Angaja?ii CFR C??l??tori aduc companiei un profit de 40 de ori mai mic fa??? de profitul mediu adus de salariatii care lucreaz?? la firmele private de transport feroviar. Fiecare angajat de la Caile Ferate a contribuit la profitul companiei cu putin peste 100 de lei, anul trecut, in timp ce, principalul concurent al CFR C??l??tori înregistreaz?? un profit de peste 11.000 de lei pentru fiecare angajat.
CFR C??l??tori a ob?inut în 2011 un profit de 1,5 milioane de lei, folosind aproape 14.000 de salaria?i. Principalii concuren?i priva?i înregistreaz??, în medie, un profit anual de peste 4.500 de lei pentru fiecare angajat.
Cu 109 lei profit anual pentru fiecare angajat, CFR C??l??tori nu doar c?? este pe ultimul loc în acest clasament, dar se afl?? la o distan??? considerabil?? de firmele private. Cel mai mare profit anual pe angajat îl înregistreaz?? Regiotrans: peste 11.400 de lei.
Urmeaz?? Transferoviar C??l??tori, cu 1.400 de lei profit pentru fiecare angajat ?i Servtrans, cu 889 de lei profit anual, de pe urma fiec??rui angajat. Situa?ia este cu atât mai delicat?? pentru CFR C??l??tori, cu cât operatorul este lider în privin?a tuturor celorlal?i indicatori economici. Are cei mai mul?i angaja?i, cele mai multe trenuri, cei mai mul?i pasageri ?i cea mai mare cifr?? de afaceri.
în 2011, CFR C??l??tori a raportat 61 de milioane de clien?i transporta?i, iar cele trei companii private abia au adunat împreun?? aproape 10 milioane de c??l??tori. în acela?i timp, CFR avea de peste opt ori mai mul?i angaja?i, comparativ cu cele trei companii private împreun??.
în aceste condi?ii, orice compara?ii cu gigan?ii feroviari din Europa sunt inutile. Doar ca exemplu, cel mai mare operator feroviar din Fran?a are afaceri anuale de peste 7,3 miliarde de euro, în timp ce la CFR C??l??tori cifra de afaceri r??mâne sub 500 de milioane de euro!
Ps: C.F.R. falimentul vine pe sine