Discutii despre Accidente Feroviare la CFR

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
dave a spus:
Dar daca vagoanele desprinse din primul marfar stationau foarte aproape de semnalul stins ce ar fi trebuit sa indice rosu, al doilea tren se apropia cu 30km/h stiind ca a trecut pe galben si astepta sa vada semnalul rosu sau galben prin ceata; nu l-a vazut decat cand a trecut prin dreptul lui, a inceput franarea (sau l-a franat INDUSI) dar, intre semnalul rosu si trenul oprit nu era distanta de franare? Oare in acest caz mai este vinovat 100% mecanicul? Presupun ca in zona lacului Sarulesti ceata era foarte densa, si nu ar fi putut fi vazut un semnal stins de la distanta!

Au spus la stiri ca nu se vede nici un semnal in apropiere de locul impactului, ori la ora cand m-am uitat eu la stiri si erau in direct, ora 10 in cursul zilei de sambata, era o vizibilitate ok, si nici eu nu vedeam nici un semnal in apropiere.... deci ipoteza exclusa.
Plus ca la 40 km/h cat se sustine ca a avut al doilea tren franarea sau incetinirea pana la 10 km/h unde nu exista pericol de pagube ca in cazul nostru, e de estimativ 200-300m...cu frana totala (1.2-1.5atm), asta daca erau si incarcate toate vagoanele.
 
Jos palaria pentru el si pentru pozele lui reusite dar se aprinde cam repede, chiar el a recunoscut ;) si apoi n-am batut campii , a fost el putin neatent 8)
 
RAPORT PRELIMINAR in cazul accidentului produs la data de 17.10.2009 intre statiile CFR Lehliu - Sarulesti fir II, km. 66+100 http://www.afer.ro/rom/OIFR/documents/Raport%20preliminar%20Lehliu%20Sarulesti.pdf

RAPORT PRELIMINAR in cazul accidentului feroviar produs la data de 21.09.2009 intre Hm Banu Maracine si Hm Malu Mare http://www.afer.ro/rom/OIFR/documents/Raport%20Carcea.pdf


Alte investigatii aici: http://www.afer.ro/rom/OIFR/documents/rapoarte.html
 
Foarte interesant, si foarte ambiguu raportul de la lehliu, trenul de marfa a pornit dupa ce semnalul a afisat galben si dupa 10 secunde l-a lovit pe cel din fata. Detaliile si cronologia despre depasirea semnalului stins lipsesc. Praf in ochi.
 
Nu, eu am inteles ca trenul din fata a pornit pe galben si dupa 10sec a fost lovit din spate. Ala din spate a trecut de semnalul care avea si focul rosu principal si focul rosu de rezerva arse, dar inductorul mergea, dar pe locomotiva era comutat ilegal pe depasire ordonata.
 
La cate informatii sunt acolo si cat de detaliata e situatia as zice ca e scris de un incepator sau mai rau de un ziarist. asta e. varza. in amblele. A, mai exista si posibilitatea ca rapoartele alea sa fie scrise doar asa ca pentru romanul curios... adevarul nu o sa il stim niciodata.
 
RAPORT DE INVESTIGARE Valea Calugareasca tot de pe site-ul AFER http://www.afer.ro/rom/OIFR/documents/Raport%20de%20investigare%20Valea%20Calugareasca.pdf
Si un material educativ tot despre acest eveniment http://ionutz72.hi2.ro/file.php?id=17
 
Deschideti si voi toate documentele, nu deschideti doar unu si dupaia direct la dat cu pietre. Asa se face, intai apare un raport preliminar, o ciorna daca vreti, si apoi varianta finala, care o va inlocui pe cea preliminara. Uite ca pentru Valea Calugareasca e raportul final, si are 75mb si 40pag, deci peste cateva luni o sa apara si pentru asta.
 
inca o DA care a luat foc
http://stirileprotv.ro/stiri/eveniment/alt-incident-pe-calea-ferata-o-locomotiva-a-luat-foc-pe-sine.html
si parca am mai auzit de ceva asemanator la Iasi si in trecut :?:
 
http://www.realitatea.net/video_1024092_trei-persoane-au-fost-ranite-dupa-ce-un-tren-accelerat-s-a-lovit-de-o-locomotiva-_654507.html
 
Dar organele de ancheta fac fata cu atatea incidente? ca nu am auzit sa se faca angajari!
Cel putin, la ei cred ca nu se simte criza!
 
Scuze de offtopic, dar pana sa citesc threadul asta, mi se parea ca transportul pe CF este unul super sigur, ca accidentele apar "accidental" (a se citi rar).... insa vad ca au fost destul de multe incidente de asta vara pana acum... si fara sa vreau am realizat ca de-a lungul timpului am fost martor intr-o mai mica sau mai mare masura la diverse evenimente:
- prin '92 - '94, eram mic nu mai retin, un vagon marfa a deraiat la iesirea din babadag spre tulcea. inca fiind o linie aglomerata in vremea aia, se facuse buluc de trenuri in biata gara babadag. terasamentul a ramas afectat ani buni (vreo 4 pe putin) - vagoanele treceau pe acolo asa de inclinate ca ziceai ca se rastoarna
- cativa ani mai tarziu, intr-o sambata nefasta s-au intamplat: semnalizarea in zona gara de nord a picat cu totul. 2 ore asteptat unde este podul rutier A1 peste cf videle bucuresti. nu am vazut in viata mea gara de nord asa de goala (toate liniile libere, am fost al doilea tren care a intrat in gara, dupa noi bulucul); am pierdut legatura de tulcea, asa ca a trebuit sa schimbam in medgidia. de acolo am plecat spre tulcea cu 4 ore intarziere deoarece am asteptat un accelerat de la iasi caruia ii luase foc un vagon. plictisindu-ma pe peron in medgidia, a intrat in gara un rapid de mare (nu avea oprire in medgidia) cu un vagon cu frana de mana (scuzati limbajul, nu stiu cum se numeste) trasa, avea rotile cercuri de foc literalmente. l-au oprit de urgenta si au verificat situatia.
- mai prin '98, la barbatesti (sectorul Tg Jiu - Filiasi) s-a schimbat macazul de nebun in fata locomotivei. daca nu era pe faza mecanicul sa opreasca de urgenta (ne-a dat o tzara de pereti) ne indreptam direct catre un tren de marfa ce transporta produse petroliere (ca o paranteza, 3 saptamani mai tarziu in acelasi loc a deraiat locomotiva trenului cu care mergea tata)
- prin 2000, iarna, noapte, am zis sa iau o gura de aer (stiti caldura sufocanta din personale, si mirosul caracteristic). am deschis geamul si m-a invadat miros de sudura. ma uit in fata si de la vagonul din fata iesea fum de la roti. nasul in vagon cu mine. le-am zis, au stat in continuare in compartiment, or fi zis ca fac baza (eram adolescent). m-am dus din nou peste ei si aproape i-am tras de maneca, s-au dus, era "frana de mana" trasa, si apoi tot la mine se uitau urat.......

acum mi-au venit in minte toate astea, si daca ma gandesc ca in viata mea probabil am mers cu trenul de maaxim 100 de ori, au fost destule incidente .... :|
 
Daca tinem cont ca la noi si-asa circula putine trenuri, rezulta ca sunt probabil de sute de ori mai multe incidente feroviare la noi decat in vest.
Eu am mers cu trenul doar o data in ultimii 4 ani, si atunci am stat in gara Brasov 2 ore din cauza ca o locomotiva si-a rupt pantograful in catenara in zona Predeal.
Pot trage concluzia empirica cum ca un tren=un incident?