Regionala CFP

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Intrare nou? la Regional?, BR 52 DR cu tender rigid K4T30 (Steifrahmentender), Gutzold 32100.

Trac?iune in tender, pe toate cele 4 osii, inele de aderen?? pe cele 2 osii extreme, lumini galbene (led). Tenderul este greu, blocul motor având rol dublu, lest ?i cutie de angrenaje, motor Buhler cu volant?. Un neajuns, bielele sunt din plastic. Va suferi multe modific?ri...

IMG_20210129_132414.jpg

IMG_20210128_152406.jpg

IMG_20210129_132426.jpg

IMG_20210129_132549.jpg
 
Ultima editare:
Bielele din "plastic" (de fapt e un POM) din generatia actuala de la Gützold nu le consider neajuns. Inca n-am intalnit pe cineva care sa le distruga. Multi au ramas marcati pe vecie de problemele de acum 40 de ani de la 01.5 Piko... :)
 
A?a este, eu sunt unul din cei traumatiza?i de b(i)elele de la Piko. Dac? voi avea ocazia s? le înlocuiesc, in timp, cu biele metalice, o voi face. Pân? atunci, defil?m cu ce avem.

Cum spuneam, multe modific?ri, pentru a ajunge CFR 150.1102, expus? la Simeria.
Imagine de Constantin Ciocan, preluat? de pe Facebook,

FB_IMG_1614591070667.jpg

De?i am alte proiecte in curs, nu m-am putut ab?ine ?i am trecut la treab?. Montaj la rece cu un bunc?r de p?cur? (destinat seriei 150.xxx), pentru a avea idee despre urm?toarele modific?ri.

IMG_20210129_134409.jpg

Cutia tenderului este dintr-o bucat?, blocul motor din 2 jum?t??i prinse cu ?uruburi.

IMG_20210129_145136.jpg

De?i inutil? opera?ia (ulterior am slefuit niturile), am ?ters inscrip?iile cu un creion cu fibra de sticl?.

IMG_20210129_170714.jpg

IMG_20210129_170636.jpg

Cum bunc?rul de p?cur? este diferit pu?in de ce am eu, am trecut la treab?.

IMG_20210130_185251.jpg
 
Salut Cosmin,

A?a este, eu sunt unul din cei traumatiza?i de b(i)elele de la Piko. Dac? voi avea ocazia s? le înlocuiesc, in timp, cu biele metalice, o voi face. Pân? atunci, defil?m cu ce avem.

Nu stiu daca pana acum a facut cineva biele metalice (fotodecupaje) specifice pentru BR 52 Gützold. Cum ampatamentele osiilor sunt mai la toate modelele de BR 50/52 de pe piata diferite nu sunt convins ca s-ar adapta "din prima" ceva metalic de la alt fabricant.
 
  • Like
Reac?ii: mpursu
Salut Horia,

Nu-i bai deocamdat?. Am s? probez, cândva, bielele de la BR 50/52 Roco ?i atunci m? voi edifica. În caz negativ, apel?m la fotodecupaj.

Probele pe mica mea diorama (in construc?ie) au decurs bine, având in vedere razele mici pe anumite por?iuni, bielele nefiind un impediment. Nu voi face o obsesie din asta, dac? zici c? sunt facute din POM, m-am mai lini?tit, o s? fie mai greu s? se rup?.
 
  • Like
Reac?ii: mpursu
In general nu prea se pot rupe, decat dupa vreun eveniment nefericit.

In cazul modelelor mai vechi problema era un asa numit "punct rece", rezultat din injectarea cu presiune insuficienta in matrita. In general "punctele reci" sunt vizibile ca o dunga mai intunecata in locul in care amestecul de granulat nu a mai facut priza. Acesta este echidistant intre cele doua puncte de injectare.
 
Bunc?rul de p?cur?....de fapt sunt dou?, unul este pentru alt? ma?in?. Diverse faze constructive.

IMG_20210302_121311.jpg

IMG_20210201_143219.jpg

IMG_20210302_115732.jpg

A?ezat pe traverse de lemn, am ales s? le fac in stiren de 2x2 mm, în detrimentul traverselor "de fabric?" , nefiind compatibile (sunt din POM) cu adezivurile folosite.

