Discutii despre Accidente Feroviare la CFR

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
La inceputul lui iulie veneam cu R 662 Iasi-Buc.Nord iar in spate o bucata buna de kilometri s-a tinut dupa noi automotorul Regiotrans Iasi-Brasov la vreo maxim 2-3 kilometri. Eu eram la ultimul vagon si am stat tot drumul pe geam de la Buzau la Ploiesti. Stateam si ma intrebam oare nu e periculos ca 2 trenuri sa circule la un interval atat de scurt atat ca timp cat si ca kilometri ??

Saptamana trecuta eram in P 3002 si de la Peris si pana la Chitila in spatele nostru se vedea o locomotiva mica si rosie. Ce putea sa fie in afara de Bobica lui Ic 552 Suceava - Buc.Nord , care ne-a depasit in Chitila. Iarasi distanta era de vreo 3 kilometri.

Acuma dau putin timpul inapoi si imi amintesc ca prin decembrie eram prin zona Ploiesti.Triaj iar dupa-amiaza intre 16:00 - 19:00 nu mai tin minte exact au trecut vreo 4-5 trenuri intre Triaj - Brazi fiecare la interval de 3 minute.

Bine ca nu au fost trenuri de calatori ca putea fi mai rau. Iar pentru jurnalisti si reporteri o paine buna de mancat pe GRATIS !!!
 
@pall este normal ce ai vazut. Un sector de bloc BLA,pe care la un moment dat poate fi doar un tren,este de o lungime medie de 1200m. Automant cand acel sector BLA este eliberat,semnalul care il acopera se face galben. Mecanicii de la Regiotrans sau locomotiva aia izolata,cum ai povestit tu,au vazut numai galben in fata. In termeni cfr-isti circulau "la sector de bloc"..
 
ce tampenie mai e si asta?

pe linia Rinului se succed ICE si IC/EC la intervale de 55 de secunde uneori!!!
daca intre trenuri sunt 2 blocuri semnal libere, unde e problema????
 
Pai eu cred ca se refera la bataia de campi a lui paall ; ce-ai spus tu e corect, Ionut. Trenurile pot circula si la un sector (si chiar circula). Nu vad care ar fi problema, atat timp cat lungimea sectorului este calculata ca sa asigure drumul de franare.
 
@Horia M-am speriat :) Ca electromecanic SCB 3 ani si IDM de alti 15 pe magistrala 300,am considerat ca sunt cunoscator in domeniu,si incercam sa fac pe cei neinitiati(chiar si mecanici de locomotiva cateodata :p ) sa inteleaga cum sta fenomenul in general din punctul asta de vedere :roll:
LE: acum pe realitatea tv, electrica e in carligul macaralei de 250T..
 
Competare la discutia voastra- asta ca se poate vorbi si de defectare... R004
SECTIUNEA a 16 - a
Defectarea semnalelor luminoase de trecere
ale blocului de linie automat
Art. 89 (1) Dac?? un semnal luminos de trecere al blocului
de linie automat indic?? o unitate luminoas?? de culoare rosie, o
indicatie dubioas?? sau este stins, mecanicul trebuie s?? opreasc??
trenul în fata semnalului, f??r?? s?? îl dep??seasc??. Dac?? dup?? oprirea
trenului în fata semnalului, mecanicul vede sau este încunostintat
c?? sectorul de bloc respectiv este ocupat, i se interzice s?? îsi
continue mersul, pân?? când sectorul de bloc nu se va elibera.
Exceptii se admit numai dac?? s-a dispus în alt mod, prin ordin de
circulatie.
(2) Dup?? oprirea trenului mecanicul asteapt?? timpul necesar
defrân??rii si dac?? în acest timp nu se schimb?? indicatia, se
convinge c?? la semnal exist?? reperul de culoare alb?? de form??
dreptunghiular??, dup?? care conduce trenul cu viteza de cel mult 20
km/h pân?? la semnalul urm??tor, în condi????iile prev??zute la art. 28
alin. (9). Aceste conditii sunt obligatorii pân?? la urm??torul semnal,
indiferent de indicatia acestuia.
(3) Dac?? si urm??torul semnal luminos de trecere indic?? o
unitate luminoas?? de culoare rosie, d?? o indicatie dubioas?? sau
este stins, circulatia se face în acelasi mod.
(4) Dac?? mecanicul întâlneste un semnal luminos de trecere
al blocului de linie automat, cu unitate luminoas?? de culoare rosie,
o indica????ie dubioas?? sau stins, va aviza impiegatul de miscare din
prima sta????ie prin radiotelefon. Dac?? nu exist?? radiotelefon sau nu
se poate stabili leg??tura radio, mecanicul va face avizare scris?? în
prima statie în care trenul are oprire itineraric??.
(5) în cazul în care mecanicul întâlneste dou?? sau mai multe
semnale luminoase de trecere ale blocului de linie automat cu o
unitate luminoas?? de culoare rosie, o indica????ie dubioas?? sau stinse,
va aviza pe impiegatul de miscare din prima statie. Avizarea se va
face prin radiotelefon si numai dac?? nu exist?? radiotelefon sau nu
se poate stabili leg??tura radio, mecanicul va opri trenul în prima
statie pentru avizare.
 
ionutz72 a spus:
@Horia M-am speriat :) Ca electromecanic SCB 3 ani si IDM de alti 15 pe magistrala 300,am considerat ca sunt cunoscator in domeniu,si incercam sa fac pe cei neinitiati(chiar si mecanici de locomotiva cateodata :p ) .

Ca gluma e buna :)
 
@George Nu cu rautate am spus! Nu poti si nu esti obligat ca mecanic sa cunosti toate in ale miscarii sau instalatii,doar ceea ce iti este necesar meseriei; cum nici eu nu le cunosc ce nu imi sunt necesare in ale tractiunii sau vagoanelor ;-)
Sorry de off topic,dar am vrut sa precizez asta :)
 
Asta asa e. Recunosc ca in ramura de miscare nu m-am insistat prea mult cu documentarea ( desi spre rusinea mea, cele mai multe carti din biblioteca personala sunt din ramura miscare 8) ). Stiu atat cat am nevoie pentru ceea ce fac. Cineva care lucreaza in ramura miscare mi se pare firesc sa stie mult mai multe ca mine.Daca ar sti cat stiu eu, ar fi bai.

Asa sunt eu, ma aprind cam repede, dar nu trebuie sa pui la suflet :D Ideea mea legata de ce s-a scrie mai sus, a fost ca trenurile pot circula chiar si la un sector distanta, cel putin eu am intalnit situatii si n-au fost probleme,atat timp cat s-au respectat prevederile din instructii.

Ca sa ne intoarcem la subiect, legat de acest accident, am auzit mai multe variante. Cea mai mult mediatizta a fost cea conform careia un semnal n-a functionat ( probabil unul pe oprire ).IN cazul unui semnal defect, ca mecanic trebuie imediat sa iei masuri de oprire, in niciun caz sa treci (indicatie dubioasa sau nefunctionarea semnalului, fara a avea montate cele doua palete in "X" care ar confirma scoaterea din functie a semnalului). Deci totusi de ce s-a trecut in situatia asta ? PLus ca intre Sarulesti si Lehliu, e linie dreapta, deci n-ai vazut ca e ceva in fata ? Sau n-a fost suficient drumul de franare ?Din ce vad in poza, locomotiva e buna de dat la fier vechi...
 
...si bine ai facut! :)

tocmai ma gandesc cum se circula pe linia Rinului, linie dubla la 60% si quadrupla restul, unde circula marfare cu 80 / 100 / 120, RB si RE cu 140 si 160 si trafic rapid cu 160 / 200... unde sunt "gatuiri" ca la curbele de la Istein / Einmeldingen se circula cu 80, insa cand te gandesti ca o echipa de 3 oameni intr-un singur post central la Karlsruhe gereaza 1200km de linie cu sute de trenuri cu diferente de V.max de la simplu la dublu... :D

uneori, cand te uiti de-a lungul liniei drepte la Mullheim vezi 3-4 trenuri care se succed pe aceeasi linie...
 
Filmul evenimentelor vazut de mine...
Primul marfar oprit in linie curenta cu probleme.
Al doilea marfar a depasit ordonat semnalul BL ce acoperea sectorul ocupat de trenul cu probleme, ori pe rosu,ori stins,si in continuare a continuat mersul normal(cica ar fi avut 40km/h),nu cu cel mult 20km/h. Probabil nu a avut cunostinta de trenul cu probleme si a considerat ca la semnal e doar becul verde si cel galben ars(situatie destul de frecventa),nu neaparat un tren in fata...Daca a fost si ceata,e clar...
Refuz sa cred ca instalatia indus nu si-a facut datoria nici la 500,nici la 1000/2000 HZ,doar daca pe masina a fost izolata...
 
Cu atat mai mult cu cat e instalatie noua totusi.Ca e eroare umana nu ma indoiesc. INsa am si eu o nelamurire : daca aveai dubii, de ce n-ai intrebat prin statie la cineva "dom'le consider la semnalul X in locul Y ceva dubios, ce e de facut? " sau daca chiar ai depasit ordonat semnalul ( desi nu e permis decat cu dispozitie de circulatie eliberata in scris ) , de ce n-ai intrebat daca e ceva in fata.

Daca era ceata cu atat mai mult. Viteza de circulatie trebuie adaptata la conditiile din traseu. Nu scrie nicaieri ca daca ai 120 trebuie sa mergi cu atat. In cazul in care mecanicul nu considera conditiile meteo sau alte aspecte ca fiind nefavorabile, poate reduce viteza atat cat considera pentru a asigura siguranta circulatiei !
 
Viteza de circulatie trebuie adaptata la conditiile din traseu. Nu scrie nicaieri ca daca ai 120 trebuie sa mergi cu atat. In cazul in care mecanicul nu considera conditiile meteo sau alte aspecte ca fiind nefavorabile, poate reduce viteza atat cat considera pentru a asigura siguranta circulatiei !

uite, George, aici nu pot fi de acord cu tine... am mers de nenumarate ori pe masina cu 160 sau 200 dupa cum indica carnetul de mers pe linie cu BLA (chiar si pseudo-BLA ca pe Gaubahn cu semnale mecanice) cu 181.2, 101, 401 (ICE 1) si 403/406 (ICE 3) pe ceata de nu se vedea la 10m...

daca scrie in carnet 160 scrie si pe ceata, si pe ploaie, distantele se calculeaza in consecinta... eu saream de pe scaun la fiecare miscare si langa mine amicul mecanic era... relaxat ca de obicei!
 
Sulzer1150 a spus:
...sau daca chiar ai depasit ordonat semnalul ( desi nu e permis decat cu dispozitie de circulatie eliberata in scris ) ...
Semnal BL in linie curenta?! Cine iti da asa ceva in mijlocul campului daca se defecteaza dupa ce treci de ultima statie?!
Uite mai sus un articol din semnalizare:
AlexCFRmures a spus:
Defectarea semnalelor luminoase de trecere
ale blocului de linie automat
Art. 89 (1) Dac?? un semnal luminos de trecere al blocului
de linie automat indic?? o unitate luminoas?? de culoare rosie, o
indicatie dubioas?? sau este stins, mecanicul trebuie s?? opreasc??
trenul în fata semnalului, f??r?? s?? îl dep??seasc??. Dac?? dup?? oprirea
trenului în fata semnalului, mecanicul vede sau este încunostintat
c?? sectorul de bloc respectiv este ocupat, i se interzice s?? îsi
continue mersul, pân?? când sectorul de bloc nu se va elibera.
Exceptii se admit numai dac?? s-a dispus în alt mod, prin ordin de
circulatie.
(2) Dup?? oprirea trenului mecanicul asteapt?? timpul necesar
defrân??rii si dac?? în acest timp nu se schimb?? indicatia, se
convinge c?? la semnal exist?? reperul de culoare alb?? de form??
dreptunghiular??, dup?? care conduce trenul cu viteza de cel mult 20
km/h pân?? la semnalul urm??tor
, în condi????iile prev??zute la art. 28
alin. (9). Aceste conditii sunt obligatorii pân?? la urm??torul semnal,
indiferent de indicatia acestuia.
 
Probabil nu a avut cunostinta de trenul cu probleme si a considerat ca la semnal e doar becul verde si cel galben ars(situatie destul de frecventa),nu neaparat un tren in fata...Daca a fost si ceata,e clar...

A avut ghinion de data asta.....
 
Dar daca vagoanele desprinse din primul marfar stationau foarte aproape de semnalul stins ce ar fi trebuit sa indice rosu, al doilea tren se apropia cu 30km/h stiind ca a trecut pe galben si astepta sa vada semnalul rosu sau galben prin ceata; nu l-a vazut decat cand a trecut prin dreptul lui, a inceput franarea (sau l-a franat INDUSI) dar, intre semnalul rosu si trenul oprit nu era distanta de franare? Oare in acest caz mai este vinovat 100% mecanicul? Presupun ca in zona lacului Sarulesti ceata era foarte densa, si nu ar fi putut fi vazut un semnal stins de la distanta!
 
Deci... cum s-au desprins vagoanele? Ca frana indirecta ar fi trebuit sa franeze si vagoanele desprinse si restul trenului. Daca vagoanele au ramas pe blocul de linie, semnalul nu trebuia sa fie rosu? Daca becul era ars, de ce inductorii NU au functionat. Daca s-a furat (ca de obicei) cablaraia de la la semnalizare, inseamna ca semnalul fusese stins si cu cateva minute inainte. Mecanicul trenului din fata nu a vazut ca semnalul e stins?