Discutii despre Accidente Feroviare la CFR

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Sulzer1150 a spus:
Din ce vad in poza, locomotiva e buna de dat la fier vechi...

Are destule locomotive CFR Marfa cu care sa o inlocuiasca :lol: .

Cat despre reporteri, de fiecare data cand se relateaza ceva la televizor vad vreo 15-20 de postari in care lumea e indignata de nepriceperea stiristilor. Dar de ani de zile se intampla asta. Parca suntem niste pestisori de aur cu memoria scurta si ne lovim de peretii acvariului, ne doare, dar dupa aceasta cand ne lovim de celalalt perete nu mai putem face legatura dintre lovitura anterioara si cea recenta pentru ca avem memoria scurta.
Daca stim deja ca stiristii sunt cum sunt, (oricum, ei nu au de unde sa cunoasca termenii feroviari, hai sa fim seriosi) de ce mai stam salivand in fata televizorului sa vedem ce zic astia? Mai bine am constata evenimentul si am gasi altceva de facut. Asta e oricum timp pierdut. Totusi, daca nu ar fi transmis televiziunile, am sti de eveniment?

Am auzit una buna legata de aceasta tema: Medicii sa nu se uite la seriale gen ER, pentru ca se enerveaza.
Asta e valabil si pentru noi. Nu ati patit sa lasati balta un film in care actiunea cumva cuprindea si un tren?
 
pe de alta parte...ruperea cirligului ? daca toata garnitura era formata din vagoane care transportau tabla la fel ca cele care le-am vazut, acele vgoane sint destul de noi...
 
varsta vagonului nu este relevanta in asemenea cazuri. piese proaste, defectuoase sau care se strica prin intretinere proasta exista oriunde.

am vazut carlig rupt la un Bvmz185.2 abia iesit din revizie, la 200km/h cu ruperea completa a trenului (IC de 11 vagoane), cu oprire automata prin LZB. nu s-a intamplat absolut nimic.
 
Indiferent de ce a fost ,conteaza ce a ramas pe banda de vitezometru,acolo se vede si viteza de circulattie in dreptul semnalului anterior, daca a dat sau nu impuls la INDUSI inductor de 1000 Hz corespunzator culorii Galben la semnal, insa de depasire de semnal nu te iarta nimeni indiferent de conditiile meteo, tu trebuie sa fii "cu ochii in mana" sa fii sigur ca nu treci peste semnal; insa eu ma intreb asa, deh doarr am fo la urmarire de tren de multe ori, IDM inainte de expediere zice clar, urmariti tren ,pina la statia cutare,daca se stie, si spune si rangul sau,asta daca e baiat finut ;-) insa de spus iti spune, pentru ca asta este unul din modurile de incunonstiintare asupra urmarii unui tren de catre alt tren,sau prin radiotelefon, altfel te urci peste alalaltu fara sa iti dai seama,mai ales cand este ceata deansa si noapte :!:
 
Am o intrebare: care dintre voi a fost de fata in momentul producerii accidentului? Daca nu a fost nimeni, hai sa-i lasam pe cei de la CFR sa-si faca treaba si sa ne spuna ei ce a fost. E mai corect asa.
 
Horia, LZB-ul e LZB.La noi abia exista PZB-ul daca e sa luam ca sistem compatibil cu ce-i afara. Si ala doar la Desiro si vreo 2-3 locomotive. Va mai curge multa ciorba din ibricuri pana se va pune la noi LZB ( care din ce cunosc e obligatoriu la viteze peste 160 Km/h.

Cum se laudau unii ca se va merge cu 200 pe Constanta, pot sa ia argumentul asta drept reper principal. Daca totusi se va merge cu peste 160 (ceea ce nu cred), fara LZB, sa nu ne miram cand va creste numarul de accidente precum acesta :D
 
Uite adineaori pe Antena 3 s-au dat rezultatele oficiale ale anchetei. Urmareste stirile si vei afla. Numai bine!
 
Dac?? zici c?? s-au dat, poate ni le spui ?i nou??. Unii poate nu prindem Antena 3 (e scump cablul). Sau poate nu ne uit??m la momentul respectiv.

Sau nu te-a pl??tit comisia de anchet?? s?? faci publice rezultatele, dup?? cum nici Regiotrans nu te-a pl??tit s?? scrii c?? ei opereaz?? trenuri push-pull? :evil:
 
Daca sunt baieti finuti fac multe, dar pentru circulatia in siguranta a trenurilor este necesara si suficienta doar semnalizare, nu si indicatii prin statie. Pacat ca a fost eroare umana, lafel si ca la ultimele 2 incidente. Poate ca ar trebuii sa se ancheteze sa se vada ce e cu oamenii astia, se pare ca au inceput sa-i lase nervii de atata criza.

Pai si de ce sa nu discutam? Forumu e ca sa discutam, nu ca sa anuntam ca la tv tocmai s-a spus ceva, fara sa spunem ce.
 
EA060 a spus:
Uite adineaori pe Antena 3 s-au dat rezultatele oficiale ale anchetei. Urmareste stirile si vei afla. Numai bine!
Deja?! Antena 3 e organ de control?! No stress,dosarul asta dureaza cel putin vreo 3 luni...
Pe de alta parte,ruperea unui tren(adica carligul unui vagon) nu e ceva deosebit dpdv asta,si nu il diferenteza cu nimic in cazul de fata ca si tren ramas defect in linie curenta...Ca semnal pe rosu,ca semnal stins,tot la fel era prevestit,si tot acelesi masuri trebuia sa le ia ca si mecanic,chiar daca ultimul vagon era oprit la un metru dincolo de semnalul ce ordona oprirea...
 
Deja?! Antena 3 e organ de control?! No stress,dosarul asta dureaza cel putin vreo 3 luni...

Stai linistit ca e greu cu unii. Numarul de mesaje conteaza mai mult decat continutul lor.

In alta ordine de idei, as fi curios cine ar fi facut public asa de repede un rezultat al unei astfel de anchete. Caci de la cazul "Valea Calugareasca" a trecut ceva vreme si nu-mi amintesc sa se fi publicat oficial ceva in privinta rezultatelor anchetelor.Macar cele ale procuraturii (caci au fost pagube umane).
 
Sulzer1150 a spus:
Deja?! Antena 3 e organ de control?! No stress,dosarul asta dureaza cel putin vreo 3 luni...

Stai linistit ca e greu cu unii. Numarul de mesaje conteaza mai mult decat continutul lor.

In alta ordine de idei, as fi curios cine ar fi facut public asa de repede un rezultat al unei astfel de anchete. Caci de la cazul "Valea Calugareasca" a trecut ceva vreme si nu-mi amintesc sa se fi publicat oficial ceva.
Exista oficial dosarul solutionat " Valea Calugareasca",si chiar am vazut c/p din el pe site-ul asta,care a fost oferit catre analize SC numai catre angajatii cfr...
LE: a nu se lua in nume de promisiune,daca il gasesc in varianta electronica,il postez aici...
 
shoppy a spus:
Daca sunt baieti finuti fac multe, dar pentru circulatia in siguranta a trenurilor este necesara si suficienta doar semnalizare, nu si indicatii prin statie.
Indicatiile prin statia RTF date de IDM,sunt doar ajutatoare,si nu au un caracter instructional. IDM poate sa iti zica prin statie ca ai verde,cand la semnal ai rosu de exemplu. Dupa o belea,comisia te intreaba: esti sigur ca IDM ti-a zis ca ai verde? Te-ai convins ca mecanic ca e asa? :fluierat:
Asta nu insemna ca exista farse de genul asta prin statia radio...dar nu se stie niciodata...Evident ca eu ca IDM in caz de ceata sau cazuri deosebite,strig dupa mecanic pana intelege exact,sau sunt convins ca a inteles ceea ce are de facut prin statia mea...Interesul meu e ca la ora 7 sau 19 sa plec linistit spre casa...
 
O intrebare....la "calatori" stiu ca e un singur mecanic pe masina......la "marfa" este acum tot un singur mecanic ? (cu ceva timp in urma parca era si mecanicul ajutor pe masina ! ).......daca este unul singur....sint alte probleme legate de uzura omului, uzura ce duce la "eroarea umana",lucru de care se spala pe miini toti sefii care au pritocit de-a lungul anilor dintr-un fund de birou pe la minister/regionala/sau dracu' stie unde ,ideea unui singur mecanic.....Dar mai grava in ultimi ani este "atmosfera" creata in sistem,de toti neavenitii cu functi,gen reforme...eficientizare...reducere de tot felul....etc, atmosfera care psihic scufunda individul (mecanicul in cazul nostru) in malaxorul problemelor si intrebarilor puse de viata zilnica....traiul la/sub limita normalului..... "Eroare umana"......concluzia "anchetei"(teoretic vorbind acum)...mai infunda unul puscaria/sau ramine fara serviciu in cazul "happy",mai platesc si nepotii lui daune.....si asteptam urmatorul tren (caz)....... Dar cu omul si investitia facuta in formarea lui ce se face ca sa nu mai fie "eroare umana"??????? Sau sint prea multi la poarta pentru angajare si sint destule "viitoare victime" ale viitoarelor eroeri umane ?????
Veti spune ca si altii au un singur om pe masina.....dar ei nu "traiesc asa de bine ca noi".......
P.S. Spunea ieri dimineata un reporter ca mecanicul era blocat in cabina, de la ora accidentului,ca in imaginile urmatoare sa coboare o persoana ,din locomotiva,pe usa postului din spate,persoana care ii spune "antenistului" ca nu e el mecanicul.............................. :D
 
In revista Jurnalul Feroviar de luna trecuta este un articol despre rezultatele anchetei de la Valea Calugareasca, din memorie tot eroare umana, ca a trecut revizorul si nu a strans suruburile, care erau tot acolo.
 
Pai parca se discuta de accidentul de la Lehliu, de zilele astea. Dintr-o data ati sarit la cel de la V. Calugareasca... Iar pt "Sulzer1150" am un singur mesaj: daca tot o dai cu V. Calugareasca si eu ma refer la Lehliu, cum vrei sa ne intelegem? Si la mine nu conteaza numarul mesajelor. Cred ca am facut destule lucruri interesante si bune pe care adevaratii pasionati le apreciaza. Recunosc, pina acuma, nu m-am lansat in polemici surde, cum e cea de fata. No offense mane, dar precizeaza niste lucruri cand te arunci sa afirmi verzi si uscate. :D