IMG_20210302_115943.jpg

IMG_20210302_115957.jpg
 
Mai departe, supor?i, stiren de 0,5 mm, de 1 mm, de 2 mm, montaj, adeziv Tamya extrathin (înc? nu am v?rsat flaconul), supor?i in alam? de la Weinert, pentru mâinile curente din sârm? de 0,35 alam?, etc..

IMG_20210302_115853.jpg


IMG_20210302_115838.jpg
Cutia de scule a tenderului a fost slefuita, peretele posterior la fel, cablurile ?i pl?cu?a cu num?rul erau in plus. Dup? grund sigur o s? mai trebuiasc? un retu?.
IMG_20210302_115918.jpg
Supor?ii dintre traversele de "lemn" sunt lipi?i direct pe corpul tenderului, împreun? cu acestea. Am f?cut o deschidere in lada de carbuni, ce va avea corespondent in bunc?rul de p?cur?, in eventualitatea unor echipamente extra (difuzor, powerpack, etc.)
IMG_20210302_120039.jpg

?i o compara?ie intre bunc?rul de p?cur? realizat de dl. Sorin Anghel, in alam?, pentru 150.xxx ?i cel in stiren, pentru 150.1102. Am dat o gaur? aiurea la unul din supor?i...

IMG_20210302_120131.jpg
 
Trebuie sa caut in "cutia cu maimute" adica in arhiva fotografica, sunt curios daca er mai tipic capacul de alimentare cu deschidere spre fata sau spre spate.
 
  • Like
Reac?ii: mpursu
Tenderul aproape gata pentru grund, mai trebuie o mân? curent? unde am chituit ?i altele pe lada de c?rbuni. Supor?ii limitatori ai bunc?rului de la capete ?i cei dinspre lada de c?rbuni, sunt lipi?i pe bunc?r. Se poate scoate u?or, fixându-se cu o bucat? de stiren la partea inferioar?, pe traversele din "lemn".

IMG_20210302_120150.jpg

Între timp, am desf?cut cazanul. Dezastru, toate detaliile fiind lipite

IMG_20210130_144844.jpg

Am trecut la astupat g?uri inutile ?i chituit

IMG_20210130_162840.jpg

IMG_20210302_120105.jpg

IMG_20210302_120851.jpg

Rezervorul de aer de sub pervaz, a fost mutat c?tre dreapta, conform modelului 1:1. Cam fragil pervazul ?i predispus la deform?ri...
 
Rezist? la torturi, îns? s-a deformat intre punctele de sprijin. De fapt, tot ansamblul cazan-marchiza-pervaz-?asiu, este prins prin clipsare, nu are suruburi, doar la partea inferioar? a sa?iului, fara ca astea s? prind? ?i restul. Trebuie s? gasesc o metoda s? prind toat? povestea cumva, f?r? s? se demonteze când o ridic de pe ?ine.
 
Cazanul, ca orice cazan provenient de la o locomotiv? germana, con?ine elemente ce nu se reg?sesc la ceferizarile noastre. Nu exist? ceferiz?ri corecte doar cu vopsea ?i pl?ci.

Izolat pentru ?lefuire

IMG_20210302_121231.jpg

IMG_20210302_121247.jpg

IMG_20210302_121217.jpg

Conducte de ungere, cabluri ?i alte cele, frumos aliniate ?i organizate, nimic din toate astea le g?sim pe cazanul ma?inii noastre. La grunduire am s? retu?ez ce mai trebuie.

Am râc?it pu?in ?i pe la u?a de fum ?i corectat scara sub cutia de fum.
IMG_20210302_121115.jpg
 

Ata?amente

  • IMG_20210302_121136.jpg
    IMG_20210302_121136.jpg
    360,1 KB · Vizualiz?ri: 2
Cazanul ?i-a primit por?ia cuvenit? de ?mirghel, de diferite granula?ii, precum ?i o mân? de grund. Înc? mai este nevoie de ?lefuit.

IMG_20210302_120802.jpg

IMG_20210302_120711.jpg

Turbogeneratorul a fost repozi?ionat, cu suportul aferent.

IMG_20210302_120818.jpg

Marchiza a fost dotat? cu mâinile curente de rigoare

IMG_20210302_120609.jpg

IMG_20210302_120628.jpg