???ži la Bucure?ti tot 3,5 RON e o c??l??torie cu autobuzul expres, ba chiar e?ti obligat s?? cumperi câte 2 (?i nici nu sunt valabile abonamentele normale pe expres)... ce nu ?tiu mul?i e c?? pentru Aeroportul Otopeni - unde merge expresul - po?i folosi 449 pentru doar 1,5 RON, numai c?? ai de mers pe jos vreo 200m, c?? nu intr?? în terminal ca expresul.
Metrorex are pierderi din alte motive. De exemplu, unul e c??, de?i toate sta?iile (inclusiv accesele) sunt îmb??rcate (la propriu) în publicitate, banii merg la Sindromet, o societate a liderului de sindicat ?i doar vreo 5% (adic?? chiria modic?? pe care o pl??te?te Sindromet pe spa?iile pe care apoi le re-închiriaz?? mai departe) din încas??ri merg la Metrorex. O alt?? surs?? de pierdere e desfiin?area BLA-ului înaintea echip??rii tuturor sec?iilor ???žI trenurilor cu ATP, ceea ce a impus necesitatea ,,post??rii" de IDM în fiecare sta?ie care s?? fac?? parcursul trenurilor care nu pot folosi ATP (fie pentru c?? nu e instalat, fie pentru c?? trenul nu e dotat cu a?a ceva, fie ambele). Deasemenea, pierderile apar ?i din cauza ,,calit???ii" trenurilor Bombardier, echipate cu osii cu conducere elastic?? cu ro?i cu profil conic (cerere expres?? a Metrorex, nic??ieri nu se utilizeaz?? a?a ceva!), f??cute ?i dintr-un material dur, care au un efect devastator asupra ?inelor (mai ales la curbe) ?i a aparatelor de cale, de stau b??ie?ii în fiecare noapte ?i schimb?? / întorc cupoane de ?in?? (?i având în vedere c?? salariul minim la Metrorex e 1600 RON pentru arhivar ?i vreo 2000 pentru un muncitor, e logic c?? aceste interven?ii la ?in??, care necesit?? mult personal, sunt destul de costisitoare). ???ži dac?? mai caut mai g??sesc nereguli, precum contractul f??cut cadou firmei UTI pentru camere de luat vederi în sta?ii, care filmeaz??... ?i atât, înregistrarea se face într-un format proprietatea UTI greu de convertit ?i, mai ales, scump de convertit. Mai e ?i inutilitatea cu abonamentul de 62 de c??l??torii (pe care le po?i folosi pe toate într-o zi, dar dac?? e?ti elev sau student nu mai ai dreptul la altul pân?? nu trece o lun?? calendaristic?? de la cump??rare), care a necesitat achizi?ia altor dispozitive asem??n??toare cu cele de validare, care au fost montate în sta?ii ?i au doar rolul consult??rii num??rului de c??l??torii r??mas, c?? nu puteau s?? modifice mesajul de pe display-ul celor de la intrare s?? afi?eze la validare ,,Mai ave?i X c??l??torii".
---
Apropo de CFR, nu în?eleg de ce trebuie majorate tarifele. Subven?ia e la fel la to?i operatorii (ba chiar mai mare la CFR C??l??tori), iar ei merg pe profit. Mai bine ar mai scoate din birouri excesul de personal, de prin g??rile mari excesul de manevran?i ?i de prin g??rile mai mici excesul de vânz??tori de bilete (sunt sta?ii unde se vând doar câteva bilete pe zi, de?i casa de bilete de deschis??... la 2-3 perechi de trenuri pe zi poate vinde bilete ?i ?eful de gar??) ?i i-ar trimite la supracontroale. Apoi ar trebui adaptat mersul trenurilor la cerin?ele c??l??torilor. ???ži dup?? asta le garantez c?? în 2 luni ajung pe profit.