Dupa 20 de ani

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
sogard_2003 a spus:
Noh uite asa, toata lumea munceste.... unii fac peisaje altii fac panouri....

LDH... umbli cu viclesug !! Ai zis ca bagi decuplatoare pe cele patru linii de la gara B ? Unde sunt ? Stiu eu... ati luat lemnele de la traverse ca sa faceti focul sa mai scapati de gerul asta...brrrr


fi atent aici'sa:



am lipit la alea vreo ora...

dupa care am dat cu aerograful si a iesit asa:



ce credeai ca stau degeaba ? :lol: Dar sa vezi, ca la mine cand fac o treaba ceva trebuie sa mearga prost, ei bine tocmai voseaua mi-a dat teapa...nu intru in detalii ca-s nervos.

Prietene, de ce o trebui sa-mi scrii acelasi lucru de doua ori?
 
Multumim pentru urari.

De inceput am inceput dar trebuie sa continuam si numai belele am avut.

Am facut probe de rulaj.

Protagoniste DA, EA, BR 55 G7, V36 si, nu se putea altfel, BR01, carenata de la ROCO.

DA-ul si EA-ul nu mai are rost sa le prezint.
V 36 de la ROCO
BR 55 G7 PIKO

Toate masinile, cu exceptia EA-ului, digitale cu compensare de sarcina.

Pante corecte, maxim 3%, pe toata lungimea traseului.

Probe

DA - fara probleme, singur si cu 3 vagoane etajate
EA - cea mai rapida, singura si cu 3 vagoane etajate. Singurul lucru care nu i-a placut au fost curbele cu R = 420 mm dar a trecut si pe acolo.
V 36 - fara probleme pe tot parcursul. Nu i-am agatat vagoane ca nu avea cupla. Cupla digitala era in cutie.
BR 55 G7 - fara probleme pe tot parcursul, mai greu cu un vagon etajat dupa ea.

BR 01 - vai steaua ei. Abia urca singura iar cand i-am atasat vagon, un vagon, patina de-i sareau caucioacele.

Ce este de facut?
Pai numai eu puteam sa fac.
Am desfacut tot traseul de pe planseta a II-a si am refacut pantele la 2,5%.

Daca nici pe astea nu le urca ... la vitrina cu ea si gata.

...
 
...

Carenata, dupa lestarea facuta de PDI, "trage" patru vagoane etajate dintre care unul infranat

Poate mai trebuie umblat la pante :roll:
Sunt sub 3% :D

Prieteni, cand faceti o macheta puneti sa ruleze tot ce aveti.
Daca faceti pantele corecte veti sti, dupa rulare/probe care locomotive sunt de vitrina si care pentru diorama.

M-am convins.
PIKO, Fleischmann, Marklin, ROCO. bla, bla, MicroMetakit, nu au nicio importanta.
Ce nu urca panta de 3% este pentru vitrina, restul pentru macheta.

Concluzia

De geaba este vopsit gardul ... in traducere fara bazoreliefuri, detalii cat cuprinde si pe panta de 2,5% ioc este strict pentru vitrina indiferent de producator. Inainte sa aruncati cu pietre impotriva unei marci sau a alteia verificati performantele. Vrei sa fii colectionar alegi modele pe spranceana. Vrei sa iti faci macheta functionala alegi modele pe spranceana.
Alege modele care corespund uneia dintre categorii
.

Asa ca, dragi prieteni, uitati de cestiunea ca Flaischmann este mai bun decat ROCO si ROCO este mai bun decat PIKO.

...
 
...

Sambata muncii impreuna cu Catalin (Mecanno) la macheta, de dimineta pana se insera, asa ca "vestita si iubita" carenata merge uns peste tot.
Mai schioapata pe portiunile mai murdare de linie dar, in rest, vagoane dupa ea, sunet, si wati.
Este drept ca in afara de lestarea facuta de PDI a mai trebuit o interventie.
Intariram nitel arcul boghiului alergator asa ca rotile stau pe sine.
Ce nu am reusit, dar nici nu ne-am batut capul, a fost sa facem sa se invarta rotile boghiului tenderului.
S-o faca altii ca mie mi-a ajuns sa ma "joc" cu o locomotiva care impune constructia unei machete.

In concluzie. Am mai umblat la pante, pe ici, pe colo, in partile esentiale. Am aspirat circuitul, am pus panourile verticale din osb pentru peisaj, am despartit cele doua "paturi" astfel incat, acuma, se poate lucra independent si usor la fiecare dintre ele.



Gata, responsabilii cu trasul sforilor, pardon, al firelor au liber la executie. Si cand ma gandesc ca numai de pe "patul" cu gara B pleca fo 60 de sarme :twisted: nu mai vreau sa ma gandeesc.
Cica daca nu faci automatizare nu sunt legaturi electrice multe.

