Sc??derea transportului feroviar de marf??, în România, este drastic??
Din punct de vedere organizatoric ?i concuren?ial, avem toate atributele ?i pârghiile cerute de Uniunea European?? pentru a dezvolta transportului feroviar de marf??, dar avem din ce în ce mai pu?in?? infrastructur??. Starea infrastructurii feroviare în România, este foarte proast?? ?i folosesc aici un termen delicat. Sunt elemente care ne scot din competi?ie, deoarece cu un tren de marf?? parcurgem distan?a Constan?a ââ??â?? Curtici în 48 de ore, sau 30 de ore pe rela?ia Curtici ââ??â?? Giurgiu. în aceste condi?ii este foarte greu s?? ne men?inem pe pia??? ?i s?? facem fa??? concuren?eiââ??Â, a subliniat George Buruian??, pre?edinte al Asocia?iei Transportatorilor Feroviari din România (ATFER), cu ocazia desf???ur??rii conferin?ei ââ???žRolul transportului feroviar în dezvoltarea unor solu?ii de logistic?? competitiveââ??Â, organizat?? de c??tre Club Feroviar, Asocia?ia Industriei Feroviare din România (AIF), ATFER ?i European Gateways Platfom (EGP) la Constan?a, în perioada 5-6 aprilie.
O scurt?? analiz?? efectuat?? de c??tre ATFER, asupra evolu?iei transportului de marf?? în Austria, Germania, Polonia, Ungaria ?i România, a punctat faptul c?? în ultimii 5 ani în primele patru state transportului de marf?? pe calea ferat?? a crescut în timp ce în România a sc??zut cu 30%.
ââ???žSc??derea produs?? în România este drastic?? dac?? lu??m în calcul anul de referin??? 1990, când cota de pia??? a transportului feroviar de marf?? în România era de 65%, iar la sfâr?itul anului 2009, observ??m cifra de 18% din totalul m??rfurilor transportate. Aceasta în timp ce alte state precum Germania, Austria chiar ?i Ungaria au raportat un volum constant al m??rfurilor transportate în raport cu perioada 1990. Aceste state au respectat prevederile UE. Politica de transfer a m??rfurilor de pe transportul rutier c??tre calea ferat??, în aceste ???ri, chiar s-a înf??ptuit, în schimb lanoi în România, trendul se situeaz?? exact inversââ??Â, a subliniat George Buruian??.
Una din cauzele sc??derii drastice a transportului feroviar de marf?? o constituie deprecierea sistemului feroviar, o constant?? în ultimii ani în România.
Pre?edintele ATFER ?i-a exprimat de asemenea regretul fa??? de faptul c?? la conferin?a de la Constan?a dedicat?? în întregime transportului feroviar de marf?? ?i logisticii, reprezentan?ii Ministerului Transportului ?i Infrastructurii nu au dorit s?? participe.
Din punct de vedere organizatoric ?i concuren?ial, avem toate atributele ?i pârghiile cerute de Uniunea European?? pentru a dezvolta transportului feroviar de marf??, dar avem din ce în ce mai pu?in?? infrastructur??. Starea infrastructurii feroviare în România, este foarte proast?? ?i folosesc aici un termen delicat. Sunt elemente care ne scot din competi?ie, deoarece cu un tren de marf?? parcurgem distan?a Constan?a ââ??â?? Curtici în 48 de ore, sau 30 de ore pe rela?ia Curtici ââ??â?? Giurgiu. în aceste condi?ii este foarte greu s?? ne men?inem pe pia??? ?i s?? facem fa??? concuren?eiââ??Â, a subliniat George Buruian??, pre?edinte al Asocia?iei Transportatorilor Feroviari din România (ATFER), cu ocazia desf???ur??rii conferin?ei ââ???žRolul transportului feroviar în dezvoltarea unor solu?ii de logistic?? competitiveââ??Â, organizat?? de c??tre Club Feroviar, Asocia?ia Industriei Feroviare din România (AIF), ATFER ?i European Gateways Platfom (EGP) la Constan?a, în perioada 5-6 aprilie.
O scurt?? analiz?? efectuat?? de c??tre ATFER, asupra evolu?iei transportului de marf?? în Austria, Germania, Polonia, Ungaria ?i România, a punctat faptul c?? în ultimii 5 ani în primele patru state transportului de marf?? pe calea ferat?? a crescut în timp ce în România a sc??zut cu 30%.
ââ???žSc??derea produs?? în România este drastic?? dac?? lu??m în calcul anul de referin??? 1990, când cota de pia??? a transportului feroviar de marf?? în România era de 65%, iar la sfâr?itul anului 2009, observ??m cifra de 18% din totalul m??rfurilor transportate. Aceasta în timp ce alte state precum Germania, Austria chiar ?i Ungaria au raportat un volum constant al m??rfurilor transportate în raport cu perioada 1990. Aceste state au respectat prevederile UE. Politica de transfer a m??rfurilor de pe transportul rutier c??tre calea ferat??, în aceste ???ri, chiar s-a înf??ptuit, în schimb lanoi în România, trendul se situeaz?? exact inversââ??Â, a subliniat George Buruian??.
Una din cauzele sc??derii drastice a transportului feroviar de marf?? o constituie deprecierea sistemului feroviar, o constant?? în ultimii ani în România.
Pre?edintele ATFER ?i-a exprimat de asemenea regretul fa??? de faptul c?? la conferin?a de la Constan?a dedicat?? în întregime transportului feroviar de marf?? ?i logisticii, reprezentan?ii Ministerului Transportului ?i Infrastructurii nu au dorit s?? participe.