în anul 2008, era în plin proces construc?ia de vagoane V3A-93-CH-PPC ?i V3A-2S-93. Aceasta a continuat pân?? în anul 2010, îns?? vagoanele noi au înlocuit în raport de 1:1 vechile V2A ?i V2A-2S, deci cre?terea parcului a fost nul??. Nu mai vorbim c?? vagoanele V3A-2S-93 sunt, practic, dou?? tramvaie într-unul, cu dou?? rânduri de contactoare, dou?? pantografe, dou?? disjunctoare, dou?? rânduri de contactoare ?.a.m.d., totul fiind realizat cu tehnologia anilor '70, copiat?? de pe vagonul LHB.
Tot în 2008 se continua construirea de vagoane V2A-T, folosindu-se boghiurile r??mase în urma cas??rii vagoanelor T4R. Totu?i, au fost realizate numai 4 asemenea tramvaie în anul 2008, numerele 3008-3011, dup?? care produc?ia a fost oprit??, în ciuda faptului c?? s-au conservat foarte multe vagoane T4R, 37 din ele fiind deja propuse pentru casare, f??r?? a fi înlocuite cu nimic (despre ele voi scrie într-un alt articol).
Un alt proiect interesant viza construc?ie de vagoane Bucur LF. Prototipul fusese realizat în anul 2007, îns?? se pare c?? primarul Prof. Dr. Sorin Mircea Oprescu nu ar fi agreeat culoarea acestuia, astfel c?? vagonul a stat în aer liber, în curtea URAC-ului pân?? în 2009, când a fost, în cele din urm??, pus în serviciu. Cu greu, au fost realizate înc?? 5 astfel de vagoane, toate fiind repartizate Depoului Dude?ti. Finan?area acestora a fost - ?i este (mai exist?? în proiect alte 5 vagoane, aflate în diverse stadii de execu?ie) - foarte redus??, ceea ce face ca timpii de execu?ie s?? fie foarte mari. în schimb, CGMB ?i Oprescu s-au tot l??udat c?? vor aduce tramvaie noi... primii au semnat (f??r?? licita?ie) un contract cu Astra Vagoane Arad ?i au oferit pe tav?? o hal?? din cadrul URAC (fosta Sec?ie Auto) pentru ca ace?tia s?? produc?? tramvaie, iar ultimul s-a sim?it exclus din afacere ?i a dispus tot felul de controale, f??când un scandal monstru în pres??. în cele din urm?? scandalul a fost dat uit??rii, iar bucure?tenii tot cu V3A-93-uri în stare proast?? circul??. în 10 mai, un asemenea vagon, 110, având probleme cu pantograful, a fost oprit în Pasajul Lujerului. Un al doilea tramvai, 300 (cu RK f??cut cu o lun?? înainte) oprit în spatele vagonului 110, în schimb un al treilea tramvai, 296, pe fondul nerespect??rii distan?ei fa??? de vehiculul din fa???, dar ?i din cauza sistemului de frânare ineficient care echipeaz?? V3A-urile, a lovit cele dou?? vagoane, rezutând avarierea grav?? a vagonului 300 ?i peste 100 de r??ni?i, din care 15 grav.
S-a continuat ?i repararea capital?? a vagoanelor V3A-93, V3A-93M ?i Tatra T4R (doar pân?? în 2010). Din cauza subfinan???rii, s-a ajuns la echiparea la RK a vagoanelor cu piese bune de pe urm??toarele vagoane ce a?teptau RK ?i la repara?ii capitale ce au durat ?i un an, lista noastr?? cu parcul de tramvaie ofer?? multe asemenea exemple. Evident, calitatea acestor repara?ii nu e prea bun??. în plus, R.A.T.B. continu?? s?? efectueze repara?iile majore (RK, RG, RR) ,,la norm??", ci nu dup?? vechime ?i num??rul de kilometri. Astfel, fiecare depou are dreptul s?? trimit?? la repara?ie un anumit num??r de vagoane. în mod clar, depoul va trimite vagoanele în cea mai proast?? stare, chiar dac?? au doar 4 - 5 ani de la ultimul RK, în schimb alte vagoane vor circula ?i 12 ani f??r?? RK (fa??? de 8 cât spun normele), precum vagonul 332 (1995 - 2007).
S-au echipat ?i trei tramvaie (un V3A-H ?i dou?? V3A-93) cu echipamente de ac?ionare în curent alternativ.
Ca ?i sc??deri de parc, pe lâng?? cele 37 de vagoane T4R retrase (cel mai probabil) definitiv, se pot ad??uga ?i cele dou?? V3A-H (reparate capital în 2007 - 192, respectiv 2008 - 361), aflate în conservare în Depoul Colentina ?i folosite ca donatoare de piese (boghiurile au fost deja mutate sub alte vagoane). Aceste vagoane sunt exemplul clar al calit???ii repara?iilor capitale efectuate în URAC. Astfel, parcul de tramvaie a sc??zut cu 39 de unit???i (dup?? ce, în 2007, mai sc??zute cu alte 23 de vehicule - tramvaiele Rathgeber M5.65+m5.65), chiar 40 dac?? ad??ug??m ?i vagonul V2S-T 3001, folosit ?i el ca piese de schib. 40 de unit???i înlocuite cu 5 BucurLF, adic?? un minus de 35 de tramvaie, care se simte atunci când a?tept??m câte 20 de minute dup?? un 5 sau 47 ori chiar 30 de minute dup?? un 46 (da, intervalul la ore de vârf al liniei 46 este de 31 de minute!).