HA! Ce m-am ras
 
...

Fiecare cu treaba lui, ca asa este munca in echipa, sarcini bine stabilite si inscrise pe un raboj de seamana cu un grafic de esalonarea lucrarilor.

Poate credeti ca este ceva complicat. Ei bine nu este si are doar 4 (patru) puncte

1. Montat actionari la macaze si decuplatoare (cate sunt) si intocmit necesar

2. Fixat linii (ce a mai ramas)

3. Peisaj

4. Instalatie electrica.

Acuma daca o mai aparea ceva neprevazut adugam la lista.

Io incepui cu peisagiul iar Doru se baga la electrica si linii.

Incepui cu ceva usor, pentru incalzire, ca nu mai lucrai de mult cu aracet, hartie de ziar, hartie igienica, polistiren si carton.

Incepui cu portalul liniei duble (off! linie dubla) care pleca din capatul X al Garii A si "se infige" sub linia de tragere.
Ma cam invartii de colo, colo, catand o solutie. Solutie gasii pana la urma.
Scrie pe ea KORES - adeziv pentru hartie si polistiren :twisted: dar nu gasii solutie pentru portal.

Doru zisa sa aleg din colectia Noch dar nu se potriveste nimic. Sunt prea mari asa ca trebuie facut pe masura.

Pana la urma "confiscai" un catalog Noch si dadui zoom la portale.

HA! Ce ma rasei

Alesei portalul prin care trece trenul meu prefaerat - un salam pe roti. Nu va spui care, poate ghiciti ...

Cert este ca luai o bucata de extrudat si dupa ce aplicai Pitagora pentru a afla oarece catete si ipotenuze, ma apucai de taiat, de cioplit si putin, dar putin de tot, de slefuit

Ce iesi?
Pai ce?

Iesi un portal de linie dubla




Nui asa ca daca-i pun doua hulube, bag un cal intre ele si in spate agat o sanie zici ca este din vechea, strabuna si prietena Mama Rusia?

Acuma, pe post de cal este CFR-ul etajat desi, va asigur, nu atinge de bolta portalului ca este slefuit.
Slefuit este portalul nu vagonul.

...
 
...

Lasai piatra sa se inece in zeama de aracet si ma apucai de altele.
Vorbesc de piatra pusa la intrarea in tunel cu al portal de TVG.
Trecui la curbele R2/R3 ca trebuie facut si acolo ceva daca tot merge bine carenata si nu face figuri decat pe 'fo doua, trei, macaze :p

In primul rand pusei de niste "bretele" din carton




Nu arata rau in pozitia asta. Parca ar fi ultimul obstacol inainte de no man's land sau un fel de opritoare pentru locomotivele ce trec in viteza pe placa turnanta si pe langa remiza.

Hmm, poate iau in calcul, ideea, la urmatoarea macheta :lol:

Pana la urma lipii capatul celalat al bretelelor pe blatul de osb ca e mai usor



Incepe sa semene cu altceva. Debleu, debleu, dar s-o stim si noi ca in partea cealalalta nu stim de o fi au ba rambleu.

Cartoane peste cartoane si o pusei de oarece jgheaburi, adevarate foste, actuale, viitoare, rigole de pe marginea drumului ... de fer




Si, iote, inca o poza ca nu arata chiar rau macar ca este la inceput




Chestia aia neagra, din planul doi, de pe marginea liniei este un zid de sprijin din piatra cioplita. Uitai sa-l fotografiez de aproape dar ati mai vazut asa ceva asa ca nu va obosesc retina.

Dupa ce pusai toate jgheaburile, viitoarea rigola, rupsai bucati de ziar, nu ma intrebati ce ziar ca nu scria romaneste, si intarii structura ca era tare firava ... saraca




In ultima poza, parca, se vede ceva mai bine negreala aia de-i zice "zid de sprijin din zidarie de piatra cioplita Bumbesti - Livezeni"

...
 
...

Lasai la intarit si uscat ziarele cu aracet si ma tot gandeam ce sa fac de la "jgheab" in sus.
As fi pus zidarie de piatra cioplita, as fi pus prefabricate CCCF :p sau as fi lasat pamant cu vegetatie.

Cum stateam eu si ma gandeam nu-mi veni nicio idee buna de pus in practica.
Nasool! Cum zicea un vestit personaj de desene animate =)

Era clar. Trebuia sa fac o combinatie de ceva cu altceva care sa nu fie nici prea, prea, nici foarte, foarte, dar sa arate intr-un fel.
Nu "intr-un mare fel", ca sa citez un cunoscut clasic in viata, dar sa placa cat de cat.

Pana la urma a invins o viitoare combinatie de pietre, cica naturale, filon de lespezi din polistiren - sa vezi nasolie la vopsit - si pamant cu verzitura pe el.
Adica eroziunea datorata intemperiilor, stiti voi care, au scos la iveala, de sub pamant, o parte din pietre si fiind nedegradabile nu a fost nevoie de un zid de sprijin asa ca ne bazam pe mama natura.
Rezistente, rezistente, dar tot o sa le tai, putin, ca si-au cam luat nasul la purtare.

Aracet peste ziare, zidarie aleatoare de bucati din polistiren extrudat.
Hartie igienica, tare faina culoarea, pentru a incerca sa imit stratul de pamant ce reazema pe pietrele polistirenice.
Nu este gata dar este aproape gata

Urmeaza fotografiile asa ca daca nu ati citit pana aici de aici nu mai este nevoie :p :lol:




Iar apare zidul din piatra cioplita. Parca ar fi la concurenta




Spor la modelit!
 
Era sa uit, sa nu trageti cate un comun pentru fiecare chestie (macaz, decuplator, semnal) Le legati intr-un nod undeva si de acolo se merge catre panou cu un comun sau doua. S-ar putea sa ajung dupa amiaza la voi.
 
sogard_2003 a spus:
Era sa uit, sa nu trageti cate un comun pentru fiecare chestie (macaz, decuplator, semnal) Le legati intr-un nod undeva si de acolo se merge catre panou cu un comun sau doua. S-ar putea sa ajung dupa amiaza la voi.

HA! Ce m-am ras

Ai ajuns si astazi.
Nu uita ca si maine este o zi. Pana la ora 18:00 ca dupa este seara :D
 
...

Ei, lucrurile incep sa o ia pe un fagas bun, adica riogola, dupa primele "tamponari" cu vospea, incepe sa arate a rigola

Intram sper capatul Y al statiei




Facem putina manevra, sa vedem cum functioneaza macazele si daca linia este curata si iesim din gara, tot pe la capatul Y

O gramada de nu's ce, o amestecatura de pamant si pietre, pe partea dreapta a sensului de mers




Incercam sa o depasim




si ... evident ca reusim. Contact bun la linii, coboram la vale, asa ca scoatem cauciucurile de tractiune, dar ne cam leganam pe inima macazelor




Coboram si oprim. Gata plimbarea. Am vazut ce era de vazut



...
 
...

Cred, adica, de fapt, banuiesc ca va intrebati cu ce ne-am plimbat ca sa vedem minunatie de rigola :D

Pai daca nu au venit in '44 si dupa, ma refer la americani, au trimis o locomotiva, pentru filmari la Studiourile Cinematografice Judetene, adica pe "dansa", cum ar zice un amic de peste Milcov, un 4-4-0 autentic, functionare pe ulei, motor in tender, tractiune la rotile masini


Spre capatul Y al statiei




Tot spre Y




Intoarcere pe placa turnanta unde incapeau doua fara probleme si iesire din statie, evident, nu se putea altfel, idubitabil, pe la capatul Y



...
 
..

Si venira brigadierii cu steaguri fluturand, cu cantec pe buze, lopeti, cazmale si tarnacoape pe spate, nu toate la un loc, imbracati de sarbatoare in salopete albastre si basti negre pe cap.
Se pusara pe lucru si lucarara in 365 de zile cat altii intr-un an.

Muncira la zidul de sprijin, inalt si lung, de parca dupa ce-l termenau il luau acasa.




Cand vazura "cata magaoaia" mai avntat si cu cantec inainte pornira la munca de lucarara in schimburi si ore din timpul liber iar de le contabilizai, sigur, ieseau 26 din 24

Pusara o teava la capatul rigolei iar ca sa nu se infunde cu frunze si lemne ii pusara o plasa de protectie. De ar fi stiut ei cate peturi se vor opri acolo in ast secol XXI cred ca puneu un adevarat stavilar.
Dar sa revenim la acele zile de avant patriotic muncitoresc, plin de cantece mobilizatoare si inaltatoare.

Teava cu protectie




Asezara in spatele zidului piatra sparta, sortata si aleasa pe spranceana si facura un dren de toata frumusetea. Montara barbacane, corect, la distanta standard, asa ca poate sa ploua ca zidul nu-l ia apa




De specialisti prieteni si isteti erau condusi asa ca nu lasara nimic la voia intamplarii.
Montara ei plasa de protectie la tava dar ... daca se rupe. Si cum povestile lui Creanga dragi le erau zisara ca paza buna trece primejdia cea rea si zidira, mai ceva ca Manole, frumusete de camin de vizitare (mai pe romaneste canal) sau de curatare




Nu e rau dar se putea si mai bine



...