Stiri

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Avem destule tramvaie noi în Bucure?ti, chiar dac?? nu 100% low-floor ?i nu cu tehnologii prea noi... îns?? un ministru sau un primar nu poate cump??ra tramvaie dup?? cheful lui. E drept, se pot face licita?ii cu caiete de sarcini copy-paste din cartea tehnic?? a tramvaiului cu pricina, dar ?i aici exist?? riscul de a se ajunge la CNSC ?i la instan???, lungind licita?ia câ?iva ani. De exemplu, la Oradea, acum câ?iva ani s-a dorit achizi?ia de autobuze... ?i au venit cei de la Evobus cu Citaro, au dat plicul unde trebuia ?i au ie?it câ?tig??tori. Solarisul, îns??, nu s-a l??sat, a contestat licita?ia, a mers pân?? în instan???, s-au judecat doi ani ?i ceva (timp în care OTL a f??cut alt?? licita?ie, a atribuit-o... ?i s-au livrat ni?te Volvo asamblate în Ungaria, dar nu toate, c?? a dat faliment fabrica!) ?i s-a descoperit c?? Solarisul avea câteva puncte în plus fa??? de Citaro, a?a c?? a primit definitiv ?i irevocabil contractul, or??denii fiind primii c??l??tori care au beneficiat de Solarisuri noi în România (au urmat cei din Baia Mare în 2012), alegere mult mai bun?? decât Citaro.
 
Salut! Tramvaie noi in Bucuresti nu am vazut, in schimb reconditionate sunt aproape toate. Intr-un fel sau altul ar trebui sa inceapa schimbarea parcului de tramvaie, podea joasa, aer conditionat, sunt lucruri normale in toata Europa, mai putin la noi. Cu ani in urma, pe vremea lui Videanu au anuntat ca vor achizitiona tramvaie moderne. In final nu s-a mai intamplat nimic. Oprescu nu e in stare sa termine lucrarea de pe linia lui 5 in Baneasa sau de la Rm. Sarat pana la Auchan in Titan...
 
Aia de pe Liviu Rebreanu cred ca inca e in plan ... asta daca lasam la o parte termenul aberant de 2 ani pentru refacerea a vreo 2-3 km de linie de tramvai. Daca veneau chinezii cu chef de munca in 6 luni mai faceau si inca 2 benzi de circulatie in plus, dar daca lucreaza nea gigi o zi si dupa aia sta o saptamana ne mai miram de ce merg treburile asa de bine in rromania ?
 
ionut07 a spus:
Salut! Tramvaie noi in Bucuresti nu am vazut, in schimb reconditionate sunt aproape toate. Intr-un fel sau altul ar trebui sa inceapa schimbarea parcului de tramvaie, podea joasa, aer conditionat, sunt lucruri normale in toata Europa, mai putin la noi. Cu ani in urma, pe vremea lui Videanu au anuntat ca vor achizitiona tramvaie moderne. In final nu s-a mai intamplat nimic. Oprescu nu e in stare sa termine lucrarea de pe linia lui 5 in Baneasa sau de la Rm. Sarat pana la Auchan in Titan...


cred ca te inseli, tramvaiele Bucur LF sunt chiar noi, e drept ca nu sunt decat vreo 5 deocamdata, si nu se stie cand vor mai aparea altele atata timp cat ramane domn doctor primar.....mai mult, chiar si cele care sunt "reconditionate" sunt de fapt noi, reconditionarea la RATB fiind egala cu taiatul vagonului vechi si constructia unuia nou cu acelasi nr de parc
 
Pai vezi, ce inseamna 5 tramvaie pentru un oras de marimea Bucurestiului? Apoi, Bucur LF este LF doar pe jumate, deci o struto-camila. "Reconditionatele" chiar si noi, reprezinta un concept de tramvai de domeniul trecutului. Macar daca erau frumoase poate reprezentau o atractie turistica.
Tramvaiele au evoluat foarte mult, dar nu la noi.
 
Bucur LF sunt vreo 10, oricum nu sunt cine ?tie ce. Cu excep?ia Tatrelor, toate tramvaiele din Bucure?ti sunt fabricate dup?? 1993... cu tehnologia de la 1923 (cu celebrul controller cu came ?i contactoarele electro-mecanice), mai pu?in cele 48 (parc??, nu am lista în fa??? acum) de V3A-93-CH-PPC, care au electronic?? produs?? de ICPE-SAERP... ?i boghiurile alea antice de V3A cu porc??ria de solenoid care produce într-una locuri plane, de s-a ajuns s?? se anuleze acest tip de frân??.
Acum vreo câteva luni am f??cut o mic?? ,,retrospectiv??" a anilor de domniei oprescian??, postat?? pe site-ul personal ( www.transportbucuresti.trei.ro/blog.html ). Citez de acolo:
în anul 2008, era în plin proces construc?ia de vagoane V3A-93-CH-PPC ?i V3A-2S-93. Aceasta a continuat pân?? în anul 2010, îns?? vagoanele noi au înlocuit în raport de 1:1 vechile V2A ?i V2A-2S, deci cre?terea parcului a fost nul??. Nu mai vorbim c?? vagoanele V3A-2S-93 sunt, practic, dou?? tramvaie într-unul, cu dou?? rânduri de contactoare, dou?? pantografe, dou?? disjunctoare, dou?? rânduri de contactoare ?.a.m.d., totul fiind realizat cu tehnologia anilor '70, copiat?? de pe vagonul LHB.

Tot în 2008 se continua construirea de vagoane V2A-T, folosindu-se boghiurile r??mase în urma cas??rii vagoanelor T4R. Totu?i, au fost realizate numai 4 asemenea tramvaie în anul 2008, numerele 3008-3011, dup?? care produc?ia a fost oprit??, în ciuda faptului c?? s-au conservat foarte multe vagoane T4R, 37 din ele fiind deja propuse pentru casare, f??r?? a fi înlocuite cu nimic (despre ele voi scrie într-un alt articol).

Un alt proiect interesant viza construc?ie de vagoane Bucur LF. Prototipul fusese realizat în anul 2007, îns?? se pare c?? primarul Prof. Dr. Sorin Mircea Oprescu nu ar fi agreeat culoarea acestuia, astfel c?? vagonul a stat în aer liber, în curtea URAC-ului pân?? în 2009, când a fost, în cele din urm??, pus în serviciu. Cu greu, au fost realizate înc?? 5 astfel de vagoane, toate fiind repartizate Depoului Dude?ti. Finan?area acestora a fost - ?i este (mai exist?? în proiect alte 5 vagoane, aflate în diverse stadii de execu?ie) - foarte redus??, ceea ce face ca timpii de execu?ie s?? fie foarte mari. în schimb, CGMB ?i Oprescu s-au tot l??udat c?? vor aduce tramvaie noi... primii au semnat (f??r?? licita?ie) un contract cu Astra Vagoane Arad ?i au oferit pe tav?? o hal?? din cadrul URAC (fosta Sec?ie Auto) pentru ca ace?tia s?? produc?? tramvaie, iar ultimul s-a sim?it exclus din afacere ?i a dispus tot felul de controale, f??când un scandal monstru în pres??. în cele din urm?? scandalul a fost dat uit??rii, iar bucure?tenii tot cu V3A-93-uri în stare proast?? circul??. în 10 mai, un asemenea vagon, 110, având probleme cu pantograful, a fost oprit în Pasajul Lujerului. Un al doilea tramvai, 300 (cu RK f??cut cu o lun?? înainte) oprit în spatele vagonului 110, în schimb un al treilea tramvai, 296, pe fondul nerespect??rii distan?ei fa??? de vehiculul din fa???, dar ?i din cauza sistemului de frânare ineficient care echipeaz?? V3A-urile, a lovit cele dou?? vagoane, rezutând avarierea grav?? a vagonului 300 ?i peste 100 de r??ni?i, din care 15 grav.

S-a continuat ?i repararea capital?? a vagoanelor V3A-93, V3A-93M ?i Tatra T4R (doar pân?? în 2010). Din cauza subfinan???rii, s-a ajuns la echiparea la RK a vagoanelor cu piese bune de pe urm??toarele vagoane ce a?teptau RK ?i la repara?ii capitale ce au durat ?i un an, lista noastr?? cu parcul de tramvaie ofer?? multe asemenea exemple. Evident, calitatea acestor repara?ii nu e prea bun??. în plus, R.A.T.B. continu?? s?? efectueze repara?iile majore (RK, RG, RR) ,,la norm??", ci nu dup?? vechime ?i num??rul de kilometri. Astfel, fiecare depou are dreptul s?? trimit?? la repara?ie un anumit num??r de vagoane. în mod clar, depoul va trimite vagoanele în cea mai proast?? stare, chiar dac?? au doar 4 - 5 ani de la ultimul RK, în schimb alte vagoane vor circula ?i 12 ani f??r?? RK (fa??? de 8 cât spun normele), precum vagonul 332 (1995 - 2007).

S-au echipat ?i trei tramvaie (un V3A-H ?i dou?? V3A-93) cu echipamente de ac?ionare în curent alternativ.

Ca ?i sc??deri de parc, pe lâng?? cele 37 de vagoane T4R retrase (cel mai probabil) definitiv, se pot ad??uga ?i cele dou?? V3A-H (reparate capital în 2007 - 192, respectiv 2008 - 361), aflate în conservare în Depoul Colentina ?i folosite ca donatoare de piese (boghiurile au fost deja mutate sub alte vagoane). Aceste vagoane sunt exemplul clar al calit???ii repara?iilor capitale efectuate în URAC. Astfel, parcul de tramvaie a sc??zut cu 39 de unit???i (dup?? ce, în 2007, mai sc??zute cu alte 23 de vehicule - tramvaiele Rathgeber M5.65+m5.65), chiar 40 dac?? ad??ug??m ?i vagonul V2S-T 3001, folosit ?i el ca piese de schib. 40 de unit???i înlocuite cu 5 BucurLF, adic?? un minus de 35 de tramvaie, care se simte atunci când a?tept??m câte 20 de minute dup?? un 5 sau 47 ori chiar 30 de minute dup?? un 46 (da, intervalul la ore de vârf al liniei 46 este de 31 de minute!).
 
alt incompetent
http://adevarul.ro/locale/piatra-neamt/accident-feroviar-grav-neamt-tir-fost-lovit-trecerea-calea-ferata-trei-pasageri-tren-fost-grav-raniti-1_5107b22c703bef3647bd51ab/index.html
 
A crezut, in TIR fiind , ca e la fel de tare!


Lasand gluma la o parte, este regretabil ca inca se mai intampla asa ceva.
 
De ast??zi liber la furaciune.
SFT a intrat in insolventa. Cf. experientei unui amic de-al meu urmeaz?? falimentul. In concluzie se vor umple câteva depozite de fier vechi.

http://economie.hotnews.ro/stiri-companii-14110622-inca-companie-stat-intrat-insolventa-societatea-feroviara-turism.htm?nomobile=
 
trist

http://adevarul.ro/economie/stiri-economice/societatea-feroviara-turism-intrat-insolventa-intampla-celebrul-tren-epoca-moldovita-1_5109044a4b62ed5875b94731/index.html
 
bai fratilor asa tampiti am ajuns sa ne conduca???????
imi este groaza de viitorul care ne asteapta....

citatele sunt din articolul prezentat mai sus...
adevarul.ro a spus:
a acumulat datorii de peste 7 milioane de lei, ?i are de recuperat crean?e litigioase de 10 milioane de lei

Ministerul Transporturilor a spus:
Reorganizarea are ca obiective principale stingerea datoriilor existente printr-o valorificare mai eficient?? a activelor existente, valorificarea prin vânzare a unora dintre activele care nu concur?? la realizarea veniturilor societ???ii în prezent, reluarea exploat??rii materialului rulant de epoc??.

pa?tele Mamii voastre... c?? ?ti?i numa' s?? vinde?i!!!! cum naiba ai datorii de 7 milioane dar trebuie sa primesti 10 milioane???? si din cauza asta te desfiintezi/vinzi/etc?????
adevarul.ro a spus:
în procesul de reorganizare al societ???ii, celebrele trenuri de epoc?? (trenul regal sau Moldovi?a) ar putea fi scoase la vânzare.

sau la fier vechi????

nuuuuuuuuuu... e clar.. ne merit??m soarta... din p??cate....
 
Inainte sa inghititi tot ce debiteaza un jurnalist care se plictiseste acasa, treceti prin filtrul gandirii. Chiar in ceea ce ai citat tu apare urmatoare chestie "reluarea exploat??rii materialului rulant de epoc??." Probabil ca nu a existat nici un interes din partea conducerii de a recupera acele datorii, dovada si tunurile gen hotelul Astoria.
Partea cu Moldovita e din capul nu tocmai plin al jurnalistului.
Eu astept sa vad ce se va intampla cu hidroelectrica, prima societate intrata voit in insolventa. Acolo trebuiau sa se scape de capuse si asta a fost solutia cea mai eficienta. Am auzit ca ar fi deja pe profit si ca in urmatoarele luni o sa iasa din procedura de insolventa.
E clar ca SFTul e alta situatie, profitul fiind greu de facut cu o astfel de societate. Alternativa pentru materialul rulant este sa se intoarca la una dintre societatile mari CFR Calatori sau CFR Marfa. Restul activelor sunt discutabile.
Deci mai incet cu autoflagelarea si sa ne dam cu capul de pereti la primul articol scris de un plictisit care trebuie sa manance azi.