fie ea la H0e, sau la N/Nm.

Las pozele sa vorbeasca. Enjoy! IMG_20230719_151730766.jpgIMG_20230719_151903483.jpgIMG_20230719_151913105.jpgIMG_20230719_151920766.jpgIMG_20230719_151925550.jpg
 
Ultima editare:
Da, Tatra Tomytec e un model fain. Eu am setul de doua T3SUCS din Praga cu un sasiu motorizat si le consider printre cele mai faine tramvaie pe scara N. In plus, in ciuda a ce au scris prin presa unii diletanti care n-au fost in stare nici sa masoare si nici sa puna la scara, modelele sunt perfect la 1/160.
 
  • Like
Reac?ii: gamitzu ?i mrpuf
Probabil au plecat direct de la ideea de 1:150, scara la care sant facute modelele N japoneze, fara sa masoare. O diorama cu tramvaie arata misto, micuta, multa animatie. Intrebarea era? Vin fara motorizare? Trebuiesc modificate masiv, se pupa cu sasiul de KATO sau altceva?
 
  • Like
Reac?ii: Horia_Radulescu
Sasiul motorizat propriu Tomytec poste fi inclus intr-un set cu un cuplu nemotorizat, sau pot fi achzitionate toate separat, cum bineinteles ca am facut eu, iarasi. Sasiul TM TR01 este putintel reglabil, si tramvaiul vine cu capetele detasabile pentru sasiu.
 
Probabil au plecat direct de la ideea de 1:150, scara la care sant facute modelele N japoneze, fara sa masoare.
Unde ai vazut tu japonezi care sa faca ceva fara sa masoare? :)

Tocmai, au masurat pentru ca li s-a spus ca un model de Tatra la 1/150 nu are nici o sansa pe piata europeana. Si de aceea au ales din fericire 1/160
 
Iata versiunea din Praga, cu doua T3SUCS (T3, model pentru URSS (SU) modificat pentru Cehoslovacia (CS), versiunea standard din anii 1970-80):

NBM_2023_02_Neuheiten_Tomytec_TatraT3_DP_Prag.jpeg


Si sasiul din set:

NBM_2023_02_Neuheiten_Tomytec_TatraT3_Antrieb.jpeg


In Japonia sunt colegi de hobby care au modificat sasiul (motor Faulhaber mai mic, lamelele pentru captarea curentului scurtate si cabluri sudate pe ele direct spre motor etc). Asa se poate vedea prin ferestrele laterale.
 
Nu ma refeream la masurat fizic ci la diferenta de 1:150 si 1:160. N-ul Japonez si N-ul celalalt. UE, USA. Desi fara un micrometru, dupa 1.5 la dioptrii, mai inchid ochii. Am D51 de la KATO, luat pt Orient Express care e 1:150, nu ma deranjeaza. La cat de bine este detaliat si cum ruleaza, nu pot sa reprosez nimic. Apoi ca de obicei, inca un D51, C62 vreo doua.
 
Depinde de la caz la caz si la cat de plin e paharul sau cat de plina e galeata de toleranta a fiecaruia. :)

La modul mai serios, conteaza ce vede ochiul nu micrometrul. Daca pui pe o strada o Honda Accord, o Toyota Yaris si un camion usor Misubishi Fuso Canter, toate trei modele care circula si in Europa sau in State, toate trei de la Tomytec si la 1/150 nu vei vedea nimic ciudat,. asa cum accepti si un MB E-Klasse, un New Beetle si un VW Passat la 1/160 de la Wiking unul langa celalalt. Insa daca faci greseala sa strecori intre un E-Klasse si un Passat un Yaris care cam la fel de mare ochiul vede.

Scara nu inseamna nimic, punerea in scena e totul.
 
Tocmai de aia, mi-a placut gradul de detaliere Kato, am luat tot ce mi-a placut din seriile care au circula in Japonia, chiar daca sant la 150 nu 160. Singurele modele care au picat, cele cu tender extrem de mic sau fara, gen locomotiva-tender. Vreau sunet,nu incape, pas. Chiar sant multumit de ele, am vreo 11-12 buc. D9600 e inmatriculat Rio Grande si patinat. Zburda vesela pe diorama. Are abur, merge. Din pacate virusul asta nu se vindeca. Ieri am mai agatzat un Kato. Big-Boy. Aveam bun, Athearn, da am vrut si Kato. Desi BLI il scosese inainte, dupa ce am vazut review-ul lui Mark pe Spookshow, m-am tavalit de ras si am spus pass.
 
Acuma m-ati zgandarit amandoi si ma uit la tramvaie. In ton cu epoca mea era doar bachman si ceva european din perioada interbelica de la germanica. Nu mai stiu daca kato lemke sau alt producator. Kato insa are sistemul lor de tramvaie, gen Unitrak, foarte flexibil, o multime de combinatii. M-a tentat intr-o vreme, dar dupa ce mi-am adus aminte patania cu un motan 3 generatii inaintea astuia malac, care a agatzat o locomotiva tender la TT si a fugit cu ea prin casa, mi-a trecut repede de tot. Asta se intampla prin 85-87, cand seturile TT apareau iarna, la magazine, cu preturi exorbitante. Bineinteles ca a trebuit sa trag de biele din falcile bestiei, sa le indrept rabdator. Asta e, vrei si matza, vrei si trenulete, platesti pretul. Eu stiu cat par de pisica am scos din periile colectoare la TT. Berlinezu s-a gandit sa puna lamelele pe roata, direct pe bandaj, nu in spate, lateral. Cine s-a jucat cu asa ceva pe covor, stie.
 
Ultima editare: