Stiri

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Sc??derea transportului feroviar de marf??, în România, este drastic??

Din punct de vedere organizatoric ?i concuren?ial, avem toate atributele ?i pârghiile cerute de Uniunea European?? pentru a dezvolta transportului feroviar de marf??, dar avem din ce în ce mai pu?in?? infrastructur??. Starea infrastructurii feroviare în România, este foarte proast?? ?i folosesc aici un termen delicat. Sunt elemente care ne scot din competi?ie, deoarece cu un tren de marf?? parcurgem distan?a Constan?a ââ??â?? Curtici în 48 de ore, sau 30 de ore pe rela?ia Curtici ââ??â?? Giurgiu. în aceste condi?ii este foarte greu s?? ne men?inem pe pia??? ?i s?? facem fa??? concuren?eiââ??, a subliniat George Buruian??, pre?edinte al Asocia?iei Transportatorilor Feroviari din România (ATFER), cu ocazia desf???ur??rii conferin?ei ââ???žRolul transportului feroviar în dezvoltarea unor solu?ii de logistic?? competitiveââ??, organizat?? de c??tre Club Feroviar, Asocia?ia Industriei Feroviare din România (AIF), ATFER ?i European Gateways Platfom (EGP) la Constan?a, în perioada 5-6 aprilie.

O scurt?? analiz?? efectuat?? de c??tre ATFER, asupra evolu?iei transportului de marf?? în Austria, Germania, Polonia, Ungaria ?i România, a punctat faptul c?? în ultimii 5 ani în primele patru state transportului de marf?? pe calea ferat?? a crescut în timp ce în România a sc??zut cu 30%.

ââ???žSc??derea produs?? în România este drastic?? dac?? lu??m în calcul anul de referin??? 1990, când cota de pia??? a transportului feroviar de marf?? în România era de 65%, iar la sfâr?itul anului 2009, observ??m cifra de 18% din totalul m??rfurilor transportate. Aceasta în timp ce alte state precum Germania, Austria chiar ?i Ungaria au raportat un volum constant al m??rfurilor transportate în raport cu perioada 1990. Aceste state au respectat prevederile UE. Politica de transfer a m??rfurilor de pe transportul rutier c??tre calea ferat??, în aceste ???ri, chiar s-a înf??ptuit, în schimb lanoi în România, trendul se situeaz?? exact inversââ??, a subliniat George Buruian??.

Una din cauzele sc??derii drastice a transportului feroviar de marf?? o constituie deprecierea sistemului feroviar, o constant?? în ultimii ani în România.

Pre?edintele ATFER ?i-a exprimat de asemenea regretul fa??? de faptul c?? la conferin?a de la Constan?a dedicat?? în întregime transportului feroviar de marf?? ?i logisticii, reprezentan?ii Ministerului Transportului ?i Infrastructurii nu au dorit s?? participe.
 
Ast??zi se împlinesc 140 de ani de la înfiin?area c??ii ferate Arad-Timi?oara

http://www.adevarul.ro/locale/arad/arad-adevarul_de_seara-timisoara-cale_ferata-aniversare-Calin_Bibart_0_456554778.html

"în aceast?? sear??, ar??denii interesa?i vor putea asculta povestea celor ââ???ž140 de ani de la deschiderea c??ii ferate Arad-Timi?oaraââ??. Manifest??rile vor continua mâine diminea???, la sta?ia de cale ferat?? Arad unde va fi inaugurat?? o expozi?ie cu cele mai vechi machete de trenuri, dup?? care organizatorii au preg??tit o vizit?? special?? a liniei Arad-Vinga. Plecarea se va face din gar?? cu un automotor special. ââ???žVom vizita localitatea, dup?? care automotorul se va întoarce la Aradââ??, a declarat C??lin Bibar?, prefectul Aradului."

http://www.aradon.ro/140-de-ani-de-la-inaugurarea-caii-ferate-arad-timisoara/898205

"Manifest??rile vor continua miercuri, la ora 10.30, la sta?ia de cale ferat?? Arad unde se va vizita expozi?ia ââ???ž140 de ani de la inaugurarea c??ii ferate Arad-Timi?oaraââ??, dup?? care la ora 11.30 va pleca din gar?? automotorul special pentru vizitarea liniei Arad-Vinga. La ora 13.00 automotorul se va întoarce la Arad."
 
Cica nu doar se desfiinteaza cai ferate, se fac studii de prefezabilitate pentru altele noi.
( :confused: posibil sa se mai arunce banii si pe studii de post fezabililitate :D )

Probabil cind noi vom fi bunici o sa existe calea ferata spre Seghedin la fel cum era pe vremea bunicilor nostrii)
Am citit ieri in ziarul local o stire
http://www.renasterea.ro/stiri-timisoara/actualitate/calea-ferata-timisoara---szeged-prinde-contur.html


Aha, am mai gasit si opinii contrare, care ...
http://www.timpolis.ro/articol-bani-in-avans-pentru-calea-ferata-timisoara-szeged-20196.html
 
Picturi cu trenuri.....

<r>Ia uiteee: o pictura mareata cu trenuri:<br/>
<br/>
<URL url="http://www.romanialibera.ro/cultura/oameni/o-pictura-gigant-romaneasca-pentru-cartea-recordurilor-222074.html"><LINK_TEXT text="http://www.romanialibera.ro/cultura/oam ... 22074.html">http://www.romanialibera.ro/cultura/oameni/o-pictura-gigant-romaneasca-pentru-cartea-recordurilor-222074.html</LINK_TEXT></URL><br/>
<br/>
Marius.</r>
 
"Locomotiva trenului ââ???žFulger - Regele Carol I Pullman - Express"

Modelul de inspira?ie al lui Alexandru Bunescu a fost o locomotiv?? Pacific 213.065, creat în Statele Unite ale Americii în 1889 ?i construit?? la Bucure?ti. în perioada interbelic??, era cea mai mare locomotiv?? care func?iona pe teritoriul României, fiind special dedicat?? trenurilor expres ?i celor regale. Cel mai cunoscut tren care a func?ionat cu aceast?? locomotiv?? a fost ââ???žFulger - Regele Carol I Pullman - Express", introdus în circula?ie în 1933, pe ruta Bucure?ti-Constan?a."

:x


Cine a gresit de data aceasta?
De unde pana unde 230.224 din pictura este locomotiva 231.065 "Pacific" ?
Pe nu stiu ce post am vazut si o reporterita la Brasov langa 231.065.

Construita la Bucuresti :D

231.065 construita in 1922 la Maffei - Germania
230.224 construita de catre Uzinele Resita in anul 1933
 
...vedeti ca se poate si i Romania.....

http://www.adevarul.ro/locale/oradea/oradea-bihor-adevarul_de_seara-locomotiva-centru-simbol_0_463153952.html

Marius.
 
buna,

treaba cu "mareata pictura cu trenuri" este teribil de comica iar comentariile asupra acesteia din presa sunt de o incompetenta crasa, aproape demna de o carte de Radu Bellu... ma intreb chiar daca nu el este la baza "glorioasei initiative"...

mai, grea mai e istoria asta, si multe mai suporta... iar pe hartie, ca si pe internet, se poate asterne orice ineptie... :(
 
Buna Horia,

pana una alta s-a vandut cu 35.000 Euro. Se pare ca cel ce a achizitionat-o, a stiut ce cumpara. :D
 
buna Flavius,

ce cumpara? pai clar: "cea mai mare pictura cu tematica feroviara din lume"
:D

mare doar prin dimensiuni, desi si aici au gresit amicii din presa... nu au vazut lucrarea de pe zidul de langa gara din Erfurt cu locomotive de la Adler la BR401 (Tk.ICE1) care are cam 45m lungime sau "trenul timpului" din 1985 de la Nürnberg de 15m lungime...

insa in tara lui Papura Voda e bine sa stie poporul ca "avem cea mai mare prostie din lume"

kopfschüttelnd,
 
http://www.adevarul.ro/actualitate/Pe_cine_trage_dupa_el_-Tarul-_de_la_CFR_0_466153969.html

Daomne ce citesc... si cred ca nu e nici un sfert din adevar

"Un raport al Cur?ii de Conturi relev?? c?? din ordinul lui Mihai Necolaiciuc ar fi fost scoase din func?iune nelegal 23.000 de vagoane ?i 1.059 de locomotive. Utilajele au fost vândute ca fier vechi c??tre diverse persoane juridice. Fostul director este acuzat c?? ar fi achizi?ionat scule ?i utilaje care nu erau prev??zute în planul de achizi?ii al companiei ?i ar fi produs un prejudi??­??­??­ciu de 18 milioane de euro. "
 
Si ne mai miram ca a ajuns cefereul ca vai de mama lui cu asemenea oameni ...
Cam ciudat ca avem atatea 'evenimente' fix inaintea sarbatorilor. Oare sa le dea de lucru la prosti sa nu se mai planga ca au romanii frigiderele goale si ca se traieste asa de minunat in tara noastra draga ? Nu ar fi prima data, vezi cu jiji de anul trecut sau acum 2 ani, nu mai stiu cand a fost.
Dar ma rog, asteptam cu interes deznodamantul ... parca vad ca il scot si pe asta basma curata ...
 
Eu cred ca toata lumea isi bate joc de CFR....

http://www.adevarul.ro/actualitate/Prindeti_hotii_care_lasa_trenurile_fara_curent_0_466153973.html
 
Trebuie sa evoluam, trecem la cablu de curent wireless :p
Acuma lasand gluma la o parte, daca pana si pe francezi am reusit sa-i socam cu furtul de cablu, la noi unde nu avem resurse politienesti ce sa ne mai mire ca se fura tot ce cuprinde.
Doar cand se mai electrocuteaza vreun hot se mai intampla ceva, in rest e deja o stire prea comuna ca sa mai intereseze pe cineva :(
 
Foarte bine organizate retelele de hoti. Se fura si din sistemul energetic:

http://www.minind.ro/operatori_mecma/2011/Comunicat_de_presa_incidente_14042011.pdf

Pana nu ii impusti in flagrant, nu o sa se rezolve nimic.
Cum ar fi rezolvat Ceausescu problema?
 
Trenuri anulate de Paste....

http://www.romanialibera.ro/actualitate/eveniment/cfr-calatori-anuleaza-peste-80-de-trenuri-de-paste-223141.html

Marius.
 
O fi vorba despre un vis ?

http://bicla.ro/2011/03/cicloturism-tren-bicicleta-drum-verde/

"Greenways ?i Eurovelo sunt drumuri speciale pentru bicicli?ti, rolleri, persoane cu mobilitate redus?? ?i alerg??tori, amenajate pe traseele fostelor c??i ferate (Greenways) sau care unesc toate ???rile Europei (Eurovelo